URN_NBN_SI_DOC-OPUT6FEP
MESTO ŠOLSKIH KNJIŽNIC V SODOBNEM KNJI2NICNO-INFORM ACIJSKEM SISTEMU Martina Šircelj, Narodna in univerzitetna knjižnica v Ljubljani U D K 027.7/.8(497.12) ŠIR C E LJ M artin a: M esto Šolskih k n jižic v sodobnem knjlžn ično - in fo rm acijskem sistem u. K njižnica, L ju b ljan a, 28(1984)3-4, str. 211—217 A vtorica p iše o tem , da Je novii zakon o k n jižn ičarstv u tudi šolske k n jižn ice v k lju čil v n aš k n jižn ičn o -ln fo rm acijsk i sistem . Z ato bodo tu d i šole m o rale izp o ln jev ati k n jižn ičarsk e naloge, k ak ršn e so izražene v sta n d ard ih . T oda v p rak si, piše n ad alje av to rica, so na m nogih šolah, tak o na osnovnih k o t na sred n jih , te stv a ri še zelo n eu rejen e. N a k oncu predlag a, k aj bi bilo tre b a sto riti, da bi se k n jižn ičarsk e razm ere na šolah Izboljšale. UDC 027.71.8(497.12) ŠIR C ELJ M artin a: School L ib raries in C o n tem p o rary L ib rary — In fo rm atio n S ystem : K njižnica, L ju b ljan a 28(1984)3-4, Str. 211—217 T h e new law on lib ra rian sh ip in clu d ed all school lib ra rie s to o u r rib rary -in fo rm atio n system . S chools are now b o u n d to fu lfil lib ra ry ta sk s d u e to d eclared sta n d ard s. B u t as th e au h o r states, m an y schools, p rim a ry an d seco n d ary as w ell, still have n o t solved th a t problem . T he a u th o r suggests in th e conclusion w h at sh o uld be done to im p ro v e th e w o rk of school lib raries. Tretji slovenski zakon o knjižničarstvu iz leta 1982 (poprej l9 61, 1962) je prvič v zgodovini knjižničarske zakonodaje pri nas Po dolgih in plodnih razpravah v slovenski knjižnično-informacijski Slstem vključil tudi šolske knjižnice, ki delujejo na osnovni šoli in na srednji stopnji usmerjenega izobraževanja. Dotlej je šolske knjižnice, ki imajo med knjižnicami na slo venskem eno najdaljših tradicij, omenjala le šolska zakonodaja; le-ta je od 19. stoletja dalje poskušala določati šolskim pa še pose bej učiteljskim knjižnicam njihovo mesto in vlogo pri izobraže valnem delu. Tudi naša najnovejša zakonodaja — Zakon o osnovni šoli in Zakon o usmerjenem izobraževanju — določata mesto in pomen šolske knjižnice pri sodobnem vzgojno-izobraževalnem delu. Takšno priznavanje statuisa šolskih knjižnic s strani naše šolske zakonodaje je bilo vsekakor pozitivno; po drugi strani pa je povzro
RkJQdWJsaXNoZXIy