Katoliški , UREDNIŠTVO IN UPRAVA: 34170 Gorica, Riva Piazzutta, 18 - Tel. 83-177 PODUREDNIŠTVO: 34135 Trst, Vicolo delle Rose, 7 - Tel. 414646 Letna naročnina, Italija . . Lir 10.000 Letna inozemstvo .... » 15.000 Letna inozemstvo, USA dol. 18 Poštno čekovni račun: štev. 24/12410 Leto XXXI. - Štev. 35 (1568) Gorica - četrtek, 6. septembra 1979 - Trst Posamezna številka Lir 200 V skrbi za našo mladino Jugoslovanski škofje so ob mednarodnem letu otroka in ob začetku novega šolskega leta naslovili na krščanske starše posebno poslanico o verski vzgoji otrok. Iz te poslanice objavljamo naslednje misli: Škofje ugotavljajo, da se otrokom še ni tako dobro godilo kakor danes. Očetje in matere želijo, da bi njihovi otroci imeli čim več od življenja, ki je pred njimi. Gotovo pa tudi vsi starši želijo, da bi bili njihovi otroci čim boljši in čim popolnejši ljudje. To drugo, da namreč postanejo ljudje, je neprimerno važnejše od gmotnega položaja v življenju. KAKO TO DOSEČI? Najprej je potrebna zavest, da človek — kot božja stvar — nosi v sebi neodtujljivo usmerjenost k Bogu. Človek je namreč zasnovan po božjem načrtu in tega načrta iz sebe ne more vreči, tudi če bi to želel. Bog je temelj in središče človeka. Ko se ta človekova osrednja os razmaja ali pade iz svojega naravnega ležaja, se zamaje celoten človek, z njim nekaj ni v redu. To potem vnaša v človeka nered, ki se na zunaj kaže kot razočaranje, praznina, tesnoba, nesmisel. Krščanska vera ni samo neki dodatek, brez katerega je slučajno tudi mogoče iti. Naša krščanska veri ni »opij«, s katerim sami sebe zazibamo v sanje, prav tako ni okrnitev naše človečnosti ali odtujevanje. Nasprotno: krščanska vera sega v samo bistvo človeka. Zato bo vedno pomanjkljiv vsak humanizem, ki ne upošteva tudi človekove religiozne (verske) razsežnosti, ki se mora prav tako razvijati, če želimo doseči skladen in uravnovešen razvoj osebnosti. Zato pa ne smemo pozabiti na versko vzgojo otrok ali jih prepustiti naključju. Namen pouka pri verouku je prav ta: čim popolnejše počlovečenje mladega človeka. Pri verouku bo zvedel, kakšen smisel ima njegovo bivanje. Kateheza ni samo posredovanje verskih resnic (informacij o veri), temveč predpostavlja tudi skupno hojo pri verski vzgoji: tako otrok, tako skupaj z njimi tudi staršev, katehetov in celotne župnijske skupnosti. Kateheza vodi k bogoslužju, ki je vrhunec, h kateremu teži delovanje Cerkve, in hkrati vir, iz katerega izhaja vsa njena moč. Jugoslovanski škofje prosijo duhovnike, redovnice, katehete in katehistinje, naj redne ure verouka obogatijo z zdravim naukom. Še posebno škofje opozarjajo krščanske starše, da ni nikakor dovolj krščansko vzgojo prepustiti samo duhovniku ali redovnici. Starši so prvi vzgojitelji svojih otrok v vsakem oziru, tudi na verskem področju. Staršev in njihove starševske ljubezni, ki je glavni dejavnik vzgoje, nihče drug ne more zamenjati ali nadomestiti. To narekuje, pravijo škofje, da se mora pri verski vzgoji otrok vzpostaviti živa vez med duhovnikom in krščanskimi starši. Zaman bo duhovnik pri verouku otrokom razlagal verske in moralne resnice, če se vse to v domači družini morda omalovažuje ali podira. Ce ni družinske molitve, če ne praznujemo nedelje, je zastonj otrokom pri verouku razlagati, da je treba redno moliti in ob nedeljah hoditi k maši. Škofje takole zaključujejo svoje pismo: »Dobri Bog naj vse vaše skrbi in težave, tesnobo in zaskrbljenost, strah in žrtve, ki jih imate kot starši, po svoji obljubi in z močjo svoje vesti spremeni v veselje. Molimo za to in ne omagajmo, kajti Bog more po moči, katera deluje v nas, storiti neizmerno več ko vse, kar mi prosimo ali umejemo.« DOPOLNILO VERSKE IN DRUŽINSKE VZGOJE K tein vzpodbudnim besedam jugoslovanskih škofov bi mi dodali to, da se namreč krščanska vzgoja otrok dopolnjuje izven cerkve in družine ter šole še v primernih mladinskih skupnostih. Takšna skupnost so katoliški vzgojni zavodi za liste otroke, ki med šolskim letom ne morejo biti ves čas pri družini. Slovenski duhovniki in šolske sestre se tega zavedamo. Zato smo z velikimi žrtvami in s pomočjo velikodušnih dobrotnikov ohranili in prenovili dva takšna vzgojna zavoda v Gorici; lo sta Zavod sv. Družine za osnovnošolske otroke in dijakinje ter Alojzijevišče za srednješolce. Druga skupnost so mladinske organizacije. Mladina se želi družiti. To je v njeni naravi. Ce bi jo pri tem ovirali, bi ravnali proti naravi. Vprašanje je le, kakšno družbo ji bomo pomagali ustvariti. Ali takšno, ki sloni tudi na verskih načelih, ali takšno, ki se je iztrgala iz verskih izročil in stoji na goli človečnosti. Pri nas v zamejstvu imamo ene in druge skupnosti, ker smo v pluralistični družbi. Od staršev in od mladih ljudi samih zavisi, kakšno družbo si bodo poiskali. Opozorili bi, da na verskih načelih sloni naša zamejska skavtska organizacija, ki se trudi, da bi mladim nudila to, česar jim ne more dati domača družina, cerkev in šola: dobro družbo in primerne vzgojne pripomočke za njihovo rast v dobre ljudi, državljane in vernike. Tretja skupnost so lahko tudi naši pevski zbori. Tudi pri njih more mlad človek najti sebi primerno družbo, udejstvovanje in pobude za pošteno in versko življenje. Ker živimo v svobodni in pluralistični družbi, so tudi takšne izbire velika odgovornost za starše in mlade same. Starši, ki želijo resnično dobro sebi in otrokom, vedo, kaj jim je storiti. H BO im ■ V ponedeljek 3. septembra se je pričela v Haivani na Kubi 6. konferenca neuvrščenih držav, največja po številu navzočih članic, ki jih je 94. Konferenco je odprl voditelj Kube Fidel Castro. V govoru ni varčeval z obtožbami. Krivdo za vse zlo na svetu je pripisal ZDA in »njihovemu novemu kitajskemu zavezniku«. Zaradi tega sta predstavnika ZDA in Kitajske iz protesta zapustila dvorano. Castro je tudi poudaril stališče Kube, da bi se morale neuvrščene države povezati z deželami socialističnega bloka z Moskvo na čelu. Seveda to stališče večini prisotnih, zlasti Jugoslaviji, ni bilo po volji. Castro je tudi samovoljno odločil, naj Kambodžo zastopa predstavnik novega .režima, ki je prišel na oblast ipo vdoru vietnamskih čet na kanibodžansko ozemlje. Tako ravnanje je povzročilo med članicami vrsto protestov, zaradi česar je ostal stol za Kambodžo v dvorani nezaseden. ■ V Vatikanu so uradno sporočili, da bo papež Janez Pavel II. od 1. do 7. oktobra obiskal Severno Ameriko. Poleg na sedežu OZN v Nevv Yorku se bo ustavil še v Bostonu, Philadelphiji, Washingtonu, Chicagu in v Des Moins (zvezna država lowa). Pred prihodom v ZDA bo papež nekaj časa ostal v republiki Irski, Severne Irske (Ulstra) pa zaradi zadnjih izbruhov nasilja ne bo obiskal. ■ Bivši socialdemokraski minister Mario Tanassi je bil skupaj z odvetnikom Ovi-diem Lefobvrom spuščen na začasno svobodo. Sodniki so svoj sklep utemeljili s lem, da sta se oba obsojenca svojih dejanj (zapletena sta bila v sprejem podkupnine v zvezi z nabavo letal Lockheed) pokesala in se vzorno vedla v ječi. Seveda je ukrep sodnikov vzbudil vrsto kritik, saj gre očitno za pomilostitev, za katero se skrivajo vplivi političnih in gospodarskih mogočnikov. ■ Rimski župan prof. Argan, ki ima sedaj 67 let, je podal ostavko. Utemeljil jo je s svojim zdravstvenim stanjem. Za župana je bil izvoljen 9. avgusta 1976. Tedaj je zanj glasovalo 30 komunističnih svetovalcev, 6 socialističnih in trije socialdemokratski. Na upravnih volitvah 20. junija 1976 je kandidiral kot neodvisni kandidat na listi