Obrambni vestnik. —ob Bramba je v nas samih. (Dopis iz mariborske oblasti.) Mariborska klerikalna »Straža« in »Slov. Gospodar« kaj i ada napadata šolo in učiteljstvo, kjer in kadar le moreta. Zlorabljala sta izjednačenje glavnih počitnic na račun dobrega, imena učiteljstva. Ne rekli bi ničesar, če T-i bila pisala o zadevi stvarno; a dolžiti učiteljstvo, da je ono vsemu krivo, da nima srca za ljudstvo, da hoče v šoli neomejeno vladati in s pomočjo Beograda pritiskati na ljudstvo, je izbruh sovraštva do učiteljstva, ki trpi ž njim vred pod pritiskom silne draginje. »Straža« in »Slov. Gospodar« napadata in smešita tudi posamezne učne osebe, in sieer na naravnost hudoben način in s škodoželjnim namcnom. Popravkov seveda ne priobčita, ker nočeta priznati resnice in njun glavni urednik duhovnik Golec in odgovorni urednik poslanec Pušenjak nimata toliko čuta časti, da bi storjeno krivico popravila. Skrita pod poslansko imunostjo kradeta čast neovirano v zavesti, da ju ne more doseči roka pravice. Samo jedno orožje ima učiteljstvo v svojih rokah. t. j. naj se ob kupovanju šolskih potrebščin izogiba Cirilovega podjetja v Mariboru. Ta trgovina je namreč last podjetja, ki izdaja list »Straža« in »Slov. Gospodar«. čut tovarištva nam prepoveduje imeti zveze s podjetjem, ki nas sramoti ter nam krade s hudobnim namenom naše največje imetje — čast. Solidarnost in tovarištvo je najboljša bramba pred klerikalno hudobijo. -—ob Slovenska Bistrica. (Dopis iz •neučiteljskih krogov.) Že dolgo se opaža v Slovenski Bistrici sistematična gonja proti vsemu, kar je naprednega in sokolskega. Anonimne in neanonimne ovadbe, osebne intervencije pri oblastih so na dnevnem redu; klerikalci se ne srarnujejo nobenega sredstva. da le dosežejo svoj cilj: oslabiti napredni, posebno pa sokolski živelj v Slovenski Bistrici. V zadnjem času so se vrgli z vso vnemo na naše učiteljstvo. Najprej različne ovadbe proti učitelju Čehu, zdaj preganjanje učitelja Metlike, za njimi pa pridejo na vrsto še drugi, dokler se jim ne bo posrečilo sestaviti učiteljskega zbora iz samih klerikalcev in Orlov. Kakšna sta imenovana gospoda kot učitelja, kako izpolnjujeta svoje stanovske dolžnosti, za to ne vprašajo; oba sta naprednjaka, oba sta agilna sokolska delavca, oba sta — kar naj jima odpusti sam Bog! — Orjunaša, to pa je dovolj grehov v klerikalno-nemčurskih očeh. Čudno je postopanje mariborskega okrajnega glavarstva v teh zadevah. Učitelj Čeh je razrešen službe v Slovenski Bistrici. To bi se dalo navsezadnje še potrpeti, ker je le provizorično nameščen. Bolj čudno pa je, da vsebuje dotični dekret okrajnega glavarstva v Mariboru tudi dostavek, da v okolišu mariborskega okrajnega glavarstva ne dobi več službe. Torej neke vrste izgon! G. Lajnšič vlada precej absolutistično! Ta gospod smatra tudi učiteljstvo za podrejeno rajo, pri kateri niti v občevanju ž Tijo ni treba varovati vsaj najnavadnejše dostojnosti. Tako je učitelju Čehu pri nekem zaslišanju ponovno zabrusil v obraz, da laže, je kričal nad njim, da laže, ker ni 'hotel podpisati zapisnika, ki se je glasil drugače, kakor njegova izjava ter mu je končno zapretil: »Sicer pa bom po Vas lopnil, da si boste zapomnili!« Tako obnašanje ni niti dostojno niti po službenih predpisih dovoljeno. Značilno za g. Lajnšiča je tudi dejstvo, da se je pri nekem zaslišanju učitelja Čeha skliceval le na dopis »Straže«, ni mu pa hotel pokazati ovadbe, dasi jo je zahteval. Kakšen ugled naj ima učiteljstvo. če se tako postopa ž njhn! Upamo. da bo UJU energično nastopilo proti preganjanju našega naprednega učtteljstva in da se bo tudi višji šolski svet malo pozanimal za to gonjo.