Domoznanski oddelek 35 PTUJČAN 1996 352(497.12 Ptui) 6005694,3 18. MAREC / SUŠEČ 1996 04 2 co o o mesec m D Vsem ženam, materam, dekletom, mamicam... Fran Albreht PESEM Kadar boš čisto sama s seboj vzemi v roko te drobne vrstice, morda ti vstane iz njih moje lice: in spet boš ti z mano in jaz bom s teboj. Tesno z rokami zatisni oči, pa ne boš videla sivega dneva, pa ne boš cula življenja odmeva, ki se pretvarja v kričeče laži. Skrita očem je bodočnosti pot, tajno pleto se niti življenja, najskrivnostnejša so hrepenenja, ki so zvezala dvoje usod. A.A. SCHMIDL: PTUJ /JEKLOREZ 1838/ 2 18. MAREC/SUŠEČ Oddelek za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo V oddelku se opravljajo naloge, ki se nanašajo na urejanje prostora, varstvo okolja in gospodarsko infrastrukturo. ejavnost ni neposredno prenesena 1 iz sekretariatov bivše občine, ampak se deli na podlagi zakona o upravi (Uradni list št. 67/94) in zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 14/95). Iz Sekretariata za gospodarstvo izvajamo prostorsko planiranje, iz sekretariata za urejanje prostora in varstvo okolja urejanje naselij, ekologijo okolja in urejanje prometa; iz inšpekcijskih služb komunalno inšpekcijo in skoraj v celoti delo Direkcije za gospodarsko infrastrukturo razen opravljanja z občinskimi stanovanji. Nekoliko nejasna in morda sporna je delitev dela med upravno enoto in občino na področju urejanja prostora (občine nimajo popolnega vpliva na urejanje prostora, saj izdajajo lokacijska in gradbena dovoljenja na upravni Vodja oddelka Stanislav Napast enoti), zato je potrebno največ sodelovanja z upravno enoto prav pri urejanju prostora. Tudi vertikalno je oddelek vezan po strokovni plati vsaj na tri ministrstva: — Ministrstvo za okolje in prostor (planski akti, varstvo okolja, del gospodarske infrastrukture), — Ministrstvo za promet in zveze (cestna dejavnost, telefonija), — Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj (cene za komunalne storitve, demografsko ogrožena območja). Oddelek, ki šteje 14 zaposlenih, zaradi prepletenosti dejavnosti sodeluje z vsemi sosednjimi občinami, nastalimi na območju bivše občine in izvaja dogovorno nekatere naloge za vse občine (urejanje prostora, skupni objekti gospodarske infrastrukture). Shema organiziranosti oddelka za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo Urejanje prostora Gospodarska infrastruktura Inšpekcije Odbori in skladi Mestnega sveta — prostorsko planiranje (planski akti) — urejanje naselij (Prostorsko izvedbeni akti) — komunalna dejavnost in ekologija — stanovanjska dejavnost — cestna dejavnost — urejanje prometa — komunalna inšpekcija — odbor za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo — sklad stavbnih zemljišč Urejanje prostora Urejanje prostora kot dejavnost v oddelku pomeni varovanje dobrin splošnega pomena in skrb za njihovo smotrno rabo, usmerjanje razvoja dejavnosti v prostoru in določanje namenske rabe prostora, tako da je usklajena s rostorskimi možnostmi in družbenimi potre-ami. Sem spada tudi urejanje naselij oziroma urbanistično načrtovanje graditve, širive in prenove naselij. Urejanje prostora izvajamo s planskimi akti, in sicer: — z odlokom o prostorskih sestavinah dolgoročnega plana in — z odlokom o prostorskih sestavinah srednjeročnega družbenega plana. Oba odloka se sprejmeta preko široke animacije krajanov oziroma občanov, (en mesec razgrnitev, javna razprava, praviloma dvofazni postopek) in morata biti potrjena s sklepom vlade. Ravno v letošnjem letu potekajo postopki o spremembah planskih aktov in sicer zaradi obvoznice Ptuja, širitve odvodnega kanala H E Zlatoličje, golf igrišča v Hajdini, programskih zasnov “Novi Jork" in desni breg Drave, krajinskega parka Drave in pripomb občanov za izjemni poseg na I. območje kmetijskih zemljišč. Naselje urejamo s prostorsko izvedbenimi akti, ki se pripravljajo na podlagi strokovnih podlag dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana. Območja občine, za katere ni predvidena izdelava prostorsko izvedbenih načrtov oziroma še niso izdelani, se urejajo s prostorsko ureditvenimi pogoji (PUP). S prostorsko izvedbenimi načrti se urejajo območja, ki so s srednjeročnim družbenim planom predvidena za graditev, širitev ali prenovo naselij in za izvajanje drugih posegov v prostoru. Prostorsko izvedbeni načrti (PIN) so naslednji: zazidalni načrt, ureditveni načrt, lokacijski načrt. V Mestni občini Ptuj veljata dva odloka o prostorsko ureditvenih pogojih, in sicer za mesto Ptuj in izven mesta Ptuj. Prostorsko izvedbeni načrti pa pokrivajo pretežni del starega mestnega jedra, območje novogradnje v Rabelčji vasi in industrijsko cono južno od železnice. Stanislav Napast tanovanjska DEJAVNOST S sprejetjem stanovanjskega zakona (Uradni list RS, št. 18/91 in 21/94) je država skrb za stanovanjsko oskrbo naložila občinam, sama pa je obdržala le regulativno pospeševalno vlogo. Država preko Stanovanjskega sklada Republike Slovenije pomaga le pri gradnji neprofitnih najemnih stanovanj in pri odobravanju stanovanjskih posojil, vse ostale zadeve na stanovanjskem področju pa je prepustila občinam, da v skladu s svojimi potrebami in možnostmi v svojih proračunih zagotovijo sredstva predvsem za pridobivanje stanovanj za socialne upravičence. Mestna občina Ptuj je po opravljenem lastninjenju v skladu s Stanovanjskim zakonom in v precejšnjem delu zaključenih postopkih vračanja nacionaliziranih poslovno-stanovanjskih hiš ostala lastnik 844 stanovanjskih enot, s skupno netto stanovanjsko površino 49390 m2. Na osnovi sklepa pristojnih organov mestne občine so ta stanovanja opredeljena po svoji namembnosti na — neprofitna stanovanja - 697 stanovanjskih enot, — socialna stanovanja -143 stanovanjskih enot, — profitna stanovanja - 2 stanovanjski enoti, — hišniška stanovanja - 2 stanovanjski enoti Navedena stanovanja se nahajajo v skupno 225 poslovno-stanovanjskih objektih. V teh objektih je tudi 213 poslovnih prostorov in 41 garaž. Mestna občina Ptuj je upravljanje (stanovanjske storitve, vzdrževanje, obratovanje stanovanjskih hiš, vzdrževanje funkcionalnega zemljišča in skupnega funkcionalnega zemljišča ter vzdrževanja okolja) prenesla v skladu s stanovanjskim zakonom na Podjetje za stanovanjske storitve Ptuj d.o.o. Vošnjakova 6, ki s prenešenim stanovanjskim skladom gospodari v imenu Mestne občine Ptuj in za svoj račun na podlagi posebne pogodbe sklenjene za dobo 50 let. Na področju stanovanjske oskrbe Mestna občina Ptuj samo izvaja natečaje za dodeljevanje socialnih stanovanj in sodeluje pri natečajnih postopkih za dodeljevanje neprofitnih stanovanj ter skrbi za korektno realizacijo rezultatov natečajev. Mestna občina Ptuj daje poslovne prostore v najem na osnovi javnih natečajev, ki se objavljajo v javnih informativnih sredstvih. Prijave na natečaje obravnava in rešuje posebna natečajna komisija v skladu s pravilnikom o oddajanju poslovnih prostorov. Najemnine za stanovanja pobira neposredno neprofitna stanovanjska organizacija, ki izstavlja položnice za najemnino in s tako zbranimi sredstvi najemnin neposredno gospodari na osnovi sprejetih letnih programov. Najemnine za poslovne prostore so neposredni prihodek proračuna Mestne občine Ptuj, ki z njimi gospodari v skladu s sprejetim letnim programom, ki je sestavni del proračuna. Mestna občina Ptuj pospešuje in skladno z razpoložljivimi sredstvi skrbi za prenovo v starem mestnem jedru. Zaradi usklajevanja interesov na tem področju Mestna občina Ptuj aktivno sodeluje v skupnosti starih mest v Republiki Sloveniji, ki jo je ustanovila skupno z občinama Piran in Škofjo Loko. Janko Bohak IN EKOLOGIJA V skladu z Odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Mestne občine Ptuj opravlja Oddelek za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo za področje komunalne dejavnosti naslednje naloge: — Pripravlja in izvaja razvojne programe. — Vodi investicije (inženiring), kadar MO Ptuj nastopa kot investitor. — Opravlja komunalni in gradbeni nadzor pri izvajanju in vzdrževanju komunalnih objektov in naprav. — Predlaga načine izvajanja gospodarske javne službe. — Vodi postopke za podeljevanje koncesij in izbiro koncesionarjev. — Vodi nadzor nad izvajanjem nalog in poslovanjem gospodarskih javnih služb. Pravno podlago za izvajanje dejavnosti dajejo naslednji zakoni in občinski odloki: — Zakon o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/94), — Zakon o gospodarskih javnih službah (UL RS, št. 32/93), — Zakon o komunalnih dejavnostih (UL RS, št. 8/82 — delno), — Zakon o graditvi objektov (Uradni list RS, št. 34/84), — Odlok o gospodarskih javnih službah na območju MO Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 12/95), — Odlok o dejavnostih in pogojih za opravljanje gospodarskih javnih služb s koncesijo (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 27/95, — Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 6/91, 26/94). Komunalna služba v oddelku za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo pripravlja in izvaja (inženiring) razvojne programe na naslednjih območjih: — izgradnjo vodovodnega omrežja in naprav v MO vključno z urejanjem črpališča v Skorbi (skupni program občin), — izgradnjo kanalskega omrežja (fekalna in meteorna kanalizacija) in čistilne naprave Ptuj (izboljšave), — varstvo okolja, — sanacijo in širitev komunalne deponije Brstje, sanacijo divjih odlagališč na območju MO in druge naloge v zvezi z varstvom okolja. V zgornjih primerih gre za investicijske objekte, ki se izvajajo na podlagi sprejetih programov proračuna MO za tekoče leto. Sredstva za financiranje se zagotavljajo iz: — proračuna (komunalna taksa, komunalni prispevek, povračila za priključke), — nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča ipd., — nepovratnih sredstev Ministrstva za okolje in prostor RS, — ekoloških in bančnih kreditov, — sredstev mestnih in primestnih četrti, — drugih virov. Komunalna služba v oddelku opravlja nadzor nad izvajanjem vzdrževanja in obnavljanja komunalnih objektov in naprav skupne komunalne rabe (letno, zimsko), kot so: — ulice, trgi, pločniki in krajevne poti na območju mesta, — zelenice, parki, drevoredi, parkovna oprema, otroška igrišča na javnih površinah v mestu, — javna razsvetljava (vsi kraji in naselja MO), — druge storitve (izobešanje zastav, okrasitve mesta ipd.). V okviru nalog oddelka je tudi vodenje nadzora nad izvajanjem nalog in poslovanjem gospodarskih javnih služb. Glede na določila odloka o gospodarskih javnih službah v Mestni občini Ptuj je mestna občina oziroma služba v oddelku za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo zadolžena za nadzor nad opravljanjem naslednjih javnih služb s področja komunale: 1. Oskrba s pitno vodo. 2. Odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda. 3. Ravnanje s komunalnimi odpadki. 4. Odlaganje ostankov komunalnih odpadkov. 5. Javna snaga in čiščenje javnih površin. 6. Urejanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin. 7. Urejanje in vzdrževanje pokopališč. 8. Pogrebne storitve. 9. Urejanje in vzdrževanje ulic, trgov in cest v mestu in naseljih, ki niso razvrščene med magistralne, regionalne in lokalne ceste. 10. Urejanje in vzdrževanje javnih tržnic, tehtnic, sanitarij in plakatnih mest. 11. Oskrba s toplotno energijo. 12. Oskrba s plinom. 13. Urejanje javnih parkirišč. 14. Javna razsvetljava v naseljih. Javne službe pod 1, 2, 5, 6, 7, 9, 11 in 14 izvaja neposredno javno komunalno podjetje, ostale komunalne službe pa se zagotavljajo s pogodbami (koncesijami). Anton Purg estna DEJAVNOST V skladu z Odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Mestne občine Ptuj opravlja Oddelek za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo za področje cestne dejavnosti naslednje naloge: — Izdelava strokovnih podlag razvojnih programov in planov za področje vzdrževanja in modernizacije vseh cest, kot sledi: ASFALT km MAKADAM km SKUPAJ km LOKALNE CESTE 78,042 2,390 80,432 KRAJEVNE CESTE 171,000 54,840 225,840 GOZDNE CESTE — 2,400 2,400 SKUPAJ 249,042 59,630 308,672 Na področju mestne občine posredno sodelujemo pri obnovi in razvoju 29,450 km magistralnih cest in 38,106 km regionalnih cest. Področje vzdrževanja in varstva cest vsebuje naslednja opravila oziroma naloge: — Predlaga načine izvajanja za gospodarske javne službe (cestno podjetje). — Določa standarde in normative za gospodarske javne službe. — Vodi nadzor nad rednim vzdrževanjem in varstvom lokalnih cest v zimskem (zimska služba) in letnem času. — Vodi nadzor na rednem vzdrževanju nivojskih križanj cest z železniško progo Pragersko — Ormož. — Opravlja naloge v zvezi z neurjem, plazovi; oceni izdelavo elaboratov. — Opravlja naloge v zvezi z razvrstitvijo — kategorizacijo cest — Vodi kataster cest. — Izdaja soglasja, določena z ukrepi za varstvo cest in za zavarovanje prometa na njih. Upravljanje krajevnih cest je še vedno v pristojnosti krajevnih skupnosti oziroma novih mestnih in primestnih četrti zaradi obstoječe, še vedno veljavne, cestne zakonodaje. S spremembami zakonodaje se bodo izvedli prekategorizacija, kataster in status vzdrževanja. Na področju obnove in modernizacije cest cestna dejavnost izvaja naslednje naloge in opravila: — razvojne programe (inženiring) oziroma obnovo in medernizacijo, — redni nadzor nad izvajanjem del v skladu z zakonodajo in predpisi, — druge naloge določene z zakonom in drugimi predpisi. Za izvajanje vseh nalog in opravil je potrebno upoštevati naslednjo zakonodajo: — Zakon o cestah (Ur. list SRS, št. 2/88), — Zakon o varstvu cestnega prometa, — Pravilnik o vzdrževanju in varstvu cest kot podzakonski predpis (Ur. list SRS, št. 11/88), — Zakon o varstvu okolja (Ur. list, št. 32/93), — Zakon o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), — Odlok o gospodarskih javnih službah Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 12/95), — Zakon o graditvi objektov (Uradni list SRS, št. 34/84 in 29/86) — Zakon o železnicah, — Zakon o vodah in — vsi obstoječi tehnični normativi in standardi. Milan Pavlica Zdrava mesta za boljše življenje Svetovni dan ZDRAVJA, ki je vsako leto 7. aprila, nosi letos geslo ZDRAVA MESTA ZA BOLJŠE ŽIVLJENJE. Tudi Mestna občina Ptuj je k evropskemu gibanju zdravih mest pristopila že leta 1993. Glavna sporočila, ki jih želimo posredovati ob letošnjem svetovnem dnevu zdravja, so: 1 Zdrava mesta pomenijo možnost ljudem v njih omogočiti boljše življenje. So prenos programov zdravja za vse in trojnostni razvoj mest v neposredno delovanje. 2 Zdrava mesta so pot za vključevanje vseh in vsakogar, ki želi prispevati kot posameznik, podjetje, šola, lokalna oblast k boljšemu življenju in nivoju v mestu. Vloga mestnih oblasti je odločilna in mora prevzeti pobudo. 3 Zdrava mesta pomenijo možnost mednarodnega sodelovanja med mesti, državami in mednarodnimi organizacijami, cilj pa je izmenjava izkušenj razvoja znanja in medsebojne pomoči. V projektu Ptuj — zdravo mesto bomo ob svetovnem dnevu zdravja pripravili vrsto aktivnosti (čistilne akcije, razstave, okrogle mize...). V programskem svetu za področje zdravja smo se odločili za kratko MINI ANKETO s ciljem, da nam pomagate sooblikovati prednostne naloge, kajti skrb za zdravje je dolgoročni proces. Zastavili bi vam radi nekaj splošnih vprašanj. Z njimi želimo: 7. pridobiti vaša mnenja, predloge in pobude 2. vzpodbuditi koga izmed vas, ki bi bil pripravljen sodelovati z nami. Vprašanja so namenjena odraslim posameznikom, družinam in starostnikom in so razdeljena v tri sklope. ZDRAVJE KOT VREDNOTA 1. Kaj vam pomeni zdravje? (Opišite) 2. Zdravje se doseže in utrjuje z zdravim načinom življenja. — Ali poznate te načine? (Obkrožite) DA NE — Ali ste dovolj poučeni o njih? DA NE — Kdo bi po vašem mnenju moral za to poskrbeti? — Ali ste pripravljeni sodelovati na kratkem tečaju (4x2 uri) npr. za znižanje visokega krvnega tlaka? (Obkrožite) DA NE Če ste odgovorili z DA, vpišite svoj naslov in / ali telefonsko številko. g PREHRANJEVANJE Velik vpliv na zdravje imajo okolje, mnoge razvade (zasvojenosti) in neustrezne prehrambene navade. Prosimo navedite: — Ali zajtrkujete? DA NE — Koliko obrokov imate dnevno? — Si hrano pripravljate doma? DA NE — Poznate živila, ki imajo "varovalni učinek" za zdravje? DA NE — Je preskrba s temi živili zadovoljiva? DA NE J ZDRAVA STAROST IN STARANJE V našem mestu imamo veliko število starejših oseb. Menite, da je za starejše someščane dovolj poskrbljeno? DA NE Kaj predlagate? (Opišite) OSAMLJENOST je poleg mnogih drugih težav, ki spremljajo starost, pogosto prisotna — Ali bi želeli sodelovati v skupini za samopomoč oz. v interesnih krožkih, če bi ta možnost bila dana? DA NE -— Ali bi vam bilo v veselje biti "moderator" (ustvarjalec, povezovalec) ene od skupin? DA NE Če ste odgovorili z DA, navedite področje — hobi...__________________________ in vaš naslov oziroma telefon številka_______________________________________ Zahvaljujemo se vam za sodelovanje in soustvarjanje vizije zdravju prijaznejšega mesta. Želimo si mnogo vaših odgovorov in upamo, da vas bomo ob naslednji priložnosti že seznanili z dejanskimi akcijami. Izpolnjene anketne lističe pošljite po pošti na naslov: PROJEKT PTUJ — ZDRAVO MESTO, 2250 Ptuj, Mestni trg 1, ali oddajte v pisarni ZDRAVO MESTO, Mestni trg 1, 3. nadstropje levo, telefon 772-731. PTUJ ZDRAVO MESTO koordinator projekta Maja Erjavec 6. februar 1996 Ob 11. uri se je v mestni hiši sestal županov svetovalni kolegij. 7. februar 1996 Župan dr. Miroslav LUCI je v mestni hiši sprejel grofa dr. Georga Herbersteina. V Narodnem domu je bila ob 19. uri osrednja prireditev ob slovenskem kulturnem prazniku. Na prireditvi so bila podeljena priznanja Mestne občine Ptuj, velika oljenka in oljenke. 9. februar 1996 Ob 12. uri je bila v avli mestne hiše svečana otvoritev likovne razstave otrok iz Vzgojno varstvenega zavoda Ptuj. Razstava je bila posvečena praznovanju 40. obletnice Zavoda za šolstvo Republike Slovenije, Območne enote Maribor. 10. februar 1996 Ob 11. uri je bila pred mestno hišo prireditev ob otvoritvi 36. kurentovanja. 12. februar 1996 Ob 13. uri se je sestalo na redni seji predsedstvo Mestne občine Ptuj. 14. februar 1996 Ob 12. uri je bila na Ptuju ministrica za pravosodje Meta Zupančič. Delovni razgovor z ministrico je bil pri občinskem sodniku za prekrške Ptuj. Ob 17. uri je bil v mestni hiši sestanek županov občine Ormož, Slovenske Bistrice in Ptuja s predstavniki POP TV. Pogovarjali so se o možnosti povezave lokalnih TV sistemov. 15. februar 1996 Ob 11. uri je župan mestne občine Ptuj dr. Miroslav LUCI obiskal najstarejšo občanko Mestne občine Ptuj, Julijano Kukovec, v Bukovcih. Ob 101. rojstnem dnevu je izrekel iskrene čestitke in ji izročil simbolično darilo. 16. februar 1996 Ob 12. uri je bila v avli mestne hiše svečano odprta likovna razstava Zdravka Luketiča. Ob 16. uri so se v prostorih mestne hiše sestali na delovnem srečanju župani mestnih občin iz Republike Slovenije. Ob 20. uri se je v ptujskem gradu pričel ples v maskah. Plesa so se udeležili tudi župani mestnih občin s soprogami. 17. februar 1996 Župan mestne občine Ptuj, dr. Miroslav LUCI je ob prisotnosti obeh podžupanov sprejel v mestni hiši avstrijskega veleposlanika v Republiki Sloveniji. Ob 16. uri je podžupan Mestne občine Ptuj, Ivan Jurkovič, v mestni hiši sprejel predstavnike gasilskega poveljstva iz Budimpešte. 18. februar 1996 Osrednje karnevalske prireditve se je udeležil predsednik Vlade Republike Slovenije, gospod janez Drnovšek. Predsednik vlade je prevzel častno pokroviteljstvo nad 36. kurentovanjem. Ob tej priložnosti je pred mestno hišo izročil predstavnikom pernatih in rogatih kurentov umetniško sliko Žohar-jevega kurenta. 26. februar 1996 Ob 10. uri so se v estni hiši sestali na delovnem sestanku tajniki občin iz območja bivše občine Ptuj in tajniki Ormoža, Ljutomera, Lenarta, Radgone in Svetega Jurija. Pogovarjali so se o problematiki iskanja primerne lokacije za skupni center za ravnanje in odlaganje komunalnih odpadkov. Branko Novak ) 15, seja mestnega sveta Mestne občine Ptuj Sprejeta letošnji proračun in končno datum občinskega praznika o je bila že druga seja mestnega sveta, ki je imela nada-jevanje. Prvič je bila seja prekinjena 30. novembra 1995 zaradi preobširnega dnevnega reda, drugič pa 29. februarja 1996 zaradi nestrinjanja svetnic in svetnikov strank SKD in SLS s predlogom zelenih o razširitvi dnevnega reda. Izsiljeno dodatno točko sta stranki želeli preprečiti (obstruirati) z zapustitvijo seje. Nenadoma so zeleni predlagali svoj predlog za občinski praznik, čeprav se stranke o tem niso dogovorile (zadnji razgovori, 6. 2., s predsednikom mestnega sveta se je končal brez dogovora). Po obstrukciji so svetnice in svetniki s 16 glasovi sprejeli razširitev dnevnega reda po predlogu zelenih (11. točka: Ugotovitveni sklep, da referendum o prazniku med štirimi predlogi ni možen in 12. točka: Predlog odloka o občinskem prazniku — po hitrem postopku). /-proračun za leto 1996 je bil sprejet po večurni razpravi, saj so svetnice in svetniki predlagali številne dopolnitve in popravke (amandmaje), ker je predlog proračuna vseboval več sprememb, kot je bilo sprejetih v razpravi osnutka. Občinski urad je vnesel v predlog okrog 300 milijonov SIT povečanja kot rezultat prenosa neizkoriščenih prihodkov iz lanskega proračuna. Predlog odbora za družbene dejavosti je bil prezrt ali pre-slišan, saj svetniki iz SKD in SLS pri razpravi niso sodelovali. Odbor je namreč predlagal, da se sprejme predlog proračuna z usklajenimi pripombami sprejetega osnutka, za prenos sredstev iz lanskega leta pa se naj pripravi rebalans proračuna. Prevladalo je mnenje mestnega sveta, da bi formalni postopki zavlekli investicijska dela. Proračun je objavljen v priloženem Uradnem vestniku. Skupni prihodki oziroma odhodki proračuna znašajo nekaj več kot 3 milijarde tolarjev. Mestni svet je po hitrem postopku sprejel odlok o spremembi odloka o ustanovitvi gledališča Ptuj in imenoval v.d. direktorja g. Franca MLAKARJA, ko je bila sprejeta ugotovitev o nepreklicnem odstopu g. Sama Strelca. 29. februarja so na seji sprejeli še program javnih del za letos, ki jih s finančnimi sredstvi spodbuja država kot družbeno koristna in so namenjena tudi blažitvi socialnih posledic odkrite brezposelnosti. Republiški zavod za zaposlovanje razpisuje javna dela, občine pa se prijavljajo in s tem izražajo javni interes lokalne skupnosti. Vključujejo nezaposlene osebe v skladu s programom in strokovnimi zahtevami (od osnovnošolske izobrazbe do diplome). Republiški zavod za zaposlovanje (Urad za delo Ptuj) bo po oceni za 141 delavcev financiral 80% zajamčenega OD, prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, stroške prehrane, prevoz na delo, stroške usposabljanja in osnove zdravstvenega zavarovanja. Mestna občina je odobrila svoj del sredstev v višini 15,5 mio SIT. Poleg že prijavljenih 14 projektov bo prijavljenih še pet novih. Nadaljevanje 15. seje dne> 7. marca 1996 SPREJET ODLOK ZA OBČINSKI PRAZNIK Politične stranke so v vmesnem času bile zelo delavne. Iskale so rešitev že leto dni nerešenega dogovora za občinski praznik. Končno so našle salamonsko rešitev in se poenotile v novem, petem predlogu, ki ga ni imela nobena stranka. Pred nadaljevanjem seje je osem predstavnikov strank podpisalo in potrdilo razgovor pri županu, dr. Miroslavu Luciju, kjer so vse, razen SKD, podpirale predlog 5. avgust za občinski praznik. (^^'akoj v nadaljevanju je mestni svet «„^prejel osnutek odloka sprememb in dopolnitev statuta Mestne občine Ptuj. Za osnutek je glasovalo 20, proti pa 5 svetnic in svetnikov. Najpomembnejša je dopolnitev 11. člena, ki se je različno tolmačil. Dodano je, da mestni svet odloča o izbiri sopogodbenika in sklenitvi pravnih poslov izven proračunskih sredstev, kadar skupna vrednost presega 0,5% letnega proračuna, v okviru proračuna pa župan mestne občine. Osnutek sprememb predvideva tudi odbor za splošne zadeve in da je število članov sveta mestnih oziroma primestnih četrti le "praviloma" omejeno. Pri sprejemanju predloga odloka za določitev občinskega praznika se je zapletalo tako proceduralno kot vsebinsko. Proceduralno zato, ker so predstavniki SKD predložili 409 podpisov z zahtevo, da se izvede anketa med občani za štiri predloge, ki so v proceduri in kar je bilo dogovorjeno 6. februarja. Vsebinski, malo šaljivi zaplet pa je nastal, ko so zeleni vložili amandma na svoj predlog in ko so zopet vložili amandma na amandma, da je predlog 5 avgust za občinski praznik rezultat usklajevanja poslanskih skupin. Pred glasovanjem je prevzel besedo žu- pan dr. Luci in dejal: "Začutil sem možnost razcepljenosti mestnega sveta in s tem otežkočanje dela v mestnem svetu, ki je bilo dosedaj zelo uspešno in ekspe-ditivno. Predlagal sem skupni sestanek vseh strank, da bi prišli do kompromisa in rešitve. Tako smo se dogovorili za peti predlog, s tem da so vse stranke razen SKD odstopile od svojih predlogov in podpor predlogom. Še vedno želim, da bi se vse stranke uskladile. Izvedba ankete bi bila nesmiselna, ker ni obvezujoča za mestni svet in bi bili na istem kot smo že leto dni." ledilo je trojno glasovanje: Zavrn-*_>^en je bil predlog SKD o izvedbi ankete, ki so jo od vsega začetka podpirali Zeleni, LDS, Desus in samostojna skupina KS. Nato sta bila izglasovana amandmaja Zelenih in končno je sledilo glasovanje o predlogu datuma občinskega praznika. Predlog vseh strank razen SKD je bil sprejet z 20 glasovi in nobenim proti. Občinski praznik Mestne občine Ptuj je tako postal po nekaj desetletjih nepolitične vsebine, in sicer 5. avgust. Tega dne bi naj mesto Ptuj leta 1513 dobilo svoj statut, ki je pravni spomenik in naslednik statuta iz I. 1376. Tega dne je tudi na Ptuju že več stoletij znan Ožbaltov sejem. Kot je dejal etaden od svetnikov — volk sit in koza cela. Želja mestnega sveta je, da bi občinski praznik dejansko praznovali vsi občani kot še nikoli doslej. SPREJETI ŠTIRJE OSNUTKI ODLOKOV PROSTORSKO UREDITVENIH NAČRTOV (spremembe PUP in planov) Nazivi odlokov so daljši in komplicirani. O njih bomo pisali ko bodo sprejeti predlogi osnutkov v drugi fazi odločanja. Zaenkrat je pomembno, da se na področju bivše občine Ptuj intenzivno razpravlja o trasi nove ceste Hajdina — Ormož, o razširitvi odvodnega dravskega kanala od hidrocentrale Zlatoličje, o spremembi haj-dinske gmajne v golf igrišče, o načrtovanju ureditve številnih namenskih sprememb rabe zemljišč, zlasti na desnem bregu Drave, Brstja, Markove, Novi York itd. Občani, sporočajte svoje predloge svetnikom, ki jih bodo prenašali v mestni svet. Največ razprave je bilo okrog hajdinske gmajne, ki bi se naj uredila v golf igrišče. Temu so nasprotovali svetnica^ Silva ROGINA, svetnika Mirko KOROŠEC in Slavko BRGLEZ. Ker pripombe niso bile sprejete, bo sledil amandma. Tudi o trasi magistralne ceste Hajdina Ormož je bilo veliko razprave. Obstajata dve varianti: skozi Ptuj in skozi Videm, prva jeza Ptuj in primestne ter mestne četrti neugodna. V zadnji točki so bile pobude in vprašanja. Na številne pobude je bilo pripravljenih nekaj odgovorov, vendar bo tej vsebini, ki pomeni svetniško aktivnost in afirmacijo, potrebno posvetiti več časa. Svetnik Franc ŠTRUCL je predlagal, da bi za to točko predvideli pol ure ali eno uro v začetku seje. O tem naj pripravi predlog predsedstvo mestnega sveta. S. e. Kakšne pomladi doživljamo Besedo pomlad uporabljamo v vsakdanjem življenju za različne pomene, tako samostalniško kot pridevniško. naprej. Poganjajo tudi novi pomladanski lističi, ki bodo kot uganke za številne Slovenke in Slovence. V politično ekspresivnem pomenu pomladi nam ne preostane drugo, kot da ugibamo, katera pomlad bo najbolj ogrela bodočo zimo. Ugibanje pa je v politiki tvegana in zahtevna zadeva, vendar je potrebna! / ečina ljudi z njo označuje letno obdobje med zimo in poletjem. Nekaterim pomeni pomlad otoplitev, pomladitev, osvoboditev, ozelenitev, veselje, drugim prvo cvetje, ljubezen, prihod ptic od daleč. Politiki poznajo politične pomladi, ker napovedujejo politične spremembe na bolje (tudi v jeseni ali pozimi). Veliko je uporabljena v pregovorih, od katerih se mi zdi najresničnejši tisti, ki pravi, da prva lastovka se ne prinese pomladi. Največje upanje imamo v astronomsko pomlad, ki gotovo pride vsako leto. Letos bo poznejša kot v zadnjih letih. Ko razmišljam in pišem o pomladi, je dan Sv. Matije, zunaj je še sneg, noči pa so mrzle. Letos torej Matija ni imel dovolj moči. Radijska poročila poročajo, da je na mariborskem letališču temperatura 7 7 stopinj C, pri nas v Belšak-ovi ulici pa kaže zjutraj -8 stopinj C. Radio še vedno ne poroča o vremenu v Ptuju, kar sem si tolikokrat želel, še zlasti takrat (velikokrat!), ko sta v prestolnični kotlini, megla in sivina, na Ptuju pa sije toplo sonce. Dosedanji ptujski politiki v tej "malenkosti" niso videli poceni promocije za naše mesto, ali pa je vmes nevoščljivost. V mestnem svetu so nam obljubili, da je avtomatska vremenska postaja nared, mi pa se bomo trudili za neavtomatsko. Ali se še spominjate, kako smo čakali na Cestnikove napovedi? Potrebujemo torej modernega domačega vremenoslovca. s^j^rometna pomlad je še očitno daleč. kSSamo nocojšnja noč med 22. in 23. februarjem je v Sloveniji zahtevala štiri smrtne žrtve, od teh eno v Borovcih.V mestni občini bi želeli s pravilnikom urejati prometne rane. Ali nam bo to uspelo? Tudi v vladi razmišljajo o prometnem zakonu, kako dolgo že? Ali tudi tu ne bo prostora za svetnike in občinsko upravo ? Osnova vsemu pa bi morala biti gospodarska pomlad, ki je pa verjetno še ne bomo kmalu dočakali. Tu je zima najtežja in najdaljša. Preveč je zamrznila najpomembnejše človeške vrednote kot so pridnost, poštenost, socialnost... Večer pred Sv. Matijem sem na TV gledal in poslušal aktualno razpravo poslanca državnega zbora, kako vneto pripravlja gradivo za zakon o legalizaciji prostitucije. Govorimo torej lahko tudi o prostitucijski pomladi. Ne trdim, da zakon ni potreben (sicer se ta bliskovito razvija tudi brez njega.) Ali ni nujnejše zaposlitve za vlado in poslanca v tej krizni situaciji brezpolsenosti? Okrog nas so TAM, tekstilna industrija, aluminijska proizvodnja, številna novonastala podjetja, kjer perspektiva ni jasna. V Ptuju oziroma okolici čakajo kmetje zadružniki že štiri leta na lastninjenje v družbeno živilskih podjetjih, kjer jim že štiri pomladi pripada 45% nerazdelnega družbenega kapitala (Mlekarna, Perutnina, Slovenske gorice). Enako je v okrog štiridesetih slovenskih podjetjih. Tudi zakona o privatizaciji in zlasti denacionalizaciji se po polževo izvajata (v štirih letih le 40-20%). Na dan Sv. Matija sem prebral, da Slovenija spada, po raziskavah nekega inštituta v 180 državah, med deset držav z ''delno svobodo tiska" Potrebujemo torej tudi medijsko pomlad. Naš mali Ptujčan tu ni mišljen, vendar sem pomislil, ali mu želimo svobodo, saj ga lokalci nikakor ne morejo sprejeti med sebe, čeprav je zaoral v neobdelano ledino nujno potrebnega komuniciranja med volilci in novo lokalno samoupravo mlade Mestne občine Ptuj. Boljša informiranost nam bo v korist, da ne bomo doživeli kriznih situacij (primer Menine planine, raznih lokacij za odlagališča, Slavnika, Mežice, Krškega tudi Žetal...). Razveselil pa sem se dveh mask v karnevalskem šotoru, ki sta bili skromno kot Ptujčan namaskirani v "Ptujčana“. Samu in Tadeju čestitam za malo Slovenski narod bo letos doživel zgodovinsko pomlad, ker bo prvič v njegovi zgodovini prišel na obisk sveti oče, papež Janez Pavel II. Pri nas bo ostal tri dni, v vsaki slovenski škofiji en dan. V naši mariborski škofiji bo maševal na slivniškem letališču v nedeljo, 19. maja. Upamo, da bomo dobri gostitelji, da bo njegov obisk prispeval k slovenski spravi oziroma k zbliževanju med Slovenci, in da bo afirmiral slovensko državo po celem svetu. arec, prvi pomladanski mesec, je tradicionalno namenjen našim dekletom, ženam in materam. Spomnimo se jih s hvaležnostjo, ne glede kateri dan. Podarimo jim našo zaupanje s šopkom teloha ali zvončkov. Da so steber slovenstva, je dokazala tudi Urška s kolajno iz Si-erra Nevade, Jure pa ni uspel nobene pridobiti. V drugem mesecu letošnje pomladi bomo praznovali veliko noč veselo, sproščeno in tradicionalno. Naj nas tudi ta praznik, ki je Župan dr. Miroslav Luci, predsednik MS Milan Čuček in v.d. odgovornega urednika Slavko Brglez so si ogledali tiskanje Ptujčana v Ptujski tiskarni FOTO: MILAN FIJAN medijsko pomlad na Ptuju, čeprav ju ocenjevalna komisija ni uvrstila niti med prvih deset (med katerimi je bilo tudi nekaj manj okusnih). Za pomlad mladih slovenskih mestnih občin se trudi tudi naš župan dr. Miroslav LUCI. Skupaj z ostalimi desetimi župani sodeluje v pripravah zakona o mestni občini. Potrebna je večja pristojnost in manjša odvisnost od države. Del državnih pristojnosti je nujno potrebno prenesti na mestne občine. Zakon naj določi opravljanje tistih upravnih nalog, ki so jih občine imele pred sprejemom zakona o prevzemu državnih funkcij (vsaj petnajst). O tem bomo podrobneje pisali, ko bo (in če bo) osnutek zakona prišel v parlament. Letos obljubljajo pomlad skoraj vse politične stranke, ker bodo državno zborske volitve. Tabori pa se že sedaj cefrajo znotraj skupin raznih pomladi. Tako nastajajo razkoli v zeleni, rdeči in slovenski pomladi, ker je potrebno obračunati štiri leta za nazaj in za zasidran v naših genih, združi pri mizi obloženi s šunko, klobasami, hrenom in pisankami. Veliko lažje nam bo kot pred leti, ko so to nekateri morali počenjati na skrivaj ali nesproščeno, če so hoteli biti enakopravni z večino. Velikonočnim čestitkam in veselemu praznovanju se pridružuje tudi uredništvo. Vem, da so v vaših srcih še številne želje za številne pomladi. Naj se vam izpolnijo, da jih doživite tako, kot želite. Potrebno pa je, da sami storimo največ, saj nobena razen astronomske pomladi, ne pride sama od sebe. Ptuj naj torej s svojimi stoterimi obrazi postane tudi Ptuj s stotero prijaznih pomladi. pomladi željan in vam vdani v.d. odgovornega urednika Slavko BRGLEZ RS. Borovce moram še enkrat omeniti. Tudi oni bodo doživeli pomlad, saj bodo prejeli Ptujčana, ki ga dosedaj niso, ker spadajo pod dornavsko pošto, vendar v našo primestno četrt Markovce. Žal nam tega na pošti niso povedali. STRANKESPOROČAJO ZDRUŽENA LISTA SOCIALNIH DEMOKRATOV PTUJ ZLSD Ptuj SNS PTUJ PROBLEMATIKA OSNOVNEGA ŠOLSTVA V PTUJU Občina Ptuj je v svojem planu predvidela kar precejšnje število investicij v objekte osnovnih šol po vsej občini. Za letošnje leto je Ministrstvo za šolstvo in šport potrdilo plan, ki gaje pripravila občina Ptuj, na osnovi katerega se bo pričelo z investiranjem v OŠ Mlaj dika. Dela, ki so že v teku na posameznih OŠ (Ljudski vrt, Hajdina), pa se bodo nadaljevala oziroma ponekod že zaključila. Naslednje leto se po predvidenem petletnem planu začne z investicijo še na OŠ Olga Meglič, če se seveda omejimo le na Mestno občino Ptuj. OŠ Mladika že ima izdelan idejni projekt, vendar pa še ni prišlo do objave razpisa za izdelavo izvedbenih projektov in za pridobitev dokumentacije, kar je naloga Mestne občine Ptuj. Pri vseh zadevah je OŠ Mladika voljna po svojih močeh. Prizadevamo si in živimo v upanju, da bo Mestna občina Ptuj pravočasno primaknila svoj šolski tolar k državnemu tolarju ter tako izboljšala pogoje šolanja osnovnošolcev na OŠ Mladika, že v tem letu in še v naslednjem, kot je predvideno po planu, in da bo pri tem upoštevan tudi vrstni red investicij, kakor so že zastavljene v občini Ptuj za osnovno šolstvo do leta 2000. OO SNS Ptuj ZELENI PTUJA Zeleni Ptuja SLOVENSKI KRŠČANSKI DEMOKRATI Mestni svet se je na zelo ZANIMIV način odločil za občinski praznik. Na nadaljevanju 15. seje Mestnega sveta, dne 7. 3. 1996, je Mestni svet mestne občine Ptuj s preglasovanjem odločil 5. avgust za občinski praznik. Razprava o občinskem prazniku se je pričela ob razpravi pri oblikovanju statuta in takrat je samo poslanska skupina SKD v skladu z dogovorom predlagala Jurjevo za občinski praznik. V nadaljnjih postopkih sprejema statuta je prišlo v mestnem svetu do zavračanja tega predloga in sicer najprej z vprašanjem, ali je Jurjevo 23. ali 24. aprila, pozneje pa z utemeljitvijo, da je to neprimerni dan, ker Jurjevo ne simbolizira neke posebnosti za Ptuj in ker je ob jur-jevem na Ptuju živahni Jurjev sejem. Predlagatelji Jurjevega smo predlog utemljevali z vrsto utemeljitev, med njimi je prav gotovo pomembno dejstvo, da imamo Jurjev grb v zastavi in da smo dobili tudi Jurjev pečat kot posebno priznanje. Sv. Jurij je tudi stoletni zaščitnik mesta in po mnenju nekaterih strokovnjakov je bil prvi znani statut sprejet ravno na Jurjevo. Zelo zgodaj so mnogi svetniki pričeli zavračati predlog Jurjevo z utemeljitvijo, da naj Mestni svet povpraša občane, kateri datum si želijo za občinski praznik in da bi s tem izbrali tistega, ki bi bil kar največjemu številu občanov sprejemljiv. Med najbolj vztrajnimi zagovorniki take rešitve je bila poslanska skupina LDS na čelu s predsednikom Mestnega sveta. Statut smo sprejeli brez občinskega praznika s sklepom, da se bo občinski praznik določil pozneje s posebnim odlokom. Na 11. seji Mestnega sveta, dne 30. 11. 1995, je bila ponovno razprava o občinskem prazniku. Predlagana sta bila dva predloga in sicer, predlog poslanske skupine SKD Jurjevo, 23. aprila, ki sta ga podprli tudi poslanski skupini SLS in SDŠS in še predlog poslanske skupine DeSUS, 18. maj. Jurjevo je podprl tudi Odbor za družbene dejavnosti, kot pristojni ogran. Razprava o obeh predlogih je bila zelo živahna in na mestih tudi polemična. Večina poslanskih skupin, ki niso imeli svojih predlogov, so v razpravi poudarjale zahtevo za izvedbo referenduma. Za referendum se je opredelil tudi župan dr. Miroslav LUCI. Predlog Jurjevo je dobil pri glasovanju 14 glasov, kar ni bilo dovolj za odločitev. Po glasovanju je na zahtevo vodje poslanske skupine SKD bil odrejen odmor za posvet v poslanskih skupinah. Na posvetu poslanskih skupin so se vodje uskladili in zato je Mestni svet sprejel naslednji sklep soglasno: Mestni svet Mestne občine Ptuj ugotavlja, DA NOBEN OD OBEH PODANIH PREDLOGOV za izdajo odlokov o prazniku Mestne občine Ptuj v mestnem svetu ne more dobiti potrebne podpore za praznik Mestne občine Ptuj, zato se oba predloga odlokov za izdajo odlokov o prazniku Mestne občine Ptuj UMIKATA IZ NADALJNJE PROCEDURE 11. SEJE mestnega sveta Mestne občine Ptuj. O predlogu poslanske skupine SKD za praznik Mestne občine Ptuj in o predlogu poslanske skupine DeSUS za praznik Mestne občine Ptuj ENAKOVREDNO, Z DRUGIMI PREDLOGI, ki so jih napovedale poslanske skupine Zelenih, poslanske skupine liste KS mesta ter poslanske skupine Slovenske nacionalne stranke odločijo občani Mestne občine Ptuj na referendumu. Poslanska skupina Zelenih, poslanska skupina liste KS mesta in poslanska skupina Slovenske nacionalne stranke v 14. dneh pripravijo svoje predloge za praznik Mestne občine Ptuj in jih posredujejo mestnemu svetu Mestne občine Ptuj. Referendum o določitvi občinskega praznika se bi naj izvedel ob volitvah v krajevne svete četrti in izvajali bi ga naj isti organi, kot bodo vodili referendum za krajevne svete. Slovenski krščanski demokrati Ptuj (Nadaljevanje sledi v prihodnji izdaji.) ČESTITA 8 MAREC, praznik solidarnosti in enakopravnosti vseh žensk, VSEM OBČANKAM na področju novonastalih občin PTUJA, ne glede na njihovo nacionalno, versko ali strankarsko pripadnost. PREDSEDSTVO ZLSD PTUJ Obveščamo vse občanke na področju novonastalih občin Ptuja, da bodo pod geslom "V RAJ NA ČAJ" organizirana srečanja ob čaju, v gostilni RAJ, na Potrčevi cesti Ptuj, na katerih se bodo ženske lahko sproščeno pogovarjale o problemih, ki jih težijo. Vaše življenje in probleme bomo prezenti-rali na tistih mestih, kjer jih je možno rešiti — na občinskem in — ali tudi na republiškem nivoju. Na vašo željo bomo povabili tudi ustrezne goste večera. Vse informacije o srečanjih dobite po telefonu 062/771-242. DELITEV SADIK NA PRVI POMLADNI DAN DOBIMO SE 21. MARCA, OB 11. URI, PRED BLAGOVNICO MERCATOR Prvi dan pomladi bomo Zeleni Ptuja izvedli tradicionalno akcijo delitve sadik in zdravilnih zelišč s ciljem lepo mesto — zeleno mesto. Tudi letos boste imeli možnost, da odnesete domov nekaj lepih sadik za vaš vrt ali dvorišče. Zraven vsake sadike boste prejeli navodila za saditev in nego ter potrebne informacije o lastnosti posamezne sadike. Ob poteku akcije boste lahko zvedeli več tudi o delovanju Zelenih Ptuja ter o naših nadaljnjih akcijah. Po zaključku akcije bomo izvedli tiskovno konferenco in športno srečanje, na katerem Zeleni Slovenije izzivajo župane občin Ptujske regije na "nogometni obračun". Lep zeleni pozdrav! 8 18. MAREC /SUŠEČ Ptuj je mesto z več kot 750 letno tradicijo kulture vina. Skupaj jo ohranjamo in nadaljujemo s tiskano besedo v reviji Veritas, ki jo izdaja Slovenska vinska akademija Veritas d.d. Prvi in edini slovenski reviji za enogastronomijo, ki izhaja na Ptuju. Občanom Mestne občine Ptuj Veritas poklanja 6.138 SIT (31 odstotkov) popusta za dveletno (24 številk) in 1.980 SIT (20 odstotkov) za enoletno (12 številk) naročnino vsem, ki bodo revijo naročili do 31. marca. Naročila: Veritas, Slomškova 3, 2 250 Ptuj Tel.: 779 197, fax: 779 009 Zasebna šola "STARLET" - prof. BAN Trstenjakova 2, Ptuj, 3. nad. Splošno, jezikovno in računalniško izobraževanje — vpisuje v vse stopnje jezikovnih tečajev do mednarodnega izpita — izvaja dodatni dopolnilni pouk za vsa predmetna področja — pripravlja na maturo ali zaključni izpit iz jezika in drugih predmetov — izvaja računalniško izobraževanje PREVAJALSKA PISARNA prevajalec in sodni tolmač prof. Ivo BAN — prevajanje vseh vrst tekstov, dokumentov, pogodb, sodnih aktov — urejanje in potrjevanje vlog in zahtevkov za tujino — dopisovanje in zastopanje fizičnih in ravnih oseb v mednarodnem prometu laga in storitev — prevajanje na poslovnih pogovorih in konferencah (konsekutivno prevajanje) Informacije 771-355 in 778-192 Mestna občina Ptuj OBČINSKI URAD MESTNI TRG 1, 2250 PTUJ Obvestilo Občinski urad Mestne občine Ptuj, ki je pristojen za izdajo odločb o obratovalnem času prodajaln, ugotavlja, da je le del trgovcev podalo vlogo za določitev obratovalnega časa prodajaln. V zvezi s tem seznanjamo vse trgovce, ki imajo prodajalne na območju Mestne občine Ptuj, s sledečim: — zakon o trgovini (Uradni list RS, št. 18/93), v 27. členu določa, da se z denarno kaznijo najmanj 1.000.0000,00 SIT kaznuje trgovec (pravna ali fizična oseba), ki stori prekršek pri opravljanju trgovinske dejavnosti; — med drugim; če ne posluje v določenem obratovalnem času (7 alinea). Določeni obratovalni čas je čas, ki ga v okviru določil pravilnika o obratovalnem času prodajaln (Uradni list RS, št. 28/93) in na podlagi popolne vloge trgovca določi pristojni organ lokalne skupnosti za tekoče koledarsko leto. Trgovec, ki nima določenega obratovalnega časa, ker ni podal prijave, kakor tudi trgovec, katerega prodajalna ne obratuje, kot izhaja iz odločbe pristojnega upravnega organa, ne posluje v določenem obratovalnem času. Tajnica občinskega urada Mestne občine Ptuj Evelin Makoter-Jabločnlk OPOZORILO Ne pozabite premakniti urnih kazalcev za eno časovno uro NAPREJ v nedeljo 31. marca 1996 ob 2. uri zjutraj! SKLICUJEM 16. sejo Mestnega sveta Mestne občine Ptuj, ki bo v petek, dne 29. marca 1996, ob 13. uri v sejni sobi na Magistratu na Ptuju, Mestni trg 1/1, soba 8 PREDLOG DNEVNEGA REDA:_______________ 1. Potrditev predloga zapisnika 15. seje Mestnega sveta Mestne občine Ptuj 2. Predlog sprememb Statuta Mestne občine Ptuj 3. Predleg Odloka o določitvi volilnih enot za prve volitve v krajevne svete ter števila članov krajevnih svetov mestnih in primestnih četrti v Mestni občini Ptuj (Hitri postopek) 4. Predlog kriterijev delitve premoženja Občine Ptuj 5. Potrditev realizacije programa in finančnega načrta Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj 6. Odlok o zaključnem računu proračuna Mestne občine Ptuj za leto 1995 7. Potrditev dopolnitve programa in finančnega načrta Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj 8. Predlog odloka o taksi za ustvarjanje odpadkov in povračilu za izkoriščanje in rabo pitne vode v Mestni občini Ptuj Predsednik Mestnega sveta Mestne občine Ptuj Milan Čuček Predsedstvo MS predvideva, da bo naslednja t.i. 17. seja MS v četrtek dne 11. aprila 1996. KOMISIJA ZA RAZISKAVO POVOJNIH MNOŽIČNIH POBOJEV, PRAVNO DVOMLJIVIH PROCESOV IN DRUGIH NEPRAVILNOSTI Mestni svet Mestne občine Ptuj Mestni trg 1, PTUJ Komisija se je sestala na svoji prvi seji in sprejela več sklepov, ki so v skladu z Odlokom o ustanovitvi (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 35/95). 1. Naloga komisije je raziskava in zbiranje podatkov o žrtvah povojnih pobojev in o izginulih osebah na področju občine po II. svetovni vojni ter ugotavljanje lokacij grobov oziroma grobišč, kjer so osebe iz gornjega odstavka pokopane. 2. Ne bo obravnavala krivde in vzrokov za poboje, temveč samo prispevala k raziskovanju in se posluževala matičnih podatkov upravnih enot ter župnišč, literature in živečih prič. 3. Ne bo obravnavala materialnih in moralnih posledic povojnih pobojev za svojce (odškodnin, zapuščin, dobrega imena in podobno...). 4. Obravnavala bo samo pismene vloge občanov mestne občine Ptuj, sedanjih in bivših ter tistih, ki mislijo, da so lokacije grobov na področju domicilne komisije, zato se naj zainteresirani pismeno obračajo na naslov komisije, ker komisija sama ne bo začenjala raziskav. 5. Zahtevala bo poročilo in materiale od komisije, ki je bila imenovana od SO PTUJ 19. 3. 1991 (Uradni vestnik občine Ormož in Ptuj št. 6.). 6. Komisija bo periodično pošiljala podatke komisiji državnega zbora za centralni arhiv in enkrat letno poročala Mestnemu svetu Mestne občine Ptuj. Z vašim sodelovanjem boste komisiji pomagali pri težavnem delu, sorodnikom in znancem pa prispevali svoj delež pri pridobitvi uradnih listin, ki so temeljna civilna, humana in evropsko kulturna pravica za vsakega posameznika. Komisija za raziskavo povojnih množičnih pobojev, pravno dvomljivih procesov in drugih nepravilnosti Kaj mislijo o... “Gledano z vidika občana pa je prav smešno (ali žalostno), da lahko datum občinskega praznika, ob katerem se v glavnem dogajajo sprejemi, pogostitve in proslave (za kar je potreben denar davkoplačevalcev), za tako dolgo in tako strastno prevzame svetniške misli in dejanja. Kot da bodo ljudje zaradi enega ali drugega datuma praznika kaj bolje živeli in se v mestu bolje počutili..." (Večer, 7. marca 1996 Darja Lukman-Zunec). Zakaj so svetnice in svetniki sploh glasovali za praznik Mestne občine Ptuj?! (op. v.d. odg. urednika.) "Datum ptujskega občinskega praznika bo (najbrž) 5. avgust" (Večer, 8. marca 1996, D.L.Ž. Izdajatelj: Mestni svet Mestne občine Ptuj. Uredništvo: vodje poslanskih skupin v mestnem svetu (LDS, SDSS, SKD, SLS, Zeleni, Desus, ZLSD, KS mesta/neodvisni in SNS/SND). Naklada 10.000 izvodov. Glasilo prejmejo gospodinjstva Mestne občine Ptuj. Izdajatelj organizira lektoriranje. Glasilo Ptujčan se šteje med proizvode za katere se plačuje davek po stopnji 5%. V.d. odgovornega urednika Slavko Brglez. Naslov uredništva: Mestni trg 1, Ptuj. Ž.R. 52400-630-20701. Oblikovanje: Bojan Vilčnik. Tisk: Perutnina Ptuj, PC Ptujska tiskarna.