Mladi raziskovalci v novih fužinah »Učenci smo siti vsakudnevnega prihajanja v šolo.« Ta precej anarhistični stavek je seveda neresničen ali pa vsaj nekoliko pretiran. A vendarle je v vsaki laži ali pretiravanju delček resnice. Z vsako stvarjo, ki se ponavlja iz dneva v dan, ki je monotona in nerazgibana, se človek prej ko slej zasiti (to še posebej velja za mlade Ijudi). Tega se. kot kaže. zelo dobro zavedajo tudi na OŠ II. grupe odredov v Novih Fužinah. (Ime šole bo v kratkem zame-njano.) Kar najbolj se trudijo. da bi stare pedagoške pristope zamenjali ali dopolnili z novejšimi učnimi postopki. Na podlagi pozitivnih izkušenj drugih šol po Sloveniji so uvedli tako imenovane tromestre. vse večji poudarek skušajo dati individualiza-ciji (to je marsikdaj oteženo zaradi prešte-vilnih oddelkov). uvajajo učno diterenci-acijo (učenci so razdeljeni v skupine po njihovih zmožnostih). Stevilčno ocenjeva-nje pa vedno bolj zamenjuje opisno. V ok-viru ti. naravoslovnih in kulturnih dni pa uvajajo oz.poglabljajo projektno delo. Eden izmed pomembnejših projek-tov iz lanskega leta je nosil ime ENERGIJA IN EKOLOGIJA. Pri njem so sodelovali le učcnci sedmih razredov. obsegal pa je izrazito nara-voslovne predmete. Predmet prouče-vanja so bile Fužine in njihova nepo-sredna okolica. Učenci so si ogledali termoeli ektrarno. prostore Kurivo-prodaje, ukvarjali so se s problemom ogrevanja bivališč v naselju... Rav-nateljica šole g. Mari|a Pečnik in pod-ravnateljica g. Stana Sušteršič menita. da je bil projekt zelo uspešen. a bo treba v prihodnje odpraviti nekaj nc-doslcdnosti. ki se pač pojavijo na vsa-kem začetku. S pričetkom letošnjega šolskega leta je na šoli začel potekati nov projekt. ki je zastavljer veliko širše kot vsi dosedanji. Delo bo pote-kalo praktično vse leto. obsegalo pa bo celotno šolo, tj. predmetno in ra-zredno stopnjo. Gre za projekt FU-ŽINE IZ PRETEKLOSTI V SEDA-NJOST IN PRIHODNOST. Fužine. predvsem pa fužinski grad, bodo »ob-delane« z vidika vseh predmetnih po-dročij. Tako se bodo ukvarjali z zgo-dovino fužinskega gradu, geografsko opredelitvijo Fužin, opravljali fizi-kalne in kemične meritve vode v Ljubljanici, tehniki pa bodo preuče-vali izkoriščanje vodne energije fužin-skih slapov. Tudi interesne dejavnosti (krožki) ne bodo ostali brez dela. Ob-delali bodo likovno podobo Fužin, izdelali model turbine. svoje pa bosta prispevala tudi literarno novinarski in pa foto-video krožek. Šola naproša vse, ki vedo karkoli poseb-nega o fiižinskcm gradu in njegovi nepo-sredni okolici, da se jim oglasijo ter $ svo-jimi informacijami dopolnijo znanje o Fu-žinah. Ključni del projekta bo 23. decem-bra. ko bodo vsi osmi razredi začeli z neposrednim raziskovanjem. Šola je že oddala predprijavo za 5. srečanje mladih raziskovalcev, ob koncu šol-skega leta bodo projekt predstavili tudi staršem in zunanjim sodelavcem. organizirali bodo likovne razstave, najpomembnejši cilj pa je vsekakor izdaja biltena in turističnega vodiča po Fužinah. Tako bodo rezultati dela dostopni tudi zunaj šolskih zidov. O rezultatih raziskav, ki bodo brez dvoma zanimivi. bomo pisali v eni izmed prihodnjih številk. Iztok Stržinar