ambrozic.pdf

UGOTAVLJANJE USPEŠNOSTI DELOVANJA KNJIŽNIC: VISOKOŠOLSKE KNJIŽNICE (I. del)* Melita Ambrožič Oddano: 30.06.2000 - Sprejeto: 04.09.2000 Izvirni znanstveni članek UDK 027.7: 65.011.4: 001.891 UDK 65.011.4: 001.891 : 027.7 Izvleček Prispevek obravnava teoretične in praktične pristope k problematiki ugotavljanja uspešnosti delovanja visokošolskih knjižnic in kazalcev uspešnosti. Avtorica poudarja pomen sistematične evalvacije dejavnosti knjižnic in uporabe sodobnih metod menedžmenta, med katere sodi tudi proces ugotavljanja uspešnosti delovanja knjižnic. Predstavljena je vloga knjižnične statistike kot metode kvantitativnega predstavljanja dejavnosti knjižnic in ovrednoten pomen strokovnih standardov in akreditacijskih postopkov v evalvacijskem procesu. Predstavljeni so tudi nekateri projekti in konkretni primeri ugotavljanja uspešnosti delovanja visokošolskih knjižnic v svetu in Sloveniji ter predlogi kazalcev uspešnosti. Ključne besede: visokošolske knjižnice, univerzitetne knjižnice, evalvacija, uspešnost poslovanja, kazalci uspešnosti, statistični podatki, kakovost Prispevek vključuje ugotovitve iz doktorske disertacije: M. Ambrožič, "Utvrdivanje uspjesnosti poslovanja visokoškolskih knjižnica: od kvantitativnih do kvalitativnih pokazatelja". Zagreb: Filozofski fakultet, 1999. AMBROZIC, Melita: Library performance measurement: the case of academic libraries (I.). Knjižnica, Ljubljana, 44(2000)3,101-135 101

RkJQdWJsaXNoZXIy