URADNO GLASILO OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI VSEBINA 16. SKLEP O POTRDITVI SPREMEMBE 7. ČLENA IN SPREJEMU ČISTOPISA ODLOKA O MERILIH ZA ODMERO KOMUNALNEGA PRISPEVKA IN PROGRAMU OPREMLJANJA ZA GRADNJO KOMUNALNE INFRASTRUKTURE ZA OBMOČJE OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 17. ČISTOPIS ODLOKA O MERILIH ZA ODMERO KOMUNALNEGA PRISPEVKA IN PROGRAMU OPREMLJANJA ZA GRADNJO KOMUNALNE INFRASTRUKTURE ZA OBMOČJE OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 18. SKLEP O IMENOVANJU ČLANA KOMISIJE ZA ŠTIPENDIRANJE 19. SKLEP O IMENOVANJU ČLANA VAŠKEGA ODBORA SREDIŠČE OB DRAVI 20. SKLEP O PRERAZPOREDITVI SREDSTEV 21. SKLEP O ODPRTJU NOVE PRORAČUNSKE VRSTICE 22. SKLEP O IMENOVANJU ČLANOV V SVET ZA VARSTVO UPORABNIKOV JAVNIH DOBRIN 23. SKLEP O ODPRTJU NOVEGA ODDELKA V VRTCU SREDIŠČE OB DRAVI 24. SKLEP O PRODAJI NEPREMIČNEGA PREMOŽENJA 25. SKLEP O OBJAVI JAVNEGA RAZPISA ZA PODELJEVANJE PRORAČUNSKIH SREDSTEV ZA OHRANJANJE IN RAZVOJ KMETIJSTVA IN PODEŽELJA 26. JAVNI RAZPIS O DODELJEVANJU DRŽAVNIH POMOČI ZA ORANJANJE IN RAZVOJ KMETIJSTVA IN PODEŽELJA V V OBČINI SREDIŠČE OB DRAVI ZA LETO 2009 16. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ), Zakona o prostorskem načrtovanju je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 20. redni seji dne 9.3.2009 sprejel naslednji SKLEP 1. člen Potrdi in sprejme se predlog spremembe 7. člena Odloka o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Središče ob Dravi, ki je bil objavljen v Uradnem glasilu slovenskih občin št. 14/2008. Predlog spremembe je sestavni del sklepa. 2. člen 17. Na podlagi 15. člena Statuta Občine Središče ob Dravi (Uradni Vestnik Občine Ormož, štev. 8/2007 ) in Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, štev. 33/07) je Občinski svet Občine Središče Potrdi in sprejme se čistopis Odloka o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Središče ob Dravi. 3. člen Predlog čistopisa odloka je sestavni del sklepa. Program opremljanja je sestavni del sklepa. 4. člen Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 03230-1/2009-2 Središče ob Dravi, dne 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI ob Dravi na svoji 20. redni seji dne 9.3.2009 sprejel ČISTOPIS ODLOKA Izdajatelj Uradnega glasila: Občina Središče ob Dravi, Trg talcev 4, 2277 Središče ob Dravi o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Središče ob Dravi 1. člen (predmet odloka) (1) S tem odlokom se sprejmejo splošna merila za odmero komunalnega prispevka in program opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Središče ob Dravi. 2. člen (pojmi) Pojmi imajo po tem odloku naslednji pomen: 1. program opremljanja je akt, ki ga občina sprejme za določanje in usklajevanje dejavnosti v zvezi z opremljanjem zemljišč s komunalno infrastrukturo, ob upoštevanju finančne konstrukcije posamezne investicije iz načrta razvojnih programov občinskega proračuna; 2. komunalna infrastruktura so objekti oziroma omrežja lokalne gospodarske javne infrastrukture ter grajeno javno dobro lokalnega pomena; 3. komunalni prispevek je plačilo dela stroškov opremljanja zemljišč s komunalno infrastrukturo, ki se odmerja na obračunskem območju, ki je določeno v programu opremljanja in ga zavezanec za plačilo komunalnega prispevka plača občini; 4. obračunsko območje je območje, na katerem se zagotavlja priključevanje na obstoječo ali načrtovano komunalno infrastrukturo oziroma območje njene uporabe; 5. priključna moč objekta je določena kot neto tlorisna površina objekta oziroma njen del v lasti zavezanca, pomnožen s faktorjem dejavnosti. Za spremembo priključne moči šteje tudi sprememba neto tlorisne površine objekta oz. sprememba njene namembnosti; 6. gradbena parcela je zemljišče, sestavljeno iz ene ali več zemljiških parcel ali njihovih delov, na katerem stoji oziroma na katerem je predviden objekt in na katerem so urejene površine, ki služijo takšnemu objektu oziroma je predvidena ureditev površin, ki bodo služile takšnemu objektu in se ugotovi iz projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja; 7. neto tlorisna površina objekta je seštevek vseh tlorisnih površin objekta, ki se izračuna po standardu SIST ISO 9836; 8. faktor dejavnosti je racionalno število med 0,5 in 1,5, ki ga glede na pretežno namembnost posameznega objekta in stopnjo izkoriščanja posamezne komunalne infrastrukture določi program opremljanja; 9. zemljiška parcela je strnjeno zemljišče, ki leži znotraj ene katastrske občine in je v zemljiškem katastru označeno kot zemljiška parcela s svojo enolično parcelno številko. Izrazi, uporabljeni v tem odloku, katerih pomen ni določen v prejšnjem odstavku, imajo enak pomen kot ga določajo predpisi s področja graditve objektov in urejanja prostora. 3. člen (izračun komunalnega prispevka) Komunalni prispevek za gradnjo posamezne vrste komunalne infrastrukture se izračuna na naslednji način: kjer je: Kri Kpj — (Aparcela ■ Cpj . Dpj) + (Kdejavnost ■ Atiorisna ■ Cti . Dti) ....... komunalni prispevek za določeno vrsto infrastrukture; Aparcela površina gradbene parcele objekta; Atiorisna neto tlorisna površina predvidenega objekta; Dpi delež parcele pri izračunu komunalnega prispevka (min. 0,3, max. 0,7); n delež neto tlorisne površine objekta pri izračunu komunalnega prispevka (min. 0,3, U: ...... max. 0,7); Dpi + Dti = 1 ...... Če odlok ne določi drugače je razmerje DPi: Dti = 0,5 : 0,5; Kdejavi Dpi Oti V primeru, da gre za mešano območje, občina določi faktor dejavnosti (Kdejavnosti). Če odlok ne določi drugače, je faktor dejavnosti 1,0; cena na m2 zemljiške parcele za posamezno vrsto komunalne infrastrukture na območju opremljanja; cena na m2 neto tlorisne površine za posamezno vrsto komunalne infrastrukture na območju opremljanja; 4. člen (splošna merila za odmero komunalnega prispevka) (1) Splošna merila, določena s tem odlokom so: razmerje med merilom parcele in merilom neto tlorisne površine (DPi in D«) faktor dejavnosti (Kdejavnost) olajšave za določene kategorije zavezancev (2) Razmerje med merilom parcele in merilom neto tlorisne površine je enako in znaša DPi = 0^5 in D« = 0J5. (3) Faktor dejavnosti je odvisen od vrste objekta, ki je predmet odmere komunalnega prispevka glede na pretežno dejavnost. Vrsta objekta Faktor dejavnosti Večstanovanjski objekt s storitvenimi dejavnostmi v eni etaži 1,2 Večstanovanjski objekt s storitvenimi dejavnostmi v več kot eni etaži 1,3 Industrijski ali obrtni obiekti 1,5 Objekt javnega značaja v izobraževalne namene (šola, vrtec) 0,5 Objekt javnega značaja (prostori občine, krajevne skupnosti, gasilski dom, kulturni dom) 0,8 Športni objekti, pokopališča 0,5 Obiekti poslovnih dejavnosti 1,0 Obiekti s trgovino ali skladiščno dejavnostjo 1,0 Kmetijski gospodarski objekti (do 150 m^) 0,5 Enostanovanjski in ostali objekti (vinske kleti, počitniški objekti,...) 1,0 (4) Zavezanec za plačilo komunalnega prispevka je investitor oziroma lastnik objekta: • za katerega ni potrebno pridobiti gradbenega dovoljenja, se pa na novo priključuje na obstoječo ali predvideno komunalno infrastrukturo. Komunalni prispevek se zavezancu odmeri na njegovo zahtevo ali po uradni dolžnosti; • za katerega je potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje in se na novo priključuje na obstoječo ali predvideno komunalno infrastrukturo. Komunalni prispevek se zavezancu odmeri na njegovo zahtevo, pred izdajo gradbenega dovoljenja; • ki povečuje priključno moč objekta. Komunalni prispevek se zavezancu odmeri na njegovo zahtevo ali po uradni dolžnosti. 5 (5) Zavezanci so oproščeni plačila komunalnega prispevka v naslednjih primerih: • Plačila komunalnega prispevka so oproščeni neposredni uporabniki proračuna. Občinski svet lahko delno ali v celoti oprosti plačila komunalnega prispevka posredne uporabnike proračuna, katerih ustanovitelj je Občina - javna gospodarska infrastruktura, neprofitna stanovanja, gasilski domovi, kulturni in športni objekti, otroški vrtci in šole, kjer je edini investitor Občina; • Plačila komunalnega prispevka so lahko delno ali v celoti oproščeni tudi tisti investitorji, ki vlagajo v izgradnjo neprofitnih stanovanj, niso pa neposredni porabniki občinskega proračuna • Za mlade družine, kot jih določa Zakon o nacionalni stanovanjski varčevalni shemi in subvencijah mladim družinam za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja in družine s tremi ali več otroci, se višina komunalnega prispevka zmanjša za 70 % tako, da se izračunani prispevek iz 5. člena tega odloka množi s faktorjem olajšave (Kolaj) 0,3; • Investitorjem, ki nameravajo v občini Središče ob Dravi prijaviti stalno prebivališče po izvedeni investiciji in ob vložitvi vloge za izračun komunalnega prispevka podajo izjavo o nameri stalnega prebivališča se prizna olajšava v višini 50 %. Investitor ob izdaji odločbe o komunalnem prispevku vplača celotni znesek, višina sredstev, ki se mu prizna kot olajšava pa se vrne po predloženem dokazilu o prijavi stalnega prebivališča. ( kolaj) 0,5. • Investitorjem, ki se priključujejo na javno komunalno omrežje - vodovod in meteorna kanalizacija se prizna olajšava v višini 20 %. ( kolaj) 0,8; • Za objekte lokalne gospodarske infrastrukture, katerih investitor bi praviloma bila lokalna skupnost in jih je investitor izvedel na svoje stroške ali v okviru izvajanja javne službe sofinanciral njihovo izgradnjo na predpisan način, se pri odmeri komunalnega prispevka, upošteva delež njegovega prispevka v izgradnjo posamezne komunalne infrastrukture, na katere se bo ali se že priključuje njegov objekt; • V primeru, daje vrednost namenskih plačil investitorja oziroma sofinanciranja v izgradnjo posamezne vrste komunalne infrastrukture večja kot z odlokom določena višina komunalnega prispevka za posamezno vrsto komunalne infrastrukture, se investitorja oziroma sofinancerja oprosti plačila stroškov vlaganj v posamezno komunalno infrastrukturo, razlika pa se mu ne povrne; • Investitor oziroma sofinancer dokazuje vlaganja v objekte lokalne gospodarske infrastrukture s sklenjeno pogodbo z lokalno skupnostjo oziroma sklicevanjem na predpise, na podlagi katerih je sofinanciral njihovo izgradnjo ter dokazili o plačanih zneskih, v kolikor s temi podatki ne razpolaga organ v smislu zakona, ki ureja dostop do informacij javnega značaja. • V kolikor želi investitor zgraditi industrijski ali obrtni objekt, ki bo ustvaril nova delovna mesta lahko občinski svet sprejme sklep o znižanju faktorja dejavnosti oziroma ga oprosti plačila komunalnega prispevka; • Olajšave se med seboj izključujejo, upošteva se najugodnejša. (6) Splošna merila za odmero komunalnega prispevka se uporabljajo za vsa obračunska območja določena s tem odlokom in za vsa obračunska območja določena s spremembami in dopolnitvami tega odloka, razen če posamezni program opremljanja za investicije v gradnjo komunalne infrastrukture za določeno obračunsko območje ne določa posebnih meril. 5. člen (vsebina programa opremljanja) (1) Program opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Središče ob Dravi je sestavljen iz: programa opremljanja za obstoječo komunalno infrastrukturo za območje občine Središče ob Dravi. (2) S tem odlokom se sprejme program opremljanja za obstoječo komunalno infrastrukturo za območje občine Središče ob Dravi. 6. člen (vsebina programa opremljanja za obstoječo komunalno infrastrukturo) (1) Program opremljanja za obstoječo komunalno infrastrukturo je sestavljen iz besedila in grafičnega dela, ki sta sestavni del tega odloka ter prilog. (2) Besedilo programa opremljanja obsega naslednja poglavja: 1 2 3 1. POVZETEK PROGRAMA OPREMLJANJA 2. SPLOŠNI DEL PROGRAMA OPREMLJANJA 2.1 Pojmi in kratice 2.2 Podatki o naročniku in izdelovalcu 2.3 Namen izdelave programa opremljanja 2.4 Opis območja opremljanja 2.5 Podlage za izdelavo programa opremljanja 3. OBSTOJEČA KOMUNALNA INFRASTRUKTURA 3.1 Opis stanja obstoječe komunalne infrastrukture 3.2 Obračunska območja obstoječe komunalne infrastrukture 3.3 Površine obračunskih območij 3.4 Nadomestitveni stroški obstoječe komunalne infrastrukture (Ss) 3.5 Obračunski stroški obstoječe komunalne infrastrukture (So) 4. PODLAGE ZA ODMERO KOMUNALNEGA PRISPEVKA 4.1 Preračun obračunskih stroškov obstoječe komunalne infrastrukture na merske enote 4.2 Razmerje med merilom parcele in merilom neto tlorisne površine (DPi in D«) 4.3 Faktor dejavnosti (Kdejavnosti) 4.4 Olajšave za določene kategorije zavezancev 4.5 Znižanje komunalnega prispevka zaradi vlaganj investitorja 4.6 Izračun komunalnega prispevka 5. PRILOGA - GRAFIČNE SHEME (3) Grafični del programa opremljanja obsega: 1. Občina Središče ob Dravi 2. Naselja občini 3. Načrt parcel 4. Vodovodno omrežje 5. Kanalizacijsko omrežje 6. Ceste, javna razsvetljava 7. Obračunska območja - vodovod 8. Obračunska območja - kanalizacija 9. Obračunska območja - ceste, javna razsvetljava (4) Priloge programa opremljanja so: 1. seznam upoštevanih dokumentov dolgoročnega razvojnega načrtovanja in prostorskih aktov: Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Ormož; (Ur. Vestnik Občine Ormož, št: 7/03) Odlok o sprejemu prostorskih ureditvenih pogojih za južni nižinski del občine Ormož, (Ur. Vestnik Občine Ormož, št: 8/2000). Strokovne osnove za pripravo planskih dokumentov občine Ormož - grafični del, Geodetski zavod Slovenije, 1982 Dolgoročni družbeni plan občine Ormož za obdobje 1986 - 2000; dolgoročni plan (Ur. V. št. 14/86, 9/92, 27/94, 33/95, 4/97) Odlok o določitvi pomožnih objektov za potrebe občanov in njihovih družin v občini Ormož (Ur. V. št. 16/86, 22/94) Odlok o varstvenih pasovih vodnih virov in ukrepih za zavarovanje voda v občini Ormož (Ur. V. št. 27/87, 21/90, 11/92, 21/93) Odlok o razglasitvi naravnih znamenitosti v občini Ormož (Ur. V. št. 37/92) Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v občini Ormož (Ur. V. št. 37/92, 21/93, 12/97) Odlok o graditvi in vzdrževanju zaklonišč (Ur. V. št. 41/92) Odlok o kategorizaciji občinskih cest (Uradni Vestnik občine Ormož, št. 2/99, 13/99) Odlok o oglaševanju in plakatiranju (Uradni Vestnik občine Ormož št. 14/98) Odlok o občinskih cestah (Uradni Vestnik občine Ormož, št. 14/98) 2. seznam upoštevanih projektnih in investicijskih dokumentacij ter drugih dokumentov in strokovnih podlag: Enotske investicijske cene vodovoda in kanalizacije 7. člen (strošek opremljanja za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno infrastrukturo) (1) Strošek opremljanja za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno infrastrukturo predstavljata: CPi - strošek opremljanja kvadratnega metra parcele z določeno komunalno infrastrukturo na obračunskem območju, C« - strošek opremljanja kvadratnega metra neto tlorisne površine objekta z določeno komunalno infrastrukturo na obračunskem območju, (2) Strošek opremljanja za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno infrastrukturo se deli po posamezni vrsti komunalne infrastrukture za: kanalizacijo vodovod ceste javne površine javna razsvetljava 3 (3) Strošek opremljanja za odmero komunalnega prispevka za posamezno komunalno infrastrukturo po posameznih obračunskih območjih znaša: Kanalizacija ___________________________________________ Obračunsko območje Cena E uro/m2 površine parcele Cpi Cena E uro/m2 neto tlorisne površine Cti Naselje Središče ob Dravi 0,57 5,33 Naselje Grabe* 0,46 1,56 območje površine parcele Cpi neto tlorisne površine Cti Občina Središče ob Dravi 5,39 21,24 Javne površine Obračunsko območje Cena E uro/m2 površine parcele Cpi Cena E uro/m2 neto tlorisne površine Cti Občina Središče ob Dravi 0,17 0,66 Javna razsvetljava Obračunsko območje Cena E uro/m2 površine parcele Cpi Cena E uro/m2 neto tlorisne površine Cti Občina Središče ob Dravi 0,16 0,62 * zaračunava se samo na območju kjer je kanalizacija priključena. 8. člen (dostop do podatkov) (1) Program opremljanja za obstoječo komunalno infrastrukturo in programi opremljanja za investicije v gradnjo komunalne infrastrukture so vključno s prilogami na vpogled v času uradnih ur na Občini Središče ob Dravi. (2) Besedila programov opremljanja za obstoječo komunalno infrastrukturo in grafična priloga obračunskih območij s podlagami za odmero komunalnega prispevka v preglednem merilu se objavijo na svetovnem spletu na uradni spletni strani Občine Središče ob Dravi. Vodovod Ceste Obračunsko območje Cena E uro/m2 površine parcele Cpi Cena E uro/m2 neto tlorisne površine Cti Cena Cena Obračunsko E uro/m2 E uro/m2 9. člen (Posebni primeri obračuna komunalnega prispevka) (1) V primeru nadzidave, dozidave, rekonstrukcije, gradnje na obstoječi gradbeni parceli, nadomestne gradnje, ipd., se za izračun komunalnega prispevka upošteva le priključna moč objekta. V tem primeru se ne uporabljajo določbe tega odloka glede preračuna stroškov opremljanja na parcelo, ampak se upošteva zgolj del, vezan na neto tlorisno površino objekta oz. faktor dejavnosti. V tem primeru se neto tlorisna površina objekta izračuna kot razlika med neto tlorisno površino novega objekta in neto tlorisno površino obstoječega objekta. Če je vrednost pozitivna, se zanjo obračuna komunalni prispevek, v nasprotnem se komunalni prispevek ne obračuna. (2) V primeru, ko je vrednost komunalne infrastrukture, ki jo mora zagotoviti občina investitorjem večja od komunalnega prispevka, ki se obračunava na danem območju, mora investitor plačati dejansko vrednost potrebne infrastrukture oz. jo lahko izvede sam ter je tako oproščen plačila komunalnega prispevka. Ostale pravice in obveznosti investitorja in občine se dogovorijo s pogodbo iz 11. člena tega odloka. (3) V primeru izgradnje komunalne infrastrukture na prazni parceli (npr. ureditev vodovodnega priključka v vinogradu, kjer investitor trenutno nima namena graditi objekta) se prav tako obračuna komunalni prispevek. Kot osnova izračun se vzame faktor dejavnosti 1,0 ter Atiorisna = 60 m2 in Aparceia = 100 m2. V kolikor se na zemljišču zgradi objekt, se ponovno izračuna komunalni prispevek in upošteva razlika med na novo odmerjenim in že plačanim komunalnim prispevkom. Če je vrednost pozitivna, se zanjo obračuna komunalni prispevek, v nasprotnem se komunalni prispevek ne obračuna. (4) V primeru spremembe vrste objekta se pri izračunu komunalnega prispevka smiselno upoštevajo določila 8. člena tega odloka in v posebnih primerih tudi določila 1. odstavka tega člena. 10. člen (način odmere komunalnega prispevka in poraba sredstev) Komunalni prispevek zavezancu odmeri pristojni organ občinske uprave na njegovo zahtevo ali po uradni dolžnosti. Komunalni prispevek se odmeri z odločbo, ki mora vsebovati predvsem: • podatek o zavezancu in podatek o parcelah oz. objektih, za katere se komunalni prispevek odmerja; • podatek o infrastrukturi, za katero se odmerja komunalni prispevek; • podatek o višini komunalnega prispevka ter določitev rokov in način plačila; • podatek o morebitnih dogovorih, povezanih z investiranjem zavezanca na javnem omrežju, ki ni predmet odmere komunalnega prispevka; • podatke o uporabljenih merilih, ki so bili za posamezni objekt upoštevani pri izračunu komunalnega prispevka; • podatke o indeksiranju odmerjenega komunalnega prispevka; • podatke, ki so določeni s predpisi o splošnem upravnem postopku. Sredstva zbrana s plačili komunalnih prispevkov so prihodki občinskega proračuna, ki jih občina lahko porablja samo za namen opremljanja zemljišč za gradnjo, v skladu z načrtom razvojnih programov in se zbirajo na posebnem plačilnem podračunu, odprtem pri upravi Republike Slovenije za javna plačila. Gradnja po prejšnjem odstavku pomeni vsakršna investicija v gradnjo komunalne infrastrukture, razen: • vzdrževanje, obnavljanje ali nadomeščanje obstoječe komunalne infrastrukture, ki služi nemotenemu delovanju te infrastrukture; • prilagajanje obstoječe komunalne infrastrukture oskrbnim in tehničnim standardom; • odpravljanje pomanjkljivosti na obstoječi komunalni infrastrukturi, ki onemogočajo njeno normalno delovanje. 11. člen (pogodbena razmerja med investitorjem in občino) Ob plačilu komunalnega prispevka ima zavezanec pravico zahtevati sklenitev pogodbe z občino o medsebojnih obveznostih v zvezi s priključevanjem objekta na komunalno infrastrukturo. Pogodba vsebuje zlasti rok za priključitev objekta na komunalno infrastrukturo in tehnične pogoje priključevanja. Med Občino Središče ob Dravi in investitorjem komunalne opreme oziroma zavezancem za plačilo komunalnega prispevka bo sklenjena urbanistična pogodba, v kateri bodo naslednje opredelitve: • dela, ki jih bo izvedel zavezanec • način izvajanja gradnje (razpis za izvajalce) • rok izvedbe • način poračuna komunalnega prispevka za zavezance v 2. območju • pogoji prenosa zgrajene komunalne infrastrukture upravljavcem. Komunalni prispevek odmeri pristojni organ občinske uprave z odločbo. Stroški opremljanja kvadratnega metra parcele oziroma njenega dela v določenem obračunskem območju z določeno komunalno infrastrukturo in stroški opremljanja kvadratnega metra neto tlorisne površine objekta z določeno komunalno infrastrukturo se pri odmeri komunalnega prispevka indeksirajo ob uporabi povprečnega letnega indeksa cen za posamezno leto, ki ga objavlja združenje za gradbeništvo v okviru gospodarske zbornice Slovenije pod gradbena dela - ostala nizka gradnja. 12. člen (prenehanje veljavnosti) Z dnem uveljavitve čistopisa Odloka o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Središče ob Dravi, preneha veljati Odlok o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Središče ob Dravi, kije bil objavljen v Uradnem glasilu slovenskih občin št. 14/2008. 13. člen (začetek veljavnosti) Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 354-4/2008 Datum:9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 18. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) in 5. člena Pravilnika o štipendiranju ( Uradno glasilo slovenskih občin št. 27/08 ) je Občinski svet občine Središče ob Dravi na svoji 20. redni seji, dne 9.3. 2009 sprejel naslednji SKLEP O imenovanju člana komisije za štipendiranje 1. člen Potrdi se predlog za imenovanje člana v komisijo za štipendiranje. 2. člen V komisijo se za obdobje 4. let imenuje MARČEC DRAGO, OBREŽ 148/A, 2277 Središče ob Dravi 3. člen Predlaganega člana se zaprosi za soglasje 4. člen Ta sklep velja takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 03230-1/2009 -8 Središče ob Dravi, dne : 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 19. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) 3. člena Odloka o ustanovitvi vaških odborov Občinskega sveta Občine Središče ob Dravi in določitvi njihovih območij ( Uradno glasilo Občine Ormož št. 13/07 ) je Občinski svet občine Središče ob Dravi na svoji 20. redni seji, dne 9.3.32009 sprejel naslednji SKLEP O imenovanju člana Vaškega odbora Središče ob Dravi 1. člen Potrdi se predlog za prenehanje mandata članici Vaškega odbora Središče ob Dravi gospe KREČ KLAVDIJI, Kolodvorska cesta 13, Središče ob Dravi. 2. člen Kot novega člana se do konca mandata imenuje KOLARIČ JANKO, Slovenska cesta , 2277 Središče ob Dravi. 3. člen Predlaganega člana se zaprosi za soglasje. 4. člen Ta sklep velja takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka:03230-1/2009-9 Središče ob Dravi, dne : 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 20. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) na svoji redni seji dne sprejel naslednji SKLEP O prerazporeditvi sredstev 1. člen Potrdi in sprejme se predlog za prerazporeditev sredstev št. 1/2009 z dne 4.2.2009. 2. člen Predlog za prerazporeditev je sestavni del sklepa. 3. člen Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 03230-1/2009-10 Središče ob Dravi, dne 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 21. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) na svoji redni seji dne sprejel naslednji SKLEP O odprtju nove proračunske vrstice 2. člen Potrdi in sprejme se odprtje nove proračunske vrstice. 2. člen Predlog za odprtje je sestavni del sklepa. 4. člen Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 03230-1/2009-11 Središče ob Dravi, dne 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 22. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) in 4. člena Odloka o ustanovitvi sveta za varstvo uporabnikov javnih dobrin v Občini Središče ob Dravi ( Uradno glasilo Občine Središče ob Dravi )je Občinski svet občine Središče ob Dravi na svoji 20. redni seji, dne 9.3.2009 sprejel naslednji SKLEP O imenovanju članov v Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin 1 2 3 1. člen Potrdi se predlog za imenovanje članov v Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin v Občini Središče ob Dravi. 2. člen V Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin do izteka mandata članom Občinskega sveta se za posamezno vas imenujejo: HORVAT STANKA - Grabe KOČEVAR MARKO - Obrež JURJAŠEVIČ ANTON - Središče ob Dravi MEZNARIČ TONI-Šalovci LAŠIČ MARINA- Godeninci. 3. člen Predlagane člane se zaprosi za soglasje 4. člen Ta sklep velja takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 03230-1/2009- 12 Središče ob Dravi, dne : 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 23. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) in 36. člena Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Osnovna šola Središče ob Dravi ( Uradno glasilo slovenskih občin št. 2/2008 ) je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 20. redni seji dne 9.3.2009 sprejel naslednji SKLEP o odprtju novega oddelka v Vrtcu Središče ob Dravi 1. člen Osnovni šoli Središče ob Dravi - enoti vrtec se dovoli odprtje dodatnega oddelka za obdobje od 1. marca do 30 junija 2009, zaradi porasta števila vpisanih otrok v oddelek od 1 do 3 let starosti. Dovoli se dodatna zaposlitev potrebnega strokovnega kadra za določen čas. 2. člen Sklep se objavi v uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. 3. člen Ta sklep velja takoj. Številka: 03230-1/2009-13 Središče ob Dravi, dne : 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 24. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) in na podlagi 22. člena Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin ( Uradni list RS št. 14/07 ) je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 20. redni seji dne 9.3.2009 sprejel naslednji SKLEP O prodaji nepremičnega premoženja 1. člen Nepremičnini s pare. št. 147/6 in 147/5 k.o. Obrež se prodata na podlagi 22. člena Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin ( Uradni list RS št. 14/07 ). 2. člen. Ocenjena vrednost nepremičnin se zniža na 5 €/ m2. 3. člen Ta sklep velja takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 03230-1/2009 -14 Središče ob Dravi, dne : 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 25. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 20. redni seji dne 9.3. 2009 sprejel naslednji SKLEP O objavi javnega razpisa za podeljevanje proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja 1. člen Razpiše se in objavi Javni razpis za dodeljevanje proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj podeželja v Občini Središče ob Dravi za leto 2009. 2. člen Finančno se podprejo naslednji ukrepi: 1. naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo - posodabljanje kmetijskih gospodarstev - urejanje kmetijskih zemljišč 2. zagotavljanje tehnične podpore 3. Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah 4. Naložbe v opravljanje storitev in trženja proizvodov in storitev s kmetij 5. Izvajanje lokalne razvojne strategije LAS 3. člen Razpis se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Zbiranje vlog se zaključi z 30.09.2008. 4. člen Ta sklep velja takoj. Številka: 03230-1/2009-15 Središče ob Dravi, dne : 9.3.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 26. Občina Središče ob Dravi, Trg talcev 4, Središče ob Dravi objavlja na podlagi Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna RS (Uradni list RS, št. 50/07), sprejetega Odloka o proračunu Občine Središče ob Dravi za leto 2009 (Uradno glasilo Občine Središče ob Dravi št 1/2009) in Pravilnika o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Občini Središče ob Dravi za programsko obdobje 2007-2013 (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 19/2007) objavlja RAZPIS o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Občini Središče ob Dravi za leto 2009 PREDMET JAVNEGA RAZPISA Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev za razvoj kmetijstva in podeželja na območju občine Središče ob Dravi za leto 2009 po pravilih o dodeljevanju državnih pomoči v kmetijstvu, skladno z Uredbo komisije (ES) št. 1857/2006 in Uredbo komisije (ES) št. 1998/2006. Sredstva se razpisujejo za naslednje ukrepe: Naložbe v posodabljanje kmetijskih gospodarstev posodabljanje kmetijskih gospodarstev urejanje kmetijskih zemljišč Zagotavljanje tehnične podpore Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah Naložbe v opravljanje storitev in trženja proizvodov in storitev s kmetij Izvajanje lokalne razvojne strategije LAS VIŠINA RAZPISNIH SREDSTEV Višina sredstev Sredstva so zagotovljena v proračunu za leto 2009 v višini 13.000 ,00 EUR. Vrsta ukrepa Posodabljanje kmetijskih gospodarstev in urejanje kmetijskih zemljišč (11. člen Pravilnika ) v višini 9.000,00 eur Zagotavljanje tehnične podpore ( 14. člen Pravilnika ), v višini 1.000,00 eur) Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah ( 15. člen Pravilnika ) v višini 1.000,00 eur Naložbe v opravljanje storitev trženja proizvodov in storitev s kmetij ( 16. člen Pravilnika ) v višini 1.000,00 eur Izvajanje lokalne razvojne strategije LAS ( 18. člen Pravilnika) v višini 1.000,00 eur Sredstva v proračunu so omejena. V kolikor sredstva v posamezni proračunski postavki ne bodo porabljena se lahko prerazporedijo na ostale proračunske postavke v skladu z Odlokom o poračunu Občine Središče ob Dravi za leto 2009. UKREPI, PREDMET PODPORE, UPRAVIČENI STROŠKI IN UPRAVIČENCI TER VIŠINA SREDSTEV A. DODELITEV POMOČI - SKUPINSKE IZJEME 1. NALOŽBE V KMETIJSKA GOSPODARSTVA ZA PRIMARNO PROIZVODNJO Najvišji znesek dodeljene pomoči posameznemu kmetijskemu gospodarstvu ne sme preseči 400.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let ali 500.000 EUR, če je kmetijsko gospodarstvo na območju z omejenimi možnostmi in sicer ne glede na to iz katerih javnih virov so sredstva dodeljena. 1.1. Pomoč se dodeli za naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo. Namen ukrepa: Pomoči se dodelijo za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih: stroški za pripravo načrta za novogradnjo in adaptacijo hlevov; stroški za nakup materiala za adaptacijo hlevov in ureditev izpustov; stroški za nakup nove kmetijske mehanizacije; stroški za nakup opreme hlevov (mlekovodi, itd....); stroški za nakup materiala za gradnjo ali adaptacijo pomožnih živinorejskih objektov (seniki, silosi); stroški nakupa rastlinjaka in montaže ter opreme, stroški postavitve sadnega trajnega nasada: stroški priprave izvedbenega načrta za zasaditev novega sadnega trajnega nasada, stroški priprave zemljišča, nakup opore, nakup mreže za ograjo in nakup večletnega sadilnega materiala, razen jagod, skladišča za krmo s pripadajočo opremo; v okviru celotne naložbe nakup kmetijskih zemljišč lahko predstavlja do 10% vrednosti upravičenih stroškov celotne vrednosti naložbe izgradnje hleva in širitve kmetijske proizvodnje, nakup in postavitev mrež proti toči, (lastno delo ni opravičljiv strošek ); prispevek v splošnih stroških na področju izdatkov (honorarji arhitektov, inženirjev in svetovalcev, stroški za študije izvedljivosti, nakup patentov in licenc). Upravičeni stroški: stroški adaptacije hlevov zaradi prilagajanja novo uvedenega standarda, ki temelji na zakonodaji Skupnosti (stroški obnove kritine objektov kmetijskega gospodarstva; stroški nakupa in montaže nove tehnološke opreme za krmljenje, molžo in izločke, stroški informacijske opreme vključno z računalniškimi programi, nakup materiala, opreme in stroški izgradnje pomožnih živinorejskih objektov (razen gnojnih jam in gnojišč za namen izpolnitev standarda Nitratna direktiva), nakup nove kmetijske mehanizacije; prva postavitev oz. prestrukturiranje obstoječih intenzivnih in ekstenzivnih trajnih nasadov; stroški nakupa in postavitve rastlinjaka s pripadajočo opremo, stroški nakupa in postavitve mrež proti toči, splošni stroški na področju izdatkov (honorarji arhitektov, inženirjev in svetovalcev, stroški za študije izvedljivosti, nakup patentov in licenc). Upravičenci do pomoči: Fizične osebe, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo in imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v uporabi kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine oziroma tisti upravičenci kmetijskih gospodarstev, ki imajo svojo KMG - MID številko in so s tem vpisani v register kmetijskih gospodarstev. Omejitve: Pomoč se ne dodeli za: nakup živali, letnih rastlin in proizvodnih pravic, za preproste naložbe za nadomestitev, samostojen nakup kmetijskih zemljišč, razen nakup zemljišč v vrednosti do 10 % upravičenih stroškov celotne naložbe, če je nakup kmetijskih zemljišč sestavni del celotne investicije. Bruto intenzivnost pomoči: do 25 % upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki, do 20 % upravičenih stroškov za ostala območja, najmanjši znesek dodeljene pomoči je 200 €, najvišji znesek pa 2.000 € na kmetijsko gospodarstvo na leto. 1.2. Pomoč se dodeli za urejanje kmetijskih zemljišč Namen ukrepa: Sredstva so namenjena upravičencem za izvedbo: manjših zemeljskih del, ki ne pomenijo večjega posega v prostor, kot so : krčenje drevesne zarasti in grmičevja, planiranje terena, ureditev dovoznih poti vse z namenom izboljšanja pogojev obdelovanja, stroškov nakupa opreme za ograditev pašnikov z električno ali leseno ograjo in pregraditev pašnika na pašne črednike, stroški nakupa opreme za ureditev napajališča za živino...) Omejitve: Drenažna dela in namakalni sistemi ter oprema za namakanje niso opravičljiv strošek del kmetijskih gospodarstev. Specifični pogoji upravičenosti: - kopija katastrskega načrta -zemljiškoknjižni izpisek ali posestni list iz katerega je razvidno, da je upravičenec lastnik ali solastnik kmetije in da ima v uporabi najmanj 2 ha primerljivih kmetijskih površin, - zakupne pogodbe sklenjene najmanj za obdobje 5 let v primeru zakupa zemljišče, - izdelan načrt ureditve pašnika s popisom del opreme in tehnologijo paše, - minimalna površina pašnika, ki se ureja mora biti 0,50 ha, - pri izvajanju večjih agromelioracijskih del nad 10 strojnih ur oziroma 500 EUR se obvezno izdela investicijski program strokovne službe, - predračun ureditve dovozne poti s popisom del, ki ga izdela delavec gradbene stroke. Upravičeni stroški: stroški za nakup opreme za ograditev pašnikov z električno ograjo in pregraditev pašnika na pašne črednike, stroški nakupa napajališč za živino za izvedbo malih melioracij do 10 strojnih ur se sofinancira do 40 % upravičenih stroškov za investicijske vrednosti storitve za izvedbo ureditve kmetijskih zemljišč s predhodno izdelanim investicijskim programom pristojne strokovne službe se sofinancira do 40 % upravičenih stroškov investicijske vrednosti v nižinskem območju za območja z omejenimi dejavniki za kmetijsko dejavnost se sofinancira do 50 % upravičenih stroškov storitve oz. za mlade kmete do 60 % upravičenih stroškov storitve za izvedbo ureditve dovozne poti se sofinancira do 40 % upravičenih stroškov materiala in strojnih del v nižinskem območju, oz. v primeru, da je upravičenec mladi kmet do 50 % upravičenih stroškov materiala in strojnih del na ostalih območjih Najmanjši znesek dodeljene pomoči je 150 EUR, najvišji znesek pa 1.000 EUR pomoči na kmetijsko gospodarstvo Upravičenci do pomoči: Fizične osebe, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo in imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v uporabi kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine oziroma tisti upravičenci kmetijskih gospodarstev, ki imajo svojo KMG - MID številko in so s tem vpisani v register kmetijskih gospodarstev. K vlogi za posamezni ukrep mora upravičenec predložiti še dodatno dokumentacijo: zbirno vlogo za neposredna plačila za leto 2008 Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja. ustrezna dovoljenja, projektna dokumentacija za izvedbo investicije, vsa dokumentacija v skladu z veljavno zakonodajo. predračuni, računi oziroma dokazila o plačilu stroškov za katere se uveljavlja pomoč se morajo predložiti najkasneje do podpisa pogodbe dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča. Pogoji za pridobitev sredstev: vlagatelj mora predložiti popolno vlogo, investicija mora biti zaključena pred izplačilom sredstev. vlagatelj mora biti nosilec kmetijskega gospodarstva ali član kmečkega gospodinjstva in mora imeti stalno prebivališče na naslovu kmetijskega gospodarstva. vsi računi in dokazila o plačilih se morajo glasiti na ime nosilca kmetijskega gospodarstva ali člana kmečkega gospodinjstva kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah. kmetijsko gospodarstvo mora z investicijo prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa. pomoč se ne sme dodeliti za že izvedene aktivnosti. Dodatna merila za ocenjevanje: ali vsebina vloge ustreza namenu ukrepa, ali je investicija finančno upravičena, ali je kmetijsko gospodarstvo že prejelo javna sredstva za namene investicije. 2. ZAGOTAVLJANJE TEHNIČNE PODPORE Namen ukrepa: Namen ukrepa je omogočiti kmetom pridobivanje novih znanj in novih tehnologij kmetijske proizvodnje ter možnosti koriščenja storitev svetovanj. Za zagotavljanje tehnične podpore se štejejo: usposabljanje in izobraževanje kmetov v okviru društvene dejavnosti izobraževanje, usposabljanje in informiranje kmetov in članov njihovih družin. Upravičeni stroški so: (1) Na področju organiziranja in izvedbe programov izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu se pomoč dodeli za kritje stroškov organiziranja programov usposabljanja. (2) Na področju svetovalnih storitev, ki jih opravijo tretje strani se štejejo honorarji za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti, niti niso v zvezi z običajnimi operativnimi stroški podjetja, (na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje). (3) Na področju organizacije forumov za izmenjavo znanj med gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanje na njih se štejejo stroški udeležbe, stroški izdaje publikacij, najemnine razstavnih prostorov, materialni stroški priprave in dostave izdelkov za razstave in ocenjevanje pridelkov (4) Stroški na področju širjenja znanstvenih dognanj (prikazi in demonstracijski poskusi, delavnice, forumi in predavanja za širšo javnost) pod pogojem, da posamezna podjetja, znamke ali poreklo niso imenovani, z izjemo proizvodov iz Uredbe Sveta (ES) št. 510/2006- in Uredbe Sveta (ES) št. 1493/1999, kjer so posamezna podjetja, znamke in poreklo imenovani. (5) Stroški publikacij, katalogov, spletišč, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcev danega proizvoda, če so informacije in predstavitve nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da se predstavijo v publikaciji (kritje stroškov priprave in tiska katalogov, kritje stroškov vzpostavitve internetne strani). Upravičenci do pomoči: - pooblaščene organizacije, ki opravljajo storitve na področju kmetijstva za kmetovalce iz občine, - registrirana stanovska in interesna združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije in območja Slovenije, ki vključujejo člane iz občine Središče ob Dravi. Bruto intenzivnost pomoči: pomoč se lahko krije do 100 % upravičenih stroškov v obliki nepovratnih sredstev, pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem, pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na območju občine, članstvo v nevladnih organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev, Omejitve: Pomoč se ne dodeli za: aktivnosti razširjanja znanstvenih dognanj, kakovosti za proizvode iz drugih držav, generičnih proizvodov in prehranjevalnih koristi generičnih proizvodov, stroške storitve povezane z običajnimi operativnimi stroški podjetja, na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje. Pogoji za dodelitev sredstev potrdilo in seznam udeležencev izobraževanja, tečaja, dokazila o plačilu upravičenih stroškov, dokazila o vključenosti pravnih oziroma fizičnih oseb, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo in so vpisani v register kmetijskih gospodarstev ter imajo v lasti oziroma v zakupu kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine. 3. NALOŽBE ZA OPRAVLJANJE DOPOLNILNE DEJAVNOSTI NA KMETIJAH Namen ukrepa Namen ukrepa je ustvariti pogoje in možnosti za ustvarjanje novih delovnih mest ter realizacijo poslovnih idej članov kmečkega gospodinjstva. Namenjen je naložbam, ki so potrebne za začetek opravljanja dopolnilne dejavnosti ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti. Sredstva bodo namenjena za: predelavo kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi 1 o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05), kot so: sadje, zelenjava, žita, mleko, meso, les, zelišča, med, čebelji izdelki); prodaja kmetijskih pridelkov s kmetije; prodaja kmetijskih pridelkov z drugih kmetij in izdelkov, ki jih druga kmetija proizvaja v skladu s predpisi o dopolnilnih dejavnostih na kmetiji; - turizem na kmetiji; - dejavnost (storitve in izdelki), povezani s tradicionalnimi znanji na kmetiji; domača obrt. Cilji ukrepa so: izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskega gospodarstva; ustvarjanje novih delovnih mest; uveljavljanje podjetniških iniciativ članov kmečkega gospodinjstva. Splošni pogoji upravičenosti: upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji; - dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni naložbi. Upravičeni stroški so: - stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta; nakup nove opreme; promocija; - splošni stroški, kot so upravni in pravni. K vlogi mora upravičenec priložiti še naslednjo dokumentacijo: - finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oz. dokončanja le-te; pravnomočno gradbeno dovoljenje (če gre za gradnjo objekta) oz. lokacijsko informacijo (če gre za adaptacijo objekta); račune za nakup strojev ali opreme oz. račune o izvedenih delih (izjava); - fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le - ta še ni registrirana; mnenje kmetijske svetovalne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti. Bruto intenzivnost pomoči zanaša: - do 50 % upravičenih stroškov; najmanjši znesek dodeljene pomoči znaša 250 €, največji pa 2.500 f/kmetijsko gospodarstvo/leto. Skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli kmetijskemu gospodarstvu ne sme presegati 6.000 € v katerem koli obdobju treh proračunskih let. Upravičenci so: nosilci kmetijskih gospodarstev, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež in kmetijske površine na območju občine Središče ob Dravi; - člani kmečkega gospodinjstva, ki imajo pooblastilo in imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca osnovne kmetijske ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji, kar dokazuje z izpisom registra kmetijskih gospodarstev. 4. NALOŽBE V OPRAVLJANJE STORITEV IN TRŽENJE PROIZVODOV IN STORITEV S KMETIJ Namen sofinanciranja so naložbe za: - neposredno prodajo kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije; - storitve s kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo, opremo, orodij. II. Cilji ukrepa so: utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev; izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskih gospodarstev; povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki opravljajo storitve in trženje proizvodov in storitev s kmetij. Splošni pogoji upravičenosti: upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05); - dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji. Upravičeni stroški so: - stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo prostorov za predelavo in trženje kmetijskih proizvodov; nakup nove opreme in naprav za prodajo in predelavo kmetijskih proizvodov; promocija; - ostali splošni stroški, kot so upravni in pravni. K vlogi mora upravičenec priložiti še dodatno dokumentacijo: - finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oz. dokončanja le-te; pravnomočno gradbeno dovoljenje (če gre za gradnjo objekta) oz. lokacijsko informacijo (če gre za adaptacijo objekta); račune za nakup strojev ali opreme oz. račune o izvedenih delih (izjava); - fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le - ta še ni registrirana; mnenje kmetijske svetovalne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti. Bruto intenzivnost pomoči: - do 50% upravičenih stroškov; najmanjši znesek dodeljene pomoči znaša 250 €, največji pa 2.500 f/kmetijsko gospodarstvo/leto. Skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli kmetijskemu gospodarstvu, ne sme presegati 6.000 € bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let. Upravičenci so: nosilci kmetijskih gospodarstev, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež in kmetijske površine na območju občine Središče ob Dravi; - člani kmečkega gospodinjstva, ki imajo pooblastilo in imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca osnovne kmetijske ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji, kar dokazuje z izpisom registra kmetijskih gospodarstev. 5. IZVAJANJE LOKALNE RAZVOJNE STRATEGIJE (LAS) (63. člen Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005) Sredstva bodo dodeljena za izvajanje lokalne razvojne strategije na podlagi programa Lokalne akcijske skupine. ROK IN NAČIN PRIJAVE Razpis je odprt do porabe sredstev oziroma do 30.09.2009. Roki oddaje vlog za obravnave do vključno: 29.05.2009 do 12 ure prvo odpiranje vlog 26.06.2009 do 12 ure drugo odpiranje vlog 30 09.2009 do 12 ure tretje odpiranje vlog Vloge se lahko oddajo do vključno 30.09.2009. Vloge - prijavne obrazce z zahtevano dokumentacijo je potrebno oddati na naslov: Občina Središče ob Dravi, Trg talcev 4, 2277 Središče ob Dravi. Pisne vloge morajo biti poslane v zaprtih ovojnicah, opremljene z naslovom pošiljatelja in označene z oznako: Ne odpiraj »JR- KMETIJSTVO - RAZVOJ PODEŽELJA 2009 » OBRAVNAVA VLOG Razpisna dokumentacija je od dneva te objave do izteka prijavnega roka dosegljiva na sedežu Občine Središče ob Dravi. In na spletni strani občine ( www.sredisce-ob-dravi.si. ) Zainteresirani lahko v tem roku obrazce dvignejo v času uradnih ur na sedežu Občine. Za dodatne informacije lahko pokličete Jelko Zidarič Trstenjak 02 741-66-12 ali el naslov: jelka.zidaric.trsteniak@.sredisce-ob-dravi.si Številka: 431-4/2009 Datum: 26.03.2009 Jurij BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI Za izdajanje in tiskanje je odgovorna tajnica Občine Središče ob Dravi: Jelka Zidarič Trstenjak Vloge bo obravnavala komisija, ki jo imenuje župan Občine Središče ob Dravi. Odpiranje vlog ni javno. Če vloga ne bo popolna bo vlagatelj v roku 5 dni od odpiranja vlog pisno obveščen s pozivom na dopolnitev. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelj v roku ne bo dopolnil se zavržejo. Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev razpisa se kot neustrezne zavrnejo. Vloge, ki bodo prispele po zaprtju javnega razpisa se kot prepozne zavržejo. Vlagatelji bodo o izidu javnega razpisa pisno obveščeni najpozneje v roku 15. dni od datuma odpiranja prijav. Občinska uprava bo na predlog komisije izdala upravičencem odločbo o dodelitvi sredstev za posamezen ukrep. Zoper odločbo lahko vlagatelj vloži pritožbo županu v roku 8 dni od prejema odločbe. Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom se uredijo s pogodbo. Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na transakcijski račun na podlagi zahtevka, ki se dostavi na občino, najpozneje do 30.10.2009. Upravičenec pred izdajo odločbe ne sme pričeti z izvedbo aktivnosti, za katera so sredstva namenjena za naložbe v posodabljanje kmetijskih gospodarstev in zagotavljanje tehnične podpore. RAZPISNA DOKUMENTACIJA