s 2 C/3 H '-j VO 00 u> SKUPSCINSKI DOLENJSKI LIST letnik XX. Novo mesto, 17. marca 1983 VSEBINA OBČINA RIBNICA 59. Družbeni dogovor o uresničevanju kadrovske politike v občini Ribnica. 60. Sklep o valorizaciji preživnin v letu 1983. za občine ČRNOMELJ. KRŠKO, METLIKA, NOVO MESTO, RIBNICA IN TREBNJE št. 8 OBČINI ČRNOMELJ IN METLIKA 61. Odredba o preventivnih cepljenjih in diagnostičnih ter drugih preiskavah v letu 1983. 62. Odredba o pristojbinah za veterinarsko sanitarne preglede za izdajo dovoljenja za prodajo mleka v letu 1983. 3 73 > 2 Občina Ribnica 59 Na podlagi določil ustave SR Slovenije, določil družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v SR Sloveniji, 579. člena Zakona o združenem delu (Ur. 1. SI-RJ St. 53/76), Titove pobude o kolektivnem delu, odločanju in odgovornosti, stališč skupščine občine Ribnica in družbenopolitičnih organizacij in izhajajoč iz spoznanja: - da jc izvajanje družbeno dogovorjene kadrovske politike neločljiva sestavina politike socialističnega samoupravnega družbenega razvoja, - da sc kadrovska politika upošteva in obravnava kot bistvena sestavina sleherne gospodarske, družbene in politične aktivnosti, - da jc načrtovanje vseh družbe-nih potreb po kadrih in izobraže1 valnih potreb sestavni del razvojnih programov samoupravnih organizacij in skupnosti, - da je neposredna odgovornost za oblikovanje kadrovskih rešitev na vseh ravneh, - da se neobliodno zagotovijo pogoji za enotno in organizirano delovanje vseli nosilcev kadrovske politike za njeno načrtno vodenje in uresničevanje SKLENEMO - Temeljne in druge organizacije združenega dela in delovne skupnosti, - Skupščina občine Ribnica - Občinska konferenca SZDL Ribnica - Občinska konferenca ZKS Ribnica - Občinski svet Zveze sindikatov Ribnica - Občinski odbor ZZB NOV Ribnica - Občinska konferenca ZSMS Ribnica in - Samoupravne interesne skupnosti (v nadaljnjem besedilu: udeleženci) DRUŽBENI DOGOVOR O URESNIČEVANJU KADROVSKE POLITIKE V OBČINI RIBNICA I. TEMELJNE DOLOČBE 1. člen Udeleženci družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v občini Ribnica določamo s tem dogovorom smotre, načela in naloge, za katere se bomo zavzemali pri oblikovanju in izvajanju kadrovske politike, ki so opredeljeni V dokumentih, navedenih v uvodu tega dogovora. 2. člen Udeleženci dogovora se zavezujemo, da bomo uresničevali naslednja temeljna načela in smotre kadrovske politike: - vzgojo, razvoj in uveljavitev človeka kot svobodne socialistične osebnosti, ki v združenem delu tvorno sodeluje pri ustvarjanju in delitvi dohodka skladno s svojimi sposobnostmi in pridobljenim znanjem; - organizirano in sistematično spremljanje razvoja kadrov in racionalno razporejanje kadrov v skladu z njihovo strokovno usposobljenostjo in z delom pridobljenimi delovnimi izkušnjami, uspešnostjo opravljanja del oziroma nalog, samoupravne in politične aktivnosti, njihovega interesa in prizadevanj za svobodno izpopolnjevanje strokovnega' in splošnega znanja; - za samoupravno zasnovanost in usmerjenost kadrovske politike, ki izhaja iz družbenoekonomskega in političnega položaja delovnega človeka in občana v naši družbi; - za enotnost ciljev in celovitost meril kadrovske politike ter za demokratičnost in doslednost pri njihovem uresničevanju; - za dolgoročno načrtovanje potreb po kadrih, izobraževanja in usposabljanja kadrov, v okviru planskih aktov samoupravnih oiganizacij in skupnosti ter družbenopolitične skupnosti; - za programiranje in smotrno organiziranje izobraževalnih oblik in vsebin, ki jih narekuje gospodarski in kulturni razvoj; - za dosledno uresničevanje samoupravnega sporazuma o minimalnih standardih za življenje in kulturne razmere pri zaposlovanju in samoupravnega sporazuma o šti- 0 pendiranju učencev in študentov v občini Ribnica; - za organizacijo, oblikovanje in razvoj kadrovskih služb ter za strokovno usposabljanje delavcev v kadrovskih službah; - za razvijanje kolektivnega dela, odločanja in odgovornosti v organih in organizacijah v občini; - za uveljavljanje politike odlikovanj in družbenih priznanj kot sestavnega dela kadrovske politike; - spodbujali in oblikovali razvoj usmerjenega izobraževanja, da bo ustrezal smotrom in potrebam 'združenega dela in razvoja občin; - zagotavljali enotno in dosledno izvajanje načel in meril pri kadrovanju kadrov za področje splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite ter oboroženih sil; - za tako kadrovsko politiko na področju mednarodnih odnosov, ki bo temeljila na sistemu socialističnega samoupravljanja, ki bo zagotavljala uspešno opravljanje del oziroma nalog na področju mednarodnih odnosov ter prispevala k utrjevanju ugleda socialistične Jugoslavije; - za demokratičnost in javnost vseh kadrovskih postopkov. 3. člen Za uresničevanje smotrov in načel tega dogovora se udeleženci obvezujemo, da bomo: - spremljali izvajanje letnih, srednjeročnih in domorodnih kadrovskih načrtov ter izvajanje programov strokovnega, idejnopolitičnega in splošnega izobraževanja, usposabljanja in poklicnega usmerjanja; - zagotavljali izdelavo, usklajevanje in dopolnjevanje razvida del in nalog, posebej za najodgovornejše funkcije in zadolžitve; - zagotavljali enotna merila, pogoje in osnove za izbiranje kandidatov za opravljanje del in nalog in njihovo celovito izvajanje, posebej pri kadrovanju za najodgovornejše funkcije in dolžnosti v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela in skupnostih, v občini, republiki, federaciji, družbenopolitičnih' organizacijah in za delo na področju mednarodnih odnosov; - v samoupravnih splošnih aktih določili pravice, obveznosti in odgovornosti samoupravnih organov poslovodskih organov, delavcev s posebnimi pooblastili in strokovnih služb za oblikovanje, sprejemanje in izvrševanje dogovorjene kadrovske politike; - določali in razporejali sredstva za vse oblike izobraževanje in usposabljanje kadrov glede na kadrovske potrebe ter razvijali družbeni standard in varnost zaposlenih; - vodili kadrovsko evidenco, kije predpisana z odlokom, in uporabljali rezultate take evidence; - preverjali izvajanje samoupravno in demokratično sprejete kadrovske politike ter učinkovitost posameznih kadrovskih odločitev. 4. člen Udeleženci dogovora se bomo zavzemali za spreminjanje obstoječe strukture zaposlenih s ciljem, da se doseže hitrejša rast družbenega dohodka kot pogoj za splošni gospodarski in družbeni napredek, zato bomo izvajali politiko kvalitetnega zaposlovanja z doslednim uresničevanjem načela delitve dohodka po vloženem delu, spodbujali ustvarjalno, strokovno in kvalitetno delo, kot tudi boljšo izrabo delovnega časa in proizvodnih sredstev. Za- gotavljali bomo pogoje za hitrejše spreminjanje strukture in obsega znanja zaposlenih in šolajoče se mladine tako, da bpmo na podlagi dolgoročnih in srednjeročnih kadrovskih potreb usmerjali svoje delavce v izobraževanje ob delu in iz dela ter vplivali na usmerjanje mladine v poklice. Udeleženci dogovora bomo pri volitvah in izbiri delegatov uresničevali načelo demokratične zamenljivosti in gibljivosti kadrov. Prav tako bomo zagotavljali izvajanje kadrovske politike za potrebe mednarodne aktivnosti z medsebojnim usklajevanjem, koordiniranjem in sodelovanjem ter nenehnim evidentiranjem ustreznih kadrov. 5. člen Udeleženci dogovora si bomo prizadevali, da bo izbiranje kadrov za družbene funkcije sestavni del delovnih in samoupravljalskih obveznosti delavcev. Skrbeli bomo za stalno evidentiranje možnih kandidatov za voljene ter druge družbene funkcije v organih samoupravljanja, družbenopolitičnih organizacijah in skupnostih. Akcijo stalnega evidentiranja vodijo družbenopolitične organizacije: SZDL, Zveza sindikatov, ZK, ZSMS, ZZS. II. RAZVID DEL OZ. NALOG 6. člen Delavci TOZD in drugih samoupravnih skupnosti bomo s samoupravnim splošnim aktom določili razvid del oz. nalog z opisom njihove vsebine, zahtevano strokovno izobrazbo oziroma z delom pridobljene delovne zmožnosti, morebitne posebne psihofizične in druge sposobnosti, delovne pogoje, vrsto odgovornosti in druge sestavine, značilne in pomembne za njihovo opravljanje. 7. člen Pri izdelavi razvida del oz. nalog bomo udeleženci dogovora izhajali iz skupnih metodoloških osnov, katerih izdelavo bodo v skladu z družbenim dogovorom o uresničevanju kadrovske politike v SR Sloveniji zagotavljali: Gospodarska zbornica Slovenije za področje gospodarstva, za posamezna področja družbenih dejavnosti pa samoupravne interesne skupnosti, oz. kjer teh ni, ustrezni rep. upravni organi. 8. člen Da bi omogočili smotrno organiziranje in upravljanje delovnega procesa ter oblikovanje in izvajanje načrtne kadrovske politike, bomo udeleženci dogovora zagotovili izdelavo razvidov del oziroma nalog, ki bodo služili: - za racionalno in smotrno delitev dela ter razmejitev dolžnosti, pravic in odgovornosti, - za načrtovanje' pridobivanja, izobraževanja in strokovnega usposabljanja delavcev v skladu z naravo del oziroma nalog, - za izbiro, zaposlovanje in razporejanje delavcev po njihovi strokovni izobrazbi in v skladu z delovnimi zmožnostmi, pridobljenimi z delom ter morebitnimi posebnimi zahtevami glede na naravo del oziroma nalog, - za oblikovanje razpisov in objav del oz. natog, — za smotrno organizacijo in izvajanje varstva pri delu, - za ureditev drugih organizacijskih in kadrovskih postopkov. 9. člen Udeleženci dogovora se bodo pri oblikovanju samoupravnega splošnega akta o razvidu del oz. nalog zavzemali za to, da bodo sorodna in po zahtevnosti enakovredna dela oz. naloge opredeljene tako, da se bo za njih zahtevata približno enako strokovno znanje oz._ z delom pridobljene delovne "zmožnosti ter enaka dolžina delovnih izkušenj, da bi se tako omogočilo ustrezno razporejanje delavcev in s tem bolje izkoristilo strokovno znanje. 10. člen Če sc za posamezna dela oz. naloge zahteva alternativno določena strokovna izobrazba oz. z delom pridobljena delovna zmožnost, potem mora biti v razvidu del oz. nalog izrecno navedeno, da lahko kandidirajo za taka dela oz. naloge tako delavci, ki izpolnjujejo pogoje strokovne izobrazbe, kot tudi delavci, ki bodo izkazali, da imajo za ta dela oz. naloge pridobljeno delovno zmožnost. Če za posamezna dela oz. naloge ni predvideno, da jih lahko opravljajo tudi delavci, ki imajo pridobljeno delovno zmožnost, potem sc na taka dela oz. naloge lahko razporedi le delavec, ki ima zahtevano strokovno izobrazbo. 11. člen Določanje razvida del oz. nalog je % trajna naloga. Zato je potrebno tudi ta splošni samoupravni akt skladno z razvojem OZD in drugih samoupravnih organizacij, z organizacijskim in tehnološkim razvojem nenehno dopolnjevati in usklajevati s potrebami, kijih narekuje razvoj. 12. člen Za delovno zmožnost sc štejejo tista strokovna znanja, sposobnosti in spretnosti, ki jih je delavec pridobil, oz. razvil z uspešno končanim usposabljanjem z delom. Prav tako se šteje za delovno zmožnost tudi uspešno opravljanje del oz. nalog v neposrednem proizvodnem ali drugem procesu. 13. člen Udeleženci dogovora bomo v samoupravnem splošnem aktu določili način in postopek, po katerem se ugotavlja, da ima delavce delovno zmožnost za opravljanje določenih del oz. nalog. Postopek za ugotav-ljjanje delovne zmožnosti sc lahko opravi med kandidati, ki so sc pravočasno prijavili na oglas oz. javni razpis, ali pa med delavci, ki so žc sklenili delovno razmerje, pa želijo ali pa so privolili, da sc jih razporedi na druga dela oz. naloge. 14. člen Z delom pridobljeno delovno zmožnost ugotavlja strokovna komisija, ki jo imenuje samoupravni organ, določen s samoupravnim splošnim aktom temeljne organizacije. Strokovna komisija je lahko stalna ali pa občasna glede na določena dela oz. naloge. Člani strokovne komisije so lahko delavci temeljne organizacije ali pa zunanji sodelavci. Imeti morajo vsaj enako stopnjo strokovne izobrazbe, kot se zahteva za dela oz. naloge, kijih bo opravljal kandidat, če so bo ugotovilo, da ima ustrezno z delom pridobljeno delovno zmožnost. Oceno o pridobljeni delovni zmožnosti predloži strokovna komisija pristojnemu samoupravnemu organu, ki odloča bodisi o izbiri kandidatov in sklenitvi delovnega razmerja, bodisi o razporeditvi delavca. 15. člen Nihče ne more skleniti delovnega razmerja za nedoločen čas, če ne izpolnjuje pogoja zahtevane strokovne izobrazbe ali pa čc ne opravi uspešno preizkusa z delom pridobljene delovne zmožnosti. 16. člen Temeljna organizacija združenega dela, ki za posamezna dela oz. naloge v razvidu del oz. nalog nima poleg strokovne izobrazbe alternativno zahtevane z delom pridobljene delovne zmožnosti ali pa s samoupravnim splošnim aktom ni določila, na kakšen način in po kakšnem postopku sc delovna zmožnost ugotavlja, ne sme z oglasom oz. javnim razpisom omogočiti prijavo tistim kandidatom, ki imajo le z delom pridobljeno delovno zmožnost, nc pa ustrezne strokovne izobrazbe. 17. člen Udeleženci dogovora bomo v razvidu del in nalog posebej opredelili tista opravila, ki so primerna za zaposlovanje invalidov, za delo manj zmožnih irf težje zaposljivih oseb, ter tista dela in naloge, ki so za mladoletnike in ženske. 18. člen Delovne izkušnje se lahko kot posebna zahteva za opravljanje del oz, nalog določijo v razvidu del oz. nalog. Delovne izkušnje sc lahko zahtevajo le za tista dela oz. naloge, za katere jih delavec res potrebuje glede na vrsto in zahtevnost del ter odgovornost pri delu, pri čemer sc ne sme upoštevati zahtevana stopnja strokovne izobrazbe. Zahtevane delovne izkušnje nc smejo biti daljše od pet let. Upoštevajo. se le tiste delovne izkušnje, ki jih je delavec pridobil po končani strokovni izobrazbi določenega poklica oz. smeri. 19. člen Ne glede na pogoj delovnih izkušenj za posamezna dela oz. naloge, sc šteje, da delavec ta pogoj izpolnjuje v naslednjih primerih: 1. če je kot pripravnik po končani pripravniški dobi uspešno opravil strokovni izpit; 2. če gre za sklenitev delovnega razmerja z nezaposleno invalidno osebo, ki sc je za delo usposobila s posredovanjem pristojne skupnosti za zaposlovanje; 3. če gre za delovnega invalida, ki se je prekvalificiral, oz. dokvalifi-ciral ah pa uspešno opravil poklicno rehabilitacijo, do katere je bil upravičen po statutu skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SR Sloveniji; 4. če je delavec uspešno prestal preizkus pred strokovno komisijo in s tem pokazal, da ima pridobljeno delovno zmožnost za določena dela oz naloge. III. NAČRTOVANJE KADROV IN IZOBRAŽEVANJE 20. člen Udeleženci dogovora se zavezujemo, da glede na dejstvo, da so gospodarski razvoj in kadri medsebojno pogojeni ter ozko povezani v svoji rasti, vključujejo načrtovanje kadrov v svoje letne, srednjeročne in dolgoročne načrte razvoja. Upoštevajoč določila iz prvega odstavka tega člena, bomo udeleženci dogovora pri načrtovanju potreb po kadrih upoštevali: - vsebinski program (vrsta izdelkov, storitev, nalog) - količinski program (obseg, proizvodnja, naloge) - tehnologijo dela in planiran razvoj, organizacijo in delitev dela, - razvoj in organizacijo družbenih dejavnosti. 21. člen Sestavni elementi načrtov kadrovskih potreb so zlasti: - potrebna sredstva za uresničevanje planov kadrovskih potreb in izobraževanja, - potrebno število delavcev za opravljanje nalog, sprejetih s plani družbenoekonomskega razvoja, - pregled delavcev (popis vseh delavcev po njihovi strokovni usposobljenosti oziroma z delom pridobljenimi delovnimi zmožnostmi . . .) - način razporejanja, preusmerjanja in zaposlovanja presežka delavcev zaradi uvajanja nove tehnologije * in drugih organizacijskih in tehničnih izboljšav, - plan izobraževanja in usposabljanja delavcev pred nastopom dela, ob delu in iz dela, - načrt potreb po štipendistih in pripravnikih, - predviden odhod delavcev in odsotnosti z dela, - plan dejavnosti in ukrepov za razvoj inovacijske dejavnosti, - plan proizvodnega deta oziroma delovne prakse učencev usmerjenega izobraževanja, - plan za urejanje stanovanjskih in socialnih razmer ter drugih vprašanj družbenega standarda, - plan zagotovitve zdravstvenega varstva in varstva pri delu, - program in naloge pri evidentiranju in pripravah možnih kandidatov za opravljanje odgovornoh družbenih nalog v občini, republiki in federaciji, temeljnih in drugih organizacijah združenega deta, samoupravnih interesnih skupnostih in drugih skupnostih. 22. člen Udeleženci dogovora sprejemamo obveznost, da bo vsak investicijski elaborat vseboval tudi podroben načrt pridobivanja in usposabljanja potrebnih delavcev, kakor tudi program prekvalifikacije in nove razporeditve delavcev. 23. člen ( Kadrovski načrt vsake temeljne organizacije mora predvidevati sklenitev delovnega razmerja z določenim številom pripravnikov v vsakem koledarskem letu. Podpisniki družbenega dogovora se obvezujemo, da bomo število pripravnikov določali v skladu s samoupravnim sporazumom o usklajevanju letnih načrtov zaposlovanja v občini Ribnica. Kadrovski načrti in samoupravni sporazum o usklajevanju teh načrtov morajo biti sprejeti najpozneje do 31. 12. vsakega leta. 24. člen Če posamezna temeljna organizacija ne bi mogla izpolniti kadrovskega načrta, ki se nanaša na sklepanja delovnega razmerja s pripravniki, je dolžna zagotoviti sklenitev delovnega razmerja s pripravniki v drugi temeljni organizaciji v okviru delovne ali sestavljene organizacije združenega dela. Podpisniki družbenega dogovora se zavezujemo, da število pripravnikov v takem primeru ne sme biti manjše od planiranega skupnega števila pripravnikov v občini. V ta namen bomo v skladu s samoupravnim sporazumom o usklajevanju letnih načrtov po potrebi spremenili svoje kadrovske načrte. 25. člen Delavci temeljnih organizacij bodo določili s samoupravnim splošnim aktom osnove za urejanje medsebojnih razmerij delavcev in udeležencev usmerjenega izobraževanja. Za vse tiste udeležence usmerjenega izobraževanja, ki v temeljnih organizacijah opravljajo praktični pouk, proizvodno delo in delovno prakso, se določijo v skladu s samoupravnim splošnim aktom in samoupravnim sporazumom med izobraževalno organizacijo in temeljno organizacijo pravice in obveznosti po 26. čl. Zakona o usmerjenem izobraževanju. 26. člen Ne glede na to, ali udeleženci usmerjenega izobraževanja opravljajo praktično oz. proizvodno delo v temeljni organizaciji, pa sc z določenim številom udeležencev posebej dotočijo medsebojne pravice in obveznosti ter odgovornosti v zvezi s: - pravico in obveznostjo udeleženca, da se vključuje v praktični pouk, raziskovalno in drugo delo v temeljni organizaciji; - pravico in obveznostjo udeleženca, da opravlja določena dela v temeljni organizaciji; - pravico udeleženca do določene nagrade v skladu s prispevkom, ki gaje dal s svojim delom; - pravico do štipendije; - pravico do nadomestila določenih stroškov v zvezi z izobraževanjem; - pravico udeleženca usmerjenega izobraževanja do prednostne pravice pri zaposlitvi po končanem izobraževanju. Udeleženci usmerjenega izobraževanja, ki bodo pristali na tako določene pravice in obveznosti, bodo svoj pristanek izrazili s podpisom izjave, da pravice in obveznosti ter odgovornosti, ki jih določa samoupravni splošni akt, sprejemajo. 27. člen Predloge planov usposabljanja in razvoja kadrov bodo: - v organizacijah združenega dela in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih pripravljale kadrovske službe, ki se morajo za to delo tudi strokovno usposobiti, - za območje občine kot celotne pa pripravo planov bosta zagotovila izvršni svet skupščine občine in občinska skupnost za zaposlovanje. 28. člen Udeleženci dogovora sc bomo zavzemali za uresničevanje usmerjenega izobraževanja za potrebe vseh področij združenega dela Svojim delavcem bomo omogočili različne oblike permanentnega izobraževanja. Zato bomo: - aktivno in stalno sodelovali z izobraževalnimi organizacijami pri oblikovanju programa, oblik izobraževanja in pri razvijanju mreže izobraževalnih organizacij, - vključevali učence, ki smo jih usmerili v izobraževanje, v proizvodno delo in v samoupravno in politično aktivnost, - spodbujali svoje najuspešnejše strokovne delavce za aktivno sodelovanje v vzgojno-izobraževalnem delu v izobraževalnih organizacijah in jim omogočili pridobitev najnujnejšega pedagoškega znanja, - organizirali urejanje v organizaciji združenega dela (uvajalni seminar in uvajanje v delo), - usposabljali pripravnike za samostojno delo, - zagotavljali opravljanje proizvodnega dela in delovne prakse za učence in študente v usmerjenem izobraževanju, - omogočali in organizirali stalno in dopolnilno izobraževanje, strokovno prakso in specializacijo, - organizirali izobraževanje v zvezi z varstvom pri delu in za naloge splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, - zagotavljali stalno družbenopolitično izobraževanje in usposabljanje za opravljanje družbenopolitičnih in samoupravnih nalog. 29. člen Osnovne organizacije sindikata udeleženk dogovora bodo sprejele akcijske programe za usmerjanje delavcev, ki niso starejši od 40 let, da končajo osnovno šoto. Udeleženci dogovora bomo v Samoupravnih splošnih aktih opredelil’ pogoje za dokončanje osnovne šole. 30. člen Udeleženci dogovora se dogovorimo za minimalne pravice in obveznosti v zvezi z izobraževanjem ob delu, ki se nanašajo na: - pravice in obveznosti delavcev - udeležencev izobraževanja ob delu in iz dela, - pravice in obveznosti temeljnih in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti. Delavci v TOZD in drugih organizacijah in skupnostih bomo v samoupravnem splošnem aktu dotočili pravice in obveznosti delavcev, ki se izobražujejo ob delu. O pravicah in obveznostih za izobraževanje ob delu mora biti sklenjen dogovor (pogodba) v pisni obliki. 31. člen Delavec, ki se izobražuje ob delu in iz dela, ima pravico do povrnitve stroškov izobraževanja v naslednjih primerih: - če obstojajo v temeljni organizaciji združenega dela ali drugi samoupravni organizaciji in skupnosti potrebe po kadrih s tako izobrazbo, - če je s strokovnim delom in družbenopolitično aktivnostjo izkazal upravičenost do izobraževanja ob delu, - če se obveže, da bo po končanem šolanju ostal v temeljni organizaciji ali skupnosti, kolikor je trajalo šolanje. O pravici do povrnitve stroškov odloča v skladu s samoupravnim splošnim aktom pristojni organ temeljne organizacije. Zoper odločitev ima delavec pravico zahtevati varstvo pravic pri delavskem svetu. 32. člen Udeleženci dogovora imamo pri izobraževanju ob delu svojih delavcev pravice in obveznosti: - kriti stroške izobraževanja ob delu: za vpisnino in šolnino, za prevozne stroške, za seminarske in laboratorijske vaje, - omogočiti izrabo izrednega študijskega dopusta: za izpit na osnovni šoli in izobraževanje po skrajšanem učnem programu najmanj 1 dan, - za izobraževanje po programu srednjega izobraževanja in nadaljevalni program srednjega izobraževanja in specializacije najmanj 2 dni -za izobraževanje po programih višjih in visokih šol in specializacijo ter magistracijo najmanj 3 dni, - za zaključni izpit po programih srednjega izobraževanja najmanj 15 dni, - za diplomo na višjih in visokih šolah najmanj 30 dni, - za pripravo magistrske ali doktoratske naloge najmanj 60 dni, - zahtevati povračilo stroškov v primeru prekinitve dogovora (pogodbe) s strani delavca zaradi neuspešnega šolanja in v primeru prenehanja delovnega razmerja na lastno zahtevo ali po lastni krivdi, - zahtevati povračilo stroškov in nastalo škodo, če delavec iz neupravičenih razlogov prekine delovno razmerje. 33. člen Delavec, ki se izobražuje ob delu, ima pravice in obveznosti: - redno opravljati izpite in druge šolske obveznosti ter šolanje zaključiti v dogovorjenem roku, - izrabiti toliko izrednega dopusta, kot ga določa ta dogovor, - predložiti najmanj enkrat letno potrdilo o uspešnosti šolanja, - ostati po končanem šolanju v temeljni organizaciji združenega dela oz. skupnosti najmanj toliko časa, kot je trajalo izobraževanje ob delu, - vrniti vse s šolanjem nastale stroške, če je šolanje končal po lastni krivdi. 34. člen Z namenom, da zagotovimo enake možnosti izobraževanja ob delu vsem delavcem, bomo udeleženci dogovora kriterije za prednostni vrstni red izobraževanja dotočili s samoupravnim splošnim aktom o izobraževanju. O možnosti izobraževanja ob delu bomo v vsakem primeru obvestili delavce na način, ki je dotočen v statutu temeljne organizacije, tako da bo lahko kandidiral vsak delavec, ki bo izpolnjeval razpisne pogoje. 35. člen Za hitrejše pridobivanje strokovnih delavcev se udeleženci obvezujemo, da bomo razvijali izobraževanje iz dela kot sestavnega dela permanentnega izobraževanja. Pravice in obveznosti udeležencev izobraževanja iz dela bodo udeleženci opredelili v svojih samoupravnih aktih. 36. člen Za uskladitev dejanske izobrazbene strukture delavcev z zahtevami del in nalog bomo udeleženci izvajali naslednje ukrepe: - delavcem, ki nimajo ustrezne izobrazbe oziroma strokovr* usposobljenosti za dela in naloge, kijih opravljajo, so pa mlajši od 40 let, bomo udeleženci omogočili, da si jo pridobijo v izobraževalnih organizacijah, - delavce, ki v predpisanem roku (dvakratni dobi rednega šolanja ne bi pridobili ustreznega znanja in sposobnosti in ki ne bodo zahtevali preizkusa delovne zmožnosti, bomo udeleženci razporedili k delom in nalogam, ki ustrezajo njihovi izobrazbi in usposobljenosti. - Udeleženci družbenega dogovora se obvezujemo, da bomo ob upoštevanju ostalih določb družbenega dogovora ugotavljali z delom pridobljeno delovno zmožnost samo tistim kandidatom, ki imajo samo eno stopnjo strokovne izobrazbe mapj, kot je predpisano v razvidu del in nalog. 37. člen Delavci, ki šo stari nad 40 let in nimajo ustrezne izobrazbe za dela in naloge, ki jih opravljajo, so pa uspešni pri svojem delu, ostanejo pri opravljanju dosedanjih del in nalog ne glede na dotočila prejšnjega člena, razen v primerih, kjer je izobrazba določena z zakonom. Ti delavci imajo pravico, da kadarkoli zahtevajo preizkus z delom pridobljene delovne zmožnosti, na podlagi katerega se jim izda potrdilo, da izpolnjujejo pogoje za dela oz. naloge, kijih opravljajo. 38. člen Udeleženci dogovora se obvezujemo, da bomo najuspešnejše mlade delavce in učence na osnovi dogovorjenih meril in kriterijev predlagali za štipendiste iz Titovega sklada. IV. ZAPOSLOVANJE IN RAZPOREJANJE DELAVCEV NA DELA OZIROMA NALOGE 39. člen Predvideni razvoj občine zahteva močnejše uveljavljanje kvalitetnih dejavnikov družbenoekonomskega razvoja, med katerimi sta strokovno znanje in delovna zmožnost bistveni sestavini. Udeleženci dogovora bomo uresničevali tako politiko zaposlovanja, da bo mogoče dosegati hitrejšo rast dohodka in hitrejše povišanje družbene produktivnosti dela predvsem z večjim znanjem in večjimi delovnimi zmožnostmi zaposlenih na vseh področjih človekove aktivnosti. Zavzemali se bomo za boljšo otganiza-ajo dela, za ustvarjanje pogojev za zmanjšanje administrativnih poslov in hkrati za posodabljanje tehnične osnove administrativnega dela. 40. člen Pri izbiri delavcev za opravljanje samostojnih strokovnih del oz. nalog, zlasti tistih, za katere so potrebne razvite sposobnosti komuniciranja in sodelovanja z ljudmi, bomo udeleženci proučili poleg strokovnih sposobnosti kandidata tudi njegovo uspešnost pri opravljanju del oz. nalog ter njegovo družbenopolitično aktivnost. V primerih, ko ne bo dovolj podatkov o delu in usposobljenosti kandidata, bomo te ugotavljali v neposrednih pogovorih s kandidatom, s posebnimi vprašalniki, testi znanja itd. Postopek za preizkus kandidatovih sposobnosti bomo udeleženci dogovora določili v samoupravnih splošnih aktih. 41. člen Pri zaposlovanju delavcev bomo organizacije združenega dela in skupnosti ob enakem izpolnjevanju zahtevanih pogojev dale prednost brezposelnim delavcem, za katere ugotovi prioriteto skupnost za zaposlovanje v sodelovanju s skupnostjo socialnega skrbstva. S skupnostjo za zaposlovanje bomo medsebojno udeleženci sodelovali pri zaposlovanju delavcev, katerih delo postane zaradi ekonomskih vzrokov ali tehnoloških izboljšav nepotrebno. Udeleženci dogovora bomo pri občinski konferenci SZDL oz pri IS skupščine občine Ribnica ustanovili posebno komisijo z nalogo, da analizira možnosti za organizirano in postopno vračanje naših delavcev na začasnem delu v tujini. Naloge in pristojnosti teh komisij določi občinska konferenca SZDL oziroma izvršni svet skupščine občine. 42. člen Udeleženci se zavezujemo, da bomo začeli postopek za sklenitev samoupravnega sporazuma, s katerim se bomo dogovorili za pravočasne ukrepe in ustrezna sredstva za dokvalifikacijo ali prekvalifikacijo in ustrezno zaposlitev delavcev, kadar iz tehnoloških in ekonomskih razlogov delo delavcev na določenih delovnih nalogah v združenem dehi ni več potrebno in jim ni možno zagotoviti dela v isti organizaciji združenega dela. 43. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo vsako leto izdelali in sprejeli program sprejemanja in usposabljanja pripravnikov. V svojih programih uvajanja pripravnikov v delo bomo udeleženci določili čas trajanja pripravniške dobe in program dela, organizacijo in vodstvo pripravništva, kakor tudi način usposabljanja pripravnikov za samostojno dck>, in pripravniku dobčili mcntoija, ki mora imeti najmanj takšno izobrazbo, kot jo ima pripravnik. 44. člen Udeleženci bomo sodebvali s skupnostjo za zaposlovanje pri razporeditvi k debvnim nabgam invalidov in invalidnih oseb, ki so po mnenju pristojne strokovne komisije sposobni opravljati dobčena dela. Udeleženci dogovora in nosilci obveznosti usposabljanja invalidnih oseb bomo v skladu z zakonom za delavec iz prejšnjega odstavka zagotovili sredstva za prekvalifikacijo oz. dokvalifikacijo, spremljanje uspešnosti in za mentorstvo. 45. člen Udeleženci dogovora bomo zagotovili socialno varnost starejšim delavcem, ženskam nad 50 leti oz. s 30 leti debvne dobe, moškim nad 55 leti oz. s 35 leti debvne dobe, ki ne morejo več uspešno opravljati del oziroma nabg, na katere so bili razporejeni, tako da jih bomo razporedili na manj zahtevna dela oz. nabge. Ti delavci obdržijo svoj prejšnji osebni dohodek, ki sc letno vabrizira v skladu s poprečno rastjo osebnih dohodkov v temeljni organizaciji združenega dela. Samoupravni splošni akt dobča pogoje, pod katerimi sc začne postopek za zagotovitev pravice iz prejšnjega odstavka; postopek začne samoupravni oigan pristojen za odbčanje o dcbvnih razmerjih, ki zahteva mnenje konzilija zdravnikov ali pa ustrezne zdravstvene organizacije (inštitut za medicino dela, ustrezna klinika itd.). O pravici iz 1. odst. sc na podlagi zdravniškega mnenja izda delavcu sklep o ugoditvi ali zavrnitvi pravice, zoper katerega ima pravico zahtevati varstvo pravice pri delavskem svetu. Postopek iz 2. odst. tega člena se začne na predbg delavca ali po uradni dolžnosti. V. NAČELA in merila kadrovanja ZA OPRAVLJANJE NAJODGOVORNEJŠIH NALOG IN FUNKCU 46. člen Udeleženci dogovora se zavzemamo, da bomo v medsebojnem sodebvanju skrbeli za načrtno, stalno in pravočasno kadrovanje kadrov za najodgovornejša dela oziroma nabge in funkcije v telesnih družbenopolitičnih organizacijah, družbenopolitičnih skupnostih, temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, dcbvnih skupnostih, SIS, KS, društvih ter drugih otganizacijah in skupnostih. Načela prejšnjega odstavka tega člena se uporabljajo tudi za področ- je spbšne ljudske obrambe, varnost in družbene samozaščite ter oboroženih siL 47. člen Udeleženci dogovora bomo pri izbiri kandidatov iz prejšnjega člena zlasti upoštevali, da kandidati izpolnjujejo nasledpje kriterije: - s svojim delom izpričujejo svojo opredeljenost za socializem, - ustvarjalno razvijajo socialistične samoupravne družbenoekonomske odnose na podlagi ustave in zakona o združenem delu in poglabljajo odbčujoči vpliv delavskega razreda v družbi, - uveljavljajo pridobitve NOB in socialistične revolucije in koncept SLO in DS, krepijo bratstvo in enotnost jugosbvanskih narodov in narodnosti ter politiko miroljubne koeksistence, - dokazujejo svoje sposobnosti in znanje ter ustvarjalno zavzetost pri graditvi socialističnega samoupravnega sistema, pri kolektivnem vodenju in da se zavedajo odgovornosti za opravljanje svojih nabg, da so zgledni in uspešni delavci in občani v svojerp debvnem in življenjskem okolju, kjer uživajo ugled in zaupanje, - odgovorno izpolnjujejo sprejete debvne in družbene naloge. 48. člen Udeleženci dogovora se zavezujemo, da bomo pri kadrovanju za opravljanje najodgovornejših del oz. nalog in funkcij iz prejšnjega člena dosledno uveljavljali načelo demokratičnosti in javnosti, celovitosti osebnih kvalitet, kot jih dobča 45. člen ter ustreznih znanj in ustrezne zastopanosti neposrednih proizvajalcev in drugih delovnih ljudi in občanov, žensk ter mladih neposredno iz združenega dela ter iz družbenega življenja. 49. člen Udeleženci dogovora v skladu z ustavo opredeljeno vlogo SZDL na področju kadrovske politike skrbimo: ' - da je kadrovanje za vse družbene funkcije trajna akcija vseh družbenopolitičnih in družbenih dejavnikov, - da spremljamo in evidentiramo vse tiste debvne ljudi in občane, ki sc v konkretni samoupravni praksi uveljavljajo s svojim delom in si tako pridobijo družbeni ugled, - da sc zavzemamo za uresničevanje sistema stalnih kadrovskih priprav, - da je ustrezno organizirana evidenca vseh evidentiranih kandidatov na vseh ravneh. 50. člen Zaradi uresničevanja nalog na področju kadrovske politike iz 49. člena sc udeleženci dogovora zavezujemo, da bomo posamezna aktualna vprašanja in predbgc konkretnih kadrovskih rešitev ter opredelitev širšega družbenega interesa pri konkretni kadrovski rešitvi obravnavali in usklajevali v koordinacijskem odboru za kadrovska vprašanja pri predsedstvu občinske konference SZDL. 51. člen Udebženci dogovora bomo sodebvali pri zadovoljevanju kadrovskih potreb za deb na področju pravosodja. Skrbeli bomo, da bodo kadrovski plani obsegali tudi potrebe po kadrih za delo na področju pravosodja, za stalno evidentiranje kadrov z vseh področij združenega dela, za strokovno in družbenopolitično usposabljanje spremljanja razvoja in za ustrezno usmerjanje kadrov v pravosodje. 52. člen Pri oblikovanju predbgov kandidatov za nosilce družbenih funkcij v pravosodju, to je sodnike in sodnike porotnike rednega sodišča, sodnike sodišča združenega dela in drugih samoupravnih sodišč, za javnega tožilca in njegovega namestnika, za družbenega pravobranilca samoupravljanja, javnega pravobranilca, sodnika za prekrške bomo udeleženci dogovora upoštevali splošna načela in merila kadrovske politike, z zakonom določene pogoje in kriterije, ki izhajajo in z zakonom opredeljene funkcije in pristojnosti sodišč in iz narave ter zahtevnosti del in nalog na posameznih dolžnostih ter merilih za nosilec družbenih funkcij v pravosodju, ki jih je opredelil Koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja pri predsedstvu republiške konference SZDL. 53. člen Udeleženci dogovora bomo pri izbiri delavcev in individualne poslovodne organe predsednike oz. člane kolegijskih poslovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi upoštevali celovitost njihovih strokovnih znanj in uresničevanje obveznosti izpopolnjevanja in usposabljanja ter njihovih osebnostnih kvalitet in sposobnosti, kot jih dobča 49. člen tega dogovora. 54. člen Udeleženci dogovora sc obvezujemo, da bomo v sodelovanju z občinsko kadrovsko službo organizirali in skrbeli za ažurno vodenje kadrovske evidence o evidentiranih sposobnih kadrih, še zlasti mladih sposobnih kadrov, ki bi po dodatnem usposabljanju prevzemali poslovodne naloge ter skrbeli za njihovo usposabljanje. 55. člen Udeleženci dogovora bomo v samoupravnih splošnih aktih dobčili dela oziroma naloge, ki jih bodo opravljali delavci s posebnimi pooblastili. Praviloma so to dela in naloge organiziranje in vodenje delovnega procesa, proizvodno tehnične, ekonomske, komercialne, finančne, kadrovske, splošno pravne, ljudske obrambe in družbene samozaščite itd. 56. člen Pred oblikovanjem predbga za imenovanje poslovodnega oigana mora razpisna komisija dobiti mnenje družbenopolitičnih organizacij. Mnenje DPO v OZD o kandidatu posreduje razpisni komisjji 00 sindikata po posvetu z organizacijo ZK, ZSMS in aktivom Zveze borcev v OZD. 57. člen Z aktom samoupravnega organa morajo podpisniki določiti postopek oblikovanja stališča delegatov delovne skupnosti pri izbiri poslovodnega organa. V tem postopku je potrebno predvideti način posvetovanja s predstavniki samoupravnega organa. 58. člen Delegati družbene skupnosti oblikujejo in koordinirajo mnenje o kandidatih za poslovodni organ v okviru koordinacijskega odbora za kadrovska vprašanja pri CK SZDL Ribnica. Predstavniki družbene skupnosti v razpisnih komisijah posredujejo mnenje iz prvega odstavka tega člena razpisni komisiji organizacije združenega dela, v kateri so člani. Razpisna komisija je to mne.ije dolžna obravnavati in posredovati samoupravnim organom. 59. člen Pred oblikovanjem predloga za izbiro delavcev s posebnimi pooblastili mora pristojni razpisni organ pridobiti mnenje družbenopolitičnih organizacij. Mnenje DFO posredne komisiji sindikalna organizacija po posvetu z ostalimi D PO v OZD. Organ, ki je pristojen za izbiro, mora to mnenje obravnavati. 60. člen Udeleženci se dogovorimo, da se razpisna komisija za imenovanje poslovodnega organa oblikuje in opravlja svoje naloge tudi v organizacijah združenega dela, ki ne oblikujejo delavskega sveta. 61. člen Delavski svet sprejme enega izmed kandidatov, ki jih predlaga razpisna komisija. Ce delavski svet ne imenuje nobenega izmed predlaganih kandidatov, se razpis ponovi. Po poteku mandata je lahko ista oseba ponovno imenovana za poslovodni organ na enak način in po istem postopku, kot je določen s samoupravnim splošnim aktom. 62. člen Udeleženci dogovora sc bomo zavzemali, da bo delavcem, ki opravljajo dolžnost individualanega poslovodnega organa oz. delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, prenehalo delovno razmerje, ko iz po bitjo pogoje za polno osebno pokojnino. Samo izjemoma lahko nadaljujejo delovno razmerje, če so izpolnjeni pogoji po 171. členu Zakona o delovnih razmerjih. 63. člen Udeleženci se zavezujemo, da bomo v praksi uveljavljali spremljanje uspešnosti dela poslovodnih organov in delavcev s posebnimi poooblastili in odgovornostmi ob kcncu poslovnega teta (ob zaključnem računu) in pred ponovnim imenovanjem za poslovodnega organa ali za delavce s posebnimi pooblastili. V primeru, da je ta ocena negativna in samoupravni organi menijo, da ti delavci svojih del in nalog ne opravljajo zadovolji- vo in ne uresničujejo sprejetih ciljev in smotrov, so pristojni samoupravni organi dolžni začeti postopek za njihovo predčasno razrešitev. 64. člert Udeleženci bomo ob ponovni izbiri poslovodnega organa in delavcev s posebnimi pooblastili upoštevali uspešnost poslovanja, ki se izraža: - z družbenoekonomskim napredkom organizacije in njenega pomena za širšo družbeno skupnost, - v uresničevanju programa razvoja organizacije, - v uresničevanju ciljev družbenoekonomske politike, - v ustvarjanju dohodka, v odnosu do kazalcev, ki jih določa 140. člen Zakona o združenem delu, - v razvoju medsebojnih odnosov, samoupravni in družbenopolitični aktivnosti, - v izboljšanju pripravljenosti za splošni ljudski odpor in družbeno samozaščito, - v uresničevanju družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov, - v izboljšanju kadrovske strukture in rasti strandarda zaposlenih. VI. DOLOČBE DRUGIH PODROČIJ KADROVSKE POLITIKE 65. člen Udlcženci ne bomo medsebojno nelojalno konkurirali pri pridobivanju kadrov. Za nelojalno konkurenco se šteje zlasti: - prevzemanje štipendistov in nudepje odkupnine za povračilo brez poprejšnjega dogovora, - tiho dogovaijanje (snubljenje) kadrov brez javnega razpisa oziroma objave prostih nalog, - drugi primeri, ki jih kot take opredeli odbor za spremljanje in izvajanje družbenega dogovora. 66. člen Udeleženci dogovora bomo medsebojno sodelovali in skrbeli za zadovoljevanje lastnih kadrovskih potreb, kot tudi kadrovskih potreb občine, republike in federacije ter za deb na področju mednarodnih odnosov. VII. KADROVANJE NA PODROČJU MEDNARODNIH ODNOSOV 67. člen Udeleženci si bomo prizadevali, da bo evidentiranje kadrov za deb na področju mednarodnih odnosov potekab v OZD, DPO, SIS in v drugih organizaegah in skupnostih. Nosilci evidentiranja so: - komisija za volitve in imenovanja skupščine občine Ribnica za opravljanje del oziroma nalog v konzularni službi v mednarodnih organizacijah, za opravljanje del oziroma nalog na področju mednarodnih odnosov v zveznih, republiških, mestnih in občinskih organih in organizacijah, - družbenopolitične organizacije za opravljanje del oziroma nalog na področju mednarodnih odnosov v družbenopolitičnih organizacijah, - organizacije združenega dela za opravljanje del oziroma nabg v skupnih gospodarskih predstavništvih organizacij združenega dela v tujini, - samoupravne interesne skupnosti za opravljanje del oziroma nalog s področja mednarodnih odnosov v izobraževalnih organizacijah združenega dela, raziskovalnih, kulturnih in drugih organizacijah, za katere obstoji poseben interes. Kadrovske službe občine bodo vodile evidenco zaposlenih na področju mednarodnih odnosov in posebno evidenco o evidentiranih kandidatih. Oceno skladnosti posameznih evidentiranih kandidatov na ravni občine s kriteriji, dofočenimi v družbenih in samoupravnih splošnih aktih, daje koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja pri OK SZDL Ribnica, ki usklajuje in politično verificirane predfoge pošlje nosilcem evidentiranja. 68. člen Predlog kandidatov za opravljanje profesionalnih funkcij in nabg na področju mednarodnih odnosov evidentiramo tudi kandidate nepro-fesbnalnih funkcij na tem področju v okviru družbenopolitične skupnosti, družbenopolitičnih organov in njihovih organov. 69. člen Udeleženci se zavzemamo, da bo delavcem, ki smo jih kandidirali za deb na področju mednarodnih odnosov, po prenehanju defovnega razmerja zagotovljena pravica vrnitve na deta v OZD, kjer so nazadnje združevali deb. Udeleženci bomo enako pravico zagotovili tudi zakoncem teh delavcev. VIII. DRUŽBENA PRIZ-ANJA 70. člen Odlikovanja SFRJ so znaki priznanja, ki sc podeljujejo za deta ali dejanja, ki zaslužijo splošno priznanje in odliko. Najvišje priznanje v občini je občinsko priznanje, ki se podeljuje občanom in organizacijam za posebne dosežke na raznih področjih družbenega življenja, ki predstavljajo pomemben prispevek k nadaljnjemu razvoju občine. 71. člen Udeleženci se zavzemamo, da bomo z utemeljenim predlaganjem zaslužnih delavcev, občanov ter OZD ohranjali in bogatili pomen odlikovanj, ki jih podeljuje predsedstvo SFRJ, kqt tudi občinsko priznanje. Politika odlikovanj in drugih družbenih priznanj mora postati del kadrovske politike. 72. člen Udetaženci dogovora se obvezujemo, da bomo v OZD, skupnostih, SIS ustanovili stalne ali občasne komisije, ki bodo skrbele za izvajanje družbeno dogovorjene politike odlikovanj in družbenih priznanj. Stalne komisije ustanavljajo vse TOZD, ki imajo več kot 150 zaposlenih delavcev. Komisije so sestavljene na delegatski osnovi iz predstavnikov DPO in samoupravnih organov. IX. STROKOVNO DELO PRI URESNIČEVANJU KADROVSKE POLITIKE 73. člen Udeleženci dogovora smo se dogovorili, da se bomo z ozirom na zahtevnost in obsežnost dela ter programa razvoja zavzemal; za organiziranje in usposabljanje kadrovskih služb v organizacijah združenega dela ter drugih organizacijah in skupnostih, ki bodo zagotavljale učinkovito in z družbenimi potrebami usklajeno kadrovsko politiko. Kadrovske službe so enakovredne ostalim službam v organizacijah združenega dela in skupnostih. 74. člen Pri oblikovanju del in nabg v kadrovski službi bomo udeleženci upoštevali, da gre za odgovorno strokovno in politično deb, ki ga lahko opravlja le delavec z ustrezno strokovno izobrazbo, osebnostnimi kvalitetami, s pravilnim odnosom do samoupravljanja, zakonitosti in odgovornosti. Strokovni delavci v kadrovski službi morajo imeti najmanj višjo strokovno izobrazbo. Za strokovne delavce v kadrovski službi se štejejo predvsem vodje služb, organizatorji izobraževanja, psihotagi, analitiki, socialnii delavci in podobni delavci. 75. člen Udetaženci bomo organizirali kadrovske službe po naslednjih merilih: - organizacije združenega dela z manjšim številom delavcev morajo imeti najmanj enega strokovnega delavca. - večje organizacije združenega dela bodo z združevanjem že obstoječih služb in dopolnjevanjem razvida del in nabg zagotovile tako organizacijo in strokovnost kadrovske službe, da bo sposobna učinkovito izvrševati vse natage kadrovske dejavnosti — celovita kadrovska služba, - OZD, ki imajo v sestavi več TOZD, lahko organizirajo skupno kadrovsko službo za vse TOZD, vendar morajo v vsaki TOZD dotači-ti delavca, ki bo odgovoren za izvajanje operativnih kadrovskih na-bg. Udeleženci dogovora se bomo zavzemali, da se manjše samoupravne organizacije in skupnosti za kvalitetno opravljanje strokovne kadrovske dejavnosti povezujejo tako, da ustanovijo skupne strokovne oziroma specializirane službe, ki na osnovi samoupravnih sporazumov ali pogodb opravljajo strokovno zahtevnejša opravila s kadrovskega področja za več samoupravnih organizacij in skupnosti. 76. člen Kadrovseke službe opravljajo naslednje nabge: - pripravljajo vse potrebno za vodenje načrtne in sistematične kadrovske politike, - p'aniranje potreb in sistematično kadrovanje delavcev, - vodenje kadrovske evidence o možnih kandidatih za družbene funkcije, - pripravljanje delavcev za opravljanje predvidenih del in nalog, - spremljanje razvoja in uspešnosti kadrov ter predlaganja napredovala in razporejanja kadrov na ustreznih delih, - programiranje in izvajanje stalnega in dopolnilnega strokovnega ter družbenopolitičnega izobraževanja in usmeijanja kadrov, - skrb za ustrezne življenjske, kulturne in delovne razmere zaposlenih, - analiziranje samoupravne organiziranosti dela in dajanje pobud za njeno izpopolnjevanje, - zagotavljanje pravočasne in celovite obveščenosti, - zagotavljanje koordinativnega delovanja vseh nosilcev nalog SLO in DS. 77. člen Udeleženci dogovora bomo zagotovili v skladu že sprejetega enotnega oblikovanja kadrovske evidence in enotne metodologije stalno ažuri-ranje, spremljanje in posredovanje podatkov o kadrih. Udeleženci dogovora in uporabniki kadrovske evidence bomo na osnovi potreb vplivali na postopno razširitev kadrovske evidence. Lkleleženci dogovora bomo v svojih samoupravnih splošnih aktih opredelili določila o zavarovanju in zaščiti podatkov kadrovske evidence kot gradiva zaupne narave. X. ODGOVORNOSTI IN NALOGE ZA IZVAJANJE DRUŽBENEGA DOGOVORA 78. člen Družbenopolitične organizacije in skupščina občine so odgovorne za organizacijo družbenopolitične akcije, da bodo ta dogovor sprejeli vsi nosilci kadrovske politike na območju občine Ribnica. V družbenopolitičnih organizacijah se delovni ljudje organizirano dogovarjajo o uresničevanju samoupravnih pravic in dolžnosti, da -nadzorujejo izvajanja družbenega dogovora in da ga v skladu s spreminjanjem družbenoekonomskih razmer dopolnjujejo in spreminjajo. 79. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo v 6 mesecih po podpisu tega dogovora uskladili svoje splošne samoupravne akte z določili tega dogovora. 80. člen Za spremljanje izvajanja tega dogovora ustanovimo udeleženci odbor za spremljanje izvajanja družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v občini Ribnica, ki šteje 7 delegatov, za dobo 4 let. Odbor imenuje občinska skupščina na predlog komisije za volitve in imenovanja ter kadrovske zadeve. Udeleženci sporazuma soglašajo, da odbor sestavljajo: - predsednik zbora udeležencev, - delegatskupščine občine Ribnica, - delegat koordinacijskega odbora za kadrovska- vprašanja pri CK SZDL Ribnica, - delegat skupnosti za zaposlovanje Ribnica, - delegat OZD INLES, - delegat OZD RIKO, - delegat KZ Ribnica, - delegat Osnovne šole dr. France Prešeren - delegat OZD ITPP Delo odbora vodi njegov predsednik, ki ga izvolijo člani odbora po predhodnem soglasju koordinacijskega odbora za kadrovska vprašanja pri CK SZDL Ribnica. Udeleženci dogovora sestavljajo zbor udeležencev, sestaja se po potrebi, vendar najmanj enkrat letno. Vsak udeleženec ima v zboru udeležencev po enega delegata. Predsednika zbora udeležencev imenujejo udeleženci za dobo enega leta in je član odbora za spremljanje izvajanja dogovora. 81. člen Naloge odbora so: - proučevanje pobud in izdelava predlogov za dopolnitev oz. spremembe dogovora, - spodbujanje medsebojnega sodelovanja udeležencev, - tolmačenja določb dogovora, - ugotavljanje kršitev in izrekanje sankcij, - obveščanje o izvajanju dogovora. 82. člen Postopek za ugotavljanje kršitev tega dogovora vodi odbor za spremljanje izvajanja dogovora. Za kršitev družbenega dogovora sc šteje predvsem, če udeleženci: - v določenem roku ne dopolnijo akta o oblikovanju del in delovnih nalog v skladu z načeli tega dogovora, - ne izdelajo dolgoročnega, srednjeročnega in kratkoročnega načrta kadrov v skladu z načeli tega dogovora, - ne upoštevajo določil tega dogovora pri uresničevanju pravic in obveznosti delavcev v združenem delu, predvsem določil, ki urejajo sprejemanje pripravnikov, organizirano uvajanje na delo in položaj delavk, - ne upoštevajo dogovorjenih meril in postopkov pri izbiri, imenovanju in razrešitvi individualnih poslovodnih organov, članov kolegijskih poslovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, - ne uresničujejo pravic in dolžnosti delavcev glede izobraževanja strokovnega in družbenopolitičnega usposabljanja v skladu z določili tega družbenega dogovora in sprejefimi letnimi ter srednjeročnimi programi izobraževanja v organizacijah združenega dela, - ne namenijo dogovorjeno določenega dela sredstev za izobraževanje in jih tudi namensko ne uporabljajo, - pri izvajanju štipendijske politike ne uresničujejo načel družbenega dogovora in samoupravnega spo- razuma o štipendiranju učencev in študentov. Odbor lahko na lastno pobudo in pobudo udeležencev družbenega dogovora ugotavlja, kako posamezni udeleženci uresničujejo dogovor. Udeleženci smo dolžni omogočiti odboru vpogled v akte in gradivo, ki se nanašajo na uresničevanje tega dogovora. Če odbor ugotovi, da udeleženci ne izpolnjujejo obveznosti iz tega dogovora, sestavi o tem zapisnik, v katerem mora biti navedeno katera določila dogovora so kršena. Odbor seznani z ugotovitvami ustrezen samoupravni organ in družbenopolitično oiganizacijo v temeljnih organizacijah združenega dela ali druge organizacije združenega dela - udeležence z zahtevo, da ukrene, kar je treba za dosledno uresničevanje družbenega dogovora. 83. člen Če udeleženec ne odpravi kršitve dogovora, skliče odbor z izvršilnimi organi DPO v občini skupno sejo z ustreznimi samoupravnimi organi in vodstvi družbenopolitičnih organizacij v TOZD ali skupnosti, ki krši dogovor. Na seji morajo ugotoviti vzroke za neizpolnjevanje obveznosti ter morebitno odgovornost, služb, organov ali strokovnih delavcev in sprejeti potrebne ukrepe za uresničevanje družbenega dogovora. 84. člen Če odbor za spremljanje izvajanja dogovora ugotovi, da kljub izvedenim postopkom iz 82. in 83. člena tega dogovora še nadalje ne izvaja DD in sicer tudi po krivdi 1 PO, K TO ali delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, lahko odbor ali vodstvo DPO v občini dasta pobudo za predčasno razrešitev lc-teh. O nastalem stanju pa mora odbor obvestiti tudi družbenega pravobranilca samoupravljanja. 85. člen Organizacijska tehnična in administrativna dela za potrebe odbora opravlja kadrovska služba SO Ribnica. XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 86. člen Družbeni dogovor sklenejo v imenu udeležencev njihovi pooblaščeni organi.. Sklep o podpisu dogovora sprejmejo: - v TOZD in CZD oigani samoupravljanja, pristojni za sprejemanje splošnih aktov, - v družbenopolitičnih organizacijah pristojna občinska vodstva, - v samoupravnih interesnih skupnostih skupščine SIS, - skupščina občine. Podpisniki pošljejo sklep o podpisu tega dogovora odboru za volitve, imenovanja in kadrovska vprašanja skupščine občine Ribnica, ki po strokovni službi vodi register podpisnikov tega dogovora. 87. člen Predloge za spremembe in dopolnitve družbenega dogovora lahko dajo udeleženci dogovora in odbor za spremljanje izvajanja dogovora v občini. Predloge za spremembe in dopolnitve družbenega dogovora je treba posredovati odboru za spremljanje in izvajanje družbenega dogovora. Spremembe in dopolnitve se sprejemajo po istem postopku kot družbeni dogovor. 88. člen Odbor za družbeni dogovor v občini Ribnica mora biti imenovan najkasneje v enem mesecu po podpisu družbenega dogovora. 89. člen Družbeni dogovor je sprejet, ko ga podpiše več kot polovica udeležencev. S sprejemom tega družbenega dogovora preneha veljati Družbeni dogovor o osnovah kadrovske politike v občini Ribnica, ki je bil sprejet 30. 1. 1973. Družbeni dogovor se objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 117-3-83-01 Ribnica, 31. 1. 1983 60 V skladu s 1. odstavkom 132. člena Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmeijih (Ur. list SRS št. 15/76) je skupščina Občinske skupnosti socialnega skrbstva Ribnica na seji zbora uporabnikov in zbora izvajalcev dne 3. 3. 1983 sprejela SKLEP o valorizaciji preživnin v letu 1983 Preživnine, določene ali dogovorjene do konca leta 1981, ki so bile v letu 1982 že valorizirane, se povečajo za 28 % od 1. 3. 1983 dalje. Preživnine, ki so bile določene ali dogovorjene med letom 1982, pase povečajo od 1. 3. 1983 dalje sorazmerno času, ko so bile določene, in sicer: - preživnine, določene do konca januarja 1982 za 28 % - preživnine, določene do konca februarja 1982 za 25,7 % - preživnine, določene do konca marca 1982 za 23,4 % - preživnine, določene do konca aprila 1982 za 21 % - preživnine, določene do konca maja 1982 za 18,7 % - preživnine, določene do konca junija 1982 za 16,4 % - preživnine, določene do konca julija 1982 za 14 % - preživnine, določene do konca avgusta 1982 za 11,7 % - preživnine, določene do konca septembra 1982. za 9,4 % preživnine, določen do konca oktobra 1982 za 7% preživnine, določene do konca * novembra 1982 za 4,7 % - preživnine, določene do konca decembra 1982 za 2,3 % Sklep stopi v veljavo z dnem objave. Številka: 56 -8-76 Datum: 3. 3. 1983 Predsednica skupščine Občinske skupnosti socialnega skrbstva Ribnica: BLATNIK NADA, 1. r. Občina Črnomelj Občina Metlika 61 Na podlagi 2. odstavka 10. člena Zakona o varstvu živali pred kužnimi boleznimi (Uradni list SRS št. 18/77 in 2/78) izdajata izvršna sveta skupščin občin Črnomelj in Metlika. ODREDBO o preventivnih cepljenjih in diagnostičnih ter drugih preiskavah v letu 1983 1. člen Da se preprečijo, oziroma ugotovijo v tej odredbi navedene živalske kužne bolezni, morajo pooblaščene veterinarske organizacije združenega dela opraviti v letu 1983 ukrepe zaradi ugotavljanja, odkrivanja, preprečevanja in zatiranja kužnih bolezni. Posestniki živali so dolžni izvajati ukrepe iz te odredbe. 2. člen Veterinarski zavodi in obratne veterinarske ambulante so dolžne pred vsakim začetkom izvajanja ukrepov iz te odredbe o tem obvestiti pristojni občinski organ veterinarske inšpekcije. O opravljenem delu morajo poročati na predpisanih obrazcih. 3. člen Preventivna cepljenja se morajo opraviti tolikokrat, kolikorkrat je potrebno, da so živali stalno zaščitene. 4. člen Veterinarski zavodi in obratne veterinarske ambulante, ki opravljajo preventivna cepljenja ali diagnostične preiskave, morajo voditi evidenco o datumu cepljenja oziroma preiskave, o imenu in bivališču posestnika živali, o opisu živali, o proizvajalcu, o serijski in kontrolni številki cepiva ter rezultatih cepljenja in preiskave. Veterinarski zavodi in obratne veterinarske ambulante iz prejšnjega odstavka morajo spremljati zdravstveno stanje živali po uporabi biološkega preparata in o tem obveščati občinski upravni organ, pristojen za veterinarsko inšpekcijo. PRI-VF.NT1VN1 UKRLPI 5. člen Preventivno cepljenje kopitarjev, govedi in ovac proti vraničnemu prisadu sc mora opraviti v občini Črnomelj v vasi Belčji vrh, v občini Metlika pa v vasi Svržaki. Preventivno cepljenje mora biti opravljeno do 30. aprila 1983. 6. člen Splošno preventivno cepljenje psov proti steklini se mora opraviti do 1. maja 1983. Mlade pse je'treba cepiti, takoj ko dopolnijo štiri mesece starosti. 7. člen Preventivno cepljenje piščancev in brojleijev proti afipični kokošji kugi se mora opraviti v občini Metlika na farmi Krasinec. 8. člen Proti prašičji kugi je treba preventivno cepiti prašiče v gospodarstvih, ki imajo deset in več plemenskih svinj, najmanj petdeset pitancev in vse prašiče, ki se hranijo s pomijami ali z odpadki živalskega izvora, ne glede na njihovo število v gospodarstvu. Cepljenje se opravi s sevom k-lapiniziranega virusa. 9. člen V letu 1983 mora biti končana VI. splošna tubcrkulinizacija in sanirana vsa okužena dvorišča. 10. člen Na brucelozo je treba preiskati enkrat letno vse hrane v hlevih individualnih proizvajalcev mleka z mlečno-prstenostim preizkusom. V primeru sumljive reakcije je potrebno živali odvzeti kri za pregled. 11. člen Plemenjaka v Radencih, občina Črnomelj, je treba preiskati enkrat letno na mehurčasti izpuščaj pri govedu (IBR-IPV). Vzorec vzame veterinarski zavod, preiskavo pa opravi v TOZD za veterinarstvo v Ljubljani. 12. člen Na kužno malokrvnost kopitarjev je treba preiskati plemenskega žrebca v vasi Omota, občina Črnomelj. Vzorec krvi odvzame veterinarski zavod, serološki pregled pa opravi v TOZD za veterinarstvo v Ljubljani. 13. člen Cepljenja in diagnostične prds' kave pod členom 5., 6., 8., 9 in 10 opravi veterinarski zavod Novo mesto, pod členom 7 pa obratna ambulanta Preutnina Zalog Ljubljana. 14. člen Ta odredba začne veljati naslednji dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. St. 322-2/83 V Črnomlju, dne 7. 3.1983 št. 322-4/82 V Metliki, dno 10. 3. 1983 Predsednik IS SOb Črnomelj: Janko Gladek, L r. Predsednik IS SOb Metlika: Milan Vajda, 1. r. 62 Na podlagi 1. člena Zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o varstvu živali pred kužnimi boleznimi (Ur. list SRS št. 2/78) izdajata izvršna sveta skupščine občine Metlika in Črnomelj ODREDBO o pristojbinah za veterinarsko-sanitame preglede in za izdajo dovoljenja za prodajo mleka za leto 1983 S to odredbo se določa višina pristojbin za veterinarsko-sanitarne preglede iz 17., 21., 1. odstavka 30. in 31. člena Zakona o varstvu živali pred kužnimi boleznimi (Ur. list SRS št. 18/77) I. Za obvezen veterinarsko-sanitarni pregled pri nakladanju, prekladanju in razkladanju pošiljk živali, živalskih surovin in živalskih odpadkov, ki se odpremljajo ali dopremlja-jajo s prevoznimi sredstvi izven področja občine ali republike, sc plača naslednja pristojbina: 1. za kamionske in vagonske pošiljke do 7 ton 400 din za vsako nadaljnjo tono 50 din 2. za kosovne pošiljke: a) za vsako veliko žival (govedo, kopitarji) 70 din- b) za tele, prašiča, drobnico 60 din c) za odojčka in psa 20 din d) za vsakih 100 enodnevnih piščancev 20 din e) za vsako čebeljo družino 7 din 0 za vsako srednjo ali veliko divjad 50 din Vsota kosovnih pošiljk ne sme presegati vsote kamionske pošiljke. II. Za obvezen veterinarsko-sani-tarni pregled pri nakladanju, prekladanju in razkladanju mesa in mesnih izdelkov, mleka in mlečnih izdelkov, jajc in jajčnih izdelkov ter rib in konzerv, ki se dovažajo ali odvažajo s področja občine, se plača pristojbina: 1. za vsak kilogram mesa, drobovine ali mesnih izdelkov 0,3Q din 2. za vsak kilogram sirov 0,20 din 3. od jajc po kosu 0,10 din 4. od svežih rib, zmrznjenih rib za kilogram 0,30 din III. Za obvezen veterinarsko-sani-tarni pregled živali, živil živalskega porekla, odpadkov in surovin živalskega porekla, ki so namenjena za izvoz ali se uvažajo, se plača pristojbina: 1. za kamionske ali vagonske pošiljke do 7 ton 500 din za vsako nadaljnjo tono 70 din 2. za kosovne pošiljke a) za veliko žival ali visoko divjad 150 din b) za tele, prašiča, drobnico ali srednjo divjad 100 din c) za zajce, fazane ter drugo pernato divjad od kosa 30 din IV. Za izdajo ali podaljšanje dovoljenja za prodajo mleka se plača pristojbina po molznici 100 din Vendar ne več kot 600 din na gospodarstvo. V. Za obvezne veterinarsko-sanitarne preglede živali pred klanjem, pregled mesa, odpremo v klavnicah se plača pristojbina za vsak mesec, za katero se dogovorita veterinarski zavod in organizacija združenega dela, za katero se pregled odpravi. VI. Za obvezen veterinarski nadzor nad prometom z živalmi na sejmih, odkupih in razstavah se plača pristojbina za vsako zamujeno uro po veljavnem ceniku. Pristojbino plača organizator sejma, odkupa ali razstave. Prihodek nakladanja, razkladanja in kosovnih pošiljk na sejmih in odkupih se odšteva od celokupne pristojbine po urah. VIL Za veterinarsko-sanitarne preglede mesa živali, zaklanih na domovih, namenjenega javni potrošnji, se plača pristojbina: 1. za v sili zaklano veliko žival, tele, prašiča ter srednjo in visoko divjad 200 din 2. pregled jagenjčkov in odojčkov v gostiščih in na javnih prireditvah 100 din 3. za perutnino od kosa 10 din , Preglede iz 1., II., III. in VIL je obvezno prijaviti veterinarski službi 8 ur pred nakladanjem, razkladanjem ali klanjem. Za preglede na dan državnega praznika in nedelje se pristojbina poveča za 50 %. Materialni stroški niso všteti v pristojbini in se zaračunavajo posebej. Ta odredba začne veljati naslednji dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem list . St. 322-2/81 V Metliki, dne 10. 3. 1983 St. 322-1/83 V Črnomlju, dne 7. 3. 1983 Predsednik IS SOB Metlika: 1 MILAN VAJDA' D. PRLDSl.DNlK IS SOB ČRNOM1U: JANKO GLADLK' L r. KRKA, tovarna zdravil, n. sol o.. Novo mesto SVET SREDNJE SOLE ZA GOSTINSTVO IN TURIZEM NOVO MESTO razpisuje prosta dela in naloge RAVNATELJA SOLE Poleg splošnih pogojev, ki so predpisani v Zakonu o združenem delu in Zakonu o usmerjenem izobraževanju, morajo kandidati v skladu z določbami statuta Srednje šole za gostinstvo in turizem Novo mesto: — izpolnjevati pogoje za učitelja srednje šole — imeti najmanj pet let delovnih izkušenj v vzgojnoizobra-ževalnem delu in — najmanj tri leta dela v gostinstvu. Poleg navedenih pogojev morajo kandidati imeti: — družbenopolitične in moralno-etične kvalitete — organizacijske sposobnosti za vodenje in usmerjanje pedagoškega dela. Pismene prijave z dokazili o izpolnjevanju razpisnih pogojev naj kandidati pošljejo v 15 dneh po objavi tega razpisa na Svet Srednje šole za gostinstvo in turizem Novo mesto. Društveni trg 1, z oznako ,,Za razpisno komisijo". Kandidate bomo o izidu razpisa obvestili v 30 dneh po objavi. ' 154/11-83 v S ..STREŠNIK", IGM p. o. Dobruška vas Škocjan Komisija za delovna razmerja delovne organizacije „STREŠ-NIK", IGM razpisuje naslednja dela in naloge — DELA V KNJIGOVODSTVU (nadomeščanje delavke na porodniškem dopustu) Pogoj i: — srednješolska izobrazba — delo je za določen čas s trimesečnim poskusnim delom Kandidati naj pošljejo pismene vloge v 8 dneh v kadrovski oddelek. O izidu izbire bodo obveščeni v roku 15 dni po preteku razpisnega roka. Razpisna komisija delovne organizacije DOLENJSKI PROJEKTIVNI BIRO p. o. NOVO MESTO, Sokolska 1 razpisuje proste naloge in opravila DIREKTORJA DELOVNE ORGANIZACIJE Poleg z zakonom določenih pogojev mora kandidat izpolnjevati še naslednje pogoje: a) da ima strokovno izobrazbo pravne, ekonomske ali tehnične smeri, ki odgovarjajo dejavnosti delovne organizacije ' b) da ima najmanj 7 let delovne dobe in vodstveno oziroma vodilno prakso c) da je družbeno-politično aktiven in moralno neoporečen ter da ima organizatorske sposobnosti. Kandidati naj svoje pismene vloge z opisom dosedanjega dela dostavijo v 15 dneh od dneva objave v zaprti ovojnici z označbo „ZA RAZPISNO KOMISIJO". \________________________________________________________________ J -------------------------------------------------------------- DO „GOK" ČRNOMELJ DELAVSKI SVET TOZD OBRT razpisuje dela in naloge s posebnimi pooblastili za štiriletni mandat VODJE TEMELJNE ORGANIZACIJE OBRT Pogoj i: — visoka, višja alisrednja izobrazba strojne, lesne, gradbene ali temu sorodne smeri; — vsaj pet let delovnih izkušenj; — da izpolnjuje kriterije iz 47. člena Družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v »občinii Črnomelj; — da ob imenovanju poda program razvojč^TOZD. Za vodjo TOZD kot individualnega poslovodnega organa ne more biti izbrana oseba, za katero velj^o zadržki, navedeni v 511. členu Zakona o združenem delu. Pismenet. prijave z dokazili o izpolnjenih pogojih sprejema razpisna komisija TOZD Obrt v 8 dneh po objavi razpisa. O izbiri bomo kandidate pismeno obvestili v 7 dneh od dneva sprejetega sklepa o izbiri. Sklep o izbiri bo sprejet v 15 dneh od dneva poteka 8 dnevnega roka prijave kandidatov. 161/11-83 DO „GOK" ČRNOMELJ DELAVSKI SVET TOZD OBRT razpisuje LICITACIJO ZA PRODAJO NASLEDNJIH OSNOVNIH SREDSTEV 1. TRAČNA 2AGA TIP 13 leto izdelave 1957 delovna širina 113 cm t izklicna cena 80.000 din 2. TRAČNI BRUSILNI STROJ izklicna cena 5.000,— din 3. KOMBINIRANI MIZARSKI STROJ TIP - KSM - 500 leto izdelave 1964 Arsenije Spasič — Zaječar delovna širina 500 mm delovna dolžina 1800 mm izklicna cena 65.000 din Licitacija bo 21. 3. 1983 ob 10. uri v TOZD OBRT. Udeleženci licitacije morajo plačati pred začetkom 10% polog. V izklicnih cenah ni upoštevan prometni davek. 160/11-83 novo izoLaoue st^!na— mm™ še nikoli ni bila energija tako draga, Se nikoli Izolacija tako pomembnal 3