Druga stran medalje mestnega potniškega prometa Tudi »zelenci« imajo težave Potniki, ki vsak dan uporabljamo mestne in primestne avto-buse, vse premalo vidimo tisto drugo stran medalje in vse preveč prvo — tisto slabo. Nergamo zaradi gneče, prepiramo se z vozniki, ker nismo zadovoljni z njihovo vožnjo, pa tudi s ceno prevoza, ki se kar naprej draži. In to zelo dobro vedo tudi v samem Integralu DO LJUBLJAN-SKI POTNIŠKI PROMET (LPP). Zato so sklicali tiskovno kon-ferenco, da bi novinarjem potarnali o svojih objektivnih teža-vah, ki jih pestijo, zanje pa potniki kaj malo vemo. Že podatek, da v našem glavnem mestu Slovenije dnevno prepeljejo okrog 180.000 potnikov in na delo v Ljubljano 20.000 delavcev in ravno toliko učencev in študentov iz Ijubijanske regije z 260 vozili mest-nega in 138 vozili primestnega prometa, ki so že*/ večkot 70 % primerovstarejšaod 7 do8 let, čepravje amortizacijska doba vozila le 6 let, je zastrašujoč. Ta vozila so kar naprej v okvari, otepajo se s pomanjka-njem rezervnih delov, da ne govorimo o avtoplaščih, ki jih porabijo kar 2.600 na leto. Včzila pa potrebujejo voznike, ki so še poseben problem. V vozniški služ-bi, pa tudi v servisnih delavnicah je izredno velika fluktuacija, ki jih še najbolj pesti. Pri Integralu DO LPP se tudi zavedajo.da bi moral biti jutranji prevoz delavcev, ko je tudi najvišja konica, bolje urejen, ker tudi to vpliva na dober začetek dela. Priča pa smo izredno hitri rasti našega mesta, zato so v zadnjih letih morali uvajati nove in nove proge, ki so zahte-vale toliko več avtobusov. Za novo nastalo situacijo pa družba ni imela potrebnih finančnih sredstev, kar terja večje razumevanje nas vseh. Čeprav je v letošnji zimi na cestah več mestnih av-tobusov kot v lanski, je gneča v jutranjih urati kljub temu še večja. Temu se ne bo moč izogniti. ker se na delo prevažajo tudi tisti. ki so se še lani vozili s svo-jimi avtomobili, pa tudi dokler delovne organizacije in šole ne bodo pomaknile pričetka dela in pouka proti osmi uri, saj so najbolj polni avtobusi ravno zjutraj med 6.20 in 7. uro. Da pa bi naš prevoz bil čimbolj normalen in še hitrejši, bi bila rešitev v tem, da bi uporabljali čimveč mesečnih vozovnic; te bi moralo imeti vsaj 80% potnikov (namesto sedanjih 40%) za vse proge. V Beogradu in drugih naših glavnilr mestih ima takšne vozovnice že 85 odstotkov potni-kov. Kot v ostalih naših mestih bi tudi v Ljubljanl uvedli conski sistem vožnje. Po tem sistemu ne bi enako plačevali voznih listkov oziroma mesečnih vozovnic tisti, ki se peljejo le postajo ali dve, kot tisti, ki se vozijo na primer iz Bežigrada v Medvode in je cena vozovnic sedaj ista. S tem bi bila kontrola vo-zovnic in pomikanje potnikov v avtobusih hitrejše, mi pa bi bili z vožnjo bolj zadovoljni, samo plačevanje prevoza pa bi bilb bolj pravično. S sedanjim plačevanjem cen v potniškem pro-metu je plačevanje za eno vožnjo dražje od prve po-dražitve za 29%, s sedanjim rumenim žetonorh pa za 26%, medtem ko se je cena za delavske me-sečne vozovnice povečala le za 30 dinarjev, dijaška pa je ostala nespremenjena. Moramo se namreč za-vedati, da del stroškov za nove. tako potrebne avto-buse s tem nosimo tudi mi, potniki, saj gre od 18 di-narjevvsake vozovnice povprečno 2 dinarja za raz-širjeno reprodukcijo. Tako jeie dni lahko Integral DO LPP kupil 30 novih zglobnih avtobusov, ki so bili fi- nansirani iz njihovita lastnih sredstev, kreditov vseh bank v Ljubljani in sredstev Zveze komunalnih skupnosti mesta Ljubljane. Načrtujejo tudi gradnjo prepotrebnega depoja za avtobuse v Mostah. Dnevno namreč pri prazni vožnji na izhodiščne po-staje iz remize v Šiški opravijo kar 700 neizkorišče-nih kilometrov! Na tiskovni konferenci so se zbrali direktorji DO Ljubljanski potniški promet' ki jo sestavljajo štirje tozdi: mestni potniški promet, obmestni potniški promet (OPP), servisne delavnice in taksi služba, ki zaposlujejo skupaj 1.600 delavcev. Od leve pomoč-nik glavnega direktorja Jože Gabrovšek, glavni dire-ktor Jože Dimnik, direktor TOZD OPP Leon Dujmo-vič, direktor TO2D Taksi službe Edo Blatnik, direktor TOZDdelavnice Rudi Vidic. Vsi tl Integralovi tozdi razpolagajo z 260 zglobnimi in enojnimi vozili v mestnem in 138 v primestnem prometu kakor tudi s 60 taksiji. Pri mestnem potniškem prometu se bodo, kljub nenehnim težavam in izgubam, le-teh do konca leta, kakor vse kaže, vendarle rešili. Pred dnevi pa so dali v promet 30 novih zglobnih avtobusov v vese-Ije rtas potnikov. Za to zimo obljubljajo, da bodo ceste, po katerih vozijo vozila mestnega prometa, pravočasno splu-žene in posute s soijo, postajališča pa dobro očišče-na. Kar nas potnike tudi zanima, so sama postaja-lišča mestnega prometa. Nadstreške skopske Tre-ske, ki so se v zimi slabo obnesli,bodo odstranili in jih nadomestili z novimi. Od teh bodo na glavnih posta-jališčih vseh Ijubljanskih občin v letošnji zimi posta-vili po 4 polzaprte postajne čakalnice: Upamo, da bomo poslej z Ljubljanskim potniškim prometom bolje sodelovali in vam, dragi bralci.posredovali nji-hove vesti in obvestila o zadevah, ki polnijo naš vsakdan, mi pa bomo njim posredovali vaše pred-loge in kritike v zvezi z mestnim prometom. Mario L. Vilhar