Učiteljskl pokret Osnutek za slovensko normalo vfšine in težlne otrok ANKETA O TELESNEM RAZVOJU UCENCEV. Anketa o telesnem razvoju učencev naj tvori osnovo za slovcnsko normalo otroške višine in teže. Vsi, ki so se doslej ukvarjali s telesnim razvojem našega šolarja, so se pri svojih raziskavanjih morali opirati ali na dr. Stratzovo normalo, ki pa bolj odgovarja meščanskim razmeram v IVemčiji, kjer je viš.ji življenjski standart, ali pa na Cammerer-Pirquetovo normalo, ki je za naše prilike bolj primerna, vendar pa nam ne ustreza v dovoljni meri. Potrebno je, da čimprej pristopimo k zbiranju točnih podatkov o višini in teži. Kolikor več bo zanesljivega gradiva, toliko točnejša in vernejša bo prva začasna slovenska normala. Zbiranje podatkov se bo moralo nadaljevati več let. Potrebujemo material iz vseh krajev Slovenije, dalje od najrazličnejših poklicev in starostnih dob od 7.—15. leta. Podatki v zdravstvenih listih so preveč približni, zato se moramo lotiti dela na novo. Za to anketno polo si razvrstitc vse učence po teh vidikih: 1. po poklicnih kategorijah staršev, 2. po starosti učencev, 3. po spolu. Dečkc obravnavajte na posebni poli, deklice na posebni. V rubriko 1. vpišitc poklic staršev. Vse poklice grupirajte v naslednje skupinc: mali kmetje, srednji kmetje, veliki kmetjc, poljski delavci, industrijski delavci, obrtniki, nameščenci, ostali poklici. Za oceno, v katero grupo kdo spada, naj vam služijo pojasnila k oblačilni anketi, priobčeni v 17. številki »Učiteljskega tovariša« od 24. novembra 1938. Ko razvrstite vse učence v eno grupo, ločite to grupo od naslednje z debelejšo črto. V rubriko 2. zapisujte imena učencev, ki so že grupirani po poklicni pripadnosti, po starosti, pričenši z najnižjo starostjo v tisti grupi. V rubriko 3. vpišite učenčevo starost ob času merjenja. Leta ločite od mesecev s podpičjem, n. pr. 7; 8. Mesece ocenjujte tako: kar je pod 15 dni štejte kar k prejšnjemu mesecu, nad 15 dni k bodočemu, n. pr. nekdo je star 7 let, 8 mesecev in 9 dni, — vpišite mu kar 7; 8. Rubrika 4. a vsebuje stojno višino v centimetrih. Učenec naj se bos postavi tesno ob merilni drog ali ob tablo, nakar mu s pravokotnim trikotnikom, čigar ena kateta naj drsi ob merilu, določite višinsko točko in nato odmerite, koliko centimetrov ima nad enim metrom ali pod njim. Rubrika 4. b pa naj pokažc sedežno višino, ki bo važna za računanjc pelidisov za določitev prehranjenosti. Na stol postavite meter, otrok naj se vsede zravnan tesno ob metru, nato pa odmerite tako kot pri stojni višini. Pazite, da se ne bodo otroci zgrbili! Rubrika 5. bo pokazala otrokovo težo. Tchtajtc na decimalni tehtnici. Dečki naj imajo na sebi samo spodnje hlače. deklice samo srajco ali kombinežo. Težo vpišite tako: 34,7, natančneje ni potrebno. Prilagamo vzorec ankctne polc, da oni, ki pole slučajno niste prejeli, lahko sodelujete pri anketi. Na vzorcu je tudi praktičen primer, kako se podatki vpisujejo, da ne bo.nejasnosti. Izdelajte si sami toliko pol, kolikor jih potrebujete. Rezultate pošl.jite zanesljivo do 1. aprila. Ako vam je še kaj nejasno, vprašajte takoj tov. Martina Menceja. učitelja v Šoštanju. Ponovno prosimo, da sc lotitc tega posla z vso vestnostjo. Vzorec: Število Šola: anketirancev: Razred: Razrednik: II ! Priimek in ime Višina C >N (cm) ot T3 o ot 1. m. kmct sr. kmet ind. del. Starost: let 2. Pirc Matija Jankovic Anton Martinovic Vasja 3. 4. a 7;- 112 7;2 115 7;- 121 Normala visine in tezine po Cammerer-Pirquetu Teza v kilogramih decki deklice 4. b 63 59 65 b. 21,4 19,7 22,3 Visina v centimetrih decki deklice 7 8 9 10 11 12 13 14 15 23 25 27,5 30 32,5 35 37,5 41 45 21 23 25 27 29 32 37 43 115 120 125 130 135 140 145 151 157 113 118 123 128 133 139 146 153 M. P.