Načrtovanje v krajevni skupnosti (NADAUEVANJE IN KONEC) Načrt krajevne skupnosti temelji na: — samoupravnem sporazumu o temeljih plana KS, ki so ga sklenili TOZD in druge samoupravne skupnosti ter delovni ljudje in občani v KS ter z njim sprejeli dogovorjene pravice in obveznosti; — smernicah, ki so jih delovni ljudje in občani KS določili za pri-pravo načrta KS; — samoupravnem sporazumu, ki ga je KS sklenila z drugimi nosilci načrtovanja in se nanašajo na razvoj KS; — dogovoru o temeljih družbenega plana občine, s katerim je KS sprejela nekatere obveznosti in naloge ter na — drugih sporazumih in dogovorih. Pri pripravi načrta mora KS razpolagati z ustrezno dokumentacijo za usmeritev njenega bodočega razvoja. Šele z dokumentacijo dobimo osnovo za opredeljevanje smernic pri pripravi načrta KS. V tej fazi so potrebne natančnejše analize. Komisija za pripravo po-drobnejše analize dosedanjega razvoja KS mora prikazati socialni, go-spodarski in geografski položaj KS, ključne razvojne probleme ter na-daljnje možnosti razvija. Ookumentacija mora namreč obsegati demografsko gibanje prebi-valstva, njegovo socialno-ekonomsko jtrukturo, prostorsko opredeli-tev, družbeni standard, investicije, aktivnosti v KS ter sredstva za delo-vanje KS. Delovni osnutek načrta KS pripravi komisija za načrtovanje ali kak drug ustrezni strokovni organ na podlagi samoupravnega sporazuma o temeljih načrta KS ter drugih sporazumov in dogovorov. Osnutek obravnavajo delovni Ijudje in občani ter drugi nosilci načrtovanja, ki se na kakršenkoli način povezujejo v KS. Delovniosnutek načrtanatopo-trdi svet KS ali drug ustrezni organ upravljanja v KS. Na podlagi zbranih pripomb in stališč se oblikuje predlog načrta KS. Vanj so vnesene vse naloge in obveznosti, nanašajoče se na uresniče-vanje skupnih interesov in potreb v KS. Načrt KS mora vsebovati zlasti cilje, naloge, medsebojne obveznosti in sredslva za zadovoljevanje skupnih potreb iz naslednjih področij: — urejanje naselij, — stanovanjsko gospodarstvo, — komunalne dejavnosti, — otroško varstvo, — socialno varstvo, — zdravstveno varstvo, — vzgoja in izobraževanje, — kultura, — telesna kultura, — varstvo okolja, — ljudska obramba in družbena samozaščita ter — drugi interesi življenja in dela, kot so — varstvo potrošnikov, — družbene zadeve skupnega pomena s samoupravnimi interesnimi skupnostmi, skupščino občine in družbenopolitičnimi organizacijami ter skupnostmi. Elementi načrta KS so torej: kratka predstavitev KS in njen doseda-nji razvoj, temeljni cilj bodočega njenega razvoja, naloge in usmeritve na posameznih področjih razvoja KS — socialni in prostorski razvoj ter druga področja infrastrukture, bilanca potrebnih in razpoložljivih sredstev ter ukrepi za uresničevanje načrta KS. Posebno pozornost moramo posvetiti uresničevanju načrta KS in mora biti le-to dogovorjeno v mejah pravic in dolžnosti pri izpolnjeva-nju dogovorjenih smernic načrta, ki jih je prevzela KS skupaj z drugimi nosilci načrtovanja. Na podlagi analize neuresničevanja načrta KS sme svet KS predla-gati ustrezne ukrepe za uresničevanje načrta, pri demer morajo sodelo-vati vsi nosilci načrtovanja, ki uresničujejo svoje interese in naloge v KS. FINANCIRANJE NAČRTA VKS Zakon o družbenem planiranju opredeljuje krajevno skupnost kot pomembnega temeljnega nosilca načrtovanja. Za izvajanje načrta KS potrebuje seveda svoja sredstva. Zato je treba izdelati bilančne prika-ze. Predvideni viri sredstev za izvajanje načrta so naslednji: — prispevek TOZD s piejetim samoupravnim sporazumom o razvi-janju KS, — samoprispevek delovnih Ijudi in občanov, — dodatni prispevek občanov, — sredstva samoupravnih interesnih skupnosti, — proračunska sredstva, — lastni dohodki krajevne skupnosti, — drugi dohodki krajevne skupnosti, — združevanje sredstev za medsebojno kreditiranje programov, — preneseni del prihodkov iz prejšnjega leta. V našem prispevku so prikazane delne osnove za sestavo letnega in srednjeročnega načrta KS po sprejetem zakonu o družbenem planira-nju. LEON ČEPE