Posebno Marijno počeševanje kot priprava za sv. Božič. Ponatis iz „Vanice“. Natisnili in založili J. Blaznikovi dediči. 1877 . * %e je „Danica“ o tem Aešenju spregovorila v 52. listu predlanskega (1875.) leta. Prav za prav pa je bilo za priporočevano počeševanje za mio leto takrat že nekako prekasno: ali poprijeli so se ga biii nekateri vender le menda koj; lanskega leta pa se je po Ljubljani in nekje na Gorenjskem tako vneto spolnovalo, da je prav ginljivo slišati. Zato se je večstransko želelo in tudi neki od našega na¬ roda jako čislan gospod izrekel je zolje: Naj bi se to prelepo poeeševanje po „Daniei“ še enkrat pri¬ poročilo. Radi to željo spolnimo in način počeše- vanja popišemo. Združi se namreč po devetero oseb, in dolo¬ čijo si po srečkauji (vadiji) dneve od Ave Marijnega časa 15. grudna (letos v soboto pred tretjo Adventno nedeljo) do Svetega večera. Oseba, ki vzdigne pervo številko, prične to češenje o Ave Marijnem zvonenju (kjer pa n. pr. zvona ne slišijo, da takrat, ko na večer luč prižgo) 15. grudna pred Marijno podobo, ki je v to določena in že poprej pripravljena. Stavi si namreč v duhu pred oči, kakor bi bila ljuba Mati Božja na njenem popotvanju proti Betlehemu 4 se pri liji oglasila ter prosila jo za prenočevanje. Nemudoma dotiena oseba vžge pred Marijno podobo luč, jo pusti goreti celo noč in tudi prihodnji celi dan, ter časti Marijo kakor naj bolje ve in zna. Obnaša se ves čas tako, kakor bi bila Marija v resnici pri nji na oddihu; pomenkuje se z njo (v duhu) s tem, da jo z detinskim preslavljanjem in molitvami časti; streže ji z jedjo in pijačo s tem, da si Mariji na ljubav v jedi in pijači kaj priterga (tudi djanjska postrežba kakega resnično potrebnega- z jedjo, kako obleko itd., bi bila priporočljiva); pri¬ pravi se ji tudi počivališče, ker si nji na čast naloži kako zatajevanje itd. Ko drugi večer zazvoni Ave Marijo, nese do- tična oseba Marijno podobo k oni, ki je pri vad- Ijanju vzdignila štev. 2., in ta nadaljuje vse to na¬ slednjo noč in drugi dan, kar je storila prva oseba prejšnjo noč in dan. Tako se nadaljuje tedaj Marijno eešenje do številke 9 , to je, do Svetega večera. Oseba pa, ki ji je pripadla št. 9., obdrži Marijno podobo do Svečnice, ter z vso mogočo iskrenostjo in vnemo časti novorojeno dete Jezusa in njegovo sveto deviško Mater Marijo. Se ve, da se k češenju privzame tudi sv. Jožef, ki je Božjo Mater na po- potvanju v Betlehem pospremljeval. Ce oseba, ki je vzdignila zadnjo (9.) številko, ne uterpi sama oskerbovati pred Marijno podobo iz svojega premo¬ ženja luči od Svetega- večera do Svečnice, ji ostali družniki zvesto v to pripomorejo. Priporočiti bi bilo n. pr. tudi, naj bi družniki med tem časom včasih 5 še Marijo kot svojo prečastito gostinjo obiskat in počastit v hišo, v kateri so njena podoba ravno nahaja. Zdaj naj bo tudi še povedano, da ta takrat, kadar se dogovorjenih 9 oseb snide, da vadljajo za red popisanega Marij nega eešenja, opravijo skupno v njeno čast tudi kratko molitev, ter ji po duhovno s skesanim in ponižnim sercem ponudijo vgostenje pod svojo streho. Pristavljen naj bo v sledečem tudi red in dotične molitve: 1. Preduo kaka oseba nese na večer Marijno podobo svoji naslednici (ali nasledniku) v novo pre- nočiše, naj še poklekne pred taisto, ter naj n. pr. moli: ,,Približal se je čas ločitve, o naj ljubeznjvši . Mati Marija! Kako britko mene v serce rani Tvojo poslovilo! Kako si bila pri meni slabo pogostovna in postrežena, ter pomanjkljivo počastena. O pre- serčno ljubljena Mati! odpusti mi mojo nemarnost in pomanjkljivost v Tvoji službi, in dovoli mi, da Ti svojo grešno serce in vse, kar sem in imam, darujem in za rabo na daljnem popotvanju po¬ nudim; Želim da bi tako bil jaz vedno pri Tebi in Ti pri meni, o Marija! in da bi se tu in v večnosti nikdar ne ločila. Zdaj pa, o moja ljuba Gospa, prosim te za Tvoj sveti materni blagoslov. Blagoslovi mene in vse moje meni drage; oblago- daruj in posveti celo mojo hišo in vse moje imetje z milostmi svojega nebeškega blagoslova Poslednjič pa dovoli, da Te smem spremiti na novo prenočiše da tudi tam zadobijo blaženstvo in milost Tvojo. 6 O mogočna podelivka dušnih in telesnih d+kupo gllej! z veikim hrepenenjem Te že tam pričakujejo Ikc že Ti kličejo ondotna serca radostno nasproti :jča Bodi nam tavžentkrat počešena in pozdravljena! ut o Marija, pridi že skoraj k nam! Prosim te pa (n tudi, o Marija, ne pozabi nikdar tega mojega po- M spremljevanje na novo prenoeiše■ Spomni se me hi posebno takrat, ko bom mogel nastopiti popotvanje ee polno straha v neznano neskončno večnost, ker ne B< vem, kaj me ondi čaka. Takrat tedaj, o Mati, po- nj spremi tudi Ti mene pred prestol ojstrega Sodnika, v sprosi mi milost, in preskerbi mi večno stanovališe Bt v sv. raju, kjer se mi ne bo več bati, da bi bil po kdaj še ločen od Tebe in tvojega preljubljenega Sinčeka Jezusa Kristv.sa!“ tal Mi 2. Ko dotična oseba prinese Marijno podobo v novo prenoeiše, pokleknete obe, in perva reče:' 11 „0 prijateljica ("ali prijatelj)! sprejmi na njenem sal trudapolnem popotvanji v hudem zimskem času naj .. čistejši Mater Jezusovo v njenem neoskrunjenem ^ materstvu; ne prestavljaj je pa edino le danes in jutri; ampak imej vselej največji skerb za njeno vredno češenje!“ Potem kušne Marijno podobo, ter jo poda svoji naslednici (ali nasledniku) v češenje; I®. 1 ta jo sprejme, kušne in reče: " lju do še tei „Bod’ pozdravljena, prečista IT vica! Željno sprejmem Te pod streho svojo; Bodi meni zvesta pomočnica, Varuj smertno uro dušo mojo!“ 7 Za tein. se postavi Marijna podoba na pri- 2_ž43£)i£Sift/inesto, prižge se pred njo luč, katera gon' 'jo 'zopet do Ave Marije prikodnjega večera. Ako je 3t*-;čas in okolišine dopnšajo, se razun rečenih molitev »»•'utegne opraviti o tej priliki še kako drugo češenje pa (morebiti litanije, ali se zapoje tudi kaka pesem) po- Mariji v čast. Namen vsega tega češenja pa je, me buditi v sercih kristjanov prav detinsko ljubezen in nje češenje do Jezusa in naše ljube Matere Marije pred »eBočlčem; da bi si prav zaupljivo pred oči stavili po- njo kakor vedno pričujočo pri nas, se po duhovno ka, v sercu pogovarjali z njo, zlasti ob dnevih pred tiše Božičem, o katerih je Marija do svojih častilcev Ul [posebno radodarna. ega Hudi duh se bo ne mora pehal zabranjevati tako detinsko-ljubeznjivo češenje in sprejemanje o l jo Marije D. kot gostije v naše stanovališa; ali odpra- vimo ga z besedami Kristusovimi: „Poberi se, satan!“ iem v naj Vsaki kristjan lahko Marijo tako prenočuje in ( ji postreže; zakaj ona, naj ponižniši Mati Gospo- in 'lova, ne zahteva, kakor imenitni svetni gosti, da bi se mogli neprestano muditi pri nji in ji streči, "j temuč nji zadostuje detinsko-vdano in ponižno serce, ^.ter da kot njeni zvesti služabniki in služabnice mar¬ ljivo delamo in zvesto spolnujemo dolžnosti svoje iz ljubezni do Nje. J. A. L.