LETALIŠČE - KORAK K POSPEŠENEMU RAZVOJU BARJANSKO-PODKRIMSKEGA SVETA Manj hrupa nad Barjem AEROKLUB Ljubljana, Titova 48 ima okrog tristo članov, sedem motornih ter dva-najst jadralnih letal. Trenutno vadijo in piloti-rajo na letališču v Lescah. Večino jadralnih letal imajo spravljenih v hangarjih. Že pred leti so pričeli ljubljanski IetaJci iskati zemljišče za novo letališče. O tem je najprej spregovoril predsednik gradbenega odbora Teo Belec:« Nekdanji LUZ nam je našel na ljubljanskem in okoliškem območju štirinajst lokacij. Po temeljiti proučitvi so ostale le še barjanske. Letalci nismo želeli uničevati najboljših kmetijskih zemljišč in po-segati v vodne rezervate. Znano je, da smo se dobrih pet let dogovarjali o izgradnji športne-ga letališča na Brezovici. Dejansko bi bilo zemljišče v vrhniški občini, interesno pa bi segalo tudi na Brezovico. Prevelika uporablje-nost zemljišča (avtocest, šole, stanovanjske gradnje) je izničila naše načrte.« Od kdaj ideja o gradnji letaKšča Ljubljana -Ig? »Vznikla je letos pomladi. Lahko rečem, da ima ustrezno podporo vseh občinskih in mest- nih ustanov in organov, nanjo pa načelno pristaja tudi izvršni odbor KS Ig. Skupšina KS Ig o tetn še ni sklepaJa. Glede na splošno vzdušje pa pričakujemo, da tudi ta najvišji samoupravni organ v iški krajevni skupnosti ne bo nasprotoval gradnji športnega letali-šča.« . Na kaj opirate ta optimizem? »Lahko bi rekel, da bodo pridobitve z no-vim letališčem tolikšne, da bo končno v turi-stično-rekreacijsko-gostinskem in seVeda tudi prometno-oskrbovalnem smislu zaživel dose-daj sorazmeroma nerazviti barjansko-pod-krimski svet. Letališče bo zajelo skupaj 23 hektarov po-vršin. Njihova namembnost (travniki) se ne bo spremertila, ampak bo na njih izvedena le hidro in agromelioracija, ki bo omogočala ce-lo večji pridelek travinja. Ne smem zamolčati, da bomo okrog osem odstotkov zemljišč rabili tudi za postavitev Ietaliških objektov. Za ta svet smo pripravlje-ni plačati primerno odškodnino oziroma po-nuditi zemljišče za zamenjavo. Poudariti moram, da športna letala ne pov-zročajo hrupa in bodo celo »odgnala« sedanja vojaška letala, ki izvajajo prav nad tem ozem-ljem med iiansko cesto in Mateno najrazlič-nejše vojaške »operacije«. Vsi krajani so opravičeno že naveličani nadpovprečenega ropota eskadrilje trenažnih letal JLA« Če si odmislinio upravne naloge pri ureja-nju letališča Ljubljana - Ig, nam Uhko nave-dete, kakšnih zapletov se še bojite? »Upamo, da bo pogovor s 36 lastniki zem-Ijišča o imovinsko-pravnih zadevah čim manj zapleten ter da bodo kmetje doumeli kakšne prednosti prinaša njihovemu zemljišču in ce-lotnemu območju izgradnja tega letalskega središča Ljubljane. O tem se bomo z njimi pogovorili v naslednjih dneh.« Pričakujemo, da pri izpeljavi teh odgovorov ne bo zaplelov. Kdaj bomo potem lahko dobi-li vabilo za prvi polet nad Ljubljano z Ižanske-galetaKšča? »Prihodnjo pomlad naj bi pričeli z nasipa-njem in ravnanjem zemljišča (po sistemu av-toceste Ljubljana - Vrhnika), ki bo imelo na vrhu dobro negovane travnike. Jeseni 1982. leta bi hangarji sprejeli letala, pomladi 1983. pa vas bomo pričakali letalci AEROKLUBA Ljubljana na ižanskem letališču.«