Sodobcn opomin Poljski škofje so izdali nedavno poslanico poljskemu duhovništvu, ki v njej podrobno razpravljajo o nalogah, katere morajo v sedanjem času izvrševati duhovniki v službi cerkve in naroda. Govoreč o protivnikih katoliškega duhovništva in o ovirah, ki jih delajo njegovemu plemenitemu teženju in delovanju, se posebno pečajo s framasonstvom in njegovim rovarjenjem. Med drugim to-le poudarjajo: »Proti veri se bori, navadno tajno in zarotniško, svobodno zidarstvo in svobodomiselstvo. Bore se za znani svobodnozidarski program, ki ga hooejo ostvariti na razvalinah cerkve. S te strani zadeva cerkev na ovire, katere ji stavi na pot nevidna ro-ka, ki ji meče sedaj tu sedaj tam polena pod noge. Od tod tajne zahteve po šolah brez verskega nauka in verske vzgoje ter po oslabljenju duhovništva. Od tod brezimensko zahtevanje, da se ukinejo katoliški karitativni zavodi in katoliške dobrodelne organizacije, cia se razlastijo redovniške bolnišnice in cerkvene ustanove. Od tod svobodnozidarsko zahtevajije po popolni ločitvi države od cerkve. Od tod razširjanje laiške (versko neodvisne in brezverske) morale, od tod želje ir napori, da se naj cerkev popolnoma izrine iz področja duševnega življenja.« To je sodoben opomin, ki v polnem obsegu tudi velja za naše razmere, saj je naslovljen na razmere, ki so našim povse slične. Framasonstvo (svobodno zidarstvo) je stoleten zarotnik proti Bogu in eerkvi. Njegovo delovanje navadno ni ]avno, marveč tajno, vprav zarotniško. Zaklel pa se je ta zarotnik, da bo storil vse, podvzel vse ter ne bo prej odnehal, dokler ne izrine cerkve in duhovnikov iz šol (1. točka!) in vzgoje mladine, redovnikov in redovnic iz dobrodelnih zavodov in ustanov, države popolnoma ne odtrga od cerhve ter duhovnikov ne zaklene med štiri cerkvene zidove. Ako smo rekli, da besede poljskih škofov veljajo tudi za nas, jih nočem.o omejevati na tiste, ki so včlanjeni v framasonske lože. Mnogo takih je med nami, ki sicer v lože niso včlanjeni, pač pa v framasonskega protikrščanskega, proticerkvenega duha. Saj tudi poljski škof je govorijo ne "samo o svobodnih zidarjih, marveč v obče o svobodomislecih. Glejmo jasno, ravnajmo dosledno in ne dopuščajmo nobenega slepomišenja! Svobodomisleci, napredn jaki ali kakorkoli se imenujex), imajo protiverski in proticerkveni program. Temu programu in tem Ijudem vebaj naša bor ba! Naše delo pa veljaj izvrševanju katoliškega programa med našo mladino, med vsemi stanovi našega ljudstva in na vseh področjih njegovega javnega življenja.