— 34 — ¦' • ¦ ¦ ' ¦ Izredno lepa čednost. 2. Sveta maša in naša zahvala. Pri zadnjem razlaganju: ,,Kako se kaže hva-ležnostr" smo se že precej zadeli tudi obvprašanje: Zakaj bodimo hvaležni Bogur To vprašanje: zakaj moramo biti hvaležni Bogu ? je zclo lahko, obenem pa (udi silno težko vprašanje. Lahko je zato, ker nas Ijubi Bog ves čas obsipa z brezšte-vilnimi dobrotami; torej je pravzaprav nepotrebno šele vpraševati, zaka j bodimo hvaležniBogu? Apo drugi strani je pa to vprašanje zato tako težavno, ker je božjih dobrot tol iko in so tako vel ike, da jih ne morenio izračunati in našteti, ko bi se trudili tudi nočindan ves čas svojega življenja. O, ko bi znali in hoteli Ijudje boljše preštevati in ocenjevati božje dobrote, bi bili pač vse drugaJno hvaležni! Poskušajle to že tudi vi. inladi čitatelji. Naj vam nekoliko pomagam. Ako hočemo prav dobro videti in spoznati kako reč, si jo moramo ogledati pri dobri, svitli luči. Zdi se mi pa, da najboljša iuč, pri kateri se jasno in krasno vidijo božje dobrote in od katere tako žarno odsevn dolžnost naše hvaležnosti, je ona milo žarobna lučica pred tabernakljem, — v e č n a 1 u č. Pri tej angelski luči se hočemo tudi mi učiti prave hvaležnosti. Saj presveto rešnje Telo, torej tudi sveta maša, se imenuje že itak nEvharistija" t j. zah vaJa. Sv. rnaša je pa tudi v svojih prelepih molitvah najboljša šola za našo hvaležnost do Boga. Le vzemi v roko tak molitvenik, v katerem je maša lako urejena, kakor jo molijo mašnik pri oltarju n. pr. ,Sv. opravilo", in prepričaj se sam. Večkrat se ponavlja pri sv. maši prelepa hvalnica: Cast bodi Očetu itd. In pri vseh delih sv. maše nam doni nasproti nujni opomin: Zalivaljujmo Boga, neskončno dobrotljivega! Pri gloriji molimo prekrasne besede: ,Zah va-Ijujemo Te zavoljo Tvojega veličastva (za-voljo Tvoje velike slave)!" Nikakor ne bi bilo mogočc tako nakratko pa še več povedati. kakor je povedano - 35 - • '- v leh žarnih besedah: zakaj z veličastnimi deli, s ka-terimi je Bog razodel in razodeva svojo slavo, je obenem hotel tudi osrečiti svoje stvari, zlasti naj-imenitnejše stvari, angele in Ijudi. Če torej pri gloriji molimo: ,,Zahvaljujemo Tc zavoljo Tvojega veličastva". je to toliko, kakor bi rekli: »Neskončno dobrotljivi Bog, zahvaljujemo Te za vsa Tvoja dela, za vse Tvoje do-brote in milosti!" Zahvaljujemo Te, n. pr. da si ustvaril nebesa, ter pripravil angelom in Ijudem neizmerno ve-liko, večnotrajno blaženost in srečo, in da si jih obdaril s tolikimi prednostmi; zahvaljujemo Te, da si ustvaril ssret in na svetu toliko lepote in bogastva, v korist in nidost svojim olrokom, Ijudem na zemlji; zahvaljujemo Te, da si posla! Svojega edinorojenega Sina na svet, in za vse, kar je Jezus Kristus storil za nas in kar še dela v Svoji sveti cerkvi itd. itd. Ko mašnik prebere list, reče strežnik v imenu Ijudstva: ,,Hvala Bogu!" in po evangeliju, ko mašnik iz hvaležnosti spoštljivo poljubi knjigo, reče strežnik: ,,Hvala Tebi, Kristus!" Ako smo se pri gloriji skupno zahvaljevali za vse dobrote, se tukaj zahvaljujemo posebej za vse svete nauke in za vse delovanje Jezusovo na zemlji, katero opisuje sveti evangelij. ..Sanktus" je pa še prav posebej odločen v zahvalo in nam podaja v lepih in krepkih besedah na kratko vse vzroke, zakai bodimo hvaležni Bogu. Da bi se verniki res prav iz srca zahvaljevali Bogu, jih najprej mašnik glasno opomni: ,,Kvišku srca!" ln nato jih navdušuje: ^Zahvaljujmo Gospoda, svojega Bc#ga!" Strežnik reče v njihovem imenu: -Vredno in pravično je." Mašnik pa zopet po-. vzame: ,Zares vredno in pravično je, spo-dobnoin zveličalno, da vedno in povsod zahvaljujemo Tebe, sveti Oospod. vsemo-gočni Oče, večni Bog!" O, seveda je vredno, da vedno in povsod zahvaljujemo Boga, ker je do-brotnik tako veličasten in ljubezniv, in ker so dobrote njegove tako velike in nmogotere. — Ko bi šlo po pravici, bi mi morali Bogu povračevati z enakimi do- ¦ broiami; a ker tega ne moremo, moramo vsaj to storiti, — 36 — kar je v naši moči: ponižno in goreče ga zahvaljevati! Zato pravi mašnik: ,,Pravično je, da Bojfa vedno in povsod zahvaljujemo!" — Pač bi moral biti grd in ostuden tak človek, ki bi mogel pozabiti folikeg-a do-brotnika in nehvaležen bili za tolike dobrote. Zato na-daljuje mašnik-. ..Spodobno je, da Boga vedno in povsod zahvaljujemo." — A tudi ,zveliLalno" je, da Boga vedno in povsod zahvaljujemo. Ako namreč nebeški Oče vidi naše hvaležno srce, narn bo naklonjen ter nam bo radodarno deiil novih milosti, saj že za nas liudiveljapregovor, da »zahvala je nova proSnja". Predno tnašnik ob povzdigovanju izpremeni kruh v Jezusovo Telo. omenja, da je Kristus za h vaI i I nebeškega Očeta, ko ie vzel kruh v svoje presvete roke; in predno posveti vino, zopet ponavlja, da je Kristus zahvalil nebeškega Očeta, l