ORMOŽ, 29. JULIJ 2015 TISKOVINA VSEBINA 49. PRAVILNIK o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Ormož za programsko obdobje 2015 - 2020 50. SKLEP o spremembah in dopolnitvah Lokacijskega načrta za obrtno cono Ormož (LN OC III) 49. Na podlagi 24. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 - ZdZPVHVVR in 26/14) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 4/12 - uradno prečiščeno besedilo in 8/15) je Občinski svet Občine Ormož na 7. redni seji dne 13.7.2015 sprejel PRAVILNIK o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Ormož za programsko obdobje 2015 - 2020 I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (vsebina pravilnika) (1) Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje, vrste pomoči s posameznimi ukrepi in druge ukrepe občine Ormož za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja. (2) Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za: državne pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 z dne 25. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 193, z dne 1.7.2014 str. 1-75, v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 702/2014), ter druge ukrepe. LETNIK: 19 ŠT. 10 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ 2. člen (način in višina zagotavljanja sredstev) Sredstva za izvedbo ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v občini Ormož (v nadaljevanju: občina) se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev se določi z odlokom o proračunu za tekoče leto. 3. člen (oblika pomoči) Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva ali subvencionirana obrestna mera v obliki dotacij in v obliki subvencioniranih storitev. 4. člen (opredelitev pojmov) Pojmi uporabljeni v tem pravilniku imajo naslednji pomen: (1) »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena 107 (1) Pogodbe o delovanju Evropske unije; (2) "MSP" ali "mikro, malo in srednje podjetje" pomeni podjetje, ki izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (3) "kmetijski sektor" pomeni vsa podjetja, ki so dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, predelavi in trženju kmetijskih proizvodov; (4) "kmetijski proizvod" pomeni proizvode s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva s seznama v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta; (5) "primarna kmetijska proizvodnja" pomeni proizvodnjo rastlinskih in živinorejskih proizvodov s seznama v Prilogi I k Pogodbi brez kakršnih koli nadaljnjih postopkov, ki bi spremenili naravo takih proizvodov; (6) "predelava kmetijskih proizvodov" pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo; (7) "trženje kmetijskih proizvodov" pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponujati za prodajo, dobavljati ali na kateri koli Občina Ormož, Ptujska 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana drug način dajati na trg, razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu, ter vsake dejavnosti, s katero se proizvod pripravi za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje kmetijskih proizvodov, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih; (8) "kmetijsko gospodarstvo" pomeni enoto, ki obsega zemljišče, objekte in naprave, ki se uporabljajo za primarno kmetijsko proizvodnjo; (9) "nosilec ali nosilka kmetijskega gospodarstva" (v nadaljnjem besedilu: nosilec) je pravna ali fizična oseba, ki je pooblaščena ali upravičena, da za kmetijsko gospodarstvo vlaga vloge iz naslova ukrepov tega pravilnika; (10) "podjetje v težavah" pomeni podjetje v skladu s 14. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (11) "začetek izvajanja projekta ali dejavnosti" pomeni bodisi začetek dejavnosti ali gradbenih del, povezanih z naložbo, bodisi prvo pravno zavezujočo zavezo za naročilo opreme ali uporabo storitev ali vsako drugo zavezo, zaradi katere projekta ali dejavnosti ni več mogoče preklicati; nakup zemljišč in pripravljalna dela, kot je pridobivanje dovoljenj in opravljanje študij izvedljivosti, se ne štejejo za začetek izvajanja projekta ali dejavnosti; (12) "intenzivnost pomoči" pomeni bruto znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov pred odbitkom davkov ali drugih dajatev; (13) "neproizvodna naložba" pomeni naložbo, ki ne povzroči znatnega povečanja vrednosti ali donosnosti kmetijskega gospodarstva; (14) "naložbe za skladnost s standardom Unije" pomenijo naložbe, ki se izvedejo za doseganje skladnosti s standardom Unije po zaključku prehodnega obdobja, določenega z zakonodajo Unije; (15) "nezahtevna agromelioracija" je agromelioracija, kot je opredeljena z veljavno zakonodajo, ki ureja področje kmetijskih zemljišč; (16) "mladi kmet" pomeni osebo, ki na dan predložitve vloge za pomoč ni stara več kot 40 let, ima ustrezno poklicno znanje in kompetence ter prvič vzpostavlja kmetijsko gospodarstvo kot nosilec tega gospodarstva; (17) "biogorivo na osnovi hrane" pomeni biogorivo, proizvedeno iz žitaric in drugih poljščin z visoko vsebnostjo škroba, rastlin za pridelavo sladkorja in oljnic, kot je opredeljeno v predlogu Komisije za Direktivo Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 98/70/ES o kakovosti motornega bencina in dizelskega goriva ter spremembi Direktive 2009/28/ES o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov (1); (18) "skupina in organizacija proizvajalcev" pomeni skupino ali organizacijo, ki je ustanovljena za dejavnosti, opredeljene v 43. točki 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (19) "stalni stroški, ki nastanejo zaradi sodelovanja v shemi kakovosti" pomenijo stroške, ki nastanejo zaradi vključitve v shemo kakovosti, in letni prispevek za sodelovanje v njej, po potrebi pa tudi odhodke za preglede, ki so potrebni za ugotavljanje skladnosti s specifikacijami sheme kakovosti; (20) "član kmetijskega gospodinjstva" pomeni fizično ali pravno osebo ali skupino fizičnih ali pravnih oseb, ne glede na pravni status skupine in njenih članov v skladu z nacionalno zakonodajo, razen delavcev na kmetiji. 5. člen (vrste pomoči in ukrepi) Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja v občini se finančna sredstva usmerjajo preko pravil za državne pomoči, ki imajo podlago v uredbah komisije EU, navedenih v drugem odstavku 1. člena tega pravilnika in omogočajo izvedbo naslednjih vrst pomoči oz. ukrepov: Vrste pomoči Ukrepi in podlaga v Uredbi EU: Državne pomoči po skupinskih izjemah v kmetijstvu (na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 UKREP 1: Pomoč za naložbe v opredmetena ali neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (14. člen); UKREP 2: Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov (17. člen); UKREP 3: Pomoč za dejavnosti prenosa znanja in informiranja (21. člen); UKREP 4: Pomoč za spodbujevalne ukrepe za kmetijske proizvode (24. člen); UKREP 5: Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih (29. člen). Ostali ukrepi UKREP 6: Podpora delovanju občine društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja, (podlaga za izvedbo ukrepa je veljavna zakonodaja s področja javnih ___________________financ);__________________________ 6. člen (upravičenci do pomoči in izvajalci storitev) (1) Upravičenci do pomoči so: 1) pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za mikro, majhna in srednje velika podjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, oziroma, v primerih ukrepov po členih 17, 21, 24 in 29 Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 dejavna v kmetijskem sektorju; 2) registrirana stanovska in interesna združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine. - Pomoči za izvajanje ukrepa 3 in ukrepa 4 iz 5. člena tega pravilnika, ki so namenjene upravičencem iz prve točke prvega odstavka tega člena v obliki subvencioniranih storitev, se izplačajo izvajalcem storitev (prejemniki pomoči), ki so ustrezno registrirani za opravljanje storitev. 7. člen (izvzeta področja uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Do pomoči po tem pravilniku za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 niso upravičeni subjekti, ki so: - naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Komisije EU, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom; - podjetja v težavah. (2) Pomoči po tem pravilniku se ne uporablja za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 za: - pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer če je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo; - pomoč, ki je odvisna od prednostne uporabe domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga. (3) Pomoči po tem pravilniku za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 se ne dodeli za davek na dodano vrednost. 8. člen (način, pogoji in merila za dodeljevanje pomoči) (1) Državne pomoči se dodeljujejo upravičencem na podlagi izvedenega javnega razpisa oziroma javnega naročila, objavljenega v Uradnem vestniku Občine Ormož, internetni strani Občine Ormož in občinski oglasni deski, skladno z veljavnimi predpisi s področja javnih financ in javnega naročanja ter tem pravilnikom. (2) V javnem razpisu oziroma naročilu se opredelijo posamezni ukrepi in višina razpoložljivih sredstev za posamezen ukrep kot to določa odlok o proračunu občine za tekoče leto. (3) Podrobnejša merila in kriteriji za dodeljevanje državnih pomoči ter zahtevana dokumentacija za posamezne ukrepe po tem pravilniku se podrobneje določijo v javnem razpisu oziroma javnem naročilu. 9. člen (spodbujevalni učinek) (1) Za ukrepe po Uredbi komisije (EU) št. 702/2014 se pomoč lahko dodeli, če ima spodbujevalni učinek, razen v primeru podpor za publikacije iz ukrepa Pomoč za spodbujevalne ukrepe za kmetijske proizvode. Pomoč ima spodbujevalni učinek, če je vloga za pomoč predložena pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti. (2) Vloga za pomoč mora vsebovati najmanj naslednje podatke: - ime in velikost podjetja; - opis projekta ali dejavnosti, vključno z datumom začetka in konca; - lokacijo projekta ali dejavnosti; - seznam upravičenih stroškov; - vrsto (nepovratna sredstva, posojilo, jamstvo, vračljivi predujem ali drugo) in znesek javnega financiranja, potrebnega za projekt ali dejavnost ter - izjave vlagatelja: a) da ne prejema oziroma ni v postopku pridobivanja pomoči za iste upravičene stroške iz drugih javnih virov ter b) glede izpolnjevanja pogojev iz prvega odstavka 7. člena tega pravilnika. 10. člen (dodelitev sredstev) (1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku, na predlog strokovne komisije, ki je imenovana s strani župana, odloča pooblaščena oseba. (2) Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od prejema odločbe. Odločitev župana je dokončna. (3) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo. (4) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti odločbe. 11. člen (izplačila sredstev) Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na podlagi zahtevka posameznega upravičenca. Zahtevek mora vsebovati naslednjo dokumentacijo: - dokazila o plačilu obveznosti (račun/situacija in potrdilo/dokazilo o plačanem računu), - druga dokazila, določena z javnim razpisom oziroma naročilom (poročilo ali dokazilo o opravljenem delu oziroma storitvi, dokazilo o izvedbi nadzornih ukrepov ...). 12. člen (kumulacija) (8. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Najvišji zneski pomoči po posameznih ukrepih, določeni v členih 13 -19 tega pravilnika, ne smejo preseči naj višjih zneskov pomoči določenih v členih 14, 17, 21, 24 in 29 Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 ne glede na to ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz nacionalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev EU. (2) Pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 se lahko kumulira z vsako drugo državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se deloma ali v celoti prekrivajo samo, če se s tako kumulacijo ne preseže naj višje intenzivnosti pomoči ali zneska pomoči, ki se uporablja za zadevno pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014. (3) Pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014, se ne kumulira s plačili iz člena 81(2) in člena 82 Uredbe (EU) št. 1305/2013 v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 702/2014. (4) Pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 se ne sme kumulirati z nobeno pomočjo de minimis v zvezi z istimi upravičenimi stroški če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 702/2014. II. UKREPI V SKLADU Z UREDBO KOMISIJE (EU) ŠT. 702/2014 13. člen UKREP 1: Pomoč za naložbe v opredmetena ali neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Z naložbo se skuša doseči vsaj enega od naslednjih ciljev: - Izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje; - Izboljšanje naravnega okolja, higienskih razmer ali standardov za dobrobit živali, če zadevna naložba presega veljavne standarde Unije; - Vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, komasacijo in izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem z energijo in vodo. (2) Pomoč se ne dodeli za: - nakup proizvodnih pravic, pravic do plačila in letnih rastlin; - zasaditev letnih rastlin; - dela v zvezi z odvodnjavanjem; - nakup živali in samostojen nakup kmetijskih zemljišč; - naložbe za skladnost s standardi Unije, z izjemo pomoči, dodeljene mladim kmetom v 24 mesecih od začetka njihovega delovanja; - za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije; - investicije, ki se izvajajo izven območja občine; - investicije, ki so financirane iz drugih javnih virov Republike Slovenije ali EU, vključno s sofinanciranjem prestrukturiranja vinogradov; - stroške, povezane z zakupnimi pogodbami; - obratna sredstva. (3) Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo se lahko dodeli za: Podukrep 1.1 Posodabljanje kmetijskih gospodarstev, Podukrep 1.2 Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov. 14. člen Podukrep 1.1 Posodabljanje kmetijskih gospodarstev (1) Pomoč se lahko dodeli za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih kot neposredna nepovratna sredstva ali kot subvencioniranje obrestne mere komercialnih kreditov. (2) Upravičeni stroški: - stroški izdelave projektne dokumentacije za novogradnjo (rekonstrukcijo) hlevov in gospodarskih poslopij na kmetijskem gospodarstvu; - stroški gradnje, rekonstrukcije ali adaptacije hlevov in gospodarskih poslopij na kmetijskem gospodarstvu, ki služijo primarni kmetijski proizvodnji ter ureditev izpustov (stroški materiala in storitev); - stroški nakupa kmetijske mehanizacije do njene tržne vrednosti; - stroški opreme hlevov in gospodarskih poslopij; - stroški nakupa rastlinjaka, montaže ter opreme v rastlinjaku; - stroški nakupa in postavitev zaščite pred neugodnimi vremenskimi razmerami (protitočne mreže...); (3) Upravičenci do pomoči so: - kmetijska gospodarstva, ki ležijo na območju občine, oziroma katerih naložba se izvaja na območju občine; (4) Pogoji za pridobitev nepovratnih sredstev: - predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno; - projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja; - za naložbo, ki mora biti v skladu z določili 14(5) člena Uredbe 702/2014, mora biti presoja vplivov na okolje, če je le ta potrebna, predložena z vlogo za pridobitev pomoči; - ponudbe oziroma predračun za načrtovano naložbo; - predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel; - mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba, - drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. (5) Pogoji za pridobitev pomoči za subvencioniranje obrestne mere za naložbe v posodabljanje primarne kmetijske dejavnosti: - kredit je lahko odobren v višini do kreditne sposobnosti kreditojemalca, - dodatne pogoje določi banka, - dokumentacija za pridobitev kredita v skladu z navodili banke. (6) Intenzivnost pomoči: - do 50 % upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih. Naj višji skupni znesek za posamezno naložbo na kmetijskem gospodarstvu lahko znaša do 5.000 EUR. (7) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva. 15. člen Podukrep 1. 2 Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov (1) Pomoč se lahko dodeli za namen urejanja kmetijskih zemljišč in pašnikov (2) Upravičeni stroški: - stroški izdelave načrta ureditve kmetijskega zemljišča (nezahtevne agromelioracije, pašniki); - stroški izvedbe del za nezahtevne agromelioracije; - stroški nakupa opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z ograjo; - stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino. (3) Upravičenci do pomoči: - posamezna kmetijska gospodarstva in ali več kmetijskih gospodarstev, vključenih v skupno naložbo (pašna skupnost, agrarna skupnost...); - kmetijska gospodarstva, ki ležijo na območju občine, oziroma katerih naložba se izvaja na območju občine. (4) Pogoji za pridobitev: - ustrezna dovoljenja oziroma projektna dokumentacija za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja; - predračun stroškov, za katere se uveljavlja pomoč; - kopija katastrskega načrta in program del, ki ga pripravi pristojna strokovna služba, kadar je predmet podpore ureditev kmetijskih zemljišč ali nezahtevna agromelioracija; - dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča; - drugi pogoji, opredeljeni z razpisom. (5) Intenzivnost pomoči: - do 50 % upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih. Naj višji skupni znesek za posamezno naložbo na kmetijskem gospodarstvu lahko znaša do 5.000 EUR. (6) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo. 16. člen UKREP 2: Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov (17. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Cilj ukrepa je sofinanciranje naložb, ki se nanašajo na predelavo in trženje kmetijskih proizvodov. (2) Upravičeni stroški: - gradnja ali izboljšanje nepremičnin, namenjenih predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, - nakup ali zakup strojev in opreme do tržne vrednosti sredstva; - splošni stroški (stroški ki se nanašajo na izvedbo naložbe); (3) Pomoč se ne dodeli za: - obratna sredstva; - za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije; - stroške, povezane z zakupnimi pogodbami; - naložbe v zvezi s proizvodnjo biogoriv na osnovi hrane; - naložbe za skladnost z veljavnimi standardi Unije. (4) Pogoji za pridobitev: - dokazila o registraciji dejavnosti in izpolnjevanju pogojev za opravljanje dejavnosti, v kolikor upravičenec še nima registrirane dejavnosti, jo mora registrirati v dveh letih od prejema pomoči; - predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno; - projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja; - naložba mora biti skladna z zakonodajo Unije in nacionalnimi predpisi s področja varstva okolja; - za naložbo, ki mora biti v skladu z določili 17(4) člena Uredbe 702/2014, mora biti presoja vplivov na okolje, če je le ta potrebna, predložena z vlogo za pridobitev pomoči; - poslovni načrt s ponudba oziroma predračunom za načrtovano naložbo; - mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba; - dejavnost se mora izvajati na kmetiji še vsaj 5 leti po zaključeni naložbi; - drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. (5) Upravičenci: - kmetijska gospodarstva, dejavna na področju predelave in/ali trženja kmetijskih proizvodov, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, s sedežem dejavnosti na območju občine. (6) Intenzivnost pomoči: - do 50 % upravičenih stroškov. Naj višji znesek za posamezno naložbo na kmetijskem gospodarstvu za naložbe s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov lahko znaša do 5.000 EUR. (7) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba. 17. člen UKREP 3: Pomoč za dejavnosti prenosa znanja in informiranja (21. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Cilj pomoči je zagotavljanje višjega nivoja strokovne izobraženosti in usposobljenosti v kmetijskem sektorju. (2) Pomoč se ne dodeli za usposabljanja, ki so del javno veljavnih izobraževalnih programov poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja ter javno veljavnih študijskih programov. (3) Upravičeni stroški: - stroški za izobraževanje, usposabljanje in informiranje, izvajanje delavnic ter predstavitvenih dejavnosti; - stroški potovanja, nastanitve in dnevnic predavateljev. (4) Upravičenci do pomoči: - člani in delavci na kmetijskih gospodarstev, vpisani v register kmetijskih gospodarstev, ki imajo sedež na območju občine in se ukvarjajo z dejavnostmi v kmetijskem sektorju. (5) Izvajalci storitev prenosa znanja in informiranja: - pravna ali fizična oseba, ne glede na njeno velikost, ki je ustrezno registrirana in zagotavlja ustrezno zmogljivost v obliki usposobljenosti in rednega izobraževanja osebja za opravljanje dejavnosti prenosa znanja in informiranja. (6) Prejemnik pomoči: - pomoč se izplača izvajalcu storitev prenosa znanja in informiranja. (7) Pogoji za pridobitev: - dokazila o ustrezni registraciji in usposobljenosti; - program dejavnosti prenosa znanja in informiranja s predračunom stroškov; - drugi pogoji, opredeljeni z javnim naročilom. Do subvencionirane storitve so na podlagi objektivno opredeljenih pogojev upravičena vsa kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo na območju občine. Vsebina in način izvedbe dejavnosti prenosa znanja in informiranja, pogoji, ki jih mora izpolnjevati izvajalec usposabljanja, merila za izbor najugodnejšega izvajalca, in druge morebitne obveznosti izvajalca usposabljanj se določijo v razpisni dokumentaciji za oddajo javnega naročila. Če dejavnosti prenosa znanja in informiranja zagotavljajo skupine in organizacije proizvajalcev, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ni pogoj za dostop do navedenih dejavnosti. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov zadevne skupine ali organizacije proizvajalcev je omejen na stroške zagotavljanja zadevne dejavnosti, kije predmet podpore. (8) Intenzivnost pomoči: - do 100% upravičenih stroškov. Najvišji skupni znesek pomoči za dejavnosti prenosa znanja in informiranja izvajalcu storitev v tekočem letu znaša do 2.000 EUR. 18. člen UKREP 4: Pomoč za spodbujevalne ukrepe za kmetijske proizvode (24. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Cilj pomoči je zagotavljanje večje prepoznavnosti kmetijskih proizvodov, ozaveščanje širše javnosti o kmetijskih proizvodih. (2) Upravičeni stroški: Stroški organizacije tekmovanj, sejmov ali razstav ter udeležbe na njih vključujejo: • stroške udeležbe; • potne stroške in stroške prevoza živali; • stroške publikacij in spletnih mest, v katerih je dogodek napovedan; • najemnine razstavnih prostorov in stojnic ter stroške njihove postavitve in razstavljanja. Stroški publikacij, katerih cilj je ozaveščanje širše javnosti o kmetijskih proizvodih vključujejo: • stroške tiskanih in elektronskih publikacij, spletišč in spotov v elektronskih medijih, na radiu ali televiziji, namenjenih predstavljanju dejanskih informacij o upravičencih iz določene regije ali proizvajalcih določenega kmetijskega proizvoda, če so informacije nevtralne in imajo zadevni upravičenci enake možnosti, da so predstavljeni v publikaciji. Publikacije ne smejo vsebovati navedb podjetij, blagovne znamke ali poreklo, z izjemo • shem kakovosti iz člena 20(2)(a) Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014, če takšna navedba natanko ustreza označbi, zaščiteni v Uniji; • sheme kakovosti iz člena 20(2)(b) in (c) Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014, če je takšna navedba sekundarna v sporočilu. (3) Upravičenci do pomoči: - kmetijska gospodarstva, s sedežem kmetijskega gospodarstva v občini in se ukvarjajo z dejavnostmi v kmetijskem sektorju. (4) Prejemniki pomoči: - pomoč se izplača izvajalcem storitev, ki so ustrezno registrirani. (5) Pogoji za pridobitev: - dokazila o ustrezni registraciji dejavnosti; - program dejavnosti spodbujevalnih ukrepov s predračunom stroškov; - drugi pogoji, opredeljeni z javnim naročilom. Do subvencionirane storitve so na podlagi objektivno opredeljenih pogojev upravičena vsa kmetijska gospodarstva, ki so dejavna v kmetijskem sektorju na območju občine. Vsebina in način izvedbe spodbujevalnih ukrepov za kmetijske proizvode, pogoji, ki jih mora izpolnjevati izvajalec spodbujevalnih ukrepov, merila za izbor najugodnejšega izvajalca, in druge morebitne obveznosti izvajalca usposabljanj se določijo v razpisni dokumentaciji za oddajo javnega naročila. Če dejavnosti spodbujevalnih ukrepov zagotavljajo skupine in organizacije proizvajalcev, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ni pogoj za dostop do navedenih dejavnosti. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov zadevne skupine ali organizacije proizvajalcev je omejen na stroške zagotavljanja zadevne dejavnosti, ki je predmet podpore. (6) Intenzivnost pomoči: - do 100% upravičenih stroškov. Naj višji skupni znesek pomoči za spodbujevalne ukrepe za kmetijske proizvode v tekočem letu na kmetijsko gospodarstvo znaša do 500 EUR. 19. člen UKREP 5: Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih (29. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Cilj pomoči je varovanje in ohranjanje značilnosti kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih. (2) Upravičeni stroški: - stroški naložbe v opredmetena sredstva (stroški za nabavo materiala za obnovo, stroški za izvajanje del). (3) Upravičenci do pomoči: - kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v register kmetijskih gospodarstev ter so lastniki objektov, vpisanih v register nepremične kulturne dediščine in ležijo na območju občine. (4) Pogoji za pridobitev: - stavba mora biti vpisana v register nepremične kulturne dediščine (RKD), ki ga vodi ministrstvo, pristojno za kulturo; - ustrezno dovoljenje za izvedbo naložbe, v kolikor je le to potrebno; - ustrezna dokumentacija za izvedbo naložbe s predračunom stroškov; - drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. (5) Intenzivnost pomoči: - do 75% upravičenih stroškov. Naj višji skupni znesek pomoči za ohranjanje kulturne in naravne dediščine na kmetijskem gospodarstvu je do 2.500 EUR letno. III. OSTALI UKREPI OBČINE 20. člen UKREP 6: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja: (1) Namen/cilj ukrepa: Namen ukrepa je povezovanje kmetov in kmečke mladine v obliki društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja, podpora stanovskemu povezovanju in hitrejšemu prenosu novih znanj in novih tehnologij kmetijske proizvodnje. (2) Upravičeni stroški: - stroški usposabljanje in izobraževanje kmetov v okviru letnega programa dela društva, - sofinanciranje strokovnih ekskurzij članov društva, - splošni stroški pisarniškega materiala in najema prostorov društva, stroški publikacij društva, kritje stroškov vzpostavitve internetne strani društva. (3) Pogoji za pridobitev pomoči: - društva s področja kmetijstva in podeželja morajo imeti sedež na območju občine Ormož in morajo imeti sprejet letni program dela društva, - strokovna pomoč mora biti dostopna vsem zainteresiranim kmetom na območju občine ne glede na članstvo v društvu, Upravičenci predložijo naslednjo dokumentacijo: - predračun za izvedbo programov izobraževanja in usposabljanja kmetov, - predračun za pisarniški material, najema prostorov društva in stroška publikacij društva in izdelave internetne strani društva. (4) Dodatni pogoj za pridobitev sredstev: - društvo k vlogi priloži finančno potrjen letni program dela društva. (5) Upravičenci do pomoči: - društva s področja kmetijstva in podeželja, ki imajo sedež društva na območju občine Ormož. (6) Finančna določbe / intenzivnost pomoči: - do 100 % upravičenih stroškov dela društva. Naj večji skupni znesek za podporo delovanju društev znaša do 1.000 EUR, od tega zanaša znesek sofinanciranja strokovne ekskurzije do 800 EUR na leto. IV. NADZOR IN SANKCIJE 21. člen (Nadzor in sankcije) (1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oz. javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine. (2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi: - da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena; - da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke; - daje upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva. (3) V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti. V. HRAMBA DOKUMENTACIJE 22. člen (1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika. (2) Občina mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazili o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku. VI. KONČNE DOLOČBE 23. člen Z dnem uveljavitve tega Pravilnika preneha veljati Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Ormož za programsko obdobje 2015-2020 (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/2015). 24. člen (1) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. (2) Določbe tega pravilnika se začnejo uporabljati po objavi obvestila župana v Uradnem vestniku občine Ormož o pridobitvi potrdila Evropske komisije o prejemu povzetka informacij o državni pomoči z identifikacijsko številko pomoči. Številka: 007-8/2015 4\20 Datum: 13.7.2015 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 50. Na podlagi 57. in 61.a člena Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list Republike Slovenije št. 33/2007, 70/2008 - ZVO-1B, 108/2009, 80/2010 -ZUPUDPP, 106/2010 - popr. ZUPUDPP, 43/2011 -ZKZ-C, 57/2012, 109/12, 76/2014 - odi. US in 14/2015 - ZUUJFO) in 30. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 9/15 -uradno prečiščeno besedilo) je župan občine Ormož dne 27.07.2015 sprejel SKLEP o spremembah in dopolnitvah Lokacijskega načrta za obrtno cono Ormož (LN OC III) 1. Ocena stanja in razlogi za pripravo 27.10.2005 je bil sprejet Odlok o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, številka 19/05), kije bil spremenjen leta 2010 (Uradni vestnik občine Ormož, številka 10/10). V času od uveljavitve sprememb in dopolnitev je bil podan predlog za gradnjo objekta na zemljišču 170/8 k.o. Ormož, ki ni umeščen v veljavni lokacijski načrt, zato se pričenja postopek za njegovo spremembo. Z Odlokom o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 19/05, 10/10) se ureja območje vzhodnega dela mesta Ormož. Investitorje podal predlog za spremembo lokacijskega načrta, saj je odstopanje večje od dopustnih, zato je potrebna sprememba in dopolnitev obstoječega lokacijskega načrta. S sklepom se opredeli predmet in programska izhodišča LN OC 111, območje obdelave, način pridobitve strokovnih rešitev, roki za pripravo, nosilci urejanja prostora, ki sodelujejo pri pripravi, pripravljavci in nosilci upravno-strokovnih aktivnosti ter obveznosti v zvezi s financiranjem LN OC 111. S tem sklepom se razveljavlja Sklep o spremembah in dopolnitvah Lokacijskega načrta za obrtno cono Ormož (LN OC II) iz leta 2012 (Uradni vestnik občine Ormož 14/12), saj se postopek sprememb in dopolnitev ni realiziral. 2. Območje sprememb in dopolnitev Spremembe in dopolnitve se nanašajo na zemljišče s parcelno številko 170/8 k.o. Ormož, ki ga ureja Odlok o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 19/05, 10/10). V obrtno cono se umešča objekt skladno s predlogom investitorja. V primeru iskanja drugačnih rešitev se v območje obdelave lahko dodajo manjkajoča zemljišča, na katera bi se eventualno posegalo. 3. Način pridobitve strokovnih rešitev Strokovne rešitve za spremembe in dopolnitve LN OC 111 bodo temeljile na izdelanih strokovnih podlagah, analizi dejanskega stanja, idejnih zasnovah, tehničnih opisih in predlogih investitorjev. 4. Roki za pripravo Roki za pripravo so določeni skladno z Zakonom o prostorskem načrtovanju. Spremembe in dopolnitve se bodo vodile po skrajšanem postopku skladno z 6La členom Zakona o prostorskem načrtovanju, saj se nanašajo na posamičen poseg v prostor in ne vplivajo na celovitost načrtovanih prostorskih ureditev ter rabo sosednjih zemljišč in objektov. Pri tem se rok za predložitev smernic in mnenj ter javna razgrnitev skrajša na 15 dni. Spremembe in dopolnitve LN OC III vsebujejo tekstualni in grafični del, ki se izdelajo v digitalni in analogni obliki. 5. Navedba nosilcev urejanja prostora, ki podajo smernice za načrtovane prostorske ureditve iz njihove pristojnosti Pristojni nosilci urejanja prostora za izdajo smernic za izdelavo LN OC III so : L Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, 2. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Maribor, Slomškov trg 6, 2000 Maribor 3. Ministrstvo za infrastrukturo. Direktorat za infrastrukturo, Langusova ulica 4, 1535 Ljubljana 4. Ministrstvo za infrastrukturo. Direktorat za energijo, Langusova ulica 4, 1535 Ljubljana, 5. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija Republike Slovenije za okolje, Oddelek porečja reke Drave, Krekova 17, 2000 Maribor, 6. Ministrstvo za obrambo, Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, Vojkova cesta 61, 1000 Ljubljana 7. Elektro Maribor, Vetrinjska ulica 2, 2000 Maribor 8. Mestni plinovodi, Hardek 34g, 2270 Ormož, 9. Telekom Slovenije, Sektor za dostopovna omrežja, Center za dostopovna omrežja Maribor - Murska Sobota, Titova cesta 38, 2000 Maribor 10. GVO d.o.o., Cigaletova 10, 1000 Ljubljana 11. Komunalno podjetje Ormož, Hardek 21c, 2270 Ormož 12. Plinovodi d.o.o., Cesta ljubljanske brigade 1 lb, p.p. 3720, 1001 Ljubljana, 13. KTV Ormož, Skolibrova 17, 2270 Ormož, 14. Občina Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož 15. Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za okolje. Sektor za CPVO, Dunajska 47, 1000 Ljubljana (celovita presoja vplivov na okolje). V postopek se vključi tudi druge nosilce urejanja prostora, če se v okviru priprave dokumenta ugotovi, da upravljajo ali so odgovorni za posamezno področje. 6. Financiranje priprave Finančna sredstva za pripravo sprememb LN OC III in pripravo strokovnih podlag zagotovi investitor. 7. Prenehanje veljavnosti S tem sklepom preneha veljati Sklep o spremembah in dopolnitvah Lokacijskega načrta za obrtno cono Ormož (LN OC II) (Uradni vestnik občine Ormož 14/12). 8. Objava in veljavnost sklepa Sklep o začetku priprave sprememb in dopolnitev Lokacijskega načrta za obrtno cono Ormož (LN OC 111) se objavi v Uradnem vestniku občine Ormož in v svetovnem spletu ter začne veljati naslednji dan po objavi. Številka : 350-31/2015 02\22 Datum: 27.07.2015 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ