| RAZREDNI POUK | 2020 | 1 | 42 strokovna izHodiŠča  Mojca Dolinar, Zavod RS za šolstvo Delavnica Samovrednotenje digitalnih kompetenc izobraževalcev Uvod v družbi znanja postajajo pomembna nova znanja in veščine, ki podpirajo uspešen razvoj in delovanje posameznika v družbi. ena največjih družbenih sprememb v zadnjih desetletjih je prehod iz industrijske družbe v družbo znanja. Uporaba sodobne tehnologije za podporo sodobnim oblikam poučevanja in učenja je tako postala stalnica sodobnega izobraževanja. Spremembe v tehnološkem svetu so vse hitrejše in posledično se spreminjajo življenjski pogoji in navade. Pričakovanja družbe do vzgojno-izobraževalnih zavodov so vse jasneje izražena in pričakujejo, da se bodo izobraževalci naučili novih znanj in razvili spretnosti digitalne kompetence, s katerimi bodo kompetentno podpirali učeče se pri pridobivanju znanj in razvoju spretnosti. Digitalne kompetence izobraževalcev se izkazujejo skozi zmožnosti rabe digitalnih tehnologij z namenom izboljševanja: • poučevanja, • strokovnega komuniciranja s sodelavci, učečimi se, starši, s skupnostjo raziskovalcev, odraslimi in z drugimi zainteresiranimi stranmi, • osebnega strokovnega razvoja kot tudi skupnih koristi, • stalnih inovacij organizacije in učiteljskega poklica. evropska komisija je leta 2018 izdala evropski okvir digitalnih kompetenc izobraževalcev: DigCompe du. n a podlagi okvira je nastalo spletno orodje za samovrednotenje digitalne kompetence izobraževalcev. Članice evropske unije se zavedajo, da izobraževalci potrebujejo nabor digitalnih kompetenc, ki so specifične za njihov poklic. izobraževalci jih potrebujejo za razvoj lastnega ustvarjalnega potenciala ter za izboljšave in inovacije s podporo digitalnih tehnologij v izobraževanju. Pedagoške digitalne kompetence so razdeljene na strokovne kompetence izobraževalcev, pedagoške kompetence izobraževalcev in kompetence učencev. v okviru strokovnih kompetenc izobraževalcev sodijo kompetence za uspešno poklicno delovanje, kot so organizacijsko komuniciranje, strokovno sodelovanje, refleksivna praksa in digitalno stalno strokovno spopolnjevanje. v okvir pedagoških kompetenc izobraževalcev sodijo upravljanje z digitalnimi viri, kjer je pomembno izbiranje digitalnih virov na spletu, izdelovanje lastnih in poustvarjanje lastnih ali tujih digitalnih vsebin, upravljanje z digitalno identiteto, zaščita, deljenje in upoštevanje avtorskih pravic, sorodnih pravic in licenc. v okviru vrednotenja izobraževalci potrebujejo strategije vrednotenja, analiziranje dokazov in povratne informacije in načrtovanje. v okviru poučevanja in učenja je treba razvijati v skladu s sodobnimi spoznanji in potrebami družbe: poučevanje, vodenje vzgojno- izobraževalnega procesa, uvajanje sodelovalnega učenja in samouravnavanje učenja, ki je izjemno pomembna za razvoj posameznika. v okviru opolnomočenja učencev | 1 | 2020 | RAZREDNI POUK | 43 strokovna izHodiŠča izobraževalci razvijajo in omogočajo dostopnost in vključenost vseh učečih se, diferenciacijo in personalizacijo ter aktivno vključevanje učencev. v okviru kompetenc učencev vodimo in nudimo podporo učencem pri pridobivanju digitalnih kompetenc, razvijamo informacijsko in medijsko pismenost, komuniciranje in sodelovanje, izdelovanje vsebin, odgovorno rabo in spoštovanje avtorskih, sorodnih pravic in licenc ter reševanje problemov. Spletno orodje za samovrednotenje digitalnih kompetenc v okviru prizadevanj e vropske komisije in članic, da bi izobraževalci lažje ovrednotili lastne digitalne kompetence, ki jih potrebujejo na strokovnem področju, pedagoškem področju in pri delu z učenci, je bilo izdelano spletno orodje za samovrednotenje digitalnih kompetenc izobraževalcev. Orodje za samovrednotenje je izdelano v jezikih članic in je dostopno na povezavi https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/DigCompe du-S- Si. Z uporabo samopreverjanja digitalnih kompetenc izobraževalcev lahko vsak spozna lastna močna področja in tista, ki jih lahko izboljša. vprašalnik obsega dvaindvajset vprašanj za samovrednotenje in po uspešnem zaključku uporabnik prejme povratno informacijo, ki je personalizirana glede na izkazano doseganje ravni digitalnih kompetenc. Potek delavnice Udeleženci delavnice Učenje s tehnologijo za bolj nazoren in inovativen pouk so se tako lahko s svojo digitalno napravo povezali preko QR-kode na spletno mesto Samoocena DigCompe du in izpolnili vprašalnik. Po oddaji izpolnjenega vprašalnika so prejeli personalizirano povratno informacijo, ki so jo prebrali in naredili refleksijo tako, da so odgovorili na vprašanje »kaj mi o mojih digitalnih kompetencah sporoča povratna informacija, pridobljena na osnovi testa?« ter odgovor zapisali v Dnevnik sodelovanja na študijski skupini za razredni pouk 2019/2020. Slika 1: Rezultati samovrednotenja so razvrščeni v področja znanj učiteljeve digitalne poklicne kompetence (Vir: 7 . julij 2019). Slika 2: Za vsako področje učiteljevih digitalnih poklicnih kompetenc je podana personalizirana povratna informacija (Vir: 7 . julij 2019). strokovna izHodiŠča Sklep Povratna informacija omogoča profesionalni razmislek o lastnih digitalnih kompetencah za opravljanje pedagoškega dela z učečimi se in načrtovanje napredovanja ob dobljenih povratnih informacijah s koristnimi nasveti za bolj inovativno poučevanje oz. uporabo digitalne tehnologije. Učitelj z lastnim zgledom skrbi za razvoj digitalne pismenosti in pozitivnega odnosa do digitalnega državljanstva pri sebi in učencih. Hitre tehnološke spremembe v vsakdanjem življenju nas ženejo k nenehnemu pridobivanju novih znanj in razvijanju spretnosti, ki jih potrebujemo za družbeno vključujoče življenje. Vir: Povratna informacija rezultatov samovrednotenja digitalnih kompetenc izobraževalcev (7 . julij 2019). Interno gradivo o izkazanem doseganju ravni digitalnih kompetenc. Redecker, C. (2018). Evropski okvir digitalnih kompetenc izobraževalcev: DigCompEdu. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno 10. 12. 2019 s https://www.zrss.si/digitalnaknjiznica/DigCopEdu. Spletno orodje za samovrednotenje digitalnih kompetenc izobraževalcev (b. d.). V: Samoocena DigCompEdu. Pridobljeno 10. 12. 2019 s https:// ec.europa.eu/eusurvey/runner/DigCompEdu-S-SI. IZ ZALOŽBE ZAVODA RS ZA ŠOLSTVO 19,60 € Priročnik vsebuje igre, pesmi in izštevanke, s katerimi krepimo govorni in celostni razvoj otrok v predšolskem obdobju in obdobju opismenjevanja v šoli. Gradivo je sestavljeno iz priročnika in listov, zbranih v skupni mapi. V priročniku so zapisana navodila, pojasnila in možne izpeljave za izvedbo iger. Na posameznem listu je pesem ali izštevanka z ilustracijo, ki je namenjena otroku. Priročnika bodo veseli tako strokovnjaki kot tudi starši. Mapa vsebuje priročnik (132 strani) in 104 liste (a4 format)