Delegati zbora združenega dela o gospodarjenju Na podlagi sklepa 2. sejezbora zdaiženega dela z dne 15. 5. 1986 ob obravnavi »Ocene obravnave zaključnih računov za leto 1985 v organizacijah združenega dela občine Ljubljana-Šiška«, je sku-pina delegatov pripravila prediog etališč in sklepov I. 1. Zbor združenega dela, kot neposredno zainte-resiran, se je vključil v aktivnost zveze sindikatov v zvezi z obravnavo zaključnih računov organizacij zdtuženega dela v letu 1985, oz. tudi v aktivnosti v zvezi z uresničevanjem resolucije o gospodarskem razvoju v I. četrtletju 1986. Zbor zavezuje vse samoupravne organe in DPO v OZD, da stalno spremljajo rezultate poslovanja, predvsem ob periodičnih obračunih na podlagi pra-vočasno pridobljenih podatkov strokovnih služb teh OZD, ki so dolžne to zagotoviti v rokovno predvide-nem času, ki je opredeljen v rokovniku OS ZSS. 2. V nominalnih kazalcih sp rezultati gospodarje-nja v letu 1985 ugodni, v realnem pogledu, razen gi-banja osebnih dohodkov, pa se delitvena razmerja dohodka slabšajo na škodo enostavne in razširjene reprodukcije. Ta trend se v letu 1986 nadaljuje. 3. Sprejete razvojne prioritete, gledano s stališča gibanjvšišenskemgospodarstvu.sesiceruresniču-jejo. Tozlasti veljaza rezultate v ekonomskih odno-sih s tujino, kjer je nominalen porast in struktura v skladu z začrtano politiko. Za realno oceno stanja. ki pa je nujnazaradi bodočih rezultatov, pa jepotrebno ugotoviti: — da so letošnji izvozni rezultati v kvantitativnih pokazateljih ugodni v primerjavi z enakim lanskim obobjem, ko je bila izvozna rast izredno nizka; — da je rast proizvodnjeza izvoz povezana s ko-riščenjem lansko leto nabavljenih zalog reprodukcij-skega materiala, da pa so letošnje uvozne nabave vprašljive tudi zaradi določenih prioritet, po katerih banke izvršujejo plačila v tujino; — izvozna usmeritev gospodarstva sicer obsta-ja, ne pa tudi ustrezno motiviran interes za nove izvozne aranžmaje. Politika izvoznih stimulacij je defektna zaradi nezadostnih sredstev in neažur-nega izplačevanja izvoznih stimulacij. Zaradi tega so cene na domačem trgu privlačnejše, kar tudi vpliva na manjši izvozni interes in manjši obseg izvoza; — problem nekonkurenčnosti v mednarodni me-njavi je identificiran kot defekt v gospodarjenju orga-nizacij zdruzenega dela. Sprejetih je bilo že vrsto sklepov in pobud za boljšo organiziranost dela, večjo produktivnost, boljše koriščenje kapacitet itd. — skratka za aktivnost v organizacijah združenega dela za zmanjšanje stroškov in s tem za večjo do-mačo im mednarodno konkurenčnost. — z boljšo kvaliteto dela in s konkurenčnostjo na mednarodnem trgu moramo preseči problem dum-ping cen. 4. Delitev dohodka po zaključnih računih za leto 1985, tudi na podlagi periodičnih obračunov v letu 1986, je neugodna s stališča dela dohodka, s kate-rim razpolagajo delavci v združenem delu. Nove ob-veznosli za splošno ih skupno porabo so narekovale uvedbo novih davčnih oz. povečanje dosedanjih obremenitev. Delavci v združenem delu šišenskega gospodarstva bi to okoliščino morali upoštevati pri pripravi in sprejemu samoupravnih odločitev o delitvi čistega dohodka, na del za osebne dohodke in skupno porabo v primerjavi z akumulacijo in s tem zagotoviti upoštevanje resolucijskih usmeritev. 5. Politika delitve osebnih dohodkov resda nomi-nalno in realno sledi stopnji inflacije — porastu cen in življenjskih stroškov, ne pa tudi uspešnosti v gospo-darjenju, računajoč pri tem vedno večje stroške proizvodnje in padajočo produktivnost dela, ki po-vratno vplivajo oziroma povzročajo vedno višjo stopnjo inflacije. Zlasti bi morali najprejanalitično, nato pa tudi kon-kretno sprejeti ustrezne ukrepe za dohodkovno kon-solidacijo znotraj vsake organizacije združenega dela, kot izhodišča za realno planiranje svojega ra-zvoja, za delitev osebnih dohodkov skladno z rastjo oziroma stopnjo produktivnosti, ne pa zgolj v odvi-snosti do porasta inflacije. 6. Stroškovni princip, racionalnost in štednja je stalna, obvezujoča naioga vseh delavcev v gospo-darstvu in delavcev v OZD družbenih dejavnosti in materialne proizvodnje. Ta naloga tudi ne izvzema proračunske porabe na nivoju občinske skupščine, izvršnega sveta in upravnih organov. V gospodarskih gibanjih nastaja nasprotujoče si stanje; z ene strani delna rast in oživljanje gospo-darstva, po drugi strani pa pospeševanje inflacijskih gibanj. Za uspešno planiranje razvoja, za hitrejšo sanacijo sedanjih gospodarskih razmer je v pripravi ukrepov nujno upoštevati efekte padca cen nafte v svetu, zmanjševanje obresti na svetovnem trgu, padec vrednosti dolarja v odnosu na druge valute. Vse to omogoča povečevanje družbenega proi-zvoda oziroma domačo porabo — povečanje go-spodarske rasti in zmanjšanje inflacijskih pritiskov. Tako zahtevo moramo postaviti kot obvezo, ki mora biti uresničena na nivoju republike infede-racije. V kreditno monetarni politiki bi se morali vrniti na nekatere. v lotu 1985 dogovorjene ukrepe, kot na primer: — da bomo zagotovili plasiranje namensko zbranih sredstev za stanovanjsko izgradnjo izven bančnih limitov; — ustrezna stanovanjska izgradnja bi povečala celotno povpraševanje tudi z angažiranjem hranilnih vlog prebivalstva; Preverjanje sprejetih ukrepov bomo opravili ob analizi in razpravi o polletnih gospodarskih rezulta-tih. Do tega časa bi v organizacijah združenega dela morali izdelati analizo o gospodarskih rezultatih, primerjalno z načrtovanim razvojem v letošnjem letu in ukrepi, ki bodo uresničevanje politike doseganja večjega dohodka zagotavljali zlasti z zagotovitvijo take politike izplačevanja OD, ki bo usklajena z reso-lucijsko usmeritvijo oz. z doseženim dohodkom, kar toliko bolj velja za organizacije združenega dela, ki so v izgubi oz. na meji uspešnega poslovanja. Praksa tekočega spremljanja gospodarjenja v or-ganizacijah združenega dela bo omogočala tekoče reševanje problemov in odprtih vprašanj. Omogo-čala pa bo tudi, da bomo ob realnih kazalcih načrto-vali razvoj in gospodarsko politiko za naslednja leta oz. obdobja. Delegati so stališča in sklepe potrdili na seji z dne. 28. maja 1986