12 - GRAFIČAR UPORABITE 2D-KODO IN POVEČAJTE SVOJO PREPOZNAVNOST Urška BOGATAJ Valkarton, d. d. Tadeja MUCK Naravoslovnotehniška fakulteta 2D-KODE - RAZŠIRITEV INTERAKTIVNOSTI (TISKANIH) MEDIJEV Danes se mora vsako podjetje zavedati pomembnosti trženja in njegovih posle- dic za uspešnost, rast in obstoj. Ni dovolj, da kupcem le ponudimo svojo storitev oziroma proizvod, pomembno je pred- vsem, kako ponudimo. Uspeh prodaje namreč ni odvisen le od kakovosti izdel- ka, temveč tudi od oglaševanja. Pogosto namreč naleti mo na primere, da se izdel- ki nižje kakovosti prodajajo bolje zaradi boljšega oglaševanja in nasprotno. Komunikacija, vezana na oglaševanje, med prodajalcem in kupcem poteka prek različnih medijev, ki uporabniku ponujajo osnovne informacije o izdelku. Nekateri, predvsem ti skani mediji pa so pogosto omejeni s ti skovnim prostorom in zato onemogočajo kakovostno ogla- ševanje in informiranje. Embalaža je le eden od ti skanih medi- jev, ki zaradi omejenosti s prostorom po- gosto ne more vsebovati vseh podatkov o izdelku, ki bi jih želeli posredovati kup- cu. Podobno so omejeni tudi drugi ti ska- ni mediji, kot so revije, časopisi, plakati . Seveda lahko embalažo povečamo ali ji v notranjost dodamo navodila ali informa- cije o izdelku, časopisu pa dodamo strani, vendar se glede na stroškovni vidik takšne rešitve le redko izkažejo kot dobre. Opisano težavo lahko elegantno rešuje- mo s tehnologijo 2D-kod (več si lahko pre- berete v Grafi čarju, št. 5/2009), ki omogo- ča zgoščeno kodiranje veliko informacij, tako v obliki numeričnih kot alfanumerič- nih podatkov. Kodiranje kode je preprosto in lahko poteka s prosto dostopnimi (npr. htt p://qrcode.kaywa.com/, htt p://data- matrix.kaywa.com/) ali plačljivimi progra- mi, dekodiranje pa (poleg s čitalci) tudi z večino mobilnih telefonov; mobitel mora imeti kamero in programsko opremo (poiščite preko iskalnika htt p://analyti cs. percentmobile.com/device_qr_code_rea- ders/) za dekodiranje 2D-kod. V 2D-kodo lahko tako na majhno povr- šino zakodiramo dodatne podatke, ki jih želimo posredovati uporabnikom izdel- kov, ali pa le naslov spletne strani, na ka- teri lahko uporabnik dostopa do dodatnih informacij o izdelku. Kodo, nati snjeno na izdelku, uporabnik prebere z mobilnim telefonom in prek spleta dostopa do žele- nih razširjenih informacij (npr. podatkov o proizvajalcu, dodatnih navodil, nagradnih iger in podobno). Tako povežemo ti skani medij z digitalnim, ki ima možnosti spre- minjanja in dodajanja informacij. Zgledni primeri tovrstne uporabe so raz- lični proizvajalci in izdelki, ki že uporabljajo 2D-kodo in z njo posredujejo uporabni- kom dodatne informacije o izdelku. Koda na embalaži oziroma ti skovini (slika 2) vodi do dodatnih informacij o izdelku ali proi- zvajalcu; v časopisu (slika 3) je uporabljena kot povezava do borznih in fi nančnih in- formacij, na embalaži sesalnika (slika 4) pa ponuja dodatna navodila o izdelku. www Spletna stran. Splet Poslan URL. Prikazana spletna stran. Izdelek z 2D-kodo. Stranka z mobilnim telefonom. Slika 1: Koncept uporabe 2D-kod. 1 Zajem 2D-kode. 2 GRAFIČAR - 13 UPORABITE 2D-KODO IN POVEČAJTE SVOJO PREPOZNAVNOST 2D-KODE - RAZŠIRITEV INTERAKTIVNOSTI (TISKANIH) MEDIJEV Omenjena tehnologija 2D-kod iz dne- va v dan širi krog uporabnosti , trenutno je najbolj razširjena na Japonskem in v Ameriki, v zadnjem času pa tudi v Evro- pi. Glede na to, da ima v razviti h drža- vah že več kot 90 odstotkov prebivalstva mobilni telefon, pa lahko pričakujemo skorajšnji razcvet 2D-kod tudi pri nas. Za začetek prepusti mo domišljiji prosto pot o uporabi 2D-kod in poskušajmo prek navedene kode dostopiti do sple- tne strani revije Grafi čar. Usmerite kamero telefona proti 2D kodi. Preusmerjeni boste Zajemite kodo. Usmerite kamero telefona proti 2D kodi. Usmerite kamero telefona proti 2D kodi. Program bo razpoznal kodo. Decoding ... Decoding ... Preusmerjeni boste Preusmerjeni boste na spletno stran revije Grafi čar. Slika 6: Praktična izvedba uporabe 2D-kod. Slika 3: Uporaba 2D-kod v časopisu. Slika 4: 2D-koda na embalaži vodi do dodatnih navodil uporabe. Slika 2: 2D-koda vodi do dodatnih informacij. Slika 5: Koda za prak- tično izvedbo. Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Obiščite nas preko kode! Usmerite kamero telefona proti 2D-kodi. Zajemite kodo. Program bo razpoznal kodo. Usmerjeni boste na spletno stran revije Grafi čar.