POROČILO o delu skupin delegatov za zbor občin in zbor združenega dela Skupščine SRS sedežem v občini Ljubljana Vič-Rudnik Skupine delegatov s sedežem v občini Ljubljana Vič-Rudnik dajejo na podlagi 8. člena odloka o delegiranju delegatov v zbor občin in zbor združenega dela Skupščine SRS in po programu dela zborov skupščine občine poročilo o svojem delu v obdobju maj 1986 april 1987. V skladu z zakonom o volitvah in delegiranju v skupščine ter z zakonom o določitvi okolišev in števila delegatskih mest po dejavnostih in okoliših, delujejo v občini Ljubljana Vič-Rudnik štiri skupine delegatov: - skupina delegatov za zbor občin, sestavljena iz delegatov zbora krajevnih skupnosti, zbora združenega dela in družbeno-političnega zbora z 1 delegatskim mestom v zboru, - samostojna skupina delegatov gospodarskega področja 5. okoliša z 2 delegatskima mestima v zboru združenega dela, - skupini delegatov socialno zdravstvenega in prosvetno kul-turnega področja 3. okoliša z 1 oziroma dvema delegatskima mestoma v zboru, v kateri imenujejo člane skupščine občin Ljubljana Moste-Polje, Cerknica, Logatec, Vrhnika, Grosuplje, Ribnica, Kočevje in Ljubljana Vič-Rudnik. Delegati zbora združenega dela s področja obrtnih dejavnosti, kmetijstva in delovnih skupnosti državnih organov, DPO in dru-štev sodelujejo v delu skupin, ki imajo sedež v občini Ljubljana Center, Ljubljana Šiška in Ljubljana Moste-Polje. Število članov skupin je določeno z odlokom skupščine občine oziroma s sporazumi o oblikovanju skupnih delegatov. Zbori skupščine občine delujejo po zakonu o volitvah in delegi-ranju v skupščine kot konferenca delegacij za zbor občin Skupš-čine SRS. Temeljni vzrok, da te funkcije zbori ne izvajajo v večji meri sta časovna neusklajenost programov dela občinske in republiške skupščine (pogosti sklic sej obeh skupščin na isti dan) in sorazmerno obsežni dnevni redi sej zborov skupščine občine, ki v Ijubljanskih občinah delujejo tudi kot konferenca delegacij za zbore skupščine mesta Ljubljane. Zato obravnavajo gradiva, oblikujejo stališča in delegirajo dele-gate na seje zborov republiške skupščine praviloma skupine delegatov. Ob tem moramo poudariti, da skupine delegatov omo-gočajo oblikovanje in izražanje interesov delovnih Ijudi s posa-meznih področij, saj so člani skupin za zbor združenega dela imenovani izmed članov delegacij, ki delegirajo delegate v zbor združenega dela občinske skupščine, v skupino za zbor občin pa izmed članov delegacij za zbor krajevnih skupnosti, zbor združe-nega dela in delegatov družbenopolitičnega zbora. V obravnavo republiških gradiv in oblikovanje stališč, predlogov in pobud za posamezen sklic sej zbora združenega dela in zbora občin Skupščine SRS je v slovenskih občinah vključenih okoli 2.500 članov skupin, ki so hkrati člani temeljnih samoupravnih organi-zacij in skupnosti. Osnovno delegatsko gradivo za seje zborov republiške skupš-čine, objavljeno v skupščinskem Poročevalcu, prejemajo vse temeljne samoupravne organizacije in skupnosti. Da bi zagotovili možnost in tudi spodbudili tvorno vključevanje temeljnih delega-cij v obravnavo republiških gradiv, sekretariat skupščine občine ob vsakokratnem sprejemu letnega in periodičnih programov dela zborov republiške skupščine seznani s programom delega-cije in jim predlaga, da se vključijo v delo skupin pri obravnavi tistih zadev, za katere so zainteresirane. Te možnosti se delega-cije pogosto ne poslužujejo, kar je nekako razumljivo, saj temeljne delegacije v združenem delu večinoma niso deležne pomoči strokovnih služb. Zato ni mogoče pričakovati, da bi tvorno obravnavale in obliko-vale stališča do pogosto strokovno zahtevnih gradiv za seje zborov republiške skupščine. Zbori republiške skupščine so imeli v obdobju, za katerega poročamo 13 sej. Zbor združenega dela je obravnaval skupno 272 točk dnevnega reda (vključno z odobritvijo zapisnika ter vpraša-nji in predlogi delegatov) ali povprečno 21 točk dnevnega reda na 34 . ... sejo; zbor občin pa je obravnaval skupno 247 točk dnevnega reda ali poprečno 17-18 točk na seji. Tolikšno število zadev ni mogoče temeljito obravnavati na sejah skupin. Zato je v deld skupin uveljavljena praksa, da se temeljiteje obravnavajo posamezne, po oceni članov skupine, pomembnejše zadeve. Nemogoče je tudi pričakovati, da bi sle-herni član skupine proučil vse zadeve, ki so izpostavljene. Po dogovoru, sprejetim na prvih sejah skupin, so člani zadolženi za proučitev določene zadeve oziroma predloga v vseh fazah obrav-nave, od predloga za izdajo akta, osnutka do predloga akta, s čimer je zagotovljeno kontinuirano spremljanje obravnave zadeve v zborih in delovnih telesih zborov. Tak način dela zago-tavlja tudi aktivno sodelovanje vseh članov v delu skupine. Iz pregleda obravnavanih zadev in sprejetih stališč je razvidno, da je - skupina delegatov gospodarskega področja je obravnavala 78 točk in podala stališče oziroma predloge k 15 zadevam, - skupina delegatov prosvetno kulturnega področja je obrav-navala 83 točk dnevnih redov in oblikovala stališča k 41 zadevam, - skupina delegajov socialno zdravstvenega področja pa je temeljiteje obravnavala 59 točk in podala stališča k 3 zadevam. Navedli smo, da je osnovno delegatsko gradivo objavljeno v skupščinskem Poročevalcu, medtem ko večina gradiv, katerih predlagatelj je Skupščina SFRJ, ni objavljenih, posredovana so le članom skupin. V času od sklica seje zborov republiške skupš-čine do zasedanja zborov dobe člani skupin postopoma (v dveh, treh ali štirih pošiljkah) pisna stališča delovnih teles zborov in izvršnega sveta Skupščine SRS ter morebitne predloge razrešitev dnevnega reda. Stališča delovnih teles in izvršnega sveta so pomembna za oblikovanje sklepov in predlogov skupin, predv-sem do gradiv oziroma predlogov Skupščine SFRJ, ki niso obli-kovana tako, da bi omogočala presojo učinkov predlaganih odlo-čitev. Postopno dostavljanje gradiva in stališč terja od članov skupin dodatno angažiranost. V delu skupin sodelujejo tudi člani izvršnega sveta skupščine občine, strokovni delavci občinskih upravnih organov in služb ter samoupravnih interesnih skupnosti. V obravnavanem obdobju so zbori skupščine občine kot konfe-renca delegacij obravnavali poročilo o problematiki onesnaževa-nja okolja ter spremembe in dopolnitve zakona o združenem delu. Pri obravnavi poročila o preobrazbi vzgoje in izobraževanja, strategiji tehnološkega razvoja, problematiki stanovanjskega gospodarstva, obrtnih dejavnosti so v delu posamezne skupine sodelovali tudi predstavniki organizacij z območja občine. Udeležba članov na sejah skupin delegatov za zbor združenega dela je poprečno 65-70 %, v skupini za zbor občin pa 65 %. V 21-članski skupini gospodarskega področja beležimo v poprečju stalno odsotnost štirih delegatov. V 18-članski skupini socialno zdravstveno področje nista sode-lovala dva člana iz občine Logatec in Ljubljana Moste-Polje. V skupini delegatov za zbor občin sta v poprečju stalno odsotna dva člana. V enoletnem mandatu skupin so bile izvedene naslednje razre-šitve in imenovanja: - v gospodarski skupini so bili na novo imenovani trije člani, v teku je postopek za razrešitev in imenovanje še štirih članov, - v prosvetno kulturni skupini sta bila razrešena in imenovana dva člana (iz občine Kočevje in Ljubljana Moste-Polje), - v socialno zdravstveni skupini sta bila razrešena in imeno-vana dva člana (iz občine Ljubljana Vič-Rudnik in Ljubljane Moste-Polje). V občini Logatec, Ljubljana Moste-Polje in Kočevje, je po obvestilu sekretariatov ter skupščin v teku pos\opek za imenova-nje manjkajočih članov skupin. Delegati skupine delegatov za zbor občin, za socialno zdrav-stveno področje in prosvetno kulturno področje so se udeležili vseh sej zborov, na dveh sejah zbora združenega dela pa je bil odsoten en delegat skupine delegatov gospodarskega področja. Zaključki in predlogi: - sodelovanje izvršnega sveta, upravnih organov in strokov-nih služb ter ostalih izboljšuje kvaliteto dela skupin in omogoča sprejemanje širših pobud in predlogov, - gradiva za seje so še vedno zelo obsežna, pogosto stro- pregled kovno prezahtevna, dnevni redi sej se dopolnjujejo s točkami, do katerih ni mogoče v skupinah predhodno oblikovati stališča, stevila obravnavanih točk dnevM6a reda po sejah za zb°r - gradiva, posebno zvezna, bi morala biti oblikovana tako, da združenega deia skupščine ses v obdobou maj 1986-aprii 1987 bi omogočala presojo učinkov predlaganih odločitev (zakonov, ukrepov) na poslovanje organizacij združenega dela in na druž- ______________________________________________________ benoekonomske odnose v občini in republiki. Še vedno so poqo- seia Datum skupno št. štev.prediaKanih _____ .... . . . . . .. , . . eJ ^atum t-._ dnevnega razširitev preloiitev-umik. sti pnmeri sprejemanja interventnih ukrepov, prepogosto m ne iz reda dovolj utemeljenih razlogov so posamezna (predvsem zvezna) gradiva označena kot zaupna oziroma strogo zaupna, o lm 7.5.1986 16 .. 1 - za obravnavo posameznih pomembnejših gradiv je 2. 28.5.1986 15 - -potrebno še v večji meri zagotoviti sodelovanje zainteresiranih 3. 18.6.1986 18 : ? 1 organizacij in inštitucij s problemskimi sestanki, razširjenimi *• 2.7.1986 27 15 2 sejami skupin, da bi nata način oblikovali kar najširše podprta in 5- 18.7.1986 21 9 1 strokovno utemeljena stališča in predloge. Možnost delegiranja 6m 2«-9.i986 26 t a -članov temeljnih delegacij za posamezne točke dnevnega reda 7' 22-10.1986 15 5 sej republiške skupščine kaže v večji meri uporabiti, ®" 1712^986 21 4? - - temeljnim delegacijam predlagamo, da se samoiniciativno ^. 24121986 it 4 2 vključijo v delo skupin predvsem tedaj, ko so v obravnavi vpraša- n. ie!2.i987 19 11 nja, pri katerih bi njihovo strokovno sodelovanje pripomoglo k 12. 18.3.1987 29 ;' 6 2 oblikovanju skupnih stališč, pobud in predlogov. 13. 22.4.1987 15 4 Predlagatelj:---------------------------------------------------------------------------------------- vodje skupin delegatov in sekretariat skupščine občine skupaj ^ tega27J str.zaupnih 79 9 PSEGLED 1 .' izpostavljenih obrairnavanih zadev in sprejetib. stališč po področjih in skupinah delegatov "^1' 'Orh;: ..¦¦¦.'•¦¦¦ PODBOČJE ZADEVE ^BOR OEČIN Za 6°spodarsko področje 5.okol. za prosvetno kulturno področje J.okol. za socialno zdrav.3«okol rtT | It. '¦ Stev. Stev. oblikov. Stev. Stev.oblikov. Stev. Stev.oblik __________________________________ ^brav^.stal. obravnav______stališč__________obravnav stališč____________________obravnav_____stališč 1. družbeno planiranje+gospodarska . . ' - )"lf? ' gibanja 8 5 8 2 7 3 '.""',, .. 5 1 2. bančništvo-denarni sistem 1-9 - 6 4 ..'2 3. proračun, finance,davLni sisteffl 6 2 11 '2 8 4 ¦ ¦ 8 4. raziskovalno-inovativna dejav- •*'"' \ nost.tehnološki razvoj 2 1 3 1 2 2 '¦ ' ., ;iT 1 - ) 5. gospodarska dejavnost 2 2 5 1 2 2 , , ; . ; 2 - i 6. kmetiostvo .gozdarstvo .preskrba 2 14 1 5 2 ¦ ' '.' 7 - ; 7. energetika 4 3 3 3 2 1 . **y' 3 1 i 8. vzgoja in izobražeiTanje 111 - 6 6 '^ ' - ¦< 9. zdra^stveno socialna dejaimost 1 -• 2 :i'O* ¦. ^- : ~ . ¦ .. ¦ 1. 15.4.1986 3 2 .j.S0lj4lJ« Zap. 5t. Datum Št^ Ito7. Udeležba ¦2. 20.5.1986 4 4 __ T.2 I seje seje izp.točk stališč na seji 3. 10.6.1986 7 - , 4. ; :12"' :' ¦ ~ 16.4.1986 3 I Tz 4. 24.6.1986 5 *fj - i'sj.t.1 9 ¦ ¦ . 2. . 22.5.1986 2 - 13 5. 15.7.1986 5 1 >\ 7 3- ' 12.6.1986 V. -. ' » - , 11 6. 16.9.1986 9 ,. ¦ : 2 ' , .: 12. ... ',¦.' 26.6.1986 J - . 10 7. 14.lo.1986 5 4 iv 1J 5. . lo.7.1986 ¦ ¦ 2 - 7 8. 18.11.1986 10 6 >KI?13 '" 6i ' ' 18.9.1986 , 8 - . . . 13-9.. 16.12.1986 84 6 , >r , n9 ¦ t7- •"• lS-lo-1986 :. .' 2 = . ' 13 ;o. 10.2.1987 5 f 4 tv^12 .-••• ' l^-Hll - - 7 l.. ;,-..:,*• ' s- "ts r : ; •'*»:", " -¦ -- - 55 1 ^—if ¦ ld-______x ' 'x^o/_______°_____________'_____________________ 11. 10.3.1987 16 skapaj s PK skupino 9 ŠKUPW 83 ~ popr. 10 - 11 ali 70% 12" 16-4.1987 ¦; S;r 2 1__________" ;z;;;;:m;z;-;z;;;;rrrrizz;rir:i:r;;:irz;;rr;z;r;z;;i;iz;::r;r • - -^_______sehpaj_________52. 2__Eop.r. io-n_aii 65* Od 18 članov dejansko sodeluje 15 (ne sodelujejo člani iz občine Od 18 članov dejansko sodeluje 16 (ne sodelujejo člani ia . - Logatec, Kočevje, Koste-Polje).. občine Logatec, Moate-Polje). .... ¦ • . ¦, ¦¦.¦-¦ ¦ . ' ¦• ..-. ¦.' -j. ; r ¦;...¦' ; . ¦•:¦"¦- - ¦ :. •••.iaijjl- ¦•¦.•¦ ' ;''' "' ;,*<-; ..¦¦''