3 Šolska knjižnica, ljubljana, 28 (2019), 2, 3 pred vami je že druga številka tega letnika, ki je tokrat nekoliko tematsko obarvana in prinaša precej zanimivosti, novosti in veliko primerov dobrih praks ter nasvetov kot tudi odmevov z različnih dogodkov. V prispevku Lepe hruške ali uporabna ja- bolka avtorica s praktičnega vidika, na malo drugačen način predstavi svoje delovanje, strokovno področje in deli dragocene nasvete o pridobivanju bralcev, ki lahko pridejo prav vsakomur, ki se ukvarja z motivacijo za bra- nje, učenjem ali branjem na sploh. V rubriki Stroka in praska v prvem prispev- ku z naslovom Razvoj branja od vrtca do drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja avtorica opomni, da pri učenju branja ne gre le za usvajanje tehnike branja, temveč tudi za razvijanje razumevanja prebranega. Pomembno vlogo pri razvoju in odnosu do branja mladega posameznika imajo najprej njegovi starši, ob vstopu v vrtec vzgojiteljice in nato v šoli učiteljice. V prispevku je veliko napotkov in idej, kako mlademu bralcu po- magati in ga motivirati za branje. Naslednji prispevek opiše primer medgeneracijskega branja in medsebojnega pripovedovanja med urami pouka knjižničnih informacijskih znanj v knjižnici osnovne šole s prilagojenim programom Zavoda za gluhe in naglušne Ljubljana. Poleg opisa pripovedovanja zgodb otroka z avtističnimi motnjami mlajšim otro- kom in razvoja njegovih komunikacijskih veščin avtorica naniza tudi ideje ter priporo- čeno gradivo, med drugim tudi za razvijanje empatije pri otrocih z avtistično motnjo. Še pogled v srednješolske knjižnice, kjer v prispevku z naslovom Spremljevalci gibalno oviranih dijakov v vlogi promotorjev branja avtorica predstavlja uporabnike s posebnimi potrebami v knjižnici Gimnazije Moste. Ob dejavnostih, ki jih izvajajo, poudari, da so spremljevalci edinstvena podaljšana roka knjižničarja, saj veliko časa preživijo v razre- du z dijaki in imajo tudi vpliv pri promociji branja. V zadnjem prispevku avtorica predstavi uspešno izvedeno uro knjižnično informacijskih znanj na temo bralnih stra- tegij, ki jo izvede v okviru obveznih izbirnih vsebin, v drugem letniku na Srednji vzgoji- teljski šoli, gimnaziji in umetniški gimnaziji Ljubljana. V rubriki Mali in veliki odmev je tokrat veliko prispevkov kolegov in kolegic, ki so se ude- ležili različnih nacionalnih ali mednarodnih izobraževanj, kongresov in konferenc kot slušatelji ali avtorji prispevkov. Rubrika S knjižnih polic prinaša predstavitev priročnikov, ki so v pomoč tako knjižničar- jem in učiteljem kot tudi staršem otrok s posebnimi potrebami. V rubriki Iskrice pa so tudi tokrat zbrane pri- gode, ki se lahko dogodijo pri delu z uporab- niki prav v vsaki šolski knjižnici. Naj vas hkrati tudi povabim k nadaljnje- mu sodelovanju in soustvarjanju revije in k pisanju člankov. Vem, da v svojih knjižnicah opravljate veliko dela, se lotevate zanimivih projektov in dejavnosti, ki bi jih bilo vredno predstaviti v reviji Šolska knjižnica in tako z njimi seznaniti svoje kolege in širšo stro- kovno javnost. Čisto pri koncu pa vam želim uspešen začetek novega šolskega leta, prijet- no branje in veliko novih idej! UVODNIK Spoštovani bralke in bralci, Gregor Škrlj (gostujoči urednik)