Akcija je merilo delovanja Nadaljevanje s 1. strani slabšo realizacijo naložb od plan-skih predvidevanj, so bile velike težave pri nabavi opreme, predv-sem signalnovamostnih in teleko-munikacijskih naprav. Vendar že-lezničarji upajo, da bo ob maksi-malni zavzetosti vseh dejavnikov nastali zaostanek pri izvršitvi pro-grama razvoja do konca srednje-ročnega obdobja 1976-1980 nado-knaditi. V letu 1977 je bila dokončana obnova proge in elektrifikacija na odseku proge Maribor-Šentilj. Na progi Koper- Šentilj se nada-ljuje modernizacija signalnovar-nostnih in telekomunikacijskih naprav. Modernizacija proge Jese-nice-Dobova, vključno z ranžirno postajo Zalog, je vzaključni fazi in pričakujejo, da bo konec del v dru-gi polovici leta 1978. V letošnjem letu bo sklenjena 1. faza rekon-strukcije postaje Sežana. Rekon-strukcija postaje Jesenice in grad-nja kontejnerskega terminala y Ljubljani se še nista pričeli zaradi težav pri odkupu zemljišč oz. pri-dobitvi lokacij in zaostajanju do-toka predvidenih sredstev. V letošnjem letu so železničarji intenzivno pristopili k oblikova- 2 / DOGOVORI nju razvitejših dohodkovnih odnosov na železnici in z uporab-niki železniških storitev, ki ne po-menijo samo formalne realizacije zakona o združenem delu, ampak je njihov cilj, da bo delavcem za-gotovljeno dejansko samouprav-no razpolaganje s pogoji, sredstvi in rezultati njihovega živega in mi-nulega dela. Novi dohodkovni odnosi bodo stalen stimulans za boljše gospodarjenje. Gre za reali-zacijo načela o ugotavljanju vre-dnosti storitve na posamezni rela-ciji, kar bo v končni fazi omogoči-lo ugotavljanje prihodka po vla-kih, kajti vlak je temeljni nosilec stroškov in vir dohodka ter hkrati temeljna značilnost železniškega prevoza. Na tako opredeljeni osnovi bo tudi uporabnikom že-lezniških storitev omogočeno, da ugotovijo svoje odnose do železni-škega prevoza oziroma svoje inte-rese do posameznega vlaka ter da sporazumno z železničarji določa-jo medsebojne odnose v menjavi dela. To pa bo tudi osnova za delo regionalnih interesnih skupnosti za železniški promet. Izvrševanje nalog iz stabilizacij-skega programa in iz celovitih programov za izboljšanje varnosti prometa, ki so bili sprejeti v letu 1976, železničarji tudi vletošnjem letu posvečajo vso pozornost na vseh področjih dela od zaostritve osebne odgovornosti preko ka-drovskega področja do investicij-ske problematike. Poleg tega poskušajo železni-čarji v čim večji meri svoje poslo-vanje prilagajati zahtevam tržišča in povečati svojo poslovnost. Vtej zvezi so bili sklenjeni dogovori s poslovnimi partnerji v gospodar-stvu, za organizacijo prevozov nji-hovega blaga (Radenska, Emona, Mercator) ter dogovori o tesnej-šem poslovnem sodelovanju z ne-katerimi partnerji na prometnem tržišču (Avtotrans Reka, Avtopre-voz Tolmin, Avto Radgona idr.). Istočasno pa so se nadaljevale ak-cije železnice za povečanje obsega dela iz leta 1976 (nočni skok, pre-voz cestnih vozil po železnici, pre-voz kontejnerjev, prevoz sadja in zelenjave itd.). Istočasno velja poudariti, da se izboljšuje tudi kvaliteta dela. Ta-ko se je komercialna hitrost v I. polletju letos povečala za 2 odstot-ka v primerjavi z istim obdobjem lani, velik napredek pa je dosežen tudi pri prevozu blaga po načinu »nočni skok«, kjer je že dosežena komercialna hitrost 50 km na uro. M.. B.