Cvetje s polja modroslovskega. (Spisal dr. Fr. L.) Predgovor. Vsaka doba ima svoje znake in posebna svojstva. V sedanji dobi se med olikanimi narodi razni stanovi in deli Človeške družbe bojujejo medsebojno. Res so se od nekdaj bojevali stanovi s stanovi, pod-ložniki z vladarji , bogatini z ubožci: a nikdar tako. da bi bila v nevarnosti vsa človeška družba. Dandanes pa je omikano Človeštvo , ki bi moralo živeti v najtesnejši zvezi med seboj, razkosano v mnoge nasprotne sovražne dele.Delavski stan sovraži vse stanove, ki ne žive ob delu svojih rok; stan bogatašev hoče brez števila ljudij spraviti v svojo popolno oblast; mnogi izobraženi veljaki sovražijo smrtno vsaka-tero vero in zaničujejo njene prijatelje. Tako silno bojevanje kvari in pokonČuje človeško družbo. Zemlja bi nam bila lahko raj, in zemsko življenje jako srečno, ako bi se vsi ljubili bratovsko med seboj. Toda sedaj nam „Dom in svet" 1897, št. 1. Dete Jezus. (Po sliki Holbeinovi.) je zemlja večkrat neprijazna kakor razbojniška jama, in naši najbližji someščani so naši skrajni sovražniki. Zakaj pa je tako? Ljudje nimajo prave omike, poznati neČejo prave modrosti. Udajajo se slepim nagonom in za-bijo, da smo si vsi ljudje bratje. Vneti Človekoljubje poskušajo z mnogimi načini zboljšati človeško družbo in olajšati njene žalostne razmere. Brez dvoma je najprej potrebno. da se odpravijo izmed ljudij razne zmote, ki jih vodijo po krivih potih, in da se jim ponudi resnično in trdno spoznavanje najimenitnejših stvari j. Z drugimi besedami pravimo: Ljudem treba prave modrosti; za pravo modrost pa je treba resničnega mo-droslovja. Nobena druga veda ni storila človeštvu s svojimi zmotami toliko zla kakor krivo modroslovje. Koliko krivih naukov se trosi dan na dan po svetu ! Krivemu modroslovju se moramo ustavljati z resničnim modroslovjem. Pravo modro-