URN_NBN_SI_doc-O90X6KQT

234 Poročila in ocene 1.19 Objavljena recenzija, prikaz knjige, kritika Šolstvo v domžalski občini: zbornik ob 150-letnici ustanovitve osnovne šole v Domžalah. Domžale: Občina, 2014, 272 str. Sredina 19. stoletja je pomembna prelomnica v gospodarsko-socialnem, pros- vetno-kulturnem in demografskem razvoju Domžal. Z razmahom slamnikarske industrije, ki se je kmalu uveljavila na evropskem trgu, je bila povezana tudi nagla rast prebivalstva v kraju. V takih razmerah je konec leta 1864 začela v Domžalah delovati tudi prva javna šola - trivialka. V domžalski občini so ta 150-letni jubilej bogato zaz- namovali. Odbor, sestavljen iz predstavnikov izobraževalnih in kulturnih zavodov ter vod- stva občine, je v sodelovanju s posameznimi šolami pripravil za celotno jubilejno leto 2014 program številnih strokovnih dejavnosti in kulturnih prireditev, kot najobsež- nejše delo pa si je zastavil izdajo tematskega zbornika in postavitev razstave s prikazom celovite podobe razvoja šolstva na območju sedanje Občine Domžale od konca 18. stoletja do sedanjega časa. Uresničenje te zahtevne naloge je zaupal strokovni skupini, sestavljeni pretežno iz učiteljic zgodovine oziroma pedagoginj, ki so že raziskovale zgodovino posameznih šol in objavljale prispevke v šolskih in lokalnih glasilih ter zbornikih. Na delovnih posvetih je skupina oblikovala vsebinsko strukturo zbornika, se dogovorila o obsegu posameznih prispevkov in ilustrativnem gradivu ter se sezna- nila z ohranjenimi viri in dosedanjo literaturo o zgodovini šolstva v domžalski občini. V sodelovanju z vodstvi šol je pripravila tudi seznam avtorjev, ki naj bi vsak zavod predstavili v obsegu, ki je sorazmeren s časom njegovega obstoja. V zborniku je 24 avtoric in avtorjev napisalo 16 strokovnih člankov. Urednica zbornika Andreja Pogačnik Jarc, podžupanja in dolgoletna ravnateljica, se jim je v predgovoru zahvalila za prizadevno raziskovalno delo, s katerim so osvetlili značilnos- ti razvoja vseh izobraževalnih zavodov in dejavnosti v domžalski občini. Zbornik je razdeljen na tri vsebinske sklope. Uvodnemu prikazu poglavitnih posebnosti razvoja šolstva v vseh obdobjih sledi osrednji del, posvečen 150-letnici šolstva v Domžalah, ki vsebuje 11 člankov o razmahu šolstva v mestu, v sklepnem delu pa trije prispevki osvetljujejo razvoj šol v drugih večjih krajih domžalske občine. Glede na jubilejni značaj zbornika je v prvem članku prikazan razvoj Domžal od vaškega naselja do trga (1925) in mesta (1952) ter njihova pot do pomembnega izobraževalnega središča za južni del nekdanjega kamniškega okraja, ki se je začela leta 1921 z ustanovitvijo Obrtno-nadaljevalne šole in sklenila z oblikovanjem sedanje Srednje šole Domžale leta 2002. V njem so osvetljeni tudi gospodarski, demografski in drugi dejavniki, ki so v različnih obdobjih vplivali na oblikovanje šolske mreže in uvajanje različnih stopenj šolstva. Krepitev industrije, obrti in trgovine je vplivala na

RkJQdWJsaXNoZXIy