Dr. Anton Medved: Fra Angelico. 377 V sredini so angeli v krasnih, zares rajskih postavah. Srednji nosi sv. križ, znamenje Odrešenikovo. Na levi in desni so angeli-godci, a molčijo, godala so utihnila, ker sodnik govori. Okoli Jezusa pa je venec izvoljenih svetnikov in svetnic božjih. Na desni je poznati v belo-blesteči obleki Marija, izredno lepa prikazen, poleg nje sv. Peter. Slika je klasično delo, mojsterski umotvor prve vrste. „V nobeni drugi sliki ni Fra Angelico skupin in posameznih oseb tako želji po rajskem življenju, ko se je napojil sladkosti iz boljšega sveta pri opazovanju te slike." Jednake vsebine in jednaka po dovršenosti je druga slika brata Ivana o „poslednji sodbi". Naročil jo je kamaldulenski samostan v Florenciji, kjer je dolgo visela v prelepi cerkvi. Sedaj je v florenški „Galleria antica e moderna", kjer jo cenijo na 200.000 lir {=--- 90.000 gld.). Akoravno je prvi zelo slična, je vendar lahko spoznati, da jo je brat Ivan prej do- lepo razvrstil, oziraje se na glavno idejo, kakor tukaj; zraven ni nikjer tako mnogo-ličen kakor tu. Sploh se more malokatero slikarsko delo s tem meriti . . . Kako nežno in nepopisno lepo je videti, kako se angeli varihi z dušami, njim izročenimi, zopet shajajo ter jih peljejo v večni raj." Tako sodi o tem delu bistroumni opazovalec St. Beissel. Celo Goethe, ki sicer ni prijatelj verskim predmetom, pravi: „Fra Angelico nas s to sliko omami. Kdor prej po nebesih ni hrepenel, bo vsplamtel v goreči vršil, kakor ono; mnogi mislijo, da je le študija za prvo, a tudi kot študija izborno umetniško delo. Razven imenovanih dveh se nahaja še več Ivanovih slik o „poslednji sodbi". V palači Corsini v Rimu je delo te vrste, katero cenijo tako visoko, kakor berolinsko. V mestu Leon fo rte na Siciliji občudujejo istotako Ivanovo „poslednjo sodbo", bogata zbirka vLouvreuv Parizu šteje drugo med svoje največje zaklade. (Dalje.) Duhovsko zdraviš če na Dobrni.