S SEJE PREDSED-STVA OK SZDL Na vrsti so naše ceste Ena bislvenih znadlnosti naše občine za obdobje od leta 1974 naprej je izjemno veKko priseljevanje prebival-stva iz drugih občin kot na-ravna in načrtovana posledica širokopotezne gradnje stano-vanj. Kar pomisliino na Nove Jarše in Stepanjsko naselje, očem nekoHko skrito veKko stanovanjsko sosesko v Polju ob Rjavi cesti, pa Novo Polje in Zalog. Žai smo gradili le stanovanja, spremljajoči ob-jekti pa so oslali in so v veliiu meri še danes med obljubaini v programih — razen seveda onih u I. in II. samoprispev-ka. V petih letih nas je v občini kar za dobrih 12.000 več in smo sa dnig dnigemu že domaia v na-poto — v trgovini, zdravstvenem domn, telefonski govoribiid, na počti in v ioi, da, celo na cesti se monuno postavfati dnig za dm-gim, saj so pottale vrste in ko-lo»e maia ¦ NaM|eva^e (Nadaljevanje s 1. strani) Seveda je to problematiko slišati tudi na slehernem se-stanku tako v KS kot v delov-nih organizacijah in o teh problemih morajo vse pogo-steje spregovoriti tudi druž-benopolitični organi. Tako je tudi predsedstvo OK SZDL spregovorilo o sila problema-tičnem področju: o cestah v naši občini in o uresničevanju 10-letnega progratna gradnje cest, za katerega smo se leta 1974 v Ljubljani dogovorili ter v ta namen oblikovali sa-moupravno interesno skup-nost. Predsedstvo je ugotovilo, da obveznosti do skupnosti opravljamo v celoti — razen železnice, ki odklanja vse ob-veznosti za ceste. V drugih Ijubljanskih občinah ni tako. Tudi ob vpisu posojila za ceste je bil odziv naših obča-nov najboljši, z realizacijo programov pa je obrnjeno. Naše ceste doslej še niso prišle na vrsto, zdaj pa zanje zmanjkuje tudi sredstev. Po 10-letnem programu bi morali letos končati rekon-strukcijo Litijske ceste kot dvopasovnico. Konec lan-skega leta je bila zanjo izdana lokacijska odločba, zoper ka-tero pa se je 14 prizadetih strank pritožilo in vložilo tožbo na vrhovno sodišče SRS, to pa je aprila letos lo-kacijsko odločbo potrdilo in je ta postala pravnomočna. Problem pa je ostal pri od-kupu zemljišča in je bilo nujno začeti razlastitveni po-stopek. Ta pa je dolgotrajen, realizacija pa iz dneva v dan dražja. Tudi pri Zaloški cesti je odkup zemljišč velik pro-blem, saj morajo za gradnjo štiripasovnice do Polja uma-kniti 18 individualnih objek-tov, del objetkov OLME in vojašnice. Se poseben pro-blem so kmetje, teh pa je šest. Za odkup zemljišč se je skup-nost za ceste pogodila s Sose-sko, ki je uspešnozačela svoje delo, kasneje pa se je zaradi sredstevzataknilo, čeravno je gradnja stanovanjske soseske Fužine MS 4,5 že začeta, pa realizacija v soodvisnosti od gradnje nove Zaloške ceste. Z dokumentacijo in odkupi je najdlje pripravljena bo-doča štiripasovna Šmartinska cesta. Zanjo je namenjen tudi občinski presežek vpisanega posojila za ceste in še 4 mili-jarde st. dinarjev iz občinskih sredstev, tako da jo bodo pri-hodnje leto zagotovo začeli graditi. Povezovala bo indu-strijsko skladiščno cono na bivšem Ietališču z bodočo se-verno obvoznico Ljubljane. Zato je predsedstvo OK SZDL podprlo napore izvš-nega sveta, da se rekonstruk-cije Šmartinske ceste čimprej lotimo in da tudi za severno obvoznico pripravimo doku-mentacijo po najhitrejšem postopku in jo uvrstimo med prioritetne gradnje. Predsedstvo se je dotaknilo tudi številnih »malih« cestnih gradbišč, ki jih izvaja'občin-ska komunalna skupnost, in drugih problemov. Vendar je v ospredju ostal 10-letni pro-gram gradnje cest v Ljubljani. Kritično je predsedstvo oce-nilo vrtoglavo visoke stroške gradnje Prešernove ceste in tudi poskuse, da bi 10-letni program zaradi pomanjknja sredstev skrčili. Predsedstvo OK SZDL se je odločno zav-zelo, da mora biti program v celoti uresničen in da je za njegovo realizacijo treba oblikovati nove oblike in mere združevanja sredstev. Cestno problematiko naše občine pa je treba v Ljubljani obravnavati enakovredno z drugimi; kljub temu, da skoz našo občino ne tečejo velike rtiagistralne smeri, moramo zagotoviti normalen delovni utrip naših občanov, ki pred-stavljajo velik del ljubljan-skega delovnega potenciala. Za doslednejše uresniče-vanje programa pa moramo izboljšati tudi delegatsko po-vezanost in tistim, ki sredstva združujejo, zagotoviti mož-nost delegatskega odločanja. Vsekakor moramo o uresni-čevanju j)rograma vsi veliko več vedeti. Predsedstvo OK SZDL je po končani razpravi sprejelo zaključke, v katerih je dalo vso podporo prizadevanjem izvršnega sveta za gradnjo cest ter zagotovilo, da je treba z odkupi zemljišč na Litijski in Zaloški cesti nujno nada-Ijevati in zagotoviti sredstva (tudi s povečanimi pristojbi-nami) za gradnjo Zaloške ceste, ker le-ta pogojuje tudi gradnjo Fužin. V srednjeroč-nem načrtu pa je treba obde-lati tudi propustnost podalj-škov Litijske, Zaloške in Šmartinske ceste v občini Center. Druge ljubljanske občine so dolžne zagotoviti resno izpolnjevanje finančnih obveznosti od 10-letnega programa; izvršni svet občin-ske skupščine da zanje zago-tovi organizacijsko, admini-strativno i n strokovno pomoč, gradiva za seje skupščin pa naj obravnava tudi na svojih sejah. SLAVKO GERLICA