KOMISIJA ZA PREPREČEVANJE KORUPCIJE 5 RtrUBUKA SLOVENIJA KPK VESTNIK INTEGRITETA | ODGOVORNOST | VLADAVINA PRAVA www.kpk-rs.si | anti.korupcija@kpk-rs.si | Dunajska 56, 1000 Ljubljana ISSN 2232-4909 Številka 38, december 2016 POSLANICA PREDSEDNIKA KOMISIJE ZA PREPREČEVANJE KORUPCIJE OB TEDNU BOJA PROTI KORUPCIJI Vsako leto 9. decembra obeležujemo mednarodni dan boja proti korupciji. Ta dan zaznamuje obletnico podpisa Konvencije Združenih narodov proti korupciji, prvega pravno zavezujočega instrumenta za boj proti korupciji, ki je bil podpisan 9. decembra 2003 v Meridi v Mehiki. Konvencija je stopila v veljavo v letu 2005, Slovenija pa je k njej pristopila leta 2008. Zagovorniki boja proti korupciji po vsem svetu ta dan pospremimo z raznimi aktivnostmi, katerih namen je ozaveščati in vključiti širšo javnost v učinkovitejši boj proti korupciji. Tak je tudi naš Teden boja proti korupciji. V okviru zdaj že tradicionalnega Tedna proti korupciji vsako leto zajamemo vrsto aktivnosti, ki jih povezuje rdeča nit filmskega festivala »Film proti korupciji«, ki ga komisija pripravlja skupaj s Slovensko kinoteko. Tako smo letos v prostorih komisije izpeljali novinarsko konferenco in dve polno zasedeni delavnici na temo Erarja, naše še vedno precej nove aplikacije, ki je poleti nasledila dobro poznan Supervizor, v Kinoteki pa poleg projekcije petih vrhunskih filmov na temo korupcije tudi okroglo mizo z naslovom »Zaščita prijaviteljev v Sloveniji -učinkovito orodje ali utvara?«, zaključno slovesnost ustvarjalnega natečaja za osnovnošolce »Posnemi filmček, zatri korupcijo«, obenem pa v decembru na lokacijah vrtcev poteka tudi zaključek ustvarjalnega natečaja v vrtcih »Spoznavanje integritete v vrtcih skozi sliko in igro«. Na tej točki se zahvaljujem Kinoteki, ki je prepoznala dodano vrednost festivala te vrste, filmskega festivala, ki se vsebinsko osredotoča na problematiko spodbujanja integritete in preprečevanja korupcije. Korupcija namreč predstavlja pojav, ki je dobesedno zažrt v pore družbe in ga je pogosto težko izluščiti in se ga še težje znebiti, a menim, da z dogodki te vrste tudi Kinoteka deluje podobno kot Komisija za preprečevanje korupcije. Na relativno mehak, a učinkovit način osvešča in spodbuja ne le razmislek o problemu korupcije, temveč tudi njeno zaznavanje, opozarja na korupcijo kot na vse preveč razširjen in včasih celo sprejet problem, ki si ga za dobro družbe kot celote in s tem vsakega posameznika moramo prizadevati zamejiti, zajeziti (in izničiti). Korupcija niso zgolj "modre kuverte", ampak mnogo širši, vsesplošno prisoten problem na vseh ravneh družbe, ki se pojavlja v neštetih, lahko mnogo manj oprijemljivih in opaznih oblikah. Najprej je treba težavo sploh zaznati in jo nato tudi priznati. Seveda pa vsa odgovornost ne pada na ramena recimo Komisije za prep- rečevanje korupcije in drugih podobnih organizacij, ampak odgovornost nosimo vsi ljudje. Na tej točki velja poudariti, da nas je v Sloveniji veliko, ki si prizadevamo doseči ničelno toleranco do korupcije in živeti v bolj etični družbi. Pri tem naj spomnim na Dneve integritete, ki so jih uspešno izvedli predstavniki nevladnega sektorja Transparency International Slovenia. A naj poudarim, da je vloga komisije kljub vsemu edinstvena, drugačna. Tako jo raje kot brezzobega tigra vidim kot neodvisno institucijo s pomembnimi pristojnostmi, ki ima v rokah mehanizme za zajezitev problemov vezanih na korupcijo in hkrati spodbuja integritetno ravnanje na ravni posameznikov (od najmlajših naprej), v okviru gospodarskih organizacij in seveda v državni upravi. Samostojnost komisije je poglavitnega pomena za neovirano in neobremenjeno opravljanje tako pomembnih nalog. Nadaljevanje na strani 2 PRIJAVI SE NA NOVICE na našem e-naslovu: https://www.kpk-rs.si/sl/prijava-na -novice-in-KPK-Vestnik IZ VSEBINE Predsednikova poslanica ob Tednu boja proti korupciji..................................................stran 1 Zaščita prijaviteljev v Sloveniji - učinkovito orodje ali utvara? ..................................stran 3 Zaključna slovesnost ustvarjalnega natečaja »Posnemi filmček, zatri korupcijo«........stran 4 Ugotovitve glede nabave medicinskih pripomočkov v bolnišnicah....................................stran 6 1 / / t PREDSEDNIKOVA POSLANICA OB TEDNU PROTI KORUPCIJI Nadaljevanje s 1 strani Hkrati moram reči, da se komisija v zadnjem obdobju, še posebej od julija letos, sooča z izjemnimi procesnimi izzivi na sistemski ravni in upam, da bo novela »našega« Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, ki komisiji določa in podeljuje pristojnosti, uspešno naslovila tudi te probleme. Seveda si bomo k temu prizadevali tudi sami, saj dolgo pričakovano novelo, ki je trenutno v fazi javne obravnave, zaznavamo kot priložnost za izboljšanje našega dela in povečanje naše učinkovitosti. Menimo, da smo na podlagi večletnih neposrednih izkušenj kot organ, ki je pristojen za naslavljanje problematike korupcije, najbolj primeren in nujen sogovornik, ko je govora o »našem« zakonu. Naj na tej točki na kratko nekaj dodam še o delu komisije, saj želim izpostaviti, da me izjemno veseli dejstvo, da smo v komisiji v letošnjem letu ponovno zaznali izrazit porast prijav dejanj vezanih na sum korupcije, kar kljub številnim kritikam, ki smo jih deležni in pred katerimi si ne zapiramo oči, razumem kot izrek zaupnice komisiji s strani družbe, s strani posameznikov za katere dejansko delamo. Tako smo do konca letošnjega oktobra zabeležili 200 prijav več kot v istem obdobju lani, kar razumem tudi kot pozitiven odziv na naše spodbude k prijavljanju zaznav sumov korupcije, ki jih komisija vestno prouči. Samo z vašo pomočjo lahko skupaj sledimo ideji etične družbe, ki jo vodi integriteta posameznika in v kateri je koruptivnost zaničevana. Poleg tega komisija še naprej dosega napredek glede transparentnosti na področju lobiranja, saj skupaj z mediji uspešno osveščamo na temo nujnosti prijav lobis- tičnih stikov in tako kot lani beležimo porast tudi na tem področju. Kljub obilici dela pa še naprej uspešno manjšamo zaostanke, ki so se nam nabrali v preteklih letih, in se še posebej osredotočamo na spodbujanje ideje zaščite prijaviteljev, ki nam predstavlja enega od bistvenih poudarkov v našem delokrogu. Za neovirano odkrivanje korupcije morajo prijavitelji nedvomno uživati vso potrebno zaščito! Že vrsto let ugotavljamo, da mora biti učinkovit boj proti korupciji osredotočen v pomembni meri tudi na preventivne dejavnosti, s katerimi krepimo integriteto posameznikov in institucij. Ker se zavedamo, da je preprečevanje korupcije pomemben dejavnik boja proti korupciji, saj se na dolgi rok le z aktivnostmi za preprečevanje korupcije dejansko vzpostavi ničelna toleranca družbe do koruptivnih ravnanj, so pri nas tako izjemnega pomena preventivne akcije, ki jih vsako leto izvajamo skupaj s šolami. Za konec naj še poudarim, da boj proti korupciji zahteva več kot zgolj orodja in programe. Zahteva vzornike in vzore. Stremimo k temu, da bomo mlade generacije vzgojili v moralne in integritetne bodoče nosilce naše družbe. Najprej pa moramo takšni postati tudi njihovi vzorniki. Pomembno je zavedati se, da »navaden« človek lahko doseže izredne dosežke, da posameznik ni nemočen in da lahko prispeva k pomembnim spremembam. Boris Štefanec predsednik, Komisija za preprečevanje korupcije INTEGRITETA | ODGOVORNOST | VLADAVINA PRAVA 2 NOVICE TEDEN BOJA PROTI KORUPCIJI Pretekli teden se je odvrtel še en Teden boja proti korupciji, ki ga je komisija pripravila ob mednarodnem dnevu boja proti korupciji in na ta način spomnila na nujnost fokusirane protikorupcijske dejavnosti in spodbujanja integritetne-ga ravnanja v družbi. Teden smo v ponedeljek, 12. decembra, začeli z novinarsko konferenco v prostorih komisije, kjer smo predstavili tudi glavne poudarke vezane na delo komisije v preteklem letu, ki so delno povzeti že v poslanici predsednika komisije, objavljeni v tej številki Vestnika. Sledili sta dve predavanji, na katerih smo predstavljali aplikacijo za prikaz porabe javnega denarja v Republiki Sloveniji Erar. Aplikacijo je razvil sodelavec komisije Lado Langof in je poleti uspešno nadomestila dobro uveljavljeni Supervizor. Odlično obiskani predavanji sta ponudili tudi možnost za naslavljanje vprašanj, ki so neposredno vezana na vsebino dela in način uporabe aplikacije pri sodelujočih. Izražen interes kaže na koristnost te vrste predavanj, ki jih komisija namerava pripravljati tudi v prihodnje. V ponedeljek, 12. decembra zvečer, se je dogajanje preselilo v Slovensko kinoteko, kjer se je s predsednikovim nagovorom začel tretji filmski festival »Film proti korupciji«. Festival, ki ga komisija sedaj že tradicionalno prireja skupaj s Kinoteko, je potekal do sobote, 17. decembra, v tem času pa so si gledalci lahko ogledali pet aktualnih filmov, ki spodbujajo k razmisleku na temo korupcije. natečaju »Spoznavanje integritete skozi sliko in igro«, več o obeh natečajih pa si lahko preberete v tej številki Vestnika. V ponedeljek zvečer se je ob otvoritvi odvila tudi zaključna prireditev natečaja »Posnemi filmček, zatri korupcijo«, ki je osnovnošolce pozval k snemanju tematskih kratkih filmov. Kratki filmi so bili na ogled obiskovalcem v ponedeljek in torek v preddverju Kinoteke, ki je bilo v času festivala popestreno tudi z nekaterimi prejetimi izdelki vrtčevskih otrok. Najmlajši so z risbicami sodelovali na Zaključni dogodek v vrtcu Ivana Glinška v Mariboru Tokratni Vestnik vsebinsko podrobneje predstavlja tudi torkovo okroglo mizo, ki je potekala pod naslovom »Zaščita prijaviteljev v Sloveniji - učinkovito orodje ali utvara?«. Na okrogli mizi so sodelovali predstavniki Transparency International Slovenije, Evropskega inštituta za etiko in skladnost poslovanja, Steklarne Hrastnik, Slovenskega državnega holdinga ter Komisije za preprečevanja korupcije, ki so si prizadevali predstaviti koristi vzpostavitve sistemov anonimnega poročanja in zaščite prijaviteljev ter možnosti zaščite za prijavitelje v Sloveniji, primerjavo s tujimi praksami in možnosti za izboljšave na tem področju. Komisija meni, da je tudi s tem Tednom boja proti korupciji uspešno odigrala svojo preventivno vlogo na protikorup-cijskem področju, združila nekatere od različnih akterjev, ki v Sloveniji delujejo na tem področju ter jih skupaj z javnostjo spodbudila k skupnemu bolj poglobljenemu razmisleku. Letos se je razmislek osredotočal predvsem na problematiko zaščite prijaviteljev, enega glavnih poudarkov v okviru delovanja proti korupciji, ki ga komisija tudi v prihodnje želi izrecno spodbujati in ščititi. Okrogla miza »Zaščita prijaviteljev -učinkovito orodje ali utvara?«_ 13. decembra je v okviru mednarodnega dneva boja proti korupciji potekala okrogla miza na temo mehanizmov anonimnega prijavljanja korupcije in drugih nepravilnosti ter zaščite prijaviteljev v Sloveniji. Namen okrogle mize je bil predstaviti uporabo omenjenih mehanizmov v praksi, tako v javnem kot zasebnem sektorju. Gostje okrogle mize so bili ga. Mateja Toplak, začasna pooblaščenka za skla- dnost poslovanja pri Slovenskem državnem holdingu, ga. Andrijana Bergant, predsednica Evropskega inštituta za skladnost in etiko poslovanja, ga. Andreja Jakopič, vodja pravne službe Steklarne Hrastnik, g. Sebastjan Peterka, Transparency International Slovenija in g. Gregor Pirjevec, Komisija za preprečevanje korupcije. Gostje so na kratko predstavili mehanizme anonimnega prijavljanja, ki so vzpostavljeni v njihovih institucijah. Slovenski državni holding (v nadaljevanju: SDH) ima zadnje tri leta vzpostavljen mehanizem anonimnega prijavljanja nepravilnosti korporativnega upravljanja za vse družbe, ki predstavljajo naložbe SDH. Njihov sistem zaščite identitete prijavitelja temelji na elektronskem predalu za prijave in principu omejitve informacije o identiteti (če je prijavitelj že sam ne zakrije in obenem želi anonimnost) samo na vstopno točko sistema - pooblaščenca za skladnost poslovanja. Steklarna Hrastnik ima prav tako vzpostavljen mehanizem internega prijavljanja nepravilnosti, ki ni vezan le na informacije glede korporativnega upravljanja, temveč je kanal za vse nepravilnosti in krivice, ki jih delavci zaznajo, a ne želijo sporočiti osebno. Prijavljanje poteka s pomočjo 'nabiralnika', primerno umeščenega v prostor, kot zbirne točke za prijave delavcev. Mehanizem so vzpostavili leta 2010, od takrat pa so precej spremenili tudi način vodenja podjetja, delavci imajo zdaj na voljo tudi druge kanale sporočanja o nepravilnostih neposredno predsedniku uprave (politika odprtih vrat), zato je število anonimnih prijav upadlo. Kljub temu pa nameravajo kanal anonimnega prijavljanja ohraniti, saj ne želijo izgubiti možnosti pridobitve informacije o neki nepravilnosti v čim zgodnejši fazi po njenem nastanku. Transparency International Slovenije (v nadaljevanju:TI) je v preteklih letih INTEGRITETA | ODGOVORNOST | VLADAVINA PRAVA 3 izvedla projekt pravne svetovalnice za prijavitelje koruptivnih dejanj in drugih nepravilnosti. Svetovalnica se je pokazala kot učinkovito orodje za pomoč ljudem, ki ne poznajo pravnih možnosti za razrešitev njihovih problemov, ljudem , ki so v stiski, ker so neuspešno potrkali že na vsa vrata, ter tudi ljudem, ki nimajo dovolj zaupanja v državne organe, da bi nepravilnost prijavili neposredno njim. Trenutno je projekt svetovalnice aktiven le delno, v obliki klicnega centra, saj se je obdobje financiranja projekta zaključilo, TI zato išče druge načine pridobitve sredstev za polno oživitev projekta. Predsednica Evropskega inštituta za skladnost in etiko poslovanja (v nadaljevanju: EISEP) je poudarila pomembnost mehanizmov anonimnega poročanja v podjetjih, saj omogočajo zgodnjo zaznavo nepravilnosti in s tem hitro ukrepanje, še preden pride do poslovne škode ali okrnitve ugleda podjetja. To, da je vzpostavitev kanala anonimnega poročanja del programov skladnosti poslovanja, je logična posledica skupnega imenovalca identifikacije tveganj. Skozi program skladnosti poslovanja podjetje določa svoja tveganja, mehanizem anonimnega poročanja pa poslovodstvu prinaša informacije o nastalih ali že celo realiziranih tveganjih, ki predstavljajo pomemben del v celostnem obvladovanju tveganj podjetja. Tako po mnenju predsednice EISEP vzpostavitev in učinkovito delovanje takega mehanizma prijavljanja pozitivno vpliva na poslovanje podjetja. Tej ugotovitvi so se pridružili tudi drugi gostje, saj so vzajemno ugotovili, da ima vzpostavitev takih mehanizmov pozitivne učinke tako na poslovanje podjetij/ institucij, saj so z nepravilnostmi lahko seznanjeni že v relativno zgodnji fazi po njihovem nastanku, obenem pa taki mehanizmi omogočajo prijaviteljem, da se izognejo možnosti morebitnih povračilnih ukrepov. NOVICE Po drugi strani pa anonimnost poročanja ne omogoča povratne zanke informacije, torej bodisi preverjanja prijavitelja, kakšen je bil epilog v zadevi, ki jo je prijavil, bodisi pridobivanja več informacij od prijavitelja. Zato je dobro, da so mehanizmi poročanja vzpostavljeni na način, ki vsaj v neki meri omogoča tudi to povratno komunikacijo (npr. v primeru klicnih centrov za prijavo nepravilnosti lahko klicatelj pridobi identifikacijsko številko, na podlagi katere lahko naslednjič anonimno preveri stanje preiskave v zadevi, ki jo je prijavil, v primeru internih mehanizmov prijav se lahko informacijo o epilogu v zadevi objavi na sestankih vseh delavcev ipd.). Primerov dejanske zaščite prijavitelja v postopkih pri Komisiji za preprečevanje korupcije, ne zgolj zaščite prijaviteljeve identitete, je bilo v Sloveniji do sedaj malo. Nekoliko je to odraz samega anonimnega podajanja prijav, kjer zaščita ni potrebna, ker identiteta prijavitelja ni znana, obenem pa tudi dejstva, da Komisija za preprečevanje korupcije, kot organ, ki sprejema take prijave, učinkovito ščiti identiteto prijavitelja. Pri tem pa hkrati ne moremo izključiti verjetnosti, da gre pri tem tudi za pomanjkanje zaupanja prijaviteljev v sam sistem zaščite prijaviteljev v Sloveniji. V Sloveniji je vzpostavitev mehanizmov anonimnega prijavljanja v zasebnem sektorju šele v povojih, pa vendar je prisotno v večji meri, kot v javnem sektorju. Institucije javnega sektorja bi morale zato čim prej uvideti prednosti vzpostavitve takega sistema, saj enako kot v podjetju tudi v državnem organu lahko predstavljajo mehanizem hitre zaznave tveganj za učinkovito in zakonito delovanje organa. Glede na to, da delovanje državnih organov in ostalih institucij javnega sektorja financiramo davkoplačevalci, bi morala biti zaznava in odpravljanje tveganj za neučinkovito, neetično ali nezakonito delovanje teh institucij še toliko bolj nujno vodilo. Spoznavanje integritete v vrtcih skozi sliko in igro_ Razstava izdelkov z ustvarjalnega natečaja v Slovenski kinoteki Komisija za preprečevanje korupcije (dalje: komisija) v okviru svoje preventivne vloge razvija in izvaja tudi aktivnosti, s katerimi naslavlja otroke in mlade. Pri tem sodelujemo z izobraževalnimi ustanovami, saj smo prepričani, da je njihova vloga bistvena pri izgradnji družbe, ki temelji na poštenem, odgovornem, spoštljivem in neodvisnem posamezniku. Temeljne človekove vrednote se začnejo oblikovati že v zgodnjem otroštvu. Zato je dobro z vrednoto poštenja oziroma integritete otroke seznaniti že takoj, ko so sposobni razlikovati med prav in narobe. Letos smo zato pričeli s projektom »Spoznavanje integritete v vrtcih skozi sliko in igro«, ki temelji na ustvarjalnem natečaju za otroke v vrtcih. Gre za projekt, temelječ na slikanici Polomljena kočija, ki otrokom na njim primeren način skozi ilustrirano zgodbo ter z nepogrešljivo pomočjo vzgojiteljic/ vzgojiteljev in pomočnic/pomočnikov prikaže negativne posledice neetičnega ravnanja. Zgodba je umeščena v kontekst, ki je otrokom blizu, in s tem omogoča enostavno vživljanje v prikazano situacijo. Besedilo zgodbe je nastalo v okviru Komisije za preprečevanje korupcije, ilustracije pa so donacija avtorice Tanje Fürst. INTEGRITETA | ODGOVORNOST | VLADAVINA PRAVA 4 NOVICE Tak ustvarjalni natečaj smo kot pilotni projekt izvedli že leta 2014 z Vrtci Občine Žalec, z naslovom »Korupcija ali poštenost?«, odlični odzivi in številni izdelki pa so nas spodbudili, da smo letos k projektu povabili vse slovenskih vrtce. Odzvalo se je šest vrtcev oziroma skupin vrtcev, Vrtec Ivana Glinška Maribor -enota Smetanova, Vzgojno varstveni zavod Slovenj Gradec - enote Maistrova, Podgrad in Šmartno, Vrtci občine Žalec in Vrtec La Coccinella Piran pa so projekt izvedli še pred zaključkom letošnjega leta, in s tem omogočili izpeljavo zaključnih dogodkov na lokacijah vrtcev v okviru aktivnosti mednarodnega dneva boja proti korupciji. Projekt naj bi izvedli v prvi polovici prihodnjega leta še v vrtcu Pedenjped v Ljubljani ter vrtcu Ciciban Novo Mesto. Kulturni program ob zaključnem dogodku v Vzgojno varstvenem zavodu Slovenj Gradec - vrtec Maistrova. Vrtec Ivana Glinška v Mariboru: otroci skupine Baloni, vzgojiteljica Barbara Bednjički Rošer (levo) in ravnateljica Renata Šerbinek (v sredini) V vseh štirih vrtcih oziroma skupinah vrtcev, kjer je projekt potekal že v tem letu, so vrtci, v sodelovanju s komisijo, organizirali tudi zaključni dogodek projekta, z razstavo izdelkov in ponekod s kulturnim programom, kamor so povabili tudi starše. Vsakič je bila na dogodku prisotna tudi predstavnica (oziroma INTEGRITET predstavnik) komisije, ki je s krajšim nagovorom predstavila nujnost programov poštenosti oziroma integritete v vzgoji otrok ter se vrtcem zahvalila za izvedbo projekta. Komisija je projekt predstavila širši javnosti v času filmskega festivala Film proti korupciji, ki je potekal v Slovenski kinoteki, kjer je postavila razstavo s slikami iz omenjenih štirih vrtcev. Komisija bo s projektom nadaljevala tudi v prihodnje. Ustvarjalni natečaj Komisije za preprečevanje korupcije 2016: "Posnemi filmček, zatri korupcijo"_ Komisija za preprečevanje korupcije skuša pri svojih preventivnih dejavnostih sporočilo prenesti čim širšemu delu javnosti, zato različne akcije in kampanje vselej prilagodi posamezni ciljni družbeni skupini. Komisija ima že večletno tradicijo naslavljanja mladih, ki so do sedaj risali oz. slikali, pisali pisma poslancem in grafično oblikovali motive za majice. V letu 2016 smo se osnovnošolce odločili pritegniti k ustvarjanju prek natečaja "Posnemi filmček, zatri korupcijo". Opažamo namreč, da mladi čedalje več uporabljajo medij digitalnega videa, ki je prek kamer na telefonih dostopen praktično vsakomur. r fi tf Ogled filmčkov v avli Kinoteke Učence slovenskih osnovnih šol smo v natečaju povabili, naj posnamejo film-ček v dolžini do dveh minut, v katerem prikažejo korupcijo, torej zlorabo javne oblasti oz. moči za zasebno korist, na način, kakor jo doživljajo sami. Veseli nas, da je 90 učencev iz 9 osnovnih šol A | ODGOVORNOST | VLADAVIN na to temo posnelo 18 filmčkov, pri čemer jim je pomagalo 14 mentorjev. Vse filmčke so si lahko v času trajanja festivala "Film proti korupciji" na računalnikih v preddverju ogledali obiskovalci Slovenske kinoteke, v pripravi pa je tudi spletno mesto natečaja, kjer bodo vsi filmčki trajno na voljo za ogled. Do tedaj si lahko filmčke ogledate tukaj. Nagrajenke na zaključni slovesnosti v Kinoteki Nagrajenci na zaključni slovesnosti v Kinoteki Po zaključku natečaja letošnjega oktobra je filmčke pregledala tričlanska nate-čajna komisija in izmed njih izbrala tri zmagovalne filmčke (OŠ Bizeljsko - film brez naslova, OŠ Gornja Radgona -»Igra odraslih«, in OŠ Grad - »OŠ Grad ima talent«) in še dva (OŠ narodnega heroja Rajka - filma »Korupcija v razredu« ter »Podkupljeno tekmovanje«), ki sta si zaslužila posebno omembo. Avtorji izbranih filmčkov bodo lahko za nagrado na eni od sodelujočih slovenskih srednjih šol z medijskim programom -Srednji medijski in grafični šoli Ljubljana, Srednji šoli za oblikovanje Maribor, Ekonomski šoli Novo mesto in Ekonomski gimnaziji in srednji šoli Radovljica -svoj filmček profesionalno posneli z dijaki in mentorji medijskih programov. Na tak način bo komisija k osveščanju o korupcijskih temah pritegnila tudi srednješolce in njihove učitelje. A PRAVA 5 NOVICE OSTALE NOVICE Rok za prijavo seznamov oseb, odgovornih za javna naročila V skladu s sprejetim Pojasnilom o sporočanju seznamov oseb odgovornih za javna naročila, se rok za prijavo izteče 31. 12. 2016. Zavezanca je potrebno prijaviti na elektronskem obrazcu in ne na splošnem dopisu. Obrazec je dostopen tukaj. Obrazec je potrebno opremiti tudi z žigom in podpisom odgovorne osebe. Teh obrazcev ne izpolnjujejo zavezanci sami. Sklepno želimo vse organe tudi opozoriti, da je potrebno pri prijavi te skupine zavezancev upoštevati nove mejne vrednosti. Od 1. 4. 2016 so zavezanci za sporočanje podatkov o premoženjskem stanju, kot osebe, odgovorne za javna naročila, osebe, ki so sodelovale pri postopkih javnih naročil: Na splošnem področju: • pri naročanju blaga ali storitev in za projektni natečaj, če je vrednost javnega naročila enaka ali višja od 135.000 EUR brez DDV (organi RS in samoupravne lokalne skupnosti) oziroma enaka ali višja od 209.000 EUR brez DDV (če je organ RS ali samoupravna lokalna skupnost dejavna na področju obrambe in naroča blago, ki ni navedeno v Prilogi III Direktive 2014/24/EU, druge osebe javnega prava); • pri naročanju gradenj, če je vrednost javnega naročila enaka ali višja od 500.000 EUR brez DDV; • pri naročanju socialnih in drugih posebnih storitev, če je vrednost javnega naročila enaka ali višja od 750.000 EUR brez DDV. Na infrastrukturnem področju: • pri naročanju blaga ali storitev in za projektni natečaj, če je vrednost javnega naročila enaka ali višja od 418.000 EUR brez DDV; • pri naročanju gradenj, če je vred- nost javnega naročila enaka ali višja od 1.000.000 EUR brez DDV; • pri naročanju socialnih in drugih posebnih storitev, če je vrednost javnega naročila enaka ali višja od 1.000.000 EUR brez DDV. Načelno mnenje glede vzpostavitve registra medicinskih pripomočkov in vigilančnih zapletov_ Komisija je sprejela načelno mnenje glede vzpostavitve registra medicinskih pripomočkov in vigilančnih zapletov. Senat komisije je v torek, 13. decembra 2016, na seji sprejel naslednje načelno mnenje: Stanje, ko se izvajalci zdravstvene dejavnosti pri svojem delu seznanijo z »zapleti z medicinskimi pripomočki« (vigilanca), in o tem ne obvestijo Javne agencije za zdravila in medicinske pripomočke, pri čemer je potrebno izvesti ustrezne zdravstvene storitve z namenom varovanja človeških življenj, ter imajo neposredne povezave s proizvajalci in/ali trgovci teh medicinskih pripomočkov, katerim izražajo interes za pridobitev donacij-skih in/ali sponzorskih sredstev za namen izobraževanj in usposabljanj zdravstvenih delavcev, ustvarja koru-pcijska tveganja; in priporočili: • zdravstveno osebje in drugo osebje (nabavna služba, vodstvo) v javni zdravstveni mreži je potrebno seznaniti, da so izvajalci zdravstvene dejavnosti dolžni v roku 24 ur seznaniti Javno agencijo za zdravila in medicinske pripomočke o zapletu z medicinskimi pripomočki, • ustrezno je potrebno urediti, da ne bodo stroški odprave zapleta z medicinskimi pripomočki, ki so posledica neustrezne kvalitete oziroma stvarnih napak na medicinskem pripomočku, za katere odgovarja proizvajalec, bremenili izključno javno zdravstvene blagajne. Proizvajalec in/ali njegov trgovec morata zaradi izdelka neustrezne kvalitete prevzeti tudi odgovornost za nastalo škodo in nositi finančne posledice. Zaradi neustrezne kvalitete medicinskih pripomočkov, ki so vgrajeni v paciente, imajo posledice (finančne in druge) tudi pacienti, kar bi bilo potrebno tudi ustrezno urediti (pacienti imajo pravico vedeti!). Načelno mnenje je objavljeno tukaj. KPK Vestnik Komisije za preprečevanje korupcije je licenciran pod licenco Creative Commons priznanje avtorstva 2.5 Slovenija. Ustvarjen je na podlagi dela, dostopnega na www.kpk-rs.si. Dodatna dovoljenja, ki jih ne obsega ta licenca, so dostopna na anti.korupcija@kpk-rs.si. INTEGRITETA | ODGOVORNOST | VLADAVINA PRAVA 6