OBČINSKA IZOBRAŽEVALNA SKUPNOST - IZREDNO ZASEDANJE Povečanje prispevne stopnje le začasna rešitev Zbor izvajalcev in zbor uporabnikov skupščine občine izobraže-valne skupnosti Ljubljana Moste-Polje sta 20. junija imela izredno zasedanje. Vsebina dnevnega reda je bila: predlog povečanja pri-spevne stopnje. Kot je v obrazložitvi povedala predsednica skupščine Lucija Vuga, ki je sejo tudi vodila, je to ena od rešitev, ki naj bi vsaj za čas ublažila denarne težave osnovnega šolstva. Predlagala je poveča-nje prispevne stopnje od 5,25 odstotka od bruto osebnih dohodkov na 6,47, kar bi ob pričakovani ukinitvi interventne zakonodaje omogočilo priliv sredstev za najnujnejše potrebe. Pred glasovanjem o povečanju prispevne stopnje so delegati po-slušali utemeljitev predloga. Pred-stavnik strokovne službe je pojas-nil, da so se težave pričele z indek-sacijo sredstev, ki ni upoštevala, da se število učencev in s tem tudi oddelkov in učiteljev povečuje, nadaljevale pa so se z interventi-nimi zakoni, ki niso dovoljevali porabe vsega denarja, zbranega prek prispcvne stopnje. Zato tudi ni imelo pomena te stopnje pove-čevati. Tako uvodničar kot tudi raz-pravljalci so poudarili, da znanjc ni poraba in poveličevanje dela »z lopato«, nas je pripeljalo sem, kjer • Indeksiranje sredstcv in in-tetventna zakonodaja sta povzro-čili veliko in morda celo nepo-pravljivo škodo na področju os-novnega šolstva. Učiteljevo delo je premalo cenjeno, stavbe os-novnih šol propadajo, opremlje-nost z učili ne sledi zabtevam časa, stara oprema ne ustreza novim zdravstvenim normati-vom, z ukinitvijo združene amor-tizacijc šolc niso sposobnc izvcsti nobene večje adaptacije ali dozi-dave. smo. Znanje je naložba, to bi mo-ralo biti že vsakomur jasno. »Če se bo to ponavljalo, da navidezno o nečem samoupravno odločim, v resnici pa nimam nobenega vpliva, ker obveljajo sklepi uprav-nega aparata, ki se skriva za samo-upravo, nočem biti več delegat,« je dejal eden od razpravljavcev in pri tem mislil na to, da je skupščina sprejela prispevno stopnjo, upravni aparat pa interventni za-kon, ki je prepovedal porabo »pre- sežkov« na ta način zbranega de-narja. Hkrati s povečanjem prispevne stopnje sta oba zbora sprejela tudi sklep, naj se v načrtu za prihodnje leto sredstva za osnovno šolo oči-stijo financiranja srednjih šol. Zdaj je namreč v tej prispevni stopnji 0,35 odstotka namenjeno srednjim šolam, ki so v resnično nezavidljivem položaju. Postavili so tudi vprašanje, po kakšnem ključu in za kakšne končne na-mene se porabljajo za osnovno šol-stvo v naši republiki sredstva, ki so v okviru izobraževanja name-njena solidarnosti. To vprašanje bodo poslali na republiško izobra-ževaJno skupnost, vendar le v pri-meru, če republiška skupščine ne bo sprejela zakona o enotnem ure-janju šolstva v Sloveniji. D. J