Leto 1902. 525 Državni zakonik za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos LXXIIL — Izdan in razposlan dne 27. julija 1902. Vsebina: Št. 150. Razglas o dopustilu več z električno silo obratovanih malih železničnih prog s pravilnim timro na Dunaju. 150. Razglas ministrstva za železnice z dne 25. julija 1902. 1. o dopustilu več z električno silo obratovanih malih železničnih prog s pravilnim tirom na Dunaju. G. kr. ministrstvo za železnice je na podstavi in po določilih zakona o železnicah nižega reda z dne 31. decembra 1894. 1. (drž. zak. št. 2 iz 1 1895.) v porazumu z udeleženimi c. kr. ministrstvi in s c. in kr. državnim vojnim ministrstvom po pogojih in načinih, bliže ustanovljenih v nastopnem, občinskemu zastopu c. kr. države glavnega in prestolnega mesta dunajskega, ki je v trgovinskem registru vpisan pod firmo .Občina dunajska — mestne cestne železnice“, dodelilo zaprošeno dopustilo za gradnjo in obrat mreže z električno silo obratovanih malih železničnih prog s pravilnim tirom, v katero je privzeti s primerno prenaredbo proge Nove Dunajske tramwajske družbe, ki jih pridobi imenovana občina, in pa pocestno železnico od Dunaja (Schottenring) do kolodvora Kahlenberške železnice v Nussdorfu, ki je predmet dopustila z dne 20. januarja 1885. 1. (drž. zak. št. 14), s krilom v Heiligenstadt, kateri progi skupaj doslej nista bili dopuščeni niti kakor lokalni niti kakor mali železnici. Dopuščene proge so naslednje: 1. Od Friedrichstrasse v stiku z obstoječimi progami dunajskih električnih cestnih železnic po Magdalenenstrasse, Wienstrasse, Sonnenhofstrasse. Ramperstorfferstrasse, Bachergasse, Arbeitergasse, Steinbauergasse, Assmayergasse in Eichenstrasse do južnega kolodvora v Meidlingu s krilom od Steinbauergasse po Niederhofstrasse do Meidlinger Hauptstrasse; 2. od južnega kolodvora v Meidlingu po Eichenstrasse, Meidlinger Hauptstrasse, Ullmanns-strasse, čez Sechshausergürtel, Mariahilfergürtel, Neubaugürtel, Lerchenfeldergürtel, Hernalsergürtel in Währingergürtel do Heiligenstädterstrasse; 3. od Neubaugürtla po Märzstrasse, Hugel-gasse in Hütteldorferstrasse do Linzerstrasse; 4. od Lerchenfeldergürtla po Neulerchenfelderstrasse in po Ottakringerstrasse do Erdbrustgasse; 5. od Währingergürtla po Sechsschimmelgasse do Nussdorferstrasse; 6. od Währingergürtla po Sternwartestrasse in Gymnasiumstrasse do Hasenauerstrasse in od tod ali po Hasenauerstrasse in Hochschulstrasse do c. kr. visoke šole za zemljedelstvo ali po Gymnasiumstrasse v Billrothstrasse; 7. od Schottenringa ali eventualno od obstoječe proge dunajskih električnih cestnih železnic v Peregrinistrasse po Liechtensteinstrasse in Heiligenstädterstrasse do kolodvora Nussdorf Kahlenberške železniške družbe (sestav Rigi) s krilom po Grinzingerstrasse na Hohe Warte. Kolikor se proge Nove Dunajske tramwajske družbe in proga od Schottenringa v Nussdorf s krilom v Heiligenstadt, ki je predmet dopustila z dne 20. januarja 1885.1. (drž. zak. št. 14), privzamejo v spredaj stoječe pod št. 1 do 7 oznamenjene proge kakor celokupne sestavine mreže dunajskih električnih cestnih železnic, se počenši s časom, ko 120 (SlovtmUch.) jih pridobi občina c. kr. države glavnega in prestolnega mesta dunajskega, pripoznavajo za male železnice; zanje se naj torej od imenovanega časa uporabljajo določila §§. 1 do vštevši 5 tega razglasa z merilom, da se smejo te proge do časa izvršene prenaredbe za električni obrat obratovati tako kakor doslej. Dopustilo z dne 20. januarja 1885. 1. (drž. zak. št. 14) in pa vsa Novi dunajski tramwajski družbi za spredaj stoječe pod št. 1 do 6 oznamenjene proge dodeljena dopustila pa izgube svojo moč s časom, ko bo občina c. kr. države glavnega in stolnega mesta dunajskega pridobila proge, ki jih je po spredaj stoječem odstavku privzeti v mrežo dunajskih električnih cestnih železnic. §• 1. Za dopuščene železnične proge uživa konce-sijonarka finančne ugodnosti, navedene v členu V začetkom omenjenega zakona. V členu V, lit. d) zgoranjega zakona omenjena oprostila od davka se dovoljujejo do 24. dne marca 1924. 1. z merilom, da stopijo v moč še le s tistim časom, v katerem se začetkom oznamenjene proge po izvršeni prenarcdbi izročijo električnemu obratu. Gledé kolka od voznic za osebe naj velja določilo v členu XX, odstavku drugem spredaj navedenega zakona. §• 2. Koncesijonarka je dolžna, dokončati gradnjo v začetku oznatnenjenih železničnih prog najdalje do 31. dne decembra 1903. 1. ter izročiti dodelane železnične proge javnemu prometu, ter jih ves čas, dokler bo trajalo dopustilo do 24. dne marca 1989. L, vzdrževati v nepretrganem obratu. Da se bo držala spredaj stoječih rokov za gradnjo, naj dà koncesijonarka na zahtevo c. kr. državne uprave zagotovilo, položivši primerno varščino v vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. Ako se ne bi izpolnjevala zgoranja dolžnost, se sme izreči, da je zapala ta varščina. §• 3. Da izdela dopuščene železnične proge, se dodeljuje koncesijonarki pravica razlastitve po določilih dotičnih zakonitih predpisov. isto pravico je koncesijonarki dodeliti tudi zastran tistih dovlačnic, ki bi se imele narediti in o katerih bi državna uprava spoznala, da je njih naprava v javni koristi. §. 4. V kolikor bi se v napravo dopuščenih železničnih prog rabile javne ceste ali zemljišča c. kr. dvornega êrarja, ki niso v upravi občine dunajske naj koncesijonarka dobi privolilo tistih, ki so dolžn vzdrževati té ceste, oziroma tistih oblastev ali orga nov, ki imajo po veljajočih zakonih pravico dajat privolilo v rabo cest ali zemljišč. §• 5. V ostalem je v uvodu oznamenjene male železnične proge smatrati za celokupne sestavine mreže z električno silo obratovanih malih železničnih prog, ki je predmet razglasa c. kr. ministrstva za železnice z dne 24. marca 1899. 1. (drž. zak. št. 58), in naj potemtakem §§. 5 do vštevši 17 imenovanega razglasa zmislu primerno veljajo tudi za spočetka oznamenjene proge. Wittek s. r.