OSREDNJA 11 17936 KNJIŽNICA CEi.JE T R!Z -~}~ TUR!ZEM Informativno glasilo Centra za promocijo turizma Slovenije . št. 23/24, letnik III, julij/avgust 1998 NAPOVEDNIK: • Zakon o pospeševanju turizma, izvlecek ...................................................................................................................................................... 2. In 3. Stran •Dobrodošli.Doma.: Pocitniške namere slovencev, prej na izlet kot na dopust, cpts izdal serijo razglednic .................................. 4. In 5. Stran • Odnosi z javnostmi v turizmu: temelj komuniciranja (v turizmu) je -zdrava pamet, orodja komuniciranja v turizmu ................... 6. In 7. Stran • Mesta: CPTS bo povezal slovenska mesta v zaokroženo turisticno združenje mest, novo združenje bo zagotovilo ucinkovitejše oblikovanje in trženje turisticne ponudbe mestnega turizma v Sloveniji .................................................................................................................. , ........... 8. Stran • Hoteli: "S spoštovanjem do izbire", nov program NTZ ....................................................................................................................................... 9. stran • Obisk naravnih in kulturnih znamenitosti v letu 1997 "Who is who" ali "what is what" med slovenskimi naravnimi in kulturnimi atrakcijami turisticnega pomena ........................................ 10. stran "Who is who" ali "what is what" v tujini, Križi in težave hrvaškega turizma .......................................................................................... 11.stran • Šport in turizem: šport kot pomemben turisticni proizvod in vsebina "event marketinga" ........................................................................ 12. Stran • Perspektiva za slovenske incoming agencije: Tržna priložnost -golf v Sloveniji ....................................................................................... 13. Stran • S promocijo obmocja do turisticnega produkta, Kocevsko: nova, atraktivna in tržno usmerjena turisticna ponudba ............................ 14. stran • Izbrane informacije Gospodarske zbornice Slovenije, Združenja za gostinstvo in turizem ........................................................................ 15. stran • Zadnja stran: kje je kdo, podcrtano, crna pika ...................................................................................................................................................... 16. stran Davek na dodano vrednost: 8 odstotkov je maksimum Uvedba davka na dodano vrednost, ki bo vsekakor obremenil tudi turisticno gospodarstvo, je eden od pogojev približevanja Evropski uniji, uveden pa no predvidoma sredi prihodnjega leta. Letošnje hrvaške izkušnje kažejo (Hrvaški sabor je lani sprejel enotno davcno osnovo, znameniti in osovraženi PDC -22 odstotkov za vse dejavnosti), da nerazumno visok davek na dodano vrednost turizmu, in s tem vsej državi, povzroci katastrofalen politicni udarec. Ne zgolj zaradi cen, ki se morajo -hoceš, noceš -povecati tudi za 20, 30 odstotkov (in s tem povzrocijo upad turistov), tem vec zaradi takšnih censkih gibanj povzroci dramaticen padec imidža na mednarodnem trgu. Za tega pa vemo, da zlahka pade in ga le stežka in drago dvignemo. "Davek na dodano vrednost je kot zanka okrog našega vratu," pravijo hrvaški hotelirji. V Veliki Britaniji, Italiji in na Irskem DDV-ja v turizmu sploh ni, na Finskem in v Belgiji je 6-odstoten, v Švici 6,5, Španiji sedem, Grciji in na Cipru osem, v Avstriji pa že visokih, bremenilnih deset. DDV v višini 8-odstotkov je torej maksimum, na katerega lahko pristane slovensko turisticno gospodarstvo, ce ne se bomo ponovno spraševali, kako to, da je slovenska turisticna ponudba tako draga. Boljše ocene za Adrio Airways Med potniki na letalih Adrie (približno polovico je poslovneži uvrscaJo tudi financno ucinkovitost, potnikov na službenih potovanjih, polovico na zasebnih) inovativnost in fleksibilnost. je bila v maju in juniju 1998 izvedena anketa o Z letali slovenskega letalskega prevoznika Adrie Airways zadovoljstvu s storitvami slovenskega letalskega je v prvih šestih mesecih letos potovalo 297.500 prevoznika. Potniki storitve Adrie na zemlji in v letalih potnikov ali za 10 odstotkov vec, kot v enakem obdobju dobro ocenjujejo, ocene so se glede na rezultate ankete lani. Na rednih progah je Adria v tem casu opravila 4714 prejšnjih let izboljšale. poletov in na carter progah 1134 poletov. Stevilo Raziskava ugleda družbe v poslovni javnosti (Agencija potnikov v rednem prometu se je povecalo za 15 Kline&Kline) za letošnje leto kaže na bistveno po v ecanje odstotkov, v carter prometu pa je ostalo na ravni ugleda Adrie Airways in sicer kar za 46 odstotkov glede preteklega leta. na lansko leto. Med 250 slovenskimi podjetji so Sestnajstim rednim progam v evropske prestolnice in poslovneži slovenskega letalskega prevoznika uvrstili na dvajsetim carter poletom so se v juniju pridružili 18. mesto med uglednimi podjetji. Najpomembnejši tedenski poletl v Tivat. Zaradi velikega interesa potnikov dejavnik pri ocenjevanju in vrednotenju ugleda Adrie iz Slovenije v Crno Goro je Adria na tej progi zamenjala Airways je, tako kot lani, sposobno vodstvo. Med 48 sedežno letalo s 100 sedežnim, v septembru pa pomembnejše dejavnike graditve ugleda anketirani nacrtujejo še štiri dodatne polete. Uspeh slovenske turisticne borze je odvisen od kakovostne ponudbe in (tudi domacih) kupcev Slovenska turisticna borza je priložnost v prijetnem in · strokovnem okolju predstaviti slovenske turisticne' proizvode, aktualne informacije in cene. Letošnja STB bo potekala 8. oktobra, organizirana pa bo kot workshop, ki se bo izvajal v Kazinski dvorani Slovenskega narodnega gledališca v Mariboru. Dopolnilo in popestrilo ga bo dvodnevno študijsko potovanje tujih udeležencev STB po Sloveniji in obisk s sejma Gost tur. Turisticna borza je seveda ena od prireditev, ki slovenski turizem postavljajo pred normalne, tržne zakonitosti odnosa med ponudbo in povpraševanjem. Zato njen pomen ni samo v sklepanju poslov, temvec tudi v nevidnem pritisku, ki ponudnike sili v cim višjo kakovost in razumne cene. CPTS je na STB povabil mnoge tuje kupce, vendar pa bodo tudi domaci vec kot dobrodošli. Kotizacija je 25 tisoc SIT. Vse informacije: Iztok Altbauer, Center za promocijo turizma Slovenije. Cel)e -SKladišce Per I I 17936 / 1998 III I III III III III III III I III III I I IIIIIIII II III 11111111111111111111 5000006319 , 23 / 24 GOBI SS m Komentar Zakon o pospeševanjem turizma je tu -zdaj pa naprej! Potem ko se je lani novembra z novim resornim ministrstvom po nekaj mesenem pomanjkanju sogovornika na politicni strani zapolnila luknja v strukturi slovenskega turizma, so poslanci v Državnem zboru zadnji dan pred avgustovskim parlamentarnim zatišjem sprejeli Zakon o pospeševanju turizma. l