Pregled proračunskih zahtevkov Kulturna «kupnost Ljubljana Vzdrževanje kulturnih spomenikov gtipcndijc Dijaške vozovnice LJudska knjižnlc« Bežigrad din IZOBRA2EVANJE IN VZGOJA ' SS*™** W74 % golam za dopolnllno Izobražcvanje 21.000 — — Temeljna izobraževalna skupnost, Ljubljana 2,928.000 — — S k u p a J: ' 2,949.000 . — — KULTURNO PROSVETNA DEJAVNOST 183.500 52.928 36.600 4.896 329.000 Skupaj: 606.924 SOCIALNO SKRBSTVO Klub zdravljcnlh alkoholikov Soclalnc podpore Oskrbninc za odrasle Oskrbnlne za mladoletne Rejnine In štipendije Pomoč borcem NOV Kategorlzacija otrok Z&vod za socialno delo 25.019 30.000 121 805.693 885.000 110 700355 840.000 120 915.081 1,108.000 121 578.705 748.000 329 862.791 1,000.000 116 15.462 15.000 100 987.000 1,118.000 114 SkupaJ: 4,890.106 5,744.000 116 ZDRAVSTVENO VARSTVO Zdravljonje ncpremožnih Zdravstvena preventiva In strežniSka nega ostarelih na doniu Obvnna oblika zdrav. zavar. kmetov In prisp. is zdrav. zavar. sociainih podpirancev Zdravstveno letovanje otrok Fluorografiranje amjm 704.000 ne 191.772 250.000 130 217.816 258.000 118 400.000 464.000 . 116 — 200.000 — Skupaj: 1,417.400 1.876.000 132 KOMUNALNA DEJAVNOST Javna razsvclljava Parki in nasadi Ocodetska dcla, študlje in programi Lreditev SLP zemlji.šč Nove Izmrre, vključitev lc-teh v zemlji.ško knjigo In izdelava katastra komunalnih naprav lulelava medobflnskega urbanističncga pronrama Vzdrievanje pokopaliSč Oznafcvanje naselij, ulic, hlS Uredilev prometnega režlma Uredltcv statusa črnih gradcnj In ¦vpisi le-teh v icmljlSko knjigo Srrdstva prispcvka za uporabo mestnega zemljlšča 100.692 120.000 119 303.650 300.000 99 189.662 200.000 105 66.414 70.000 105 274.130 380.000 102 170.116 150.000 88 11.300 20.000 177 4.320 10.000 231 362.680 — — 92374 1004)00 108 2,227.898 2340.000 105 Sku paJ : 3,803.236 3,590.000 94 DELO DRŽAVNIH ORGANOV Ss1'""""*4 mtT^* % Finančni načrt uprave 5,102.000 6474.000 121 Novo zasedena delovna niesta — 833.000 — Sklad opreme 90.000 42.000 46 Sklad skupne porabe 190.000 264.000 140 Nadomestilo OD — voljeni 52.108 75.000 144 Stroški skupščine in komisij , 228.939 270.000 118 Službene objave . 21.624 60.000 285 Potni stroški , 2.552 — — Sredstva za posebne namene 35.622 42.000 117 Materialni sfroški za mUico . 308.032 358.000 116 Stroški plačilnega prometa . 44.961 50.000 111 Prometna vzgoja 94.537 45.000 83 Namenska sredstva za stanovanja delavcev uprave 200.000 — — Svet občin ljubljanske re.d.je 13.500 19.000 116 Avtomatska obdelava podatkov 236.645 — — Točkovanje stanovanj in stavb 33.326 100.000 300 Zbori delovnih ljudl in občanov — 100.000 — SkupaJ: - 6,613.840 8,432.000 127 DEJAVNOST KRAJEVNIH SKUPNOSTI Krajevnim skupnostim 1350.700 1,635.000 121 DEJAVNOST DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ IN DRUŠTEV Občinska konferenca SZDL Bežigrad — rediia dejavnost — nova dejavnost — volitve >Zbor občanov« Bežigrad Občinska konferenca ZMS Bežigrad Združenje borcev NOV Bežigrad Zveza rezervnih vojaških starešin Bežigrad Občinska zveza prijateljev mladine Bežigrad Občinska zveza za telesno kulturo Bežigrad Občinska zveza kulturno prosvetnih organizacij Občinska gasilska zveza Bežigrad Občihski odbor RKS Bežigrad Turistično društvo Bežigrad Mcdobčinski sklad za turizem, Ljubljaria Dru.štvo upokojencev Bežigrad Zveza slepih Ljubljana Zveza giuhih Ljubljana LJudska tehnika Ljubljana Odbor »Po poteh partizanske Ljubljane« Medobčinske konference in društva Hortikulturno društvo Savsko naselje Muzej NOB CrnuCe In 2ale Sportnl klubi In TVD Pakizan Ježica KooriliniK ijski odbor krajevnih skupnosti Občinski komite ZKS Bežigrad Spomenik kifiečkim uporom KUD Jurij Fleišman, Beričevo Kumrovec — Kozjansko Komunalni objekti v letu 1973 Kanalizacija v Mali vasi — nadaljevanje del Kanalizacija v Nadgnrici — nadaljevanje dcl Ureditev Kamniške Blstrice Stroški projektiranja, nadzorl 450.000 544.000 121 — 71.000 — — 82.000 — 320.000 372.000 116 213.000 247.000 116 200.200 232.000 116 142.200 169.000 119 176.900 204.000 115 1,162.603 — — 232.000 — — 206.000 239.000 116 94.000 120.000 128 56.000 65.000 116 47.575 51.000 108 15.000 15.000 100 20.000 24.000 120 26.200 32.500 124 35.000 38.500 • 110 20.000 15.000 75 32.524 50.000 154 5.000 5.000 100 (52.928) 61.000 il6 115.000 — _ 10.700 — _ 6.250 v — — — 100.000 — — 20.000 — — 50.000 — 3,586.152 SkupaJ: (2,076.549) 2307.000 135 NEGOSPODARSKE INVESTICIJE: 9 Komunalni objekti 2350.045 — — 500.000 300.000 60 400.000 300.000 75 — 150.000 — 141.872 100.000 70 S k n p a J komunalnl objekti: 3391.917 850.000 25 Šolski objekti Objekti osnovnih šol in vrtcev v letu 1973 Sofinanciranje investicij, ki se gradijo iz samoprispevka StroškJ poslovanja sklada za gradnjo osnovnib šol in vrtccv Stroški projektiranja, nadzori > Vrtec Ciciban v Soseski 7, vrtec Mladi rod v Sav. naselju, OS Dol in vrtec Jelka — skupaj Vrtec Mladi rod, Crtomlrova Osnovna šola Maksa Pečarja, Crnufe 2^27.923 — — 2,000.000 2,540.000 127 79.460 160.000 202 291.464 200.000 67 — 3,652.000 — — 39.000 — — 100.000 — 6 k u p a j šolski objekti: 5,298.847 (3,604.527) 6,691.000 186 Drugi objekti Objekti v letu 1973 Mladinsko sprejemallšče, Ljubljana Počitniški dom, €mag Poslovnl prostori občinske uprave Nakup stanovanj za skupščino in družbenopolitične organizacije ' Knjižnica Bežlgrad Kultumo prosvetni center KS Stadion Idejni projekt za občinsko stavbo 2,640.069 36.120 100.000 900.000 48.000 26.000 100.000 800.000 851.000 2,000.000 200.000 133 26 11 S k u p a j dnigi objekti: 3,676.189 (3,159.189) 4,025.000 127 ODPLAČILO ANUITET 1973 dbi Zahtevki 1974 Vzdrževanje cest Pospeševanje kmetljstva Skup. slov. občin OBCAN, LJublJana Vodna skupnost Ljubljanica—Sava, Ljubljana MedobčinskJ gasllskl sklad, Ljubljana Sklad za pospeševanjc kmetijstva, Lj.-Bežigrad % Anuitete 2,737.335 2.550.000 93 15,104.288 Skupaj negospodarske investiclje: (12,892.968) 14,116.000 109 I GOSPODARSKI POSEG! 890.401 900.000 101 100.107 116.000 116 26.473 66.400 250 8.606 8.600 100 390.058 390.000 100 300.000 — — Skupaj: 1,715.645 1,481.000 86 REZERVNI SKLAD 1 % odvod od dohodkov — tekoči prillv 425.773 405.000 95 NERAZPOREJENI DOHODKl Tekoča proračunska rezerva 123.948 333.000 268 42,587.012 SkupaJ vsi zahtevkl: - (33,404.589) 40,419.000 121 Proračunski izdatki smejo biti v let.u-1974. večji napram lanskim za določen od-stoiek, ki ga v okviru danih smernic v re-solucijl dolo6ijo občine samostojno, upo-števajoč obveze za solidarnost In vzajem-nost ter pričakovani družbeni proizvod na svojem obmofiju. V SR Sloveniji se pri<5a-kuje, da bo družbenl proizvod v letu 1974. vefiji za 23 odstotkov nasproti lanskemu, v Ljubljani pa za 28 odstotkov. Na tej podla-gi se v Ljubljani predvideva kot možnost, da bi prorafiunski izdatki bili za 21 odstot-kov večji od lanskih. Osnov« za povečanje v letu 1974. so oCiSčeni izdatki iz leta 1973. t. j. izloCitev tistUi postavk, ki preidejo na s:imouprnvne skupnostl. Lanskn sknpna re-alizacija je pri nas znašala 42,587.000 din. Iz te smo lzloeili za samoupravne skupnosti 7,183.000 din in 2,000.000 din udeležbe pri gradnji osnovnih šol in vrtcev ix samopri-spevka, tako da znaša čista osnova 33,404.000 din, ki s povečanjem 21 odtotkov tvori ok-. vir za porabo v letu 1974. — 40,419.000 din. Pri sestavi osnutka porabe smo prejeli »ahtevkov za okoli 67,000.000 dln. SOCIALNO SKBBSTVO Preventivna in kurativna dejavnost soci-alnega skrbstva obsega družbeno skrb za družino, mladoletnike, onemogle ln nepre-možne obfiane. Prizadevanja družbenih dejavnikov in usmeritev polilike družbe do reSevanja teh vprašanj zahteva tudi delno spremembo pro-računske potrošn]e In njeno povečanje za ve<5 kot to dovoljujejo okvrri povečanja splošne porabo, Tako naj bi se sredstva v tem glavnein nanienu, v primerjavi z lanskoletno realiza-cijo, pove&Ua za 16 odstotkov, predvsem za oskrbnine za odrasle v domovih, oskrbni-ne za mladoletne v zavodih in pa rejnine. Vse ostale postavke pa se gibljejo v okviru dovoljenega povečanja. Sredstva za osnovno dejavnost Zavoda za socialno delo se v primerjavi s preteklim letom povefiujejo za 14 odstotkov. Povečanje temelji predvsem na uskladitvi osebnih dohodkov s stanjem II. polletja preteklega leta in zviSanjem svroškov za materialne izdatke. ZDBAVSTVENO VARSTVO Sredstva, ki so planirana za posamezne nainene, predstavljajo področje preventiv-nega in ostalega zdrnvstvcnega varstva ob-čanov. V smislu zakonskih določil o ob-veznih oblikah zdravstvenega varstva mora občinska skupščina še naprej pokrivati ne-katere oblike zdravstvenega varstva, pred-vsem pa socialno ogrožene nezavarovane občane. PoveCanje postavke »zdravstvena preven-tlva in strežniška nega na domu«, se pove-čuje predvsem zaradi povečanja stroškov zdravstvenih storitev in namestitve ene no-ve strežnice. Povsem novi stroSki so za izvedbo fluoro-grafske akcije, kl bo izvedena v letošnjem letu. KOMUNALNA DEJAVNOST Iz tega glavnega namena krijemo stro-fike za redno komunalno dejavnost, kot npr. javno razsvetljavo, dela itd. zelenice, geodetska V letu 1974. je predvidenib za to dLlo 3,500.000 din, kar predstavlja 94 odstotkov lanskoletne realizacije. Pri tem pa moramo odšieti sredstva prispevka za uporabo mest-nega zemljišča, ki se tu pojavljajo kot do-hodek in izdatek, v znesku din 2,340.000. Za redno komunalno dejavnost pa ostane le 1,250.000 din. Ta sredstva bodo komaj za-dostovala za najnujnejša dela, ker moramo upoštevati, da bodo v letu 1974. stroški na-rastli. DELO DRŽAVNIH ORGANOV NajveCji del porabe v tem poglavju tvo-rijo izdatki za delo občinske uprave. Pred-log temelji na doseženih izdatkih iz drugega polletja 1973, ko je bil uveljavljen novi sa-moupravni sporazutn o delitvi dohodka in osebnih dohodkov, valorizirani vrednosti točke na din 9,52 in izvedeni reorganizaciji občinske uprave po odloku občinske skup Sčine. Hkrati pa obstaja večji obseg nezase-denlh delovnih mest v skupščinskih službah ln na oddelku za gospodarstvo, ki jlh bo treba čimpreje izpopolniti. Več nezasedenih delovnih mest v ostalih oddelkih pa se iz-popolnjuje te dni, za kar je bilo treba pred-videti potrebna sredstva. Za materialne stroške predvidevamo poveCanje za 25 od stotkov, zaradi višjih cen tn povečanega ob-sega poslovanja. Za sklad opreme predvide-vamo amortizacijo po veljavnem odloku ob uporabi najnižjih stopenj. Za sklad skupne porabe so sredstva predvidena v višini, ki jih dovoljuje samoupravni sporazum. Vsa sredstva za ta namen so oblikovana izkljufi-no na ravni lanskih razmerij, za eventuel-no valorizacijo osebnih dohodkov, amortiza-cijo oz. skupno porabo se ne predvldeva no-benega povečanja. Pri izdatkih za občinsko skupšfiino, tj. nadomestila za osebne dohodke funkcio-narjev skupščine, stroške zasedanj skupšči-ne In njenih organov ter za druge stroške, predvidevamo normalno povečanje, kot pri drugih postavkali. Nekoliko večji izdatki bodo za osebne dohodke. ker bodo po izvo litvi nove skupščine nekaj vodilnih mest v skupščini oz. izvršnem svetu zasedali pro-fesionalci. Službehe objave bodo znatno večje zara-di objavljanja več normativnlh aktov v uradnem listu, zlasti obfiinski statut, poslov-nik in drugi odloki, ki jih bo treba uskladiti z nastalimi spremembami. Materialni stroški za milico obsegajo sredstva za materialne stroške, ki jih je ob-čina dolžna kriti in sredstva za nabavo vo-zil in tehnične opreme za postajo milice, kar je spričo pomanjkanja kadrov za uspeš-no delovanje njihove službe nujno po-trebno. Svet za preventivo in vzgojo v cestnern prometu bo v letošnjem letu svojo aktiv-nost razširil tudi na področje srednjega Sol-stva in področje delovnih oiganizacij, vsled česar so predvidena sredstva utemeljena. Novi lzdatek v tem namenu pa so stro-ški za Svet občin ljubljanske regije, ki so ga lani ustanovile vse občine z območja Ljub-ljane in i\jene širše okolice, stroški za toO- kovanje stanovanj, ki ga bo treba opraviti do konca tega leta in stroški za volltve: DEJAVNOST KRAJEVNIH SKUPNOSTI Za leto 1974. se kot za predhodno ob-dobje za krajevne skupnosti predvideva še dosedanji način financiranja. Tako je pred-videno zviSanje sredstev za deJo krajevtuh skupnosti v okviru odstotka splošne stopnje povečanja. Eventuelno razliko marijkajočih sredstev za izvajanje programov krajevnih skupnosti, si bodo morale le-te zagotoviti preko delovnih organizacij na njihovem ob-močju. DEJAVNOST DRU2BENO POLITICNIH ORGANIZACIJ IN DRUSTEV Za dejavnost nekaterih družbeno poJitič-nih organizacij in druStev, ki nimajo svojih izvirnlh dohodkov,. mora sredstva zagoto-viti občinski proračun. Predlogi za potrebe posameznih organizacij so oblikovani tako, da so potrebna povečanja usklajena z da-nimi okviri, ki jih Ima proračun za skupno povečanje. ObCinski konlerenci SZDL predvidevamo nekoliko večja sredstva zaradi večjega ob-sega deia v zvezi z volitvami in posebej za povečanje aktivnosti v krajevnih organizaci-jah SZDL. Iz proračuna smo izločili neka-tere organizacije in društva, ki preidejo na ¦ linanciranje področnlh interesnih skupnosti. V predlog pa smo vnesli nekatere nove, veiinoma enkratne potrebe, ki so bile do-govorjene na raznih pristojnih tnestih, zla-sti spomenik Matiji Gubcu v Ljubljani, ali pa smo iz drugih namenov prenesli v to področje dejavnostl, tako npr. občlnski ča-sopis ZBOR OBCANOV. NEGOSPODARSKE INVESTICIJE KOMUNALNI OBJEKTI Za leto 1974. je predvideno samo 25 od-stotkov sredstev od lanskoletne realizaeije, to je znesek 850.000 din. Iz teh sredstev bomo krili stroške za gradnjo kanalizacije Sentjakob—Nadgorica, dokončali bomo gradnjo kanala po Tesovnikovl ulici in so-financirali ureditev Kamniške Bistrice. SOLSKI OBJEKTI Večino sredstev iz te postavke smo na-menili za sofinanciranje investicij, ki sa gradijo iz samoprispevka, to je zneselc 2,540.000 din. Znatna sredstva so namenje-na tudi za dokonfianje zunanjih ureditev okrog vzgojnovarstvenih ustanov v soseskl BS-7 in v Savskem na^elju ter okrog os-novne šole v Dolu. Na osnovi odloka o sa-mouprispevku moramo namreč kriti stroške podražitve, zunanje ureditve in za funkcio nalno opremo. DRUGI OBJEKTI Glavnl potrošniki iz te postavke so: kul-turno prosvetni center KS Stadion in na-kup slanovanj za obCinsko skupščino ter družbenc politične organizacije v občini. Preostala sredstva so porazdeljena na raz-na manjša dela, ki jih tnoramo financiratl oz. sofinancirati iz proraCuna. GOSPODARSKI POSEGI Iz postavke vzdrževanje cest plačujemo ¦ redno vzdrževanje cest in manjša investt-oijska dela na cestah, ki so v upravljanju občine na mestnem in izvenmestnem ob-močju. Iz te postavke se krijejo tudi stroS-ki zimske službe. Ostae postavke so pogodbena obveznost, NERAZPOREJENI DOHODKI Za nepredvldene oz. premalo predvidene potrebe predlagamo rezervo v znesku 333.000 dinarjev, ki bo glede na lansko porabo s. te postavke sorazmerno majhen in bo po trebno med letom skrajno varčevati v po-trošnji proraCunskib sredstev, da bi lahko primerno krili neobhodne potrebe.