URN_NBN_SI_DOC-OPUT6FEP

MESTO ŠOLSKIH KNJIŽNIC V SODOBNEM KNJI2NICNO-INFORM ACIJSKEM SISTEMU Martina Šircelj, Narodna in univerzitetna knjižnica v Ljubljani U D K 027.7/.8(497.12) ŠIR C E LJ M artin a: M esto Šolskih k n jižic v sodobnem knjlžn ično - in fo rm acijskem sistem u. K njižnica, L ju b ljan a, 28(1984)3-4, str. 211—217 A vtorica p iše o tem , da Je novii zakon o k n jižn ičarstv u tudi šolske k n jižn ice v k lju čil v n aš k n jižn ičn o -ln fo rm acijsk i sistem . Z ato bodo tu d i šole m o rale izp o ln jev ati k n jižn ičarsk e naloge, k ak ršn e so izražene v sta n d ard ih . T oda v p rak si, piše n ad alje av to rica, so na m nogih šolah, tak o na osnovnih k o t na sred n jih , te stv a ri še zelo n eu rejen e. N a k oncu predlag a, k aj bi bilo tre b a sto riti, da bi se k n jižn ičarsk e razm ere na šolah Izboljšale. UDC 027.71.8(497.12) ŠIR C ELJ M artin a: School L ib raries in C o n tem p o rary L ib rary — In fo rm atio n S ystem : K njižnica, L ju b ljan a 28(1984)3-4, Str. 211—217 T h e new law on lib ra rian sh ip in clu d ed all school lib ra rie s to o u r rib rary -in fo rm atio n system . S chools are now b o u n d to fu lfil lib ra ry ta sk s d u e to d eclared sta n d ard s. B u t as th e au h o r states, m an y schools, p rim a ry an d seco n d ary as w ell, still have n o t solved th a t problem . T he a u th o r suggests in th e conclusion w h at sh o uld be done to im p ro v e th e w o rk of school lib raries. Tretji slovenski zakon o knjižničarstvu iz leta 1982 (poprej l9 61, 1962) je prvič v zgodovini knjižničarske zakonodaje pri nas Po dolgih in plodnih razpravah v slovenski knjižnično-informacijski Slstem vključil tudi šolske knjižnice, ki delujejo na osnovni šoli in na srednji stopnji usmerjenega izobraževanja. Dotlej je šolske knjižnice, ki imajo med knjižnicami na slo­ venskem eno najdaljših tradicij, omenjala le šolska zakonodaja; le-ta je od 19. stoletja dalje poskušala določati šolskim pa še pose­ bej učiteljskim knjižnicam njihovo mesto in vlogo pri izobraže­ valnem delu. Tudi naša najnovejša zakonodaja — Zakon o osnovni šoli in Zakon o usmerjenem izobraževanju — določata mesto in pomen šolske knjižnice pri sodobnem vzgojno-izobraževalnem delu. Takšno priznavanje statuisa šolskih knjižnic s strani naše šolske zakonodaje je bilo vsekakor pozitivno; po drugi strani pa je povzro

RkJQdWJsaXNoZXIy