URN_NBN_SI_doc-P1PJ3PE6
77 Literarni kritik in knjižničar kot posrednika pri razvijanju bralne kulture Literary critic and librarian as the mediator in the development of reading culture Urška Perenič Oddano: 20. 6. 2016 – Sprejeto: 23. 9. 2016 1.04 Strokovni članek 1.04 Professional article UDK 028 Izvleček V prispevku se osredotočamo na vlogi knjižničarja in kritika v literarnem sistemu. Kritiška in knjižničarska dejavnost sta koncipirani kot razmeroma enakovredni obliki literarnega posredništva, ki skrbita za razširjanje in izmenjavo spoznanj o literaturi na relaciji med producenti in uporabniki. Avtorica vloge literarnega kritika ne zavrača, jo pa prikaže v konstruktivistični in empirični literarnovedni perspektivi, v kateri njegovi pogledi dobijo status izrazito osebnih presoj. Zato predlaga, da knjižničarji pri pripo- ročanju književnih del uporabnikom upoštevajo ne samo poglede sočasne kritike, am- pak prav tako svoje bralske izkušnje in izkušnje drugih bralcev. Ključne besede: bralna kultura, knjižničarji, literarni kritiki, knjižnice Abstract The article is focused on the role of a librarian and a literary critic as mediators in developing a reading culture. The literary critic is presented through the theory of radi- cal (cognitive) constructivism (empirical literary studies), where his views acquire the status of merely limited and distinctly personal judgements. The author suggests that when librarians recommend literary works to users, they consider not only the con- temporary critics, but also their own reading experiences and the experiences of other readers. Keywords: reading culture, librarians, literary critics, libraries
RkJQdWJsaXNoZXIy