primorske novice URADNE OBJAVE OBČ!N !L!RSKA BtSTRtCA, tZOLA, KOPER, P!RAN, POSTOJNA !N SEŽANA Koper, 26. februarja 1988 št. 4 Skupnost obatnih občin Koper - ODREDBA o spremembah in dopolnitvah odredbe o določitvi najvišjih cen Občina Mirska Bistrica - ODLOK o spremembah in dopolnitvah odloka o organizaciji in delovnem področju občinskih upravnih organov in strokovne službe občinske skupščine in izvršnega sveta - ODLOK o spremembi odloka o urejanju in varstvu okolja v občini Ilirska Bistrica - ODLOK o spremembi odloka o ureditvi nekaterih vprašanj s področja obrti - SKLEP o sprejetju resolucije o izvajanju družbenega plana občine Ilirska Bistrica za obdobje 1986—1990 v letu 1988 - ODLOČBA o spremembi odločbe o imenovanju občinske volilne komisije - ODREDBA o pristojbinah za kritje stroškov veterinarsko higienske službe - ODREDBA o spremembi in dopolnitvi odredbe o določitvi najvišjih cen Občina Piran - RESOLUCIJA o politiki uresničevanja družbenega plana občine Piran za obdobje 1986—1990 v letu 1988 Občina Postojna - ODREDBA o spremembah in dopolnitvah odredbe o določitvi najvišjih cen Občina Sežana - ODLOK o spremembah odloka o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč na območju občine Sežana - ODLOK o uvedbi melioracijskega postopka na melioracijskem območju Vrhpoljsko polje Občinska zdravstvena skupnost Postojna - SKLEP o obračunavanju in plačevanju prispevkov za zdravstveno varstvo SKUPNOST OBALNtH OBČ!N KOPER Na podlagi 5. člena zakona o družbeni kontroli cen (Ur. list SRS št. 9/ 85) in 2. člena odloka o organih za opravljanje družbene kontrole cen v Skupnosti občin Izola, Koper in Piran (Uradne objave št. 10/85) ter v zvezi s 3. členom odloka o določitvi najvišjih cen (Ur. list SRS št. 45/ 87) je Izvršni svet Skupščine skupnosti obalnih občin na seji dne 17. februarja 1988 sprejel ODREDBO O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODREDBE O DOLOČITVI NAJVIŠJIH CEN 1. V odredbi o določitvi najvišjih cen (Uradne objave št. 42 in 44/87) se v 1. točki spremeni drugi odstavek tako, da se za besedami »cene v restavracijah s postrežbo« doda »in gostilnah s štirimi in petimi zvezdicami« in črtajo besede »razen izdajanja knjig, gramofonskih plošč in kaset, vstopnic za kino in gledališče ter vožnje z motornimi vozili « V 2. točki odredbe se za pod točko 11. doda: 12) stanarine in najemnine za 30% 13) oskrbnine v vzgojnovarstvenih zavodih, domovih učencev in upokojencev do 16% 14) varovanje družbenega premoženja do 18% 15) obrtne in osebne storitve do 15 % 3. V 2. točki odredbe se doda nov drugi odstavek, ki glasi: »Sprejeti odstotki možnih povišanj cen obrtnih in osebnih storitev se smejo uporabiti na raven cen, ki so po predpisih veljale in bile uporabljene na tržišču do 15! 11. 1987«. 4. Ta odredba začne veljati z dnem objave v uradnih objavah. A + * Št.: 38-18/87 Koper, 17. februarja 1988 Predsednik izvršnega sveta LEOPOLD GORJUP, I. r. OBČ!NA !L!RSKA BtSTRtCA Na podlagi 32. in 33. člena zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni list SRS. št. 24/79,12/82 in 39/87), 66. in 67. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84) in 194. člena statuta občine Ilirska Bistrica je Skupščina občine Ilirska Bistrica na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 11. februarja 1988 sprejela . ODLOK O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODLOKA O ORGANIZACIJI IN DELOVNEM PODROČJU OBČINSKIH UPRAVNIH ORGANOV IN STROKOVNE SLUŽBE OBČINSKE SKUPŠČINE IN IZVRŠNEGA SVETA 1. člen Odlok o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področju občinskih upravnih organov in organizacij ter skupni strokovni službi skupščine občine Ilirska Bistrica in Izvršnega sveta (Uradne objave, št. 34/80 in 6/84) se spremeni tako, da se 17. člen glasi: Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo opravlja zadeve, ki se nanašajo na: izdelavo, sprejemanje in uresničevanje dolgoročnih in srednjeročnih družbenih planov, na oblikovanje tekoče politike razvoja v letnih resolucijah in drugih dokumentih uresničevanja srednjeročnih družbenih planov: zagotavlja sodelovanje, dogovarjanje in usklajevanje dela SIS materialne proizvodnje; opravlja upravne in druge naloge s področja premoženjskih pravnih zadev, urbanizma, gradbeništva, komunalnih in stanovanjskih zadev, prometa in zvez, varstva okolja, obrti, turizma in gostinstva, kmetijstva in gozdarstva, vodnega gospodarstva, veterinarstva, lovstva in ribištva, energetike, industrije, rudarstva, prometa blaga in storitev, družbeno kontrolo cen, statistiko, blagovne rezerve ter druge zadeve z gospodarskega področja. 2. člen Za 17. člen se doda nov 17.a člen, ki se glasi: »V sestavi Komiteja za družbeno planiranje in gospodarstvo se ustanovi Upravna organizacija za urbanistično načrtovanje. 22 URADNE OBJAVE 26. februarja 1986 - št. 4 Upravna organizacija za urbanistično načrtovanjee opravlja nasled-nje na!oge: — organizira pripravo prostorskih izvedbenih aktov, skrbi za razgrnitev strokovnih rešitev in osnutkov prostorskih izvedbenih aktov; pridobiva soglasje ustreznih organov, organizacij in skupnosti k prostorsko izvedbenim aktom; pripravlja lokacijsko dokumentacijo ter nanjo pridobiva soglasje ustreznih organov, organizacij in skupnosti; nudi strokovno pomoč samoupravnim organizacijam in skupnostim pri zadevah urejanja prostora; daje informacije o možnih lokacijah za graditev in druge posege v prostor ter druge informacije v zvezi z urejanjem prostora; zbira, evidentira ter analizira podatke o predvideni rabi prostora in o posegih v prostor. — na podlagi samoupravnega sporazuma opravlja strokovne, administrativne, tehnične in finančne naloge za sklad stavbnih zemljišč. 3. člen Upravni organi občine Ilirska Bistrica morajo svojo organizacijo in delo uskladiti s temi spremembami in dopolnitvami v 6 mesecih po sprejemu odloka. 4. člen Spremeni in dopolni se 33. člen tako, da se glasi: "Za usklajevanje dela med upravnimi organi skrbi kolegij funkcionarjev. Kolegij sklepa le o zadevah o katerih v skladu z zakonom odločajo funkcionarji soglasno. Če ni doseženo soglasje vseh funkcionarjev, odloči o zadevi izvršni svet. Kolegij se sestaja po potrebi. Seje kolegija sklicuje predsednik izvršnega sveta« 5. člen Za odlok stopi v veljavo osmi dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 010-19/80-10/2 Ilirska Bistrica. 11. februarja 1988 Predsednik: JANEZ KIRN, 1. r. Na podlagi 12. in 18. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84), 3. člena zakona o komunalnih dejavnostih (Uradni list SRS, št. 8/82), 20. člena zakona o varstvu pred hrupom v naravnem in bivalnem okolju (Uradni list SRS, št. 15/76) ter 8. člena zakona o varstvu zraka (Uradni list SRS, št. 13/75) ter 3. in 25. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 36/84, 42/87) je Skupščina občine Ilirska Bistrica na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne ! !. februarja 1988 sprejela ODLOK O SPREMEMBI ODLOKA O UREJANJU IN VARSTVU OKOLJA V OBČINI ILIRSKA BISTRICA 1. člen Spremeni se odlok o urejanju in varstvu okolja v občini Ilirska Bistrica, tako da se: — črta 3 alinea 2 člena odloka. 2. V 7. členu odloka se doda 5. točka, ki se glasi: "Odstraniti ruševine zgradb, ki ogrožajo varnost cestnega prometa ip kvarijo zunanji izgled naselja « 3. člen Delno se spremeni 21. člen. ki se glasi: *Za neizpolnjevanje določb tega odloka se uporabljajo kazenske določbe zakona o varstvu pred hrupom v naravnem in bivalnem okolju ter zakona o varstvu zraka « "Z denarno kaznijo od 5.000 din do 1.500.000 din se kaznuje za prekršek organizacija združenega dela. če krši določila 4., 7. in 8. člena odloka, z denarno kaznijo od 12.500 do 250.000 din pa posameznik in odgovorna oseba pravne osebe, ki krši določbe 4.. 7. in 8. člena Odloka« 4. Člen Sprememba odloka začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah. / Št.: 010-45/78-4/3 Ilirska Bistrica, 11. februarja 1988 Predsednik: JANEZ KIRN, 1. r. Na podlagi 118. člena Obrtnega zakona (Uradni list SRS, št. ! 5/86) in 194. člena statuta občine Ilirska Bistrica, je Skupščina občine Ilirska Bistrica, na seji Zbora združenega dela in na seji Zbora krajevnih skupnosti, dne 11. februarja 1988, sprejela f ODLOK O SPREMEMBI ODLOKA O UREDITVI NEKATERIH VPRAŠANJ S PODROČJA OBRTI V odloku o ureditvi nekaterih vprašanj s področja obrti v občini Ilirska Bistrica (Uradne objave, št. 34/86), se v poglavju IV. — "prodaja na drobno«, v točki 8., za besedi "Ilirska Bistrica«, postaj pika, Q$ta!(y besedilo se črta. - -, a ' 2. člen Sprememba odloka začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 313-3/86-4/6 Ilirska Bistrica, 11. februarja 1988 Predsednik: JANEZ KIRN, 1. r. Na podlagi 55. člena zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije (Uradni list SRS. št. 1/1980) in 193. člena statuta občine Ilirska Bistrica je Skupščina občine Ilirska Bistrica na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 11. februarja 1988 sprejela SKLEP O SPREJETJU RESOLUCIJE O IZVAJANJU DRUŽBENEGA PLANA OBČINE ILIRSKA BISTRICA ZA OBDOBJE 1986—1990 V LETU 1988 1. člen Sprejme se resolucija o izvajanju družbenega plana Občine Ilirska Bistrica za obdobje 1986—1990 v letu 1988, ki je obvezna za vse nosilce planiranja. 2. člen . Nosilci planiranja prejmejo po en izvod resolucije. Vsi ostali zainteresirani jo lahko dobijo na Komiteju za družbeno planiranje in gospodarstvo Skupščine občine Ilirska Bistrica. 3. člen Ta sklep stopi v veljavo osmi dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 30-3/87-4/7 Ilirska Bistrica, 11. februarja 1988 Predsednik: JANEZ KIRN, 1. r. Na podlagi 27. člena Zakona o volitvah in delegiranju v skupščini (Uradni list SRS, št. 24/77. 28/81 in 36/88) ter 193. člena Statuta Skupščine Ilirska Bistrica je Skupščina občine Ilirska Bistrica na seji Zbora združenega dela. Zbora krajevnih skupnosti in Družbenopolitičnega zbora dne 11. februarja 1988 sprejela URADNE OBJAVE 23 26. februarja 1988 - št. 4 ODLOČBO O SPREMEMB! ODLOČBE O IMENOVANJU OBČINSKE VOLILNE KOMISIJE L Spremeni se imenovanje v odločbi o imenovanju občinske volilne komisije (Uradne objave, št. 2/86). in sicer: — dolžnosti namestnika člana volilne komisije se razreši Ivko SPETIČ. dipl. pravnik iz LKI Lesonit Ilirska Bistrica; — za namestnika člana občinske volilne komisije se imenuje Antonija PRELEC, dipl. pravnica LKI Lesonit Ilirska Bistrica. 2. Ta odločba stopi v veljavo naslednji dan po objavi v Uradnih objavah. - .'j*- * . .. ' i Št.': 020-2/84 Jlirska Bistrica. II. februarja 1988 Predsednik: JANEZ KIRN. I. r. Na podlagi 3. odstavka 45. člena in 2. točke 29. člena Zakona o zdravstvenem varstvu živali (Uradni list SRS. št. 37/85) in 221. člena statuta občine Ilirska Bistrica je Izvršni svet Skupščine občine Ilirska Bistrica na seji dne 10. februarja 1988 sprejel naslednjo ODREDBO O PRISTOJBINAH ZA KRITJE STROŠKOV VETERINARSKO HIGIENSKE SLUŽBE 1. člen S to odredbo se določijo pristojbine za kritje stroškov delovanja veterinarsko-higienske službe 2. člen Pristojbine plačujejo organizacije združenega dela. društva in rejci živali po naslednjih tarifah: - rejci goveda, konjev, telet in žrebet 1.166 din za katero se izda zdravstveno spričevalo. - rejci ovac. jagnjed in prašičev 866 din za katero se izda zdravstveno spričevalo. - za vsako pernato žival, za katero se izda zdravstveno spričevalo 11.-din. - izvozniki ali uvozniki živali ali živalskih surovin za vsako vagonsko ali kamionsko pošiljko 6.666 din. - organizacije združenega dela in druge osebe za vsako vagonsko ali kamionsko pošiljko živali ali živalskih proizvodov v notranjem prometu pri nakladanju, prekladanju in razkladanju po 2.666 din. - za vsako kosovno pošiljko živali ali živalskih proizvodov 2000 din. - lovske organizacije po 2.333 din od vsake uplenjene ali prodane parkljaste divjadi. - lastniki psov po 2.500 din od vsakega psa ob rednem letnem cepljenju psov. 3. člen Pristojbine po tej odredbi se obračunavajo takoj, mesečno ali na osnovi pogodbe. Pristojbine se zbirajo in odvajajo na Poseben račun za zdravstveno varstvo živali SO Ilirska Bistrica št. 52210-630-261028. 4. člen Z dnem. ko začne veljati ta odredba preneha veljati odredba o pristojbinah za kritje stroškov veterinarsko higiensko službo (Uradne objave, št. 10/87). 5. Člen Ta odredba stopi v veljavo osmi dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 322-1/88-4/5 II. Bistrica, 10. februarja 1988 Predsednik Izvršnega sveta DUŠAN KERNEL, inž., I. r. Na podlagi 5. člena Zakona o družbeni kontroli cen (Uradni list SRS. št. 9/85) in 2. člena od!oka o določitvi organa, ki predpisuje ukrepe neposredne družbene kontrole cen v občini Ilirska Bistrica (Uradne objave, št. 12/85) ter v zvezi s 3. členom odloka o določitvi najvišjih cen (Uradni list SRS. št. 45/87) in 221. glena Statuta občine Ilirska Bistrica, je Izvršni svet Skupščine občine H. Bistrica, na seji dne 24. februarja 1988 sprejel ODREDBO O SPREMEMBI IN DOPOLNITVI ODREDBE O DOLOČITVI NAJVIŠJIH CEN 1. člen V drugem členu odredbe o določitvi najvišjih cen (Uradne objave, št. 42/87 in 44/87). se prva točka spremeni tako. da se glasi: "I. stanarine za 30%«. V 3. točki: - oskrbnina v VVZ. se število 18% nadomesti s številko »do 16 %« Za točko 8. se doda nova podtočka, ki se glasi: "9. Cene proizvodov in storitev s področja obrti in osebnih storitev in sicer: - za proizvode in storitve, kjer se cene oblikujejo na podlagi režijske oz. norma ure do 15%. - na proizvode, kjer se oblikujejo cene kot končni izdelek do 20%. - cene kemičnega čiščenja do 20%. - cene frizerskih storitev do 15%«, 2. člen , Odstotki povišanj cen obrtnih in osebnih storitev, se smejo uporabiti na raven cen. ki so po predpisih veljale in bile uporabljene na tržišču do 15. 11. 1987. 3. člen Ta odredba začne veljati z dnem objave v Uradnih objavah. Številka: 38-2/87-4/6 Ilirska Bistrica. 24. 2. 1988 Predsednik DUŠAN KERNEL, inž. I. r. OBČ!NA P!RAN Na podlagi 155. člena zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije (Ur. list SRS. št. 1/80). 68. in 69. člena statuta občine Piran (Uradne objave, št. 12/78, 6/82. 4/86. 21/86) v skladu z Dolgoročnim planom občine Piran (Uradne objave, št. 25/86). Družbenim planom občine Piran za obdobje 1986—1990 (Uradne objave, št. 15/87) ter usmeritev zvezne in republiške resolucije je Skupščina občine Piran na ločenih sejah zbora združenega dela. zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 21. januarja 1988 sprejela RESOLUCIJO O POLITIKI URESNIČEVANJA DRUŽBENEGA PLANA OBČINE PIRAN ZA OBDOBJE 1986—1990 V LETU 1988 Osnutek resolucije je pripravljen na osnovi poslovnih rezultatov v obdobju januar—september 1987 ter nekaterih ocen do konca leta. V sedanjem času še ni na razpolago vseh podatkov za načrtovanje družbenoekonomskega razvoja OZD in skupnosti za naslednje leto. Osnutek nastaja v razmerah, ko pogoji gospodarjenja še niso v celoti opredeljeni. Program ukrepov in aktivnosti za znižanje inflacije in stabilizacijo gospodarstva bo vsekakor ime! svoje posledice na gospodarjenje in je zaradi tega obhkovanje politike razvoja občine težavno, saj je vrsta postavk za planiranje razvoja negotovih in nejasnih. Vendar pa k)jub problemom, s katerimi se bomo srečevali pri uresničevanju in izvajanju tekoče ekonomske politike, si moramo z resolucijo postaviti vizijo razvoja občine v naslednjem planskem letu. kot jo je ta čas mogoče videti in kot izhaja iz sedanjih ocen in ugotovljenega stanja. V razmerah zaostrovanja gospodarjenja in neprestanih administrativnih posegih je načrtovanje razvoja v !etu 1988 za OZD izredno zahtevna naloga, ker za nekatera področja planske usmeritve in naloge za leto 1988 še niso dogovorjene in sprejete, vendar kljub vsemu mora 24 URADNE OBJAVE 26. februarja 1988 - št. 4 vsaka OZD zastaviti svoje ci!je razvoja in si prizadevati, da v danih razmerah in pogojih dosega čimboljše rezultate. ! IZHODIŠČA IN OCENA STANJA NA PREHODU V LETU 1988 Gospodarska gibanja in rezultati poslovanja OZD v letu 1987 kažejo, da globalnih usmeritev in z resolucijo načrtovanih materialnih okvirov razvoja v občini v letošnjem letu ne dosegamo, tako da rezultati na posameznih področjih odstopajo od pričakovanih. Zaostreni pogoji gospodarjenja, upadanje konjunkture, nizka kupna moč, slabšanje likvidnostnega položaja OZD, nizka reproduktivna sposobnost OZD ter zmanjšanje možnosti za investicije, so vplivali na zmanjšanje gospodarske rasti v občini. Neustrezen sistem ekonomskih odnosov s tujino in nezadostna podpora izvozno usmerjenemu gospodarstvu (pomorstvo, turizem) destimulativno vplivajo na izvozna prizadevanja (tečaji, stimulacije, kreditna politika itd ). Posegi z internimi zakoni v prvem polletju in pričakovani novi ukrepi dodatno zaostrujejo poslovanje in posegajo v uresničevanje planskih nalog. V devetmesečju smo imeli le eno OZD z izgubo, nejasna so še predvidevanja do konca leta pri posameznih OZD. ki so nizko akumulativne. V letu ! 987 je bi! vpeljan nov obračunski sistem, ki je uveljavi! vrsto kvalitativnih in vsebinskih sprememb v obračun finančnega poslovanja. Njegove večkratne spremembe in dopolnitve med letom so onemogočile realno primerjavo poslovnih rezultatov s predhodnim letom, kar otežuje ugotavljanje dejanskega povečanja dohodka in spremljanje delitvenih razmerij. Sistem valorizacije spreminja pogoje za reprodukcijo in zaostruje razmerja v delitvi dohodka. Delitvena razmerja odstopajo od planiranih v škodo akumulacije. V občini beležimo po podatkih PO per 30. 9. 1987 v gospodarstvu enako število zaposlenih kot lani; v negospodarstvu se je zaposlenost povečala le za 9 delavcev (v zdravstvu 3, kulturi 2, otroškemu varstvu ! in v specialnem šolstvu 3) vse to na podlagi ur. Z resolucijo 1987 je bila rast predvidena 1 % v gospodarstvu in negospodarstvu. Sredstva za OD se bodo po prvi oceni povečala v gospodarstvu za okoli 120%. Rast OD je bila v prvi polovici leta pod vplivom interventnega zakona o osebnih dohodkih. Osebni dohodki na zaposlenega zaradi izredno visoke rasti življenjskih stroškov realno upadajo. Stalna rast cen ima za posledico stalne pritiske na povečanje osebnih dohodkov. Interventni zakon o skupni in splošni porabi je omejevalno vpliva! na oblikovanje sredstev za te oblike porabe. Samoupravne interesne skupnosti so se pogosto srečevale z likvidnostnimi težavami. Omejena sredstva skupne porabe niso omogočala realizacije nalog, zastavljenih s planom oz. resolucijo. Problemi so zlasti v dejavnosti osnovnega šolstva in zdravstva, katere bomo morali reševati v letu 1988 ali vsaj delno sanirati. Rast sredstev splošne porabe je v letu ! 987 omejena z zvezno resolucijo, ki določa 10 % zaostajanje njene rasti za dohodkom in se valorizira v odvisnosti od dosežene rasti dohodka v republiki. Glede na dovoljen obseg sredstev in rasti cen lahko ugotovimo tudi realno upadanje sredstev splošne porabe. Glede na sedanje družbeno-ekonomske trende in zaostrovanje pogojev poslovanja v gospodarstvu na prehodu v leto 1988 tudi v naslednjih letih ni pričakovati kakih velikih perspektiv v občinskem gospodarstvu. Ob stalnem spreminjanju tekoče družbeno-ekonomske politike bo možno zastavljene cilje uspešno uresničevati le z boljšo organizacijo dela. varčevanjem.strokovnim delom, racionalno porabo, ki bo odvisna od ustvarjalnega dohodka ter usklajenostjo vseh področij dela gospodarskega, socialnega in prostorskega razvoja. Izhodišče za razvojno politiko so doseženi rezultati v letu 1987, sprejete globalne usmeritve z družbenim planom občine 1986—1990 ter opredeljene naloge in cilji v resoluciji o politiki uresničevanja družbenega plana SR Slovenije v letu 1988. 2. KLJUČNI CILJI IN NALOGE DRUŽBENOEKONOMSKEGA RAZVOJA V skladu s cilji in usmeritvami družbenega plana občine Piran za obdobje 1986—1990 bomo v letu ! 988 v okviru sistemskih rešitev skrbeli za uresničevanje naslednjih ciljev in nalog: — krepitev izvozne naravnanosti in usmerjanje gospodarstva v mednarodno menjavo za povečanje konvertibilnega izvoza v storitve- nih dejavnostih ob izboljšanju kakovosti ponudbe ter doseganju večjega neto deviznega učinka: — zagotavljanje najmanj takšne dohodkovne motiviranosti skozi izvozne situacije ter druga povračila izvoznikom storitev, še posebej turističnemu gospodarstvu, kot so stimulacije za izvoz blaga; — povečanje obsega proizvodnje v industriji s prilagajanjem proizvodnih programov za donosnejše programe ter uvajanje postopkov z omogočanjem predelave domačih surovin ter saniranje sedanjega ekonomskega položaja teh OZD; — vlaganje investicij v perspektivne in donosnejše programe; — povečanje akumulacije in reproduktivne sposobnosti gospodarstva, ekonomičnosti in rentabilnosti poslovanja ter s tem ustvarjanje pogojev za hitrejši razvoj; — pospeševanje razvoja drobnega gospodarstva v skladu z družbenim dogovorom in dogovorjenimi kriteriji z drugimi akti; — produktivno zaposlovanje, izboljšanje strukture zaposlenih (kadrovske štipendije, vključevanje pripravnikov v delovne procese, strokovno izpopolnjevanje). Nove zaposlitve bodo možne le v primerih širitve dejavnosti ali uvajanja nove dejavnosti, v negospodarstvu pa po predhodnem soglasju Izvršnega sveta; — nadaljnji razvoj gospodarske infrastrukture (turistične, cestne, PTT), razreševali najbolj pereče probleme komunalnega omrežja; — objektov za zagotovitev potrebnih količin pitne in tehnološke vode (zbiralnik Valeta III > lOOOm^); — izgradnja novih vodnih virov; — čistilna naprava — nadaljevanje; — ohranjevanje realnih osebnih dohodkov na doseženi ravni leta 1987 in zagotavljanje socialne varnosti vsem delavcem, delovnim ljudem in občanom; — gibanje skupne in splošne porabe v odvisnosti od poslovnih rezultatov gospodarstva (dohodka) ter ohraniti raven leta 1987; — zagotavljanje pogojev v okviru materialnih možnosti občine za realizacijo plansko dogovorjenih nalog v širši družbeno politični skupnosti; — izboljšanje učinkovitosti, mobilnosti ter strokovnost obrambne in samozaščitne sposobnosti delovnih ljudi in občanov; — racionalno poseganje v prostor in izvajanje nalog na področju varstva okolja ter varstva naravne in kulturne dediščine; — skrbeti za uresničevanje enakopravnosti pripadnikov italijanske narodnosti ter razvoj njihove narodnostne kujturne identitete. 3. MATERIALNI OKVIRI RAZVOJA Glede na načrtovane globalne okvire razvoja občine Piran za srednjeročno obdobje 1986—1990 in ocenjena gibanja v letu 1987 bomo zastavljene cilje in naloge za leto 1988 uresničili s povečanjem rasti družbenega proizvoda in dohodka za 2,5 % realno pa 2,5—3 %. Pri tem izhajamo iz usmeritve republiške resolucije, da se celotni materialni stroški v gospodarstvu realno ne bi povečali za več kot 1,5 %, s čimer bi se izboljšala ekonomičnost. K takšni rasti bo moral poglavitni delež prispevati tisti de! gospodarstva, ki realizira prodajo storitev na tujih trgih. Pričakujemo, da se bo devizni priliv poveča! za okoli 4^5—5 % (ob predpostavki, da bo pomorsko gospodarstvo uspelo nabaviti planirane kapacitete — nabava 2 ladij). To bo možno doseči z vsestransko podporo izvoznikom skozi kriterije ekonomske politike in doseganjem kvalitetne ponudbe storitev za obvladovanje konkurence na tujem trgu. Fizični obseg turističnega prometa v občini v vseh kategorijah naj bi se poveča! za okoli 4 (od tega tujski za okoli 4 %), pri čemer izhajamo iz predpostavke, da se v letu 1988 nadoknadi zmanjšana stopnja za okoli 1,5 %, ter upoštevaje doslednejše evidentiranje nočitev v zasebnem sobodajalstvu. Rast fizičnega obsega pomorskega prometa bo znašala po predvidevanjih te panoge okoli 5 %. Rast industrijske proizvodnje se pričakuje ob izboljšanju položaja TOZD-ov Droge za okoli 2,4 %. Število zaposlenih v občini predvidoma ne bomo povečevali, razen v novih dejavnostih. Največ je možno povečati zaposlenost za 0,5 % v gospodarstvu, kar predstavlja okoli 30 delavcev. Tako bi konec leta 1988 imeli v gospodarstvu in negospodarstvu občine predvidoma 7.030 delavcev. Ob načrtovanem povečanju družbenega proizvoda in zaposlovanja bo produktivnost v združenem delu višja za 2 %. V delitvi dohodka se bo poveča! delež za akumulacijo, kar bo krepilo materialno osnovo dela. Redni osebni dohodki bodo ostali na ravni iz leta 1987, njihovo povečanje pa bo možno le ob povečanju produktiv- 26. februarja 1986 - št. 4 URADNE OBJAVE 25 nostide!a. Razporejanje čistega dohodka in obhkovanje sredstev za osebne dohodke v !etu 1988 bomo vršili v skladu z določili družbenega dogovora o skupnih osnovah in merilih za samoupravno urejanje odnosov pri pridobivanju in delitvi dohodka v SRS in usmeritvah za uresničevanje družbenega dogovora za leto 1988. Sredstva za zadovoljevanje skupnih in splošnih družbenih potreb bodo ohranila raven iz leta 1987. Programe SIS oziroma izvajalcev bomo tekoče valorizirali, neskladja med prilivi in dovoljenim obsegom sredstev za porabo, pa bomo odpravljali s sprotnim prilagajanjem višine prispevnih stopenj. Pri zadovoljevanju skupnih potreb ne bomo širili pravic. V okviru bilance sredstev skupne porabe bomo zagotovili v letu ! 988 sredstva za saniranje perečega materialnega položaja v osnovnem šolstvu in zdravstvu. 4. USMERITVE IN AKTIVNOSTI ZA URESNIČEVANJE RAZVOJNIH NALOG V LETU 1988 4.1. Temeljni cilj posamezne organizacije združenega dela je njena orientacija za oblikovanje poslovne politike, ki bo temeljila na dolgoročnih in realnih tržnih osnovah. Naloge in aktivnosti posameznih nosilcev planiranja bomo usmerjali v uresničevanje sprejetih ciljev dolgoročnega plana občine, zlasti glede spreminjanja in tehnološkega posodabljanja programov, povečevanja proizvodnje in obsega storitev ter učinkovitejšega vključevanja v mednarodno menjavo, kar bo omgočilo doseganje višjega dohodka na zaposlenega in povečanje akumulacije. Ukrepi ekonomske politike predvidevajo večjo dohodkovno motiviranost za izvoznike, poleg tega pa si bodo morale delovne organizacije ob lastnih naporih in ukrepih izboljševati svoj ekonomski položaj. Nujno bo sistemsko zagotavljati večjo samostojnost gospodarskih organizacij, razbremenjevanje gospodarstva, motivacijo OD, realno vrednotenje in stimuliranje izvoza storitev ter izboljšanje finančne discipline. Izvršni svet bo tekoče spremlja! uresničevanje planskih ciljev ob izvajanju ukrepov skupne ekonomske in razvojne politike na posameznih področjih ter v sodelovanju z drugimi organi dajal pobude za ukrepanje. 4.2. Na področju živilsko-predelovalne industrije bomo izpeljali organizacijske in kadrovske spremembe v DO Droga. TOZD Začimba bo v letu 1988 proizvedla 3.640 ton kave, oz. za 2,9 % več. Obseg ostalih proizvodov bo povečala za 3 %. Poiskati bo morala tudi* možnosti za uvedbo donosnejših programov ter razširiti asortiman. TOZD Soline bo v lastni proizvodnji proizvedla 6.000 ton soli, celotna odprema bo znašala 10.320 ton. Razlika se nanaša na uvoz. 4.3. V dejavnosti pomorskega prometa bo Splošna plovba Piran v skladu s svojimi planskimi akti in srednjeročnim planom občine nadaljevala z obnavljanjem svojih zmogljivosti in tako povečevala svoj delež v zunanjetrgovinski in mednarodni menjavi. V letu 1988 načrtuje nabavo dveh večnamenskih ladij in bulcarier preko podjetja v tujini. Za leto 1988 predvidevajo povečanje obsega storitev za 5% in izvoza storitev za 4,5 %. Ekonomski ukrepi, ki bodo delovali v letu 1988 predvidevajo dohodkovno motiviranost izvoznikov, vendar je nujno treba sistemsko rešiti: plačevanje eksploatacijskih stroškov za prevoz domačega blaga na tujih relacijah; da se osnovna sredstva za to panogo valorizirajo po stopnjah, ki veljajo za tuje kredite; da se ustvari pogoje za nakup ladij v domačih ladjedelnicah, z enakimi pogoji, ki veljajo za prodajo ladij tujim naročnikom. 4.4. Turizem je poleg pomorstva panoga v občini, ki naj pripomore pospeševanju gospodarske rasti in povečevanju izvoza, predvsem konvertibilnega in deviznega priliva. K uresničevanju tega cilja bodo morale prispevati spremembe v devizni zakonodaji v okviru tega pa mora motivacijsko vlogo imeti aktivna tečajna politika. Na področju turizma in gostinstva bo tudi v letu 1988 osnovna naloga skrb odgovornih dejavnikov za smotrno izkoriščanje zmogljivosti in dvig kvalitete storitev v vseh kategorijah. Predvsem bo potrebno skrbeti za primerno ureditev in dvig kvalitete posteljnih kapacitet pri nekaterih zasebnih sobodajalcih, zlasti pa za celotno evidentiranje vseh realiziranih nočitev v tej kategoriji. Za izboljšanje materialnega položaja turističnega gospodarstva, je potrebno sistemsko zagotoviti tej panogi enak status v pogledu izvoznih stimulacij kot ostalim izvoznikom. Turistične storitve je pri pospeševanju izvoza treba enačiti z izvozom blaga v vseh kriterijih in meha- ^ nizmih. Turističnemu gospodarstvu bo možno zagotoviti tudi večjo repro- duktivno sposobnost z večjim deležem ustvarjenih deviz kot ga ima sedaj, tako bi bila omogočena hitrejša izgradnja turističnih kapacitet. Tudi z oblikovanjem takšne davčne politike, ki bo z znižanjem stopenj krepila skozi cene storitev konkurenčno sposobnost na tujem turističnem trgu, bo možno povečevati akumulacijo teh OZD. Tudi v letu 1988 bomo skrbeli za prilagoditev poslovnega časa tistih dejavnosti, ki dopolnjujejo turistično ponudbo ter proti kršilcem ustrezno ukrepali. S spremembo odloka o poslovnem času bomo odpravili vse pomanjkljivosti, ki so v letu 1987 negativno vplivale na izvajanje nalog na posameznih področjih. V dejavnosti gostinstva in turizma nosilci planiranja predvidevajo naslednje večje investicije: — TOZD Hote! Metropol: pripravljalna dela za hote! Vojkov dom, ureditev plaže AC-Ribič, bazen na plaži in pripravljalna dela z dokumentacijo za bazen ob objektu GH Metropol in parkirišče. — TOZD Pralnica in čistilnica: nabava nove tunelske pralne linije zmogljivosti 600 kg na uro z 9—12 komorami. — TOZD Hoteli Strunjan: prenova in razširitev objekta aBatana*. — TOZD Hote! Palace, Portorož: rekonstrukcija hotela Palace, rekonstrukcija objekta za pripravo hrane in prenova kavarne Center v Portorožu. — TOZD Igralnica Casino: osvetlitev letališke steze in preureditev vile aMarija*. 4.5. Za zagotavljanje tekoče preskrbe prebivalstva in turizma z osnovnimi izdelki bomo zagotavljali potrebna sredstva in intervenirali v primeru motenj. Sredstva se bodo združevala iz dohodka po stopnji 0,30 % za občinske blagovne rezerve. 4.5. a Zaradi ureditve poslovnih prostorov in izboljšanja poslovanja z občani bo realizirana naloga iz resolucije za leto 1987 o preselitvi trgovine iz občinske stavbe. 4.6. V dejavnostih drobnega gospodarstva btrnio v letu 1988 nadaljevali z aktivnostmi in nalogami, opredeljenimi z družbenim planom in Dogovora o pospeševanju razvoja drobnega gospodarstva za obdobje 1986—1990. 4.7. V kmetijstvu bomo v družbeno organiziranem sektorju predvidoma zasejali s pšenico 80 ha površin in 4 ha v zasebnem sektorju. Za leto 1988 načrtujemo odkup 252 ton pšenice. V družbenem sektorju bomo na plantaži v Sečovljah predvidoma proizvedli 1350 ton sadja in grozdja. V zasebnem sektorju bomo na površini 485 ha proizvedli 4.200 ton vrtnin. Zimske in zgodnje spomladanske zelenjave bo po pričakovanjih proizvedeno okoli 250 ton. Na površini 5.500 m^ (v rastlinjakih) bomo proizvedli okoli 5 ton zimske solate. V zasebnem sektorju pričakujemo proizvodnjo 1006 ton sadja — od tega večji del breskev, češenj in 2.890 ton grozdja. V letu 1988 bomo ustanovili melioracijsko skupnost za področje Dragonje in sprejeli odlok o uvedbi melioracijskega postopka za območje piranske občine (236 ha). Predvidoma naj bi se izvajale hidromelioracije na površinah 30 ha na območju Vinjo! in na 25 ha na območju Parecaga. 4.8. Na področju stanovanjske politike bomo nadaljevali z nalogami opredeljenimi v družbenem planu občine za obdobje 1986—1990. V usmerjeni stanovanjski gradnji bomo zaključili z gradnjo prvih 2 stanovanjskih stolpičev v zazidavi Lucija I (66 stanovanj) ter pričeli z gradnjo naslednjih 2 stolpičev v isti zazidavi (68 stanovanj), ki v letošnjem letu nista bila začeta. Ob koncu leta 1988 OSSS predvideva pričetek gradnje še 3 stolpičev s ca. 90 stanovanji in poslovnimi prostori v pritličju. V okviru individualne stanovanjske gradnje bomo zaključili gradnjo 26 vrstnih hiš v zazidavi Lucija II — dodatno. V okviru prenove bomo zaključili 3. fazo prenove Židovskega kareja (4 stanovanja + poslovni loka!) ter prenovo 4. faze objekta Prežihova 6 (2 stanovanja) in začeli s prenovo Židovskega kareja ( 16 stanovanj + 4 poslovni lokali). Predvidena je prenova objekta Vilharjeva 2 in 4 (6 stanovanjskih enot). Spremenjena obračunska zakonodaja bo vplivala na zagotavljanje sredstev za zastavljeni program kontinuirane prenove mestnega jedra. V cilju ohranjanja stanovanjskega fonda v družbeni lastnini bomo zagotavljali pospešen prehod na ekonomsko stanarino, ki bo zagotavljala enostavno reprodukcijo stanovanjskega sklada. Sredstva solidarnosti in vzajemnosti bomo razporejali v skladu z veljavno zakonodajo in družbeno dogovorjenimi kriteriji. V skladu s sprejetimi prostorskimi izvedbenimi akti bomo določili 26 URADNE OBJAVE 26. februarja 1968 - št. 4 namembnost posameznih objektov, pri čemer bomo tudi upoštevali možnost prodaje objektov v zasebno last. 4.9. Močan zastoj v razvoju komunalne infrastrukture narekuje resen pristop k reševanju te problematike v občini. Problemi vodoo-skrbe v občini kažejo že hude posledice prepočasnih vlaganj v to dejavnost, kar omejevalno vpliva na nadaljnje možnosti širjenja turističnih kapacitet. Zato bomo v letu 1988 zagotavljali kontinuiteto izgradnje objektov vodooskrbe ter zagotavljali materialno osnovo za izvajanje drugih aktivnosti, opredeljenih v planskih aktih občine in skupnosti obalnih občin, za realizacijo dogovorienih programov bodoče vodooskrbe. s ciljem zagotoviti oskrbo z vodo. Te naloge bodo ustrezno opredelile v svojih letnih programih SKCIS. SSS. Sklad stavbnih zemljišč občine Piran. 4.10. Na področju komunalnega gospodarstva bomo izvajali program rednega in investicijskega vzdrževanja komunalnih objektov in naprav ter dodatno združevali sredstva za investicije, ki bodo zagotavljale ohranjanje doseženega nivoja komunalnih storitev ter odpravljanje omejitvenih faktorjev, ki zavirajo nadaljnji razvoj. V letu 1988 bomo nadaljevali z deli na rekonstrukciji centralne čistilne naprave v Piranu. Na področju komunalne infrastrukture bomo v skladu z letnimi programi izvajali naloge v okviru rednih vzdrževalnih del v dosedanjem obsegu, pri čemer bo izvajanje novega obračunskega sistema povzročalo določene negotovosti, kar zadeva zagotavljanje sredstev za izvajanje osnovnega programa. V okviru investicijskega programa bomo izvajali naslednje naloge: — ureditev okolja ob pokopališču in parkirišču v Piranu, — izvedba avtomatskega sistema za zalivanje parkov v Portorožu, — postavljanje novih panojev — oglasne deske. — sofinanciranje popravila pomola za javni pomorski promet v Piranu, — aktivnosti v zvezi s prenovo Tartinijevega trga. Dela se financirajo z združevanjem sredstev po posebnem SaS. — ureditev lokalne ceste Gorgo—Nizki Parecag in povezave Spodnje—Zgornje Šentjane, — iz združenih sredstev po stopnji 0,932 % iz ČD bomo sofinancirali sanacijo občinskega odlagališča smeti ter premostitveno financirali program prioritetnih investicij v komunalno infrastrukturo. — iz združenih sredstev obalne ceste bomo tudi v letu ! 988 sofinancirali izgradnjo odsekov obalne ceste. V letu 1988 bomo pristopili k pripravljalnim delom za ureditev novega pokopališča na Vinjolah v Luciji. 4.11. V politiki delitve bomo z družbenim usmerjanjem delitve dohodka in čistega dohodka zagotavljali v globalu povečanje deleža akumulacije v doseženem dohodku ob zmanjšanju deleža vseh oblik tekoče porabe. Ve oblike porabe bodo glede na omejene materialne možnosti razvoja v letu 1988. ki so posledica nizke rasti, visoke inflacije in prepočasnega prilagajanja tržnim zahtevam, morajo zaostajati za nominalno rastjo dohodka gospodarstva, v globalu za okoli 8 odstotnih točk. Zaradi spremenjenega sistema financiranja skupnih in splošnih potreb v letu 1988. bodo zmanjšane obveznosti iz dohodka gospodarstva za zadovoljevanje skupnih in splošnih potreb, povečale pa se bodo obveznosti iz bruto osebnih dohodkov, tako se bo masa bruto OD v občini glede na leto 1987, zaradi teh sprememb v sistemu, realno povečala za okoli 14,33%, kar služi SIS-om pri izračunu prispevnih stopenj za 1988 leto. Taka izhodišča bomo upoštevali pri opredeljevanju programov za leto 1988 SIS družbenih dejavnosti, pri čemer bomo zagotovili tudi manjkajoča sredstva za sanacijo osebnih dohodkov v osnovnem izobraževanju ter za reševanje izgub v zdravstvu. Tudi v letu 1988 bomo opravili valorizacijo programov SIS trimesečno, v skladu z zagotovljenimi možnostmi gospodarstva. Vsa znižanja stopenj prispevkov in davkov, ki bodo posledica usklajevanja dovoljene porabe z materialnimi možnostmi, se bodo odrazila na zmanjšanju bruto osebnih dohodkov in ne na povečanju čistih osebnih dohodkov. Zaradi sprememb v obračunskem sistemu bo kategorija bruto osebnih dohodkov v globalu realno rastla za okoli M) % hitreje od dohodka. Investicije na področju družbenih dejavnosti bomo izvajali na podlagi prioritetno dogovorjenega programa za leto 1988. ki bo definiran v okviru razpoložljivih sredstev na samoupravnih organih SIS in IS. 4.12. Sredstva za osebne dohodke in skupno porabo v organizacijah združenega dela bomo razporejali v skladu z doseženimi poslovnimi rezultati in dogovorjenimi kriteriji z Družbenim dogovorom, letnimi usmeritvami in interventnimi zakoni, ki bodo urejali razmerja delitve v letu 1988. 4.13. Nadaljevali bomo z izvajanjem srednjeročnih usmeritev razvoja splošne ljudske in družbene samozaščite z usposabljanjem delovnih ljudi in občanov in krepitvijo obrambnih priprav. Vsi nosilci planiranja so dolžni sproti ažurirati obrambne načne in jih uskladiti z zveznimi predpisi. V letu 1988 bomo pričeli z izgradnjo dvnamenskega zaklonišča ter prostorov pomembnih za SLO v Piranu. 4.14. Sredstva splošne porabe za delovanje upravnih organov bomo prvenstveno usmerjali v povečevanje učinkovitosti njihovega dela, izobraževanje, kadrovskih pogojev ter modernizacijo in racionalizacijo dela. Za naloge, navedene pod to točko, bomo namenili tudi prihodke proračuna za leto 1987. dosežene nad dovoljenim obsegom splošne porabe. . . 5.15. V letu 1988 bomo tudi izvajali skupne naloge opredeljene v srednjeročnem planu občine in Smernicah o uresničevanju ključnih nalog družbeno-gospodarskega razvoja Obale v letu 1988. 4.16. Vse OZD in skupnosti so dolžne dosledno izvajati naloge iz resolucije in njenih spremljajočih dokumentov. IS bo tekoče spremljal izvajanje resolucije ter na osnovi poročil OZD in SIS tekoče seznanjal skupščino o uresničevanju resolucijskih usmeritev. 5. DOKUMENT! ZA !ZVAJANJE RESOLUCIJE Naloge, ukrepi in aktivnosti za izvajanje resolucijskih ciljev na posameznih področjih bodo podrobneje opredeljene v naslednjih dokumentih: — Plani OZD. SIS in KS za leto 1988. — Bilanca zaposlovanja 1988, — Dogovor o splošni porabi občin SR Slovenije v letu 1988. — Odlok o proračunu občine za leto 1988. — Dogovor o skupnih osnovah in merilih za samoupravno urejanje odnosov pri pridobivanju in delitvi dohodka v SRS v letu 1988. — interventni zakoni. Piran, 21. januarja 1988 Predsednica: TATJANA KOSOVEL. 1. r. OBČtNA POSTOJNA Na podlagi 5. člena Zakona o družbeni kontroli cen (Ur. list SRS št. 9/85) in 223. člena Statuta občine Postojna (Ur. objave št. 24/80) ter v zvezi s 3. členom Odloka o določitvi najvišjih cen (Ur. list SRS št. 45/ 87) sprejema Izvršni svet Skupščine občine Postojna ODREDBO O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODREDBE O DOLOČITVI NAJVIŠJIH CEN 1. člen V Odredbi o spremembah in dopolnitvah odredbe o določitvi najvišjih cen (Ur. objave št. 1/88) se v L točki za besedami »izven kategorije, A in B kategorije« postavi vejica in doda besedilo »v motelih 1. in II. kategorije in cene v restavracijah s postrežbo ter gostilnah s štirimi in petimi zvezdicami, razen cen družbene prehrane; cene vstopnic v Postojnsko jamo.« V nadaljevanju besedila 1. točke o Odredbi o spremembah in dopolnitvah odredbe o določitvi najvišjih cen se črtajo besede »razen izdajanja knjig, gramofonskih plošč in kaset, vstopnic za kino in gledališče in ure vožnje z motornimi vozili « 2. člen V 2. členu Odredbe o določitvi najvišjih cen (Uradni list SRS št. 46/ 87) in 2. točki Odredbe o spremembah in dopolnitvah odredbe o določitvi najvišjih cen (Uradne objave št. 1/88) se dodajo nove točke, ki glasijo: 1. Stanarine: linearno za 30% 2. Oskrbnina v WZ, dijaških domovih ter domovih za ostarele za 16% 3. Obrtne storitve: — cene proizvodov, kjer se oblikujejo cene za končni izdelek za 20% — cene proizvodov, kjer se cena oblikuje na podlagi režijske oz. norma ure za 15 % — cena kemičnega čiščenja za 20% 26. februarja 1968 - št. 4 URADNE OBJAVE 27 - cene frizerskih storitev za 15 % - cene fotografskih storitev za 18% Odstotki povišanj cen obrtnih in osebnih storitev se smejo uporabiti na raven cen, ki so po predpisih veljale in bite uporabljene na tržišču do 15. 11. 1987. 3. č!en Ta odredba začne valjati z dnem objave v Uradnih objavah Primorskih novic Št. 38-5/87-3 Postojna. 22. februarja 1988 Predsednik L1VIJ KNAFELC !. r. OBČ!NA SEŽANA Na podlagi 58.. 59., 60. in 61. člena Zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 18/84), dogovora o usklajevanju meri! za določanje območij na katerih se plačuje nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča in meri! za določanje višine tega nadomestila (Uradni list SRS, št. 19/86) in 161. člena statuta občine Sežana (Uradne objave, št. 25/83), je skupščina občine Sežana na seji zbora združenega dela in na seji zbora krajevnih skupnosti dne 17. februarja 1988 sprejela ODLOK O SPREMEMBAH ODLOKA O NADOMESTILU ZA UPORABO STAVBNIH ZEMLJIŠČ NA OBMOČJU OBČINE SEŽANA ' 1. člen Četrti člen odloka o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča na območju občine Sežana (Uradne objave, št. 10/87) se v zadnji alinei spremeni in se glasi: - nepokrite površine so: nepokrita skladišča, parkirišča, delavnice na prostem, športno rekreacijski tereni v sklopu turističnih objektov, rezervati za nadaljno gradnjo in podobno. 2. člen Osmi Člen odloka se spremeni in se glasi: Glede na kraj in namembnost uporabe se za m^ stavbnega zemljišča določijo točke po naslednji tabeli: Kategorija naselja Za stanovanjske namene Za proizvodno dejavnost Za poslov . trgov, turistično in gostinsko Za družb dejavnost dejavnost 1. območje 40 120 150 60 11. območje 30 90 100 45 111. območje 15 45 80 25 IV. območje 30 200 300 80 3. člen 15. člen odloka se spremeni in se glasi: ^vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju občine Sežana, določi skupšAna vsako leto posebej s sklepom«. 4. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah. števiUca: 420/A-2/77-3 Datum: 17. februar 1988 Predsednik IVAN VODOPIVEC, 1. r. Na podlagi prvega odstavka 105. člena zakona o kmetijskih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 17/86 - prečiščeno besedilo) in 162. člena statuta občine Sežana (Uradne objave, št. 25/83) je Skupščina občine Sežana na seji zbora združenega dela in na seji zborakrajevnih skupnosti dne 17. februarja 1988 sprejela ODLOK O UVEDBI MELIORACIJSKEGA POSTOPKA NA MELIORACIJSKEM OBMOČJU VRHPOUSKO POLJE 1. člen Uvede se melioracijski postopek na Vrhpoljskem polju v delih k o. Gročana in k. o. Draga po projektu melioracije št. 562/85, ki ga je izdelal DO za vodno gospodarstvo *HIDRO« Koper 2. člen Meja melioracijskega območja: Na severnem delu je območje melioracije omejeno s pobočjem pod vzpetino Golič, na južnem z vzpetino Videž. na jugozahodu s cesto Kozina - državna meja, na zahodu z državno mejo z republiko Italijo, medtem ko na vzhodu sega do vasi Vrhpolje. Celotno melioracijsko območje zajema 71.88ha površin, od tega 69,52ha obdelovalnih površin. 3. člen Lastniki parcel v melioracijskem območju so dolžni sodelovati pri izvedbi melioracije s svojim delom v obliki čiščenja in poseka grmovja in posameznih dreves ob jarku in na melioracijski površini. 4. člen Po izvršeni melioraciji morajo lastniki oziroma uporabniki kmetijskih zemljišč na mclioriranem območju sami redno vzdrževati melioracijske objekte in naprave na svojih zemljiščih Za kritje stroškov pri vzdrževalnih delih na skupnih melioracijskih napravah in objektih plačajo lastniki ozirom^ uporabniki kmetijskih zemljišč na melioraciranem območju prispevek, ki ga uvedemo s poseb-nom odlokom. 5. člen Na melioriranih kmetijskih zemljiščih mora način rabe ustrezati naložbam v ta zemljišča. Kmetijska proizvodnja mora biti čimbolj intenzivna in ustrezati proizvodnemu programu, ki ga je za melioracijsko območje pripravil investitor v skladu z družbenim planom občine. 6. člen Lastniki oziroma uporabniki kmetijskih zemljišč so dolžni dovoliti delavcem organizacij, ki so pooblaščene za izvajanje melioracij kmetijskih zemljišč ter vzdrževanje melioracijskih objektov in naprav ter osebam, ki imajo pravico vršiti nadzor, snemati, projektirati in zaznamovati zemljišča in vode. da stopijo na njihova zemljišča. 7. člen Investitor melioracijskih de! je Kmetijska zadruga *VINAKRAS« Sežana. 8. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah. Števitka: 462-1/87 Sežana. 17. februarja 1988 Predsednik IVAN VODOPIVEC. 1. r. OBČtNSKA ZDRAVSTVENA SKUPNOST POSTOJNA Na podlagi določb zakona o obračunavanju in plačevanju prispevkov za zadovoljevanje skupnih potreb na področju družbenih dejavnosti in v skladu s samoupravnim sporazumom o temeljih plana Občinske zdravstvene skupnosti Postojna za obdobje 1986-1990 je skupščina skupnosti na seji dne 25. 1. 1988 sprejela SKLEP O OBRAČUNAVANJU IN PLAČEVANJU PRISPEVKOV ZA ZDRAVSTVENO VARSTVO 1. člen S tem sklepom se opredelijo viri in osnove za obračunavanje in plačevanje prispevkov za zdravstveno varstvo ter stopnja oz. višina 28 URADNE OBJAVE 26. februarja 1988 - št. 4 teh prispevkov, ki jih plačujejo delavci v združenem delu, delovni ljudje, ki samostojno opravljajo gospodarsko ali poklicno dejavnost, kmetje, združeni kmetje ter drugi delovni ljudje in občani. 2. člen Prispevek za zdravstveno varstvo plačujejo zavezanci za prispevek po prispevnih stopnjah, ki se objavljajo v Uradnem listu SRS v pregledu stopenj in prispevkov za financiranje družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih in v samoupravnih interesnih skupnostih na področju družbenih dejavnosti, če ni s tem sklepom za posamezne zavezance drugače določeno. Od 1. 1. 1988 dalje se prispevki za zdravstveno varstvo plačujejo: - iz dohodka po osnovi, ugotovljeni v skladu z zakonom v višini 0,55% - iz bruto osebnih dohodkov v višini 10,20% 3. člen Delovni ljudje, ki opravljajo gospodarsko ali poklicno dejavnost in se jim ugotavlja dohodek, plačujejo prispevek iz dohodka, ugotovljenega v skladu z zakonom, prispevek iz bruto osebnega dohodka pa od osnov, ki jih določi Skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SRS. Delovni ljudje, ki se jim ne ugotavlja dohodek, pa plačujejo oba prispevka od osnov, ki jih določi Skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SRS. 4. člen Za delavec, ki so v delovnem razmerju z delovnimi ljudmi oz. s civilnopravnimi in fizičnimi osebami, slednji plačujejo prispevek za zdravstveno varstvo od osebnega dohodka, določenega s pogodbo o delovnem razmerju. Tako določena osnova ne sme biti nižja od najnižjega zneska, ki zagotavlja materialno in socialno varnost delavca. 5. člen Kmetje, združeni kmetje, vsi drugi lastniki kmetijskih zemljišč, ki so upokojeni, ali pa niso zavarovani kot kmetje, plačujejo prispevek za zdravstveno varstvo od osnove katastrskega dohodka od negozdnih površin in dohodka od gozda v višini 32%. V primerih, ko opravlja kmetijsko dejavnost na istem kmetijskem zemljišču več kmetov, ki so iz istega naslova tudi zavarovani, plača prispevek le lastnik zemljišča. 6. člen Prispevka za zdravstveno varstvo so oproščeni tisti kmetje oz. drugi zavezanci iz prejšnjega člena, ki jim uprava za družbene prihodke na podlagi zakona o davkih odpiše oz. zmanjša davčno obveznost (npr. ob elementarnih nesrečah, daljši bolezni, itd.) 7. člen Vsi ostali združeni kmetje, ki niso zajeti v 5. členu tega sklepa, plačujejo prispevek za zdravstveno varstvo od osnove, po katerih plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 8. člen Združeni kmetje, ki si želijo zagotoviti tudi pravico do nadomestila osebnega dohodka, plačujejo prispevek za zdravstveno varstvo od osnove, po katerih plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, ki pa ne sme biti nižja od najnižje pokojninske osnove po predpisih pokojninskega in invalidskega zavarovanja. 9. člen Osebe, ki so sklenile delovno razmerje v tujini ali pa se v tujini strokovne izpopolnjujejo in dobivajo štipendijo, če niso zavarovani pri tujem nosilcu zdravstvenega varstva in osebe, ki jim je prenehala lastnost delavca, plačujejo prispevek za zdravstveno varstvo od osnov. ki jih določi Skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SRS. Za osebe, ki so v delovnem razmerju z domačo delovno organizacijo in delajo v tujini (detaširani delavci) in osebe, ki so v tujini na strokovnem izpopolnjevanju ali se učijo oz. so na praksi, plačuje delovna organizacija prispevek od mesečnih osnov, ki jih delavec prejema na podlagi osnov in meril iz samoupravnih splošnih aktov delovne organizacije. Osebe, ki so zaposlene pri tujih in mednarodnih organizacijah in ustanovah, tujih konzularnih predstavništvih ali pri tujih državljanih na območju skupnosti, pfačujejo prispevke do prejemkov po sklenjeni pogodbi. 10. člen Občani na začasnem delu v tujini, ki jim v času bivanja na območju skupnosti ni zagotovljeno zdravstveno varstvo na stroške tujega nosilca zdravstvenega varstva, plačujejo prispevek za neposredno zdravstveno varstvo zase in za svoje družinske člane od osnov, po katerih plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Občani, ki uživajo pravice izključno od tujega nosilca pokojninskega zavarovanja jim zdravstveno varstvo ni zagotovljeno z mednarodnimi sporazumi na stroške tujega nosilca zdravstvenega zavarovanja, in druge osebe, ki niso zajete v določbah prejšnjih členov tega sklepa, plačujejo prispevek v višini din 15.000 din mesečno. 11. člen Prispevek za zdravstveno varstvo za osebe iz 3 , 4,7 , 8,9. in 1. odstavka 10. člena se obračunava po stopnji iz 2. člena tega sklepa, druge alineje. 12. člen Skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja iz drugih republik plačujejo za uživalce prejemkov iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja prispevek za zdravstveno varstvo od vseh prejemkov po stopnji 14%. 13. člen Za študente in učence na počitniški praksi razen za udeležence usmerjenega izobraževanja, za upokojence in druge osebe, ki delajo po pogodbah o delu. plačujejo izplačevalci dohodka prispevek, ki znaša 6% od izplačanega dohodka. 14. člen Zavezanci za prispevek za zdravstveno varstvo so dolžni plačevati prispevek za svoje delavce, katerim odobrijo neplačan dopust ali ko ti upravičeno ali neupravičeno izostanejo z dela brez pravice do nadomestila osebnega dohodka, za ves čas odsotnosti z dela po stopnji iz 2 člena tega sklepa. Osnova za obračun prispevek iz prvega odstavka tega člena je povprečni mesečni bruto osebni dohodek, ki ga je delavec dosege! v zadnjih treh mesecih pred mesecem, ko je nastopi! neplačan izostanek z dela. 15. člen Ta sklep začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah, uporablja pa se od 1. januarja 1988 dalje. Z dnem. ko se začne uporabljati ta sklep, preneha veljati sklep o obračunavanju in plačevanju prispevkov za zdravstveno varstvo (Ur. obj. št. 9/87). Številka: 4/88 Datum: 25. 1. 1988 Predsednik skupščine Franc Glažar, 1. r.