PRISPEVEK NAŠEGA OBČANA CIRILA STANIČA Primerjava tlakovanih, asfaltiranih in betoniranih vozišč med leti 1946 in 1986 na ožjem in širšem območju Ljubljane Primerjava tlakovanih, asfaltiranih in betonira-nih vozišč med leti 1946 in 1986 na ožjem in širšem območju Ljubljane Po osvoboditvi leta 1945 - 46 smo imeli v Ljub-ljani urejenih le zelo malo mestnih cest in ulic. S kockami smo imeli tlakovano edino mestno vpadnico Celovško cesto proti Kranju širine 6,0 m. Vse druge vpadnice: Titova, Zaloška, Šmar-tinska, Litijska, Dolenjska, Ižanska, da celo Trža-ška cesta so bile v glavnem vse še v gramozu. Ob proslavljanju 40-letnice dela na naših ce-stah, pa opazimo na skici, da je vsa Ljubljana z ožjo in širšo okolico vzdolž in počez prekrita z vsaj asfaltiranimi vozišči. Zgradili smo Gorenjsko in Tržaško avtocesto, tri petine bogate mestne obvoznice, uredili smo novo Šmartinsko in Zaloško cesto, asfaltirali Po-dutiško, Kamnogoriško, Vodnikovo, Goriško, Stegensko, Cesto v Kleče, Vodovodno, Tomačev-sko, Jarško, Letališko, Zaloško, Poljansko, Litij- sko, Gameljsko, Zasavsko, Snebersko, Kašelj-sko, Vevško, Zadvorsko, Bizoviško, Sostrsko, Podlipoglavsko, Besniško, Ižansko, Podpeško, Polhograjsko cesto kot primestne vpadnice in še druge krožne povezave, poskrbeli smo za več postrojenj za gradnjo in vzdrževanje avtocest, ma-gistralnih, regionalnih in lokalnih cest ter vseh ulic in trgov v mestu in daljni okolici. Vsi, ki smo bili za cestno mrežo zadolženi, smelo trdimo, da smo v danih pogojih časovno zadostili potrebam in razvoju slehernega mesta in kraja širom Slovenije in da bomo ob potrebni finančni pomoči tudi naprej potrebam primerno gradili in vzdrževali cestno mrežo. Pa še to: kljub temu, da smo celotno Ljubljano že v celoti asfaltirali, pa je v naši občini še 40 odstotkov ulic v makadamu ter v istem stanju še 80 odstotkov hodnikov za pešce. CIRIL STANIČ