REKLAMACIJE Preboječi za pritožbe Razmere v gospodarstvu, ki niso rožnate, se vse bolj odražajo tudi na trgovskih pollcah. Vendar tu niso mišljena občasna po-man|kanja znanlh in manj znanih izdelkov, marveč gre za kakovost blaga, ki se zadnje čase slabša. To nam, ne nazadnje, dokazujejo tudi pritožbe kupcev, ki se množijo pri trgovclh zaradi televizoijev, ki ne delajo, zaradi mlinčkov, ki se takoj pokvarljo, zaradl čevljev, ki takoj počijo po šlvu, zaradi dežnika, ki pušča, srajčnega ovrat-nika, ki se je zgubal ob prvem pranju In tako dalje. ¦^Reklamacij je vedno več, vendar opažamo, da mnogi ne poznajo svojih pravic ali pa so preboječi, da bi se pulili zanje,« so povedali na tržni inšpekciji, ki rešuje tiste zadeve, katerih trgovci niso hoteli prevzeti ali pa so z njimi zavlačevali. Po zakonu o blagovnem prometu je trgovina na zahtevo kupca dolžna zamenjati izdelek, ga popraviti ali pa mu vrniti denar. četega ne stori takoj, mora v petnajstih dneh obvestiti kupca, kako name-rava rešiti zadevo. 2a blago, ki nima garancije, velja pritožba do šestih mesecev. V Nami se nekdo ukvarja samo z reklamacijami, saj jih na leto naštejejo čez tri tisoč. Zadevajo malodane vse, kar prodajajo v veleblagovnici. A največkrat je na udaru tekstil in njegovi izdelki ter čevlji. Nedavno so imeli žametne hlače, ki so se ogulile takoj, ko so jih kupci začeli nositi, imeli so puhovke, iz katerih so letele dlake kot za stavo, pa torbice, ki so se slabo zapirale, pralni stroj, ki ni hotel prati in tako dalje. Ker proizvajalci ne najdejo pravšnje surovine, uvoziti pa je ne morejo, uporabijo tisto, kar imajo. Ker gre vse več kvalitetnega blaga čez mejo za devize in plačilo naših dolgov, nam doma ostaja manj kakovostnega blaga in še bi lahko našteli vzroke, zaradi katerih se naše trgovske police siromašijo. Ker so tudi cene vse višje, nam ne kaže drugega, kot da kupujemo s pametjo in petkrat obrnimo pred-met, preden ga kupimo. ln če se kljub previdnosti čutimo opetnaj-steni, nam ne preostane drugega, kot da se pritožimo, saj so trgovci dolžni upoštevati reklamacije. Žal pa pri tem niso vselej prijazni, zato velja biti trmast, če smo prepričani, da imamo prav. Sicerse vam zna zgoditi, da vas bodo odpravili na kratko, zlasti v primerih, ko ni povsem jasno, ali je »greh« vaš ali je zares proizvajalčev. A. A.