Hecrnztjr in pnktui 145 poglavij pa je predlog posebnih meditacij. Nekatera poglavja imajo v dodatku Se posebne vaje. kjer gre za opazovanje in samoopazov anje lastnik občutkov in obria&aaja drugik ljudi ¥ določenih posameznik situacijah. Vaak program spremembe iivljenja zahteva aajprej novo terminologijo, s katero ustvari mrežo za povsem novo razumevanje sveta, človeka in njegovega delovanja. Skakti najprej i človetki svet vpeljuje pojem kozama. Koz-mos ali univerzum je ustvarila neka visoka inteligenca, kreativna praenergija, ki j« vir iivljenja in se manifestira v vsakem delčku ustvarjanja. Človek polno, veselo. z ljubeznijo in poln energije zalivi lele, ko livi v sozvočju u kozmosom. Intuicija je tisto, preko česar posameznik komunicira z visoko energijo univerzuma. Bolj ko posameznik zatira svoj notranji jaz, večja je verjetnost, da bo sprejeta energija zadobila sprevrnjeno obliko. Pojem biti kaaal je opredelila kot "popolnoma in povsem biti ti nam. v zavesti, da predstavljal izrazno sredstvo za najviljo kozmično kreativnost". Tako je bil po tej terminologiji vauk genij kanal, vendar le za določeno področje; medlem je bilo njegovo življenje praviloma neuravnoteženo. Skakti v delu predstavlja in komentiru tehnike ukvarjanja s samim seboj, ki naj bi posamezniku presnovile v ustvarjalno, zadovoljno, veselo bitje. Skakti ponavlja znano maksimo, da ljudje producirajo svet, vendar k temu dodaja, da je sleherni posameznik zraven prav pri kreaciji lastnega življenja. Tako je po njenem mnenju uvel, kol ga vidi posameznik, samo zrcalnn podoba strukture njegove dule. Posameznik se mora aančiti uporabljati to spoznanje, da lakko napreduje po poli samospreminjaaja. Izhajati mora iz prepričanja, da je vse v njegovem življenju njegova lastna stvaritev, obkrožajoči ga svet (kot ga seveda vedno samo sam lakko vidi) pa je vedno samo njegova zrcalaa podoba. Kdor si je sprodnciral predstavo, da ga obkrožajo sovražniki, ga bodo sovražniki tudi obkrožali. Prav tako kol je posameznik lakko ustvaril lastno revičino, bolezen, nesrečo in podobne tegobe, lakko uatvari bogastvo, zdravje, srečo in veuelje. Seveda mor« najprej pri poznati tisle svoje predstave, ki vodijo njegovo delovnnje v neželeni smeri, kljub temu da o vsek uvojik predstavah misli, da so usmerjene k pozitivnim ciljem. V drugem del« Skakti razgrinja nekatere nnj-pogostejie vzorce obualanja in njihovega samoosmiiljanja t npr. igranje žrtveuega jagnja). Nato pa se ukvarja s posameznimi sferami vsakdanjega življenja: partnerstvom, ravnanju z otroki, seksualnostjo, delom in igro, denarjem, zdravjem in s tem v zvezi s telesom, življenjem in smrtjo in s spreminjanjem sveta. Za praktike nove dobe je Shaktijino delo samo potrditev njihove poli, vsem drugim pa prinaia vrsto opredelitev novik pojmov, da se bodo * svojo racionalnostjo v prihajajočem sveta bolje znaili. IgmrLdM AJei Erjavec, Marina Griinii LJUBLJANA, LJUBLJANA - osemdeseta leta v umetnosti in kulturi Založba Mladinska knjiga, Ljubljana, 1991 I Pred nov m obdobje« je v navadi, da se za kip ustavimo, se ozremo RAuj, obudimo preteklost tu pregledamo plodove prejšnje dr kade. Tak Ano obračanje nazaj je le posebej na neatu, če je bilo obdobje, ki je preilo, bogato, plod so in s lem spominjanja vredno. Osemdeseta leta, o katerik govori pni njoče delo, takšno obdobje prav gotovo «o. l-jubljana, Ljubljana je dobro opremljena (opremil Novi kolektivizem) ia bogato ilustrirana knjiga velikega format*. Raznorodni slikovni material, ki so ga prispevali tako poklicni fotografi, ko« ljudje, ki so pal bili ob pravem čas« na pravem me«tu. v knjigi prevladuje nad tekstom, ki se s tem gradivom dopolnjuje, kar je pri tovrstni k izdajah več kot na me« t u. Izbor materiala je seveda, kot poudarjata tudi sestav I jalea nama, subjektiven, fragmentaren in parcialen, a drugače pri tovrstnih knjigah tal ne gre. Ulo velja tudi za spremni kronološki tekst, ki je prav tako delo obek pod knjigo podptsanik, a kljub temu nam daje delo, ki je preda nami. dovolj široko in dokaj celovito podobo obravnavane teme. 146 Reeeiuy* in pnkaxi Ko Ljubljano, Ljubljano prelistamo, agotovimo,