VEVČE - ZGORNJI KAŠELJ • POGOVOR Z VODJEM TRGOVINE MERCATOR NA VEVČAH »Svet trgovine... ne vem, kaj naj rečem!« Lojze Jančar, vi ste odgo-vorni vodja trgovine na Vev-čah. Kakšne so možnosti po-nudbe krajanom v naši trgo-vini in kaj načrtujete v pri-hodnje? Naše ponudbe določa sa-moupravni akt, ki kot pred-met poslovanja točno določa, katero blago smemo nabav-Ijati in nuditi potrošnikom. Trgovina je bila zgrajena leta 1968. Za takratno naseljenost je bila dovolj velika in je za-dovoljevala potrebe kraja-nov. Z naraščanjem števila prebivalstva postajajo pro-stori že pretesni. Za razširitev trgovine pa ni možnosti, ker ob prvotnem načrtu tega niso predvidevali. Glede na danasnje razmere se zavedamo, da izbira blaga ne zadovoljuje vseh kupcev. Mnogokrat se zgodi, da pri-manjkuje tega ali onega, celo osnovnih življenjskih po-trebščin. Vendar za to ni kriv kolektiv naše poslovne enote. Vedno si prizadevamo za boljšo oskrbo, za dober odnos do kupca. Vedno nam to ne uspe. Na trgu primanjkuje raznega Maga, ki ga dobi-vamo le v omejenih količinah. Ali se svet trgovine sestaja, posebno takrat, ko gre za po-manjkanje najnujnejših arti-klov? Svet trgovine... Ne vem, kaj naj rečem. Sestaja se, a ne najde izhoda. Pomanjkanje praškov, olja, kave ipd. je širši problem. Kaj storite, ko krajani malo »močneje« reagiramo na po-manjkanje kakega blaga? V Lojze Jancar zadnjem času ste zaradi veli-kega navala potrošnikov kli-cali na pomoč delavce milice Polje. Zakaj? Oa, krajani oziroma potrošniki reagirajo včasih tudi nasilno. Zla-sti takrat, ko »od nekod« zvedo za neke datume in čas prodaje manjkajočih artiklov za celotno Ijubljansko območje. Takrat se zbere v trgovini toliko Ijudi, da je za vse premajhna. In začne se prerivanje. Vsak bi rad dobil že-leno blago. Police so razporejene tesno dniga poleg druge in pride celo do prevračanja blaga in se-veda do velike škode. V takem primeru sami nismo dovolj močni in mora posredovati milica. Kakšno je sodelovanje trgo-vine s potrošniškim svetom pri KS Vevče — Zg. Kašelj in kakšni so odnosi med trgovino in krajani — potrošniki? Osebje prodajalne se trudi za čimboljši odnos s potrošniki. A zelo nam primanjkuje dobrih prodajalcev in včasih smo primo-rani zaposliti tudi nepoklicne prodajalce, s katerimi imamo ve-liko truda, preden jih vsaj delno usposobimo. Zakaj je temu lako? Mnogo služb je lažjih, pa tudi osebni dohodki in prostc sobote so drugje privlačnejši. Kaj pričakujete v prihodnje? Kaj bo prinesel čas, ne vemo. Za trgovinske delavce kakor tudi za potrošnike pa je jasno, da taka ekonomika poslovanja ni v zado-voljslvo ne poirošniku ne proda-jalcu. C. Z.