Te vaj X. SeeU Jf/rciif. O, srečno ivoje hrepenenje, (iloj, chiv ok ! /c spolnujc m': Xo Idi/a »e (i odrešenje. Presrccni dan žari >e žc! (jloj, t orkov aitarju jo zalšuti jela. De v red n m lii Jezusa svojga sprejela; \ »lamino, liiiimo /.daj spaii ui oa»: k votoliiii /.oiiiieam na» klico nje ila*! Uoeila večna sc nam bliža, ije tro»e o c sovražna muc; /|0 raste sitciio dn vo križa, ki uum ia/.jusiii grehu ii«io. Marij*. v (< u n i /. u u l i »krila o\etlica, .le >1 a 11 Hi-bCiie, in vender - Ilovica, kil' Solnee minsko nie ne maram jgato Sjt« čistost »e lepši bliši. ti Močiti \daiu v svoji hčeri, Marii! O ve.-oli sc! (1 blagor Ijudstvam v sveti veri: 1'rojeli v Nji in z Njo slo \se! JSveticunja dan v Nji |iroiuilo se sveti, ilos; večni za grešne nas pride uiuieti. ti s rec ti i dolžniki! za svojo dolgu ?si iac'ga pliw'vavca — Boga zadoho! /asujiuii globočinc strasti, Itazpadc nuj serca napuh, In v dobrim lo hitimo rasti. iS pokoro naj se čisti duh! Ze bliža sc Jagnjeta rojstvo, kristjanje! 1'iipravimo v sereih .Mu vredno -t»n'van|e. De tudi nam bode res OdrcMcnik. Iu v finem Zvclicar iu Miiiljcn Sodnik. 8 ponižnim sercam ga išimo. Le zanj ljubezen naj gori; In s ua-i Njeguvo oborntmo, Kar Un dobrbtno nam doli; Ou /ftled nam ie dal, pomagali sroiieam, t o houmo pristen tiit* zvestim utcicaiu. ki v rajnko veselje jih peljo 1'asiir, > nebeške višave, kjer večni je oiir! .n • o §9i*mo is MUma v. č. velik iga definitorja O. Nuleziu Volčič-a do v. č. O. kulista Omejc-a. frutičiškunskiga prodniku v l.juhljani. (Dalje.) »Spodhudljivo življenje ljudstvu v Neapelnu me je velikrat prav v sercc giuilo. Veselo jc. kako ohilno ljudje oh nedeljah in tudi oh delavnikih cerkve obiskujejo, Za-kraiucnto sv. pokore in sv. Kesnjiga telesa tako pogosto prejemajo, do spovedniki komej zamorejo s spovedenci izhajati, iu po večih ter bolj obiskovanih cerkvah sc o praznikih av. Košnje telo v dveh razločnih tabcriiakcljnih hruui, 9 Razgled po keršanskim svetu. N*j. apostolsko veličanstvo so v prid stolne cerkve \ Moguncii 12.000 gold, podarili. — Paderborns k i vikši pastir Konrad je v svoji škofii napravil vedno č c s e n j c uli molj en je presv. Rešnjiga telesa, kteru pobožnost jc od apostolskiga sedeža poterjena iu je bila žc večkrat priporočevana. Ta izverstni sad verne pohožnosti, to delo sv. Duha v katoliški Cerkvi, de sc ta visoki Božji zakrament skoz celo leto z vedno molitevjo časti, in sc torej zaporedoma po cerkvah v ta namen očitno in slovesno izpostavlja, je nekaj let sem po več škofijah nu Nemškim, na pr., v kolinski, trierski, limburški, freiburški, mogun-ški, rotcnburški škofii, nekaj napravljena, nekaj obnovljena. — Bamberški nadškof Crbanso kupili neko ondotno stanovanje za 0,100 gold. in so ga ondotniinu rokodclskimu društvu zročili. — Iz Neapelna ima „Salzb. K i rc h e 11-bl a 11." naznanilo, dcjc pred nekimi dnevi v fari „Gcsii Vec-chio" mlada deviška Kristina Mazzola v sluhu svetosti umerla, ki n* ki skoz devet let ni čisto nič druziga živeža vžila, razun de je vsak dan pri sv. Obhajilu bila. — Iz Francozkiga je to leto že 45 duhovnov v različne kraje sveta v misijon šlo. — V Tri po I i je sultan usmiljenim sestram veliko poslopje podaril, dc bodo bolnišnico napravile; tudi zidanje nove katoliške cerkve ondi v Bengasi jc privolil. — Iz birmanskiga cesarstva, v zadnji Indii. jc prišel v Rim general d' Orgoni, rojen franeoz, pervi minister in ljubljenec birmanskiga cesarja, kteri jc naznanil, de ondotni cesar katoliškim misijonarjem vso prostost dopusti, in de se zdaj o tem ravna, naj bi se ondi misijonarjem hiša iu cerkev zidala. Sv. Oče so gu z veliko prijaznostjo sprejeli in to reč dotičnim kardinalum v obravnavo zročili. — V Tonkingu pa je hudo preganjanje kristjanov; cerkve so poderte, misijonarji po ječah uli pu pregnani: tudi apostolski namestnik Diuz, španjolec, jc v ječi. — Na angleškim so prestopi preforsorjev oksforškiga vseučiliša v katoliško Cerkev že navadni, zdaj pa so tudi 3 cam-briški vseučilišni uceniki prestopili, ko so dosibtnal mislili, de to vseučiliše je čisto anglikansko. sret o živeti in zveličano umreti. (Dalje.) Zveličati sc, jc težko, ker zveličanje ima silo za-deržkev in sovražnikov. Zdaj tedaj moram prav dobro prevdariti, kako bom delal, dc me ti sovražniki ne premagajo. Ne smejo, ne smejo me premagati, jest jih moram prevladati. Tri posebno hude in močne sovražnike imain. ki me hočejo po vsi sili zveličauja obropati: eden je v meni, eden hoče v mene priti, eden pa krog mene divja. V meni je spačena uatora, v mene satan sili, okrog mene je pa h ud o volj ni svet. S prid ena natora je k vsimu hudimu nagnjena, k dobrimu pa lena in nevkretna, in me vedno napeljuje iu draži k hudimu, k grehu, k žaljenju Božjima. To napčno nagnjenje k hudimu moram tedaj premagovati in se vedno z njim vojskovati. Meso poželi zoper duha, ki dobro hoče, duh pa zoper meso, ktero le v hudo vleče. To je vojska. kakor v zakonu, ko je eden zapravljiv, drugi varčiu; eden prekast, drugi pa moder; eden hoče oba zveličati, drugi oba pogubiti. (I huda vojska! Zmagati pa vender le moram, ee ne, iic bom zveličan. Hočem se tedaj z Božjo pomočjo vsak dan vojskovati, ter se zvesto pomočkov po-služiii, ki bodo poznejši v ta cilj imenovani. Drugi sovražnik, satan, sili mene, v mojo terdnjavo. v moje serce, v mojo dušo. Ta nečedni satan mi kaze. zdaj kamen telesniga in posvetniga vživanja.me sili, ta kauien spotike gristi, kakor de bi kruh bil; zdaj me vleče na tempelj prederznosti, nezadovoljnosti, godernjanja zoper Božje in človeške naprave, preklinjanja itd., in me -iii iu vabi. de bi se doli v brezna teh pregreh stermogla-vil: zdaj me spet postavi ua visoko goro lakomnosti, napuha. povzdigovanja nad druge, me hoče zapeljati, de bi sam sebe za malika postavil, kakor tisti, ki od Boga iu Božje službe nič nočejo vediti, ki so si sami sebi zadosti; pa kadar me že nu ti gori napuha ima, hoče tudi naravnost, de Iti dalje še pokleknil in njega samiga molil, de bi satana molil, de bi Božjiga nasprotnika molil, de bi spreobernil noč v dan in dan v noč; de bi hudo imenoval dobro, dobro pa hudo: de bi Boga iz tabernakeljua in njegove svetnike z altaijcv odpravil, in pregreho na altar povzdignil, de bi bil sam svoj kralj, svoj cesar, svoj gospod, svoj bog, •!«.- I T r e t j i s o v r a ž n i k je vsužnjeu in oslepljen siukovec, ki sam v nesreči, tudi druge v ravno take nadloge vabi, to ie. z a p e I j a n i i u zapeljivi sve t. Svet hvali in povzdiguje, v kar poprejšnja sovražnika maniita. vabita iu zapeljujeta; on *am hudo tlela in ne more »terpeti, de bi drugi dobro delali; on sam je spaeen in nerad vidi, de bi bili drugi nedolžni in pošteni; on gre po široki cesti v pogubljenje, in njegovo nevošljivo oko ne more prenašati, de bi diugi po tesni poti v nebesa šli. Ta sovražnik jih toliko za seboj — v derhal — v greh — v pogubo potegne, de je v pregovor prišlo: rZa svetam potegniti"1. — Kaj pa jest'? Ali se bo tudi od mene reklo: „Tudi ta je s svelam potegnil"! — Spoznani, de sim v veliki nevarnosti. in strah me spreletuje, ako v vojski omagam. Ta teden hočem torej sam prevdarjati, kako bi se zamogel tem trem -ovražnikam vse žive dni zoperstavljati, in potem se bom terdno prijel pomočkov, ki mi jih bo prihodnjič Danica naznanila. De se pa v ti vojski bolj poterdim, hočem pogledati v življenje sv. Rozalije. Ta preserčna devica je bila zapustila kraljevi dvor in rod in se je iz same čiste ljubezni do Jezusa po navdajanji sv. Duha v samoto podala, ter je v neki skalnati duplini prebivala. Na skali je kakor na sercu Jezusovim počivala in njegovo nezmerno ljubezen premišljevala ter želela umreti, ne de bi težavam odšla, temuč tle bi se z Jezusam sklenila. Satan, ki seje prederznil samiga Sinu Božjiga skušati, pa tudi ti devici ni prizanesel. S silnimi napadi se je pehal njeno serce od ljubezni do Jezusa odverniti iu odtergati. Slepil jo je, kako lepo in prijetno je med svetam. in žc celo na kraljevim dvoru živeti; šeptal ji je, kako de zamore tudi tamkej bo-goljubno živeti in več dobriga storiti, kakor tukaj v pušavi. Tako hudoba iše človeka naj pred med svet, v šum spraviti, potem pa že ima spet svoje pota, de mu v derhali strah Božji iz serca prežene, in to tolikanj ložej, ker v drušini že mnogo posvetnjakov poniagačev ima. Sv. Roza-lija pa je v Božji luči spoznala nastave prekanjeniga zale-zovavca, iu je stanovitna ostala, Zveličarju se je bila posvetila in njemu je zvestobo ohranila. Hujši ko so bile skušnjave, bolj je molila in ojstrejši živela. Bog pa jo je tudi tolažil; presladek mir je njeno serce napolnoval, nebeška sladkost je navdajala njeno dušo; sam Jezus se ji je večkrat prikazal in jo je poterdoval; tudi njegova presveta deviška Mati Marija in sveti angeli Božji so bili pogosto njeni tovarši. Tudi tebi se nebeškiga tolažila ne bo manjkalo, kcršansko seree, ako zavolj Jezusa pred greham in razuzdanim svetam bežiš, de z njim ne potegneš, in „dc ne boš s tem svetam pogubljeno". (1. Kor. M.) (D. sl.i Pogovori z gg• dopisovavei. G. St. K. u ličkoj reg.: Obžalujoči bl judnju, dostaviti četno čim berže izostale liste. — G. J. C.: Poskerbeli. — Gg. K., B., S. in P.: Hvala! — G. 1'.: Prejeli in bomo odpravili. MHihovshe zadeve• V ljubljanski škofii. Gosp. Jož. Rome-tu, fajm. v ('emšeniku, je farni vikariat Sent - Peter v novomeški dekanii podeljen. — V Olševku je 14. t. m. umeri gosp. Anton Mežan, fajmošter v pokoji. R. I. P.! V teržaški škofii. Gosp. dr. Jan. Glavina je prejel učenje pastirstva, cerkveniga prava in patrologije v 4. letu bogoslovja; gosp. Ant. Dckorte pa vodstvo v se-menišu in ob enim učenje katehetikc in liturgikc v 4. bo-gosl. letu. Poprejšnji je ob enim ekshortator na gornji gimnazii; gosp. Ant. Spinčič. namestnik v lTmagi, je ondi fajmošter; gosp. Joan. M. De ros s i pride iz Izole v Muglo za iluh. pom.: gosp. Peter Degrassi se je zavoljo bolehnosti v pokoj podal. Na prav posebno, ponovljeno priporočilo Danica naslednje verstice sprejme: „Pesem Mera en t o mori v 44. listu Zg. Danice t. I. je le v osnovi od podpisaniga, bila je pa od vredništva čisto spremenjena, predelana in izpeljana. Hueber". — K temu samo to pristavimo, de piliti in popravljati za svojo dolžnost spoznamo, kar si še noben-krat nismo očitali: pač pa to. de iz pomanjkanja časa večkrat premalo olikamo. Vr. JkfT" Zastran prihodnjiga izhajanja rZg. Daniceu opomnimo, »le ima tudi ona štempeljnu podveržena biti, in tukaj imamo samo dva pota. Pervič, de Danica le Vsak drugi če ter tek. pa na celi poli izhaja, s čimur bi se štempeljiia ognila, nekoliko ua prostoru pridobila, in cena bi Mara ostala: drugič, de se cena poviša zavolj štempeljna, in vsak teden izhaja, kakor dosihmal. Vsak tih svetov svojo dobro in nedobro stran ima. kaj pa bi bilo sploh bolje, ni prav lahko razločiti, torej prosimo prijatle, kterim jc na Danici posebno ležeče, naj blagovolijo, nam v ti reči svoje misli kmalo kmalo razodeti. Potem se bo ravnalo naslednje naročilo, ki ga bomo skusili še do časa naznaniti.