URN_NBN_SI_DOC-PH1TI2EE
ZNANSTVENA UTEMELJENOST RAZISKAV O UPORABNIKIH ŠOLSKIH KNJIŽNIC ZNANSTVENA UTEMELJENOST ISTRAŽIVANJA KORISNIKA ŠKOLSKIH KNJIŽNICA Dr. Jadranka Lasič-Lazič, Filozofska fakulteta Univerze v Zagrebu UDK 001.891:027.8:024.5 Povzetek Prispevek govori o raziskavah uporabnikov šolskih knjižnic, opravljenih v Hrvaški. Najprej analizira uporabljene metode in tehnike, nato pa poskuša ugo toviti njihovo veljavnost in opredeliti napake in pristranskost v nekaterih od raziskav za razliko od napak, ki so posledica pomanjkljive znanstvene utemel jenosti načrta ali realizacije raziskovanja. S teoretičnega vidika je mogoče ustreznost raziskovanja uporabnikov analizirati glede na vrsto modelov teoretične ali praktične narave z namenom, da se v prihodnjih raziskavah ne bi ponovile enake ali podobne napake. Samo ugotavl janje povezanosti rezultatov raziskav uporabnikov po različnih parametrih in primerjava z objektivnim zunanjim kriterijem, kot je nabavna politika ali povečanje števila članov kot posledica upoštevanja njihovih potreb, lahko nudi priložnost za argumentirano evalvacijo uporabljenih metod, brez napak in pris transkosti v raziskovanju. Pred raziskovalci uporabnikov, ki naj bi izdelali tudi sliko uporabnikov posameznih knjižnic, ugotovili možnosti knjižnice kot institu cije ter vlogo knjižničarjev pri posodabljanju vzgoje in izobraževanja s pomočjo novih oblik učenja in izmenjave informacij in znanja, je obdobje učenja, ugotavl janje napak in publiciranja, s čimer bi (ne glede na meje) omogočili splošni napredek stroke. Da bi prispevali k temu cilju, smo poskušali napraviti analizo dosedanjih raziskav v Hrvaški. Iz njih smo poskušali izluščiti vzroke napak in pristranskosti ter razbrati, kakšen je njihov možen vpliv na splošno veljavnost raziskovalnih dog nanj. Rezultat tega naj bi bilo priporočilo za izboljšanje metodologije in splošne veljavnosti uporabniških raziskav. LASIČ-LAZIČ, Jadranka: Scientific Justification of the School Library User Re search. Knjižnica, Ljubljana, 40(1996)3/4,153-167
RkJQdWJsaXNoZXIy