V OBČINI CENTER NOBENEGA IZGUBARJA Tudi železnica brez rdečih številk Poalovanju gospodaraklh organlzaclj naše občlne v mlnulem letu lahko damo, upoštevaje alcer neugodne ekonomake razmere nasploh, dokaj ugodno oceno. V tej zvezi kaže zlasti poudarltl, da nobena OZD nl končala poalovnega leta z Izgubo. Tudl Železnlško goapodaratvo LJublJana, kjer so že septembra ocenlll prlmanjkljaj ob nespremenjenlh pogojlh gospodarje-nja na 8,7 mllijarde dlnarjev, ne. Republlška skupš-člna je namreč tako rekoč pet mlnut pred polnočjo sprejela ukrepe za rešltev goapodarakega položaja železnlce v letu 1985. Gre predvsem za intervent-ni zakon, s katerim je republi-ška skupščina določila zdru-ženemu delu plačilo dodatne-ga 0,5-odstotnega prispevka iz dohodka. Učinek tega zakona naj bi znašal okoli 3,5 milijar-de dinarjev. Za ostali del pri-manjkljaja so predvidene do-datne rešitve y zvezi s pokri-vanjem tečajnih razlik. Povedati je treba, da je izgu-ba nastala slejkoprej zaradi neuresničevanja vsebine družbenih planskih doku-mentov. Tako so cene železni-ških prevozov v minulem letu za 20 odstotkov zaostale za splošno rastjo cen, čeprav naj bi rasle za 6 odstotkov hitreje od nje. Maryši od načrtovane-ga je bil tudi dotok prispev-kov združenega dela. Primanjkljaj bi bil še večji, če ne bi železničaiji z novimi poslovnimi usmeritvami in predvsem z uvedbo računal-niškega upravljanja tovorne-ga prometa prihranili dobre tri milijarde dinaijev. Poleg že omenjenega zakona je re-publiška skupščina sprejela tudi premostitveni zakon, s katerim je uredila vprašanje prispevkov združenega dela za enostavno reprodukcijo ŽG Ljubljana v prvem letu novega srednjeročnega ob-dobja (samoupravni spora-zum o temeljih planov, ki ure-ja te odnose, še ni sprejet). Pri tem je potrdila doslej veljav-no prispevno stopnjo, ki pa se bo po novem obračunavala od tekočega dohodka (prej od dohodka, doseženega v prete-klem letu). Ta novost bo od-pravila negativne učinke, ki jih ima na dotok prispevkov visoka inflacija. Povedati kaže, da republi-ška skupščina pripravlja še en zakon, s katerim namerava urediti financiranje razširjene reprodukcjje materialnih de-javnosti posebnega družbene-ga pomena, med katere soada tudi železnica. Vsekakor bo uveljavitev teh zakonskih no-vitet zagotovila železnici trd-nejši temelj za normalno teko-če delo, tako da je realno upa-ti na celotno pozitivno poslo-vai^je. J. K.