UREDNIŠTVO IN UPRAVA: 34170 Gorica, Riva Piazzutta, 18 - Tel. 83177 PODUREDNIŠTVO: 34135 Trst, Vicolo delle Rose, 7 - Tel. 414646 Leto XXXXI. - Štev. 16 (2044) Gorica ■ četrtek, 20. aprila 1989 - Trst Posamezna številka Lir 1000 Miselnost, Eima Miiln ali Evmi iržav? Sporni šolski verouk ki prinaša smrt Tržaški škof L. Bellomi je za letošnjo Veliko noč v pridigi ožigosal miselnost, ki prevladuje v tržaškem mestu in ki prinaša uničujoče posledice. Čeprav je od tega minilo že več tednov, so njegove besede slej ko prej aktualne in vredne premisleka. Med drugim je dejal, da morajo kristjani v celoti sprejeti besede sv. Pavla, ki pravi, da Kristus, ki je vstal, ne umrje več in smrt nad njim ne gospoduje več... Tako naj bi se tudi mi čutili mrtvi za greh. To je torej pristna velikonočna miselnost: oznanjati boj hudobiji, grehu, krivici, pokvarjenosti, nemorali. Grešnike je treba ljubiti z božjim usmiljenjem, greh pa neizprosno pobijati. V Trstu pa je prav ob zadnjem Ljudskem misijonu prišla do izraza miselnost, ki zaskrbljuje. Tako so nekateri veljaki izjavili, da je Trst »agnostično in laicistično mesto, ki dvomi nad vsem«, da ni zmožno sprememb, da »ne čutimo potrebe po rešenju«, da je mesto nedostopno za kaj drugega. In je bilo še rečeno: »Mi Tržačani imamo civilno moralo, ne hujskaško, s staro tradicijo. Zato, kdor misli Trst spremeniti, se je zmotil v svojih računih«. Seveda, če je res, in je res, da živeti pomeni neprestano se spreminjati, potem je nasprotje tega le smrt. In ta smrt se kaže v tem, da je odsoten občutek krivde, kesanja, očitek vesti, iskanje odpuščanja. Toliko se govori o civilizaciji, a v čem naj bi ta obstajala? Morda v velikem številu razporok in splavov, ki Trst postavlja na prva mesta v državni statistiki? Ali v tem, da umre v naši bližini osamljen človek in se tega zavemo šele, ko smrad po razpadajočem truplu udari iz zaprtega stanovanja? Ali v naši brezbrižnosti za duševno bolne ali telesno ovirane in pohabljene? Ali v našem predajanju alkoholu, mamilom in razbrzdani erotičnosti? Ali v ponovnih izbruhih narodnostne nestrpnosti in odklanjanju vsakega tujca? Ali v tem, da v skrbi za javni blagor prevladuje strankarski interes, da se uveljavlja zgolj iskanje oblasti in mrzlično teženje po vodilnih položajih, zapostavlja in zanemarja pa se resnične dobrine? Tako stanje je že podobno smrti, saj povzroča propad pravic, zaupanja, upanja in vodi v civilno, dostikrat pa tudi v fizično smrt prizadetih. Mi kristjani se s tem ne smemo sprijazniti. Velika noč, ki nam je bila dana, je za nas milost; zato smo dolžni v našo civilizacijo vnesti novega duha ter ga širiti velikodušno in pogumno. Ker smo člani božje družine, dediči rešenj-skega daru, smo tudi dolžni ohranjati nedotaknjeno lepoto človeka, ki je podobo božja in sliči poveličanemu Kristusu. Vse to moramo z dejanji pokazati svetu. Bomo pa tega tudi vredni? Spet na svobodi Dnevnik »The Sun«, ki izhaja v Bostonu, je objavil novico, da je albanska vlada izpustila iz zaporov katoliškega škofa Nicola Troshanija in duhovnika Simona Jubanija in Mikela Koligija. škof Troshani je star že 74 let, v škofa je bil posvečen leta 1959, vendar doslej še ni mogel opravljati svojih dolžnosti, kajti oblasti so ga takoj zaprle. Med drugim je bil tudi v delovnem taborišču. Upravljal pa naj bi škofiji Durres (Drač) in Leše. Vprašanje združene Evrope ali bolje njene bodoče dejanske sestave je prav gotovo eno od temeljnih problemov našega časa. Pred nami imamo že danes strukture, ki so jih postavile države, včlanjene v Evropsko gospodarsko skupnost. Ta predstavlja danes Evropo držav, ki so odraz politične volje današnjih dvanajstih članic s svojo politično usmerjenostjo demokratičnega pluralizma in zahodne blokovske izbire. Po večini so vsaj glavne namreč tudi članice obrambne zveze Atlantskega pakta (NATO). Šest izmed njih pa tudi članice Zahodnoevropske zveze (UEO), ki je tudi obrambnega značaja. Na drugi strani je danes še vedno tudi Varšavski pakt, političnojvo jaški blok vzhodnih komunističnih držav z ustreznim gospodarskim zveznim organom COME-CON. Ta je seveda tudi zemljepisno del Evrope, ki pa ne sodeluje v zgoraj omenjenih organizmih in