SKUPŠČINA OBČINE UVBUANA-ŠIŠKA Zbor knjevnih skupnosti Štev.: 1-06-4/86-2/88 Datum: 7. 1. 1988 ZAPISNIK 17. seje Zbora krajevnih skupnosti SO Ljubljana-Šiška, ki je bila v torek, dne 22. decembra po skupnem zasedanju vseh zborov v prostorih SO Ljubljana-Šiška, Trg prekomorskih brigad 1. Predsednik zbora, tov. Izlakar, je predlagal razširitev dnevega reda s Predlogom odloka o melioracijskem postopku rta območju Poljšak. Gradivo so prejeli vodje delegacij naknadno. Brez razprave je bil soglasno sprejet naslednji DNEVNI RED: 1. Poročilo predsednika komisije za verifikacijo pooblastil in imunitetna vprašanja 2. Potrditev zapisnika 16. seje zbora 3. Predlogi in vprašanja delegatov 4. Predlog odloka o melioracijskem postopku na območju -Poljšak 5. Problematika uresničevanja samoupravnega sporazuma o sociatno-varstvenih pravicah 6. Osnutek dogovora o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1988 7. Osnutek odloka o proračunu občine Ljubljana-Šiška za leto 1988 8. Informacija o delovanju poravnalnih svetov in arbitrai v KS in OZD v občini 9. Program dela zborov Skupščine občine Ljubljana-ŠiSka za leto 1988 - Periodični program dela zborov za I. trimesečje 1988 10. Obravnava gradiva za sejo ZO SML 11. Kadrovske zadeve K 1. totki dnevnega reda: Že na skupnem zasedanju je bila predlagana in soglasno izvo-ljena komisija za verifikacijo pooblastil in imunitetna vprašanja v sestavi: - Merljak Peter - predsednik - Premelč Bogomir - član in - Miklavčič Viktorija - član Predsednik komisije je poroča, da je na seji od 32 delegatskih mest prisotnih 28 delegatov, brez opravičila pa so odsotni delegati KS Senica, Sora, Bukovica-Šinkov turn in Trnovec-Topol. K 2. točki dnevnega reda: Pisno pripombo je posredovala delegacija KS Komandanta Sta-neta III - njihova pripomba k 5. točki dnevnega reda za ZO SML (Poročilo DO LPP), ki ga je zbor obravnaval na prejšnji seji, je v zapisniku netočno povzeta. Tajnik zbora je povedal, da je prišlo do tipkovne napake v osnutku zapisnika, v stališčih za sejo ZO SML pa je bila ta napaka že odpravljena. Delegati so zapisnik 16. seje soglasno potrdili s pripombo KS Komandanta Staneta III, in sicer, da navedba v zapisniku pravilno glasi: »... da bi popolna ukinitev nočnih voženj povzročila težave, saj je taksi nesorazmerno dražji.« K 3. točki dnevnega reda: Pisna delegatska vprašanja in pobude so posredovale deJegacije krajevnih skupnosti: ZGORNJA ŠIŠKA - Zahtevajo pojasnilo glede postopka izdaje dovoljenja za gradnjo garaže na Stemenovi ulici 8. Pojasnilo bo podal KUP. MEDVODE 1. Kdaj je v planu rekonstrukcija magistralne ceste Medvode--Motel Medno? Vprašanje bo posredovano SIS-u za ceste. 2. Kdo in kdaj bo asfaltiral Cesto ob Sori? Vprašanje bo posredovano KSLO. DOLOMITSKI ODRED 1. Dajejo pobudo za spremembo mestnega odloka o obratoval-nem času gostinskih lokalov, in sicer da naj se odpiralni čas v gosto naseljenih soseskah skrajša na 20. uro, saj daljši obratovalni čas preveč moti stanovalce sosesk. Pobudo bomo posredovali v pro-učitev IS SML. 2. Sprašujejo občinski izvršni svet in SOZD Mercator, kdaj bodo pričeli z gradnjo trgovine na Brilejevi ulici. Rok je bil konec leta 1987, krajevna skupnost pa o poteku priprav ni bila obveščena. Vprašanje bomo posredovali IS Skupščine občine Ljubljana-Šiška in SOZD-u Mercator. SMLEDNIK - Sprašujejo, kdaj bo izvedena rekonstrukcija ceste Jeprca-Kamnik na odseku Smlednik (casta R-314). Predla-gajo, da pristojne službe opravijo ogled te ceste. Zahteva bo posredovana Združenerau cestnemu podjetju Slove-nije, da poda odgovor. LITOSTROJ 1. Vprašanje glede problematike kanalizacije v bloku Obtrska 21. a-25 a, bo posredovano Komunalnemu podjetju Ljubljana - TOZD Kanalizacija, da poda odgovor. 2. Dajejo pobudo, da se za območje Ljubljane z odlokom uredi probleraatika starih, zapuščenih avtomobilov, ki zasedajo parkirne in druge površine. Pobuda bo posredovana Mestnemu koraiteju za komunalno gospodarstvo, promet in zveze. Na sejo je pisna vprašanja posredovala KS Vodice. Vsa vpraša-nja se nanašajo na urejanje prostora, zato bodo pisni odgovor prejeli od KUP-a. K 4. ločlci dnevnega reda: Vodje delegacij so naknadno prejeli dodatno obrazložitev k nespremenjenemu tekstu osnutka odloka. IS meni, da je bilo odgovorjeno na vsa odprta vprašanja in pomisleke,'zato predlaga skupščini, da predlog odloka sprejme. Pisne pripombe sta posre-dovali delegaciji KS Hinko Smrekar, ki predlaga, da se sprejem odloka odloži, pred tem pa zagotovijo ustrezni pogoji v spodnjem toku Gameljščice ter KS Na jami, ki se bodo odločli glede na dodatno obrazložitev odloka. V razpravi je delegat KS Gameljne-Rašica povedal, da njihova delegacija ni želela preprečiti izvedbe melioracije, vendar šo želeli konkretne odgovore, kako bo rešena problematika visokih voda Gameljščice. Z dodatnimi obrazložitvami so zadovoljni. Tov. Peter Ogorelec - predsednik Komiteja za urejanje prostora - je podal ustna pojasnila na nekatere pomisleke delegacije KS Vodice v zvezi s to melioracijo. Po razpravi so delegati soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor sprejema predlog odloka o melioracijskem postopku na območju Poljšak. K 5. toiki dnevnega reda: S stališči Sveta za zdravstvo, sodalno politiko, družbeni položaj invalidov in bolezni odvisnosti pri P OK SZDL k tej točki so bUi delegati seznanjeni ustno na seji. Svet ppdpira stališča in predloge Komiteja za družbene dejavnosti, ob tem pa ponovno ugotavlja neprimemost prostorske in kadrovske situacije v občinskem centru za socialno delo. Ponovno predlaga uskladitev normativov social-nih delavcev na število prebivalcev v mestu Ljubljana. Prostorsko problematiko centra bo mogoče rešiti le s pridobitvijo dodatnih prostorov, predlaga pa, da bi socialni delavci imeli sedež v KS z veliko starejše populacije, saj so sedaj preveč odmaknjeni od krajevnih skupnosti. Svet vztraja, da se končno izdela skupna evidenca prejemnikov vseh oblik družbene pomoči, saj bo potem lažje odločati o upravičenosti do socialno-varstvene pomoči. Pred-laga tudi, da se objektivizirajo potrebe po izgradnji domov za starejše občane v Ljubljani do leta 2000. Izvršni svet nima pripomb ter podpira sprejem tega poročila, vključno z mnenji, stališči in predlogi Komiteja za družbene dejav-nosti. Na pisne pripombe delegacij krajevnih skupnosti je sproti odgo-varjal tov. Košir - predsednik Komiteja za družbene dejavnosti: KS dr. Petra Držaja - Menijo, da poročilo ni popolno, ke ni upoštevan Varstveno-delovni center Tončke Hočevar, ki po mne-nju delegacije spada v to področje. - Problematika tega čentra je podana v gradivu na strani 22 pod točko c). KS Preska - Sprašujejo ali se pri iskalcih zaposlitve, ki preje-majo družbeno pomoč preverja, ali odklanjajo delo, ali zanje res ni dela. Predlagajo, da naj se v primeru odklonitve dela denarno nadomestilo ukine. - Pravico do denarnega nadomestila imajo vsi nezaposleni, ki izpolnjujejo pogoje iz zakona o zavarovanju za primer brezposel-nosti. Strokovne službe Skupnosti za zaposlovanje vodijo natančne in ažurne evidence ter preverjajo upravičenost do denarnega nado-mestila. So pa prejemniki teh dnižbenih pomoči predvsem težje zaposlivi iskalci zaposlitve (nosečnice itd.) Poleg tega mora Skup-nost za zaposlovanje iskalcem ponuditi tako delo, ki ustreza nji-hovi izobrazbi in usposobljenosti, kar pa ni vedno izvedljivo. (Odgovor je pripraVila strokovna služba Skupnosti za zaposlo-vanje). KS Komandanta Staneta II - Menijo, da je varstveni dodatek glede na povečanje življenjskih stroškov prenizek. - Ta dodatek je že letos prenizek, še bolj problematičen pa bo postal v naslednjem letu, kot posledica prenizke prispevne stopnje. KS Komandanta Staneta I in III - še posebej podpirajo 6. točko sklepov Komiteja za družbene dejavnosti ker menijo, da bi Zdrav-stvena skupnost morala prispevati sredstva za zdravstveno oskrbo v domovih starejših občanov. - Participacija zdravstvene skupuosti za zdravstveno oskrbo v domovih starejših občanov je dejansko odločno prenizka, saj je npr. cena oskrbnega dne v Kliničnem centru do 10x višja. V Domu starejših občanov v Šiški je 80% varovancev zdravstveno prizadetih, kar odločilno vpliva na to, da dom posluje na robu rentabilnosti, enako pa tudi vsi ostali domovi v Ljubljani. KS Milana Majcna - Zahtevajo pisni odgovor, zakaj še ni vzpostavijena skupna evidenca vseh oblik družbene pomoči, saj je bila naloga določena za leto 1984, a še sedaj ni narejena. - Vprašanje bo posredovano odgovornim, da nanj podajo natančen odgovor kaj je narejeno, kaj ni in zakaj ni. KS Zgornja Šiška - Zahtevajo, da se ta evidenca čimprej vzpo-stavi ter posreduje tudi krajevnim skupnostim, občinski center za socialno delo pa je odgovoren za pravočasne in točne podatke. - Doslej je vzpostavljena šele evidenca za 5 oblik družbene pomoči. Število prejeranikov pa se bo v naslednjem letu verjetno zelo povečalo (že sedaj v Šiški prejema npr. otroški dodatek 6800 otrok), to pa bo prineslo nove težave pri vzpostavitvi evidenc, saj je vseh oblik pomoči 15. Precejšnje težave so tudi pri ugotavijanju dejanskega materialnega položaja prosilcev. Brez razprave so delegati soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor sprejema Informacijo o problematiki uresničevanja samo-upravnega sporazuma o socialno-varstvenih prsvicah s pripom-bami Sveta za zdravstvo, socialno politiko, družbeni položaj invali-dov in bolezni odvisnosti pri P OK SZDL, pripombami delegacij in iz razprave, ki se posredujejo piedlagatelju gradiva da jih upo-Steva pri svojem nadaljnjem delu. K 6. točki dnevnega reda: O tej točki je razpravljal IS, ki ni imel pripomb. Delegacije krajevnih skupnosti so poslale precej pisnih pripomb k tej točki in k 7. točki - Osnutku odloka o občinskem proračunu. Ker sta obe točki vsebinsko tesno povezani, je tov. Aleksander Vavpotič - vodja službe za finance in proračun, podal odgovore na pripombe k obema točkama hkrati: KS Komandanta Staneta I, III in KS Zgornja Šiška - Ugotav-ljajo, da je pozicija 34 - sr^dstva za KS - indeks povečanja odločno prenizek - 148, ne glede na to, da tu niso všteta sredstva za obnovo prostorov KS. Zato zahtevajo, da se to nesorazmerje v primerjavi z drugimi porabniki proračuna odpravi. Sprašujejo tudi, zakaj so iz osnutka dogovora izpadle krajevne skupnosti ter o usodi osnutka ljubljanskega dogovora o financiranju krajevnih skupnosti, ki naj bi bil obravnavan na tej, decembrski seji SML, a je premaknjen na aprilsko sejo. Odgovor Iz obrazložitve k osnutku odloka o proračunu za leto 1988, glede financiranja izvajanja delegatskega sistema in k; ajevne samouprave je razvidno, da smo osebne dohodke in ma :rialne stroške indeksirali na podlagi enotnih izhodišč o oblikovan i sred-stev za delo upravnih organov in strokovnih služb, kr;jevnih skupnosti in druzbenopolitičnih organizacij (50% več glede aa leto 1987 za osebne dohodke in 60% za materialne stroške). Sredstva za reševanje prostorskih probler.iov K'. v letu ! 987 so bila izje-moma določena samo za to leto glede na razpoložjiva sredstva dogovorjene porabe občine. Ocenjujemo, da smo s temi srtstvi v letu 1987 razrešili najbolj pereče probleme prostorov KS v Šiški. Upoštevaje interventne predpise na področju splošne porabe za leto 1988 pa ni sredstev, da bi jih lahko namenili tudi za te namene. Zato sekretariat za občo upravo pripravlja samoupravni Sporazum o združevanju sredstev združenega dela občine za kritie teh stro-škov. Upoštevaje navedeno pojasnilo je poprečni indeks rasti zagotav-ljanja sredstev za izvajanje delegatskega sistema in krajevne samo-uprave 153,66 in ne 148. Nal3.skupnemzasedanjuzborovskupščine,dne27.10.1987 je bil obravnavan družbeni dogovor o financiranju funkcionalne dejavnosti krajevnih skupnosti na območju ljubljanskih občin. Skupščina tega družbenega dogovora ni sprejela, pač pa ga je vrnila predlagatelju, da ga dopolni v smislu celovitosti razreševanja financiranja krajevnih skupnosti. Tudi odbor podpisnikov samou-pravnega sporazuma o delitvi sredstev proračuna na krajevne skupnosti je osnutek družbenega dogovora zavrnil. Ta družbeni dogovor pa je posledica prenehanja financiranja KS po Dogovoru o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porebe v občinah in mestu Ljubljana. Ta izključno rešuje financiranje proračunov občin, ki naj bi bili le dopolnilni vir financiranja krajevnih skupno-sti. Postopek usklajevanja in izdelave spremenjenega družbenega dogovora o financiranju krajevnih skupnosti je v teku. KS Komandanta Staneta I in III - Menijo, da je obratovanje prenovljenega gradu stvar financiranja mesta Ljubljane, ne pa občin (tako tudi KS Hinko Smrekar), enako tudi razvoj informa-tivnega sistema, ki je po njihovem zelo nejasen in splošen pojem. Odgovor: Po 16. členu osnutka ljubljanskega dogovora o splošni porabi so predvidena tudi sredstva za obratovanje prenovljenega ljubljanskega gradu v znesku 160 mio din. Iz obrazložitve k temu dogovoru je razvidno, da so sredstva za ta namen načrtovana na podlagi ocene stroškov. V predlogu dogovora bodo podani izra-čuni potrebnih sredstev, tako za obnovo ljubljanskega gradu, kakor tudi za urbanistično dokumentacijo in planske akte, za razvoj informacijskega sistema in modernizacijo opreme davčne inšpekcije. Sprašujejo tudi, zakaj je potrebno prelivanje sredstev iz šišen-skega i ibčinskega proračuna v proračuna občin Ljubljana Center in Ljubljana Moste-Polje, saj npr. občina Moste-Polje namenja več sredstev za KS, kot pa Šiška. Isto sprašujeta tudi KS Preska in Vaše Goričane. Odgovor: Občina in mesto Ljubljana imajo enotno bilanco splošnc porabe. Skladno z dogovorom o izvajanju politike na področju splošne porabe na ravni občin v SR Sloveniji v letu 1988 lahko občine, ki se združujejo v posebno družbenopolitično skup-nost sklenejo poseben dogovor o izvajanju politike na področju splošne porabe. Tako je tudi za občine in mesto Ljubljana predlo-žen osnutek dogovora o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljulbljana za leto 1988, po katerem so določeni deleži sredstev dogovorjene porabe posa-mezne občine na podlagi meril, katera so skupščine sprejele na svojih zasedanjih. Zaradi izrazite razlike v strukturi prihodkov posameznc občine, imajo občine Ljubljana Bežigrad, Šiška in Vič-Rudnik večje prihodke od dogovorjene porabe, občina Center in Moste-Polje pa manjše. V globalu bilance Ljubljane pa so prihodki od dogovorjene porabe večji le 44,484.000 din. To pa pomeni, da v okviru enotne bilance splošne porabe Ljubljane vrširao preliva-nje prihodkov med posameznimi občinami v točno določenem odstotku po dogovoru. Zaradi prelivanja prihodkov do zneska dogovorjene porabe posamezne občine nobena KS naše občine ni prizadeta in ni moč primerjati porabo za KS z izplačili osebnih dohodkov delavcev v posameznih občinah. KS Zg. Šiška - Kje so prikazana sredstva za obnovo družbenih domo\ ter zakaj se spet prikazujejo ločeno sredstva za računovod-stvo z