Kako naj se naj manjši učenci uče številiti. Obče znano je, da učenci to, kar vidijo, ložpje umejo in si v glavo bolj gotovo shranujejo. Sej tudi odrasčpn človek reč, ktero vidi, tančnpje spozna, kakor uno, ktere ne vidi, ter tudi nje lastnosti in rabo lože razume. Veliko več je tedaj živa potreba, da se učpncem vse, kar se ucijo, pokaže. To vodilo pa tudi pri rajtbah velja. Učencem naj se pokaže, kaj jp postavim: ena, dve, deset i. t. d. Za to pa rusovska mašina za rajtbp prav dobro streže. Xpkteri starpji učitelji sicer terdijo, da za rajtbe aparatov ni, in da jih ne potrebujemo. Ali iz tega se vidi, da taki učitelji časnikov in koristnib bukev za šolsko omiko ne čitajo, ter ne vejo, kako v drugih krajih verli učitelji ravnajo in napredujejo. V preteklem letu 1862. je bila v Londonu splošna razstava tudi za šolske stvari. Bilo je tudi med drugimi važnimi rečmi devet aparatov za številkanjp. Med temi je bila tako imenovana rusovska oiašina za številkanje nekako taka le: To orodje je bilo splob pohvaljeno in za rabo priporočeno. Ima, kakor podoba kaže, sliri kole. Perva dva pokončna sta za stojalo, drnga poševna pa ji vkup vežeta. Med tem prostorom je 10 železnih šibic po čpz, in na vsaki je pa 10 barvanih kroglic, ktere se rabijo za številjpnje od 1 — 100. Vsaka žplezna šibica ima na enem koncu npkaki gumb in na drugpm pa vertelec, da se labko odvzamp, ali pa zoppt doda. Kako vpliko mora biti to orodjp, določi (o, kako je šolska izba velika. Prav korislna je ta mašina, in učenci, ktprih painet je še celo plitva in mlada, se, postaviin, tako Ie urijo misliti in um bislriti: a) Vse kroglice odrini na pno stran, in tako pred nj p stopi, da jili vse zakriješ. Odrini tpdaj z merilom ali pa s kako palčico eno kroglico na prazno stran, in prašaj: Koliko kroglic vidite? — Koliko pa vidite peči v učilnici? — Kaj je pa še samo po enkrat v učilnici ? — Kaj ima pa človek na glavi po enkrat? — XTapravite vsak eno čprtico na svoje tablice! Lejtp! na mesto ene čprtice pa zapišemo številko 1. — (Pokaži jo na tabli, in učenci naj jo posnemajo.) Pokažite zdaj vsak pn pprst, — en list iz bukev! Povejte mi šp, kaj na npbu po pnkrat vidite! — Lpjte, samo pn Bog je, — samo ena prava cerkpv je, — samo enega očeta in samo eno mater imamo. Vsak človek ima le samo eno dušo. — 6) Zdaj že učenci poznajo in vpjo, kaj je ena ali enota. Dodaj zdaj eni kroglici drugo, in prašaj: Koliko kroglic vidite pa zdaj ? — Koliko rok ima vsak od vas ? — Kaj je še več po dvakrat na vašem truplu? — Kaj je po dvakrat v učilnici? — XTapravite dve čertici na tablice. — XTamesto dveh čerlic pa pišemo številko dve tako: 2. Xapišite zdaj na svoje tablice tudi številko %! Pokažite dva persta prave roke, — leve roke! Pokažite zdaj dva listika iz ,,Abecednika"! Ako pa jaz od leh dveh kroglic cno v/pineni (odrini), koliko nii jih še ostane? — Ako pa pni zopct cno dodam, koliko jib pa takrat iuiam? — Kolikokrat ioiam tedaj eno kroglico? — Kolikokrat iraam pa tukaj dve kroglici? — Ako bi te kroglice jabclka bilc, in jaz bi jili dal kakpiuu dečku, koliko jabelk bi dobil ? — Ako bi pa jaz le dvo jabelki dvpiua učenkama razdelil, koliko bi jih vsaka dobila? — (Krogiice razdeii.) Kako je bilo pervim staršem ime ? — Koliko oseb je bilo to? — Kako sta se njihova sina imenovala? — Koliko sinov je bilo to ? — Zdaj pa mi povejte stvari, ktcre podveh nogab liodijo? — Koliko perut iaiajo ptice? c) Ravno po tem pravilu naj se ravna, tudi pri številki 3. Opomni naj se zraven drugih poočitanj tudi na tri božje osebe in njih iiuena, — na tri kreposti božje, — na sv. (ri kralje i. t. d. — Vse drugo pa, kakor pri šlpvilki 1. in 2.