KLEPET OB SKODELICI KAVE IN ŠE MARSIKAJ ČESTO se srečujemo z Ijudmi, ki hite po svo-jih opravkih. Njihovi obrazi so nam znani, bežno se pozdravimo, ne da bi vedeli, kdaj se nam je vtisnil v spomin obraz, ki ga sreču-jemo. Ljubljana postaja veliko mesto in po-gosto ne poznamo niti stanovalcev v istem stopnišču. Eden izmed takih Ijudi, ki ga redno srečujem, ko hodi na delo in se vrača z dela, je tudi akademski kipar Anton Sigulin. Že vr-sto let živi v Šiški in vzgaja šentviško mladi-no, oblikuje njen estetski čut, razen tega pa se ukvarja kqt kipar s svojo osnovno dejavnostjo. Srečala sva se na njegovi vsakdanji poti iz šole domov, zaustavil sem ga, mu ukradel ne-kaj prostega časa za razgovor o njegovem delu in življenju. Vedno pripravljen za razgovor mi je odgovarjal na moja vprašanja. 2e dolgo let ste občan Šiske. Mnogi od nas premalo poznamo vaše delo in poklic. Prosim vas, da spregovorite o težavah tega poklica. Težko je govoriti o lastnem delu, še težje, če je to delo, ki združuje pokJic pedagoga in ki-parja. Eno pa je gotovo, prostega časa ne po-znam, tiste trenutke, ki mi pa ostanejo prosti, posvečam delu v raznih organizacijah, katero se danes vse manj vrednoti. V življenju in svoji umetniški usmeritvi sem realist, na ža-lost pa gre oboje v sedanjosti slabo v promet. Pri svojem vsakdanjem delu v šoli se trudim, da bi približal lepoto in kulturo likovnega iz-ražanja svojim dijakom, saj le kultura in hu-manistični odnos do življenja lahko odvrne Ijudi od zapiranja vase in od tehnokratizma, ki je vedno bolj na pohodu. Trudim se, da bi mladi ljudje cenili vse dosežke človeštva ter tako poizkušam tudi sam dodati svoj delež k temu, da bi bodoči upravljavci naše družbe postali zrelejši kot so. Na žalost mi to ne uspeva vedno. Sam lahko ugotavljam, da mno-gi ne cenijo dovolj takih prizadevanj. Pred časom je bil odkrit spomenik v Kamniku borcu za našo severno mejo generalu Rudolju Maistru. Kakšne težave ste imeli pri svojetn delu in kaj menite o sodobnem kiparstvu? Menim, da bi prej kot Kamnik moral dobiti ta spomenik Maribor, mesto, katero mora biti hvaležno ravno temu človeku, vojaku in knji-ževniku, da je-danes del naše domovine in rai-slim, da je čas, da se tudi to mesto oddolži enemu izmed velikanov slovenske zgodovine. Od ideje pa do realizacije spomenika je po-tekel čas, v katerem sem moral reševati naj-različnejše probleme, ki so nastopali v zvezi s samim spomenikom. Rudolf Maister je v slovenski zgodovini preveč znana osebnost, da bi si lahko umetnik privoščil preveč svobode Anton Sigulin pri oblikovanju njegovega spomenika. Zlasti težko je bilo vskladiti idejo pesnika Vojanova in generala Maistra. Morda je tudi moja reali-stična usmeritev v umetnosti priporaogla k temu, da sem dobil naročilo od občine Kamnik za izdelavo tega spomenika. Priznam, da sem hvaležen temu naročilu, saj kot Slovenec, ki sf je rodil zunaj meja današnje Jugoslavije, ( *tim, da sem tudi sam zavezan in odgovoren,