Previdno po cestah Odjuga v preteklih dneh ježezačela svoje uničevalno delo na naših cestah. Zadosto-valo je le nekaj dni s temperaturo, ki je pla-vala nad ničlo in že se to krepko pozna na cestah. Nekje bolj, drugod manj, brez po-škodb so )o odnesle le novejše ceste. Krajši konec zimsko spomladanskega razpleta s cest bo potegnil voznik Nič ne pomaga. sedaj so ceste take, ka-kršne so. Tudi popravila so v tem času malo učinkovita Vse to nam daje slutiti. da bo voženj po razritih, poškodovanih ali uničenih delih cest še dosti Ostane torej le ena sama rešitev: voziti počasneje in previdno. Slaba cesta sama po sebi še ni vse, če bi vozniki točno vedeli. kje in kakšne so po-škodbe. Najhujše je to, da so le cestne pasli ponekod tako skrite ali zalite z vodo, da jih vozniki opazijo zelo pozno, največkrat pre-pozno To se dogaja skoraj vedno pri vožnji ponoči. posebno ko voznik vozi s kratkimi lučmi ali v megli, koje vidljivostzelomajhna. Vožnja po tako razkopani cesti je zahtev-na, naporna in nevarna. Kdor hoče in zmore premagati take težave, se mora zelo po-truditi. Začeti je treba s previdno hitrostjo. Kako naj vozijo vozniki lahkih, težjih ali naj-tezjih vozil, bodo že pač morali presoditi sami Vse je odvisno odtega.kakšne so po-škodbe na vozišču. Poškodovane ceste so mozaik raznih nevarnosti, ki vsaka po svoje ruši ravnotežje med vožnjo in varnostjo. S čim se torej srečujejo vozniki v tem času na svoji poti? Odjuga je najprej zmehčala cesle. Tiste, po katerih teče težki tovorni promet doživljajo najhitrejši konec. En sam tovornjak uniči cesto bolj kot nekaj tisoč osebnih avtomobilov Zgornja cestna plast se trga, luknje so vedno večje in globlje, cestni kraterji dobivajo postopno vedno večje razsežnosti. Luknje v asfaltnem cestnem telesu imajo ponavadi ostre robove. V nevarnosti so av-tomobilske pnevmatike, v nevarnosti so av-tomobilske vzmeti in blažilci. številne so tudi poškodbe kretalnega mehanizma. Na delih ceste, ki imajo medkolotečne izbokline, so v nevarnosti avtomobilski kar-terji in spodnji ustroj. Slabo, razrito cesto naznanjajo tudi pro-metni znaki. Te kaže upoštevati bolj kot kdajkcli. Ni razloga, da ne bi verjeli resnič-nosti pomena znaka npr. »Nevarno voziš-če«. Če je tam prometni znak, potem bodo zagotovo tudi luknje. Vozniki so prisiljeni vo-ziti pravi slalom, zdaj umikajoč se tej, zdaj naslednji luknji itd. Toda to je vendarle cesta in promet na njej. Tako vijuganje ne more biti brez oviranja ali celo nevarnosti za druge. Treba je paziti drug na drugega, če hočemo, da ne bodo nevarne poškodbe na cestah vzrok prometne nezgode. Paziti moramo na vse, kajti tu so razen vozil še pešci pa tudi kak kolesar in mopedist se že najdeta. Mar|an Metljak