α Matematika v šoli ∞ XXI. [2015] ∞ 99-100 Izšla je monografija Učenci z učnimi težavami pri matema- tiki - Prepoznavanje učnih težav in model pomoči Zavoda Re- publike Slovenije za šolstvo, 2015, avtoric Amalije Žakelj, Mile- ne Valenčič Zuljan. Monografija Učenci z učnimi težavami pri matematiki se lote- va zelo aktualne tematike – govori o učnih težavah ter ukrepih pomoči učencem z učnimi težavami (pri matematiki). V mnogih segmentih monografija presega okvir matematike, obravnava vrsto vprašanj, ki se nanašajo na uravnavanje in izvajanje pouka matematike, posveča pa se tudi vprašanjem z vidika obče didak- tike. V teoretičnem delu avtorici sledita sodobnim ugotovitvam in spoznanjem na področju dela z učenci z učnimi težavami, zdru- žujeta znanje iz didaktike matematike z védenjem o učencih z učnimi težavami ter značilnostih učnih težav, upoštevata tako ugotovitve in izkušnje pri delu z učenci z učnimi težavami, re- zultate nacionalnih in mednarodnih raziskav in merjenj znanja učencev, ki kažejo na nevralgične točke pri dosežkih učencev kot tudi teorijo učenja in strategije dela z učenci z učnimi težava- mi. Tako so v teoretičnem delu monografije pregledno prikaza- ni znaki in vzroki učnih težav učencev pri matematiki, ukrepi pomoči učencem z učnimi težavami ter izvirni model pomoči Pomoč učencem z učnimi težavami pri matematiki (UTMAT). Model temelji na predpostavkah kakovostnega pouka za učence z učnimi težavami: osmišljanje matematičnega znanja s perspek- tive pomoči učencem z učnimi težavami, pouk kot vzajemna de- Učenci z učnimi težavami pri matematiki - Prepoznavanje učnih težav in model pomoči amalija Žakelj Zavod RS za šolstvo 0100 Učenci z učnimi težavami pri matematiki - Prepoznavanje učnih težav in model pomoči javnost učenca in učitelja (načelo vzajemne odgovornosti) ter načelo udeleženosti učen- ca pri načrtovanju, izvajanju in evalviranju pouka. Model s svojimi rešitvami posega tako na kognitivno kot na konativno pod- ročje. Natančno razdela načrtovanje didak- tične enote s perspektive pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki ter izvajanje učnega procesa s perspektive pomoči učen- cem z učnimi težavami pri matematiki. V empiričnem delu so predstavljeni re- zultati empirične raziskave o trenutni praksi načina nudenja pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki. Ugotovitve razis- kave nakazujejo vzajemno prepletenost in medsebojni vpliv kognitivnih, emocionalnih in socialnih dejavnikov učenja. Avtorici v zaključku nakažeta tudi smeri nadaljnjega raziskovanja in razvojnega dela z učenci z učnimi težavami. Tako poudari- ta, da bi bilo potrebno na temelju rezultatov raziskave nadaljevati razvojno raziskovalno delo na področju dela z učenci z učnimi teža- vami pri matematiki in širše. Z metodološke- ga in didaktičnega vidika naj bi te raziskave temeljile tudi na neposrednem opazovanju pouka, sistematičnem delu z učitelji, npr. skozi skrbno načrtovane manjše projekte akcijskega raziskovanja, ki bi vključevali tim učiteljev matematike in interdisciplinarni tim raziskovalcev (npr. specialni didaktik matematike, specialno-rehabilitacijski peda- gog, didaktik, psiholog). Monografija je bogato gradivo tako za ra- ziskovalce na področju pedagoškega razisko- vanja kot tudi za študente razrednega pouka in matematike, študente pedagogike, učitelje, strokovne delavce šolske svetovalne službe oz. strokovne delavce, ki delajo neposredno z učenci z učnimi težavami. Informacije in naročila: • po pošti: Zavod RS za Šolstvo, Poljanska cesta 28, 1000 Ljubljana • po faksu: 01/3005199 • po elektronski pošti: zalozba@zrss.si • na spletni strani: http://www.zrss.si Amalija Žakelj, Milena Valenčič Zuljan Učenci z učnimi težavami pri matematiki Prepoznavanje učnih težav in model pomoči 2015, ISBN 978-961-03-0306-0, 200 str., 25,00 EUR