Gospodinji teiaii n lielslia dekleta. Okrajni zastop ptujski je priredil letos dva gospodinjska tečaja, ki so se ga udeležile j kmetsKa dekleta iz ptujskega okraja. Prvi je j bil osemtedenski, drugi šesttedenski; prvič je bilo v njem do konca 24, drugič 14 deklet. Da je bil drugi slabše obiskan kot prvi, je | bilo krivo pač to, da se je vršil (v drugi i polovici maja in junija) v času, ko je na I deželi dela toliko, da se težko pogrešajo pri hiši delavske roke. Že to pa je dobro znamenje, da se je mogel tečaj v tem času sploh vršiti in upamo, da izginejo vsepovsod predsodki, ki jih še imajo nekateri proti njim, češ da bi se „kmetska hči učila kuhati in gospodinjiti v šoli, ko se tega lahko nauči pri materi v kuhinji in v hlevu." Naslednje vrstice naj pokažejoVlkaJ in kako se uče dekleta v teh tečajih. Pouk v njih se začne ob 8. uri zjutraj in traja do 4. ure popoldne ter se vrši redno | vsak dan razen nedelj in praznikov. Prva ! ura dopoldne in dve popoldne so posvečene I teoretičnemu, a vse ostale praktičnemu pouku. j Od poverjeništva za kmetijstvo sestavljen načrt za take gospodinjske tečaje obsega naslednje predmete. I. Teoretični pouk. 1. Gospodinjsko ; spisje in računanje. 2. Gospodinjstvo z naukom i o živalih. 4. Živinoreja in mlekarstvo. 5. Vrt-i narstvo. 6. Vzgojeslovje. 7. Zdravstvo. II. Praktični pouk obsega kuhanje, pranje in likanje, šivanje z risanjem krojev, krpanje, • mašenje itd. — Teoretični pouk v gospo-j dinjstvu podpira praktična gospodinjska dela. ! Gospodinjam predvsem potrebni nauk o živilih ! pouči gojenke o redilnosti hrane, o razno-j vrstni uporabi živil ter jim podaje osnovne j pojme v kemiji živil. Vzgojeslovje, t. j. pouk v negi dojenčka in vzgoji sploh, kakor tudi ! zdravstvo jih pripravlja na materinski poklic, i gospodinjsko računstvo in spisje pa jih se-! znanja z dolžnostmi gospodinje, ki „hiši tri 1 ogle podpira." Velevažen za kmetska dekleta je kmetijski pouk, ki obravnava v živinoreji spoznavanje raznih pasem in njihovih svojstev, j ravnanje z živino i. pod., v mlekarstvu pa ravnanje z mlekom in njegovo praktično iz-! rabo. — Teoretični pouk se v tečaju menjava J s praktičnim, ki se ga morejo ravnotako udeleževati vse gojenke. Poleg omenjenega prak-i ¦ - 2 - tičnega pouka morajo opravljati vsa hišna dela, pomivati posodo, skrbeti za red in snago v učilnici, v kuhinji in vseh drugih prostorih. Tako mora gospodinja sama poznati vsa opravila, da sama razume, kar naj zapove dekli. Razen pouka v tečaju se prirejajo z gojenkami poučni izleti na vzorna posestva, kjer dekleta vidijo, kako naj sa uredi dom in gospodinjstvo, da odgovarja potrebam razmer in časa. Po tem načrtu sta se vršila tudi tečaja v Ptuju, ki ju je vodila učiteljica gospodinjstva, ga. Jela P r e m r o u. Enak tečaj se je vršil pod njenim vodstvom pozimi v Ormožu. Tudi ti tečaji so prirejali izlete in sicer iz Ptuja k Leskošeku na Breg, v Podlehnik na hra-nilnično posestvo, na Š'jgulovo (Pridrihovo) posestvo v Hlaponcih in v Dokno. Javni izpit, ki se je vršil ob koncu vsakega tečaja, je pokazal, da so si pridobile gojenke dovolj teoretičnega znanja in da se je v tečajih prav marljio delalo. Ljubezen pa, b katero ga. Premrou vodi in poučuje, ji pridobiva srca vseh gojenk, tako da se še vsaka rada povrača k njej ter jo prosi za nasvete. Kakor čujemo, se namerava jeseni pod njenim vodstvom otvoriti tak tečaj v Središču potem pa zimski tečaj v Doleni. S tem pa naj se kmetski gospodinjski tečaji; pri nas nikakor ne zaključijo. Želeti bi celo bilo, da dobimo stalno gospodinjsko šolo, katera bi bila s svojim osobjem in inventarjem matica takih tečajev, ti pa naj bi se ne prirejali le v središčih kakor Ptuj, Ormož, marveč, kjer je le prilika, zunaj po večjih in vzornih posestvih, da bi tako pritezaii čim več gojenk iz istega kraja, ki bi potem prevzemale preureditev naših gospodinjstev. Tako bi nam tečaji postali kvas, ki bi povzročil rast in razvoj blagostanja. Razen gospodinjskih naj se uvedejo gospodarski tečaji za kmetske fante, ki so strokovne izobrazbe in nadaljne vzgoje pravtako potrebni kakor dekleta.