solska kronika 2018 3 splosna.indd

187 UDK 37.091.3:94(497.4) in 82-94:94(100)"1941/1945" 1.02 Pregledni znanstveni članek Prejeto: 24. 8. 2018 Vilma Brodnik* Pričevanja otrok o vojnah pri pouku zgodovine Children's testimonies about war in history lessons Izvleček V prispevku je predstavljena didaktična vre- dnost virov prve roke – pričevanj pri obravnavi učne teme o značilnostih okupacijskih siste- mov med drugo svetovno vojno na Slovenskem na primeru nacistične raznarodovalne politike in dogajanja ob koncu vojne. V izbrana priče- vanja, ki se pri pouku zgodovine uporabijo kot študijski primer, so vtkane življenjske zgodbe otroka izgnanca, dveh ukradenih otrok, dveh otrok, žrtev holokavsta, in otroka s Petrička, ki so mu ob koncu vojne ubili starše. Otroci so svoja pričevanja na krute vojne izkušnje zapisali kot odrasli. Namen takšnega pouka je pri učencih spodbuditi sočutje in spoštovanje do žrtev vojnega nasilja ter jih opozoriti, da se je treba na kršenje človekovih pravic pra- vočasno odzvati in ga preprečiti. Učenci se tudi navajajo na delo z viri prve roke, ki se kot zgodovinski vir uporabljajo skupaj z drugimi ohranjenimi zgodovinskimi viri za obravnava- no tematiko. Ključne besede : pouk zgodovine, viri prve roke, genocidi, holokavst, člo- vekove pravice Key words : history lessons, first-hand sources, genocide, Holocaust, hu- man rights Abstract The article presents the didactic value of pri- mary sources – testimonies – in the treatment of the theme of the characteristics of the oc- cupation of Slovenia during World War Two, using the example of the Nazi racial policies and the events after the war ended. The cho- sen testimonies, which are used as a study example in history lessons, include the life stories of an exiled child, two stolen children, two children who were victims of the Holo- caust, and a child in the Petriček children’s camp whose parents were killed at the end of the war. The children wrote their testimonies of the cruelties of war as adults. The aim of this kind of teaching is to promote in pupils compassion and respect for the victims of the violence of war, and to warn them that we should promptly react to and prevent any vio- lation of human rights. Pupils also get used to working with primary sources which are used as historical sources, together with other pre- served historical sources for this theme. * Vilma Brodnik, dr. zgodovinskih znanosti, Zavod RS za šolstvo, OE Ljubljana, e-pošta: vilma.brodnik@zrss.si

RkJQdWJsaXNoZXIy