Po novih namestitvah Nekaj let je že minilo, odkar so se nove namestitve učiteljstva ustavile. Ne sicer povsem, toda od leta db leta je padalo število na novo nameščega učiteljstva, a na drugi strani je rastlo število brezposelnih učiteljskih abiturientov. Posledica tega so bili razredi in tudi šole brez učiteljstva in če bi trajalo to še dalje, bi utegnilo imeti naravnost usodne posledice za naše šolistvo. Letošnje leto nam je prineslo razveseljivo spremembo, kajti v primeri z zadnjimi leti, je^ bilo letos nameščenih precejšnje število učnih oseb. Za dvestotridesetštiri učiteljev in učiteljic se je zvišal ,naš učiteljski kader v dravski banovini in za ravno toliko se je znižalo število brezposelnih abiturientov učiteljskih šol. Za naše šolstvo je to dejstvo razyeselji*vega pome-na, kajti nihče ne more bolje preceniti škode, ki bi za narod nastala, ako ostanejo mnogi razredi in celo mnoge šole brez učnih osefo. Po zadnjih namestitvah pa se je stanje zboljšalo, kajti število aktivnega učiteljstva v dravski banovini se je dvignilo od 3836 na 4070. Tudi zadnji dekreti so bili že razposlani novonameščenim in ob tej priliki je potrebno, rfa spregovorimo nekaj besed s stališča stanovske organizacije. Vei. ki imamo dobo prvih službenih let že za seboj, vemo dobro, s kakim idealizmom, neizmerno voljo do dela in s kako zdravim optimizmom gre mladi učitelj na svoje prvo službeno mesto. Prvi korak na samostojno življenjsko pot, ki vodi do smotra, katerega si je določil človek v dobi svoje odvisnosti od roditeljev, ta korak je za mnoge velikega, včasih celo usodnega pomena. Od prvih utisov. od prvih uspehov ali neuspehov je največkrat odvisno vse njegovo nadaljnje delo. Toda kot člani stanovske organizacije moramo na vso stvar gledati predvsem z organizačnega stališča in ravno tu injaletimo pri mladini na zapreke, ki pa se dajo z dobro premišljenimi in blagohotnimi nasveti odlstraniti brez velikih težav. Preden gremo na delo in preden se lotimo tega problerna se moramo dobro zavedati, da se ravno mladina ne more v začetku, to je ob nastopu učiteljske službe povsem uživeti v bistvo stanovsfce organizacije. Mladina namreč ne more doumeti, da je učiteljskemu stanu tako nujno potrebna stanov&ka orgainflzacija, zaradi tega tudi nima zanimanja za stanovske zadeve sploh. Vsakdo pa dobro ve, kako nujno so nam potrebne pri vsem delu nove mlade moči in ravno zavest, da ima prav mladina neizmemo energije m volje, katerima je potreben razmah, naj nas dovede do trdnega sklepa, da moramo vse te nove učne moči z njihovo voljo in energijo pridobiti za mašo stanovsko organizacijo, pridobiti vse mlade učitelje in učiteljice za aktivne sodelavce v našem udruženju. V delu se preizkušajo energije, v njem se preizkuša volja. Mnogo truda in priprav zahteva šolsko delo od učitelja. predvsem od začetnika. ki še nima prakse. To dejstvo moramo upoštevati, vendar nas ne sme plašiti, da ne bi ravno iz tega razloga skušali pri^ dobiti nove učne moči tudi za intenzivino delo in sodelovanje v učiteljski organizaciji. Naravnost usodno napako bi naredili, če bi skušali prevaliti vse delo na mladino, na naše mlade in nove učne moči. Pridobiti jih moramo, ne smemo pa jih preobremeniti. Naši, kakor tudi vsaki drugi stanovski organizaciji. je potrebna borbenost. Boriti se moramo, če i>hočemo obdržati že doscžetne pravice, ki so ogrožene, boriti se moramo za nove pravice, ki nam po našem delu, prizadevanju in uspehih pripadajo. Ravno borbenost je tista, ki jo naše članstvo neštetokrat poudarja, večkrat opaža, da je borbenost potrebna, zahteva borbenast od drugih, a samo borbenostj nima. In ravno mladina naj prinese v naše vrste o-no horbenost, ki nam je inujno potrebna, toda biti mora vedno pod blagobotnim nadzorstvom in vodstvom že preizkušenih borcev v naši stanovski organizaciji, Borbenost je potrebna in koristna^ toda le tedaj, če je vodena od razsodnosti. kajti sicer utegne postati škodljiva. Za delo pri sreskih društvih j.e predpo goj tovarištvo in stanovska zavest. Neštetokraf se poudarja na naših zborovanjih pomanjkanje stanovske zavesti, poudarja se tudi pomanjkanje tovarištva. Ako hočemo torej svoje nove stanovske kolege pridobiti za defo v organizaciji, tedaj jim moramo predvsem biti tovariši in prijateljski -»vetovalci, ka.jfi le na ta način jih bonno pridobili za organizacijo m jih privedli do one zavesti, \š je vsakemu organiziranemu ^anu nujno potrcbna. Stanovska zavest dajc vsakemu članu našega udruženja ono, za člana nujno potrebno moč za sodelovanje posameznika pri kolektivnemu delu v korist učiteljskega stanu- Ddovnih moči potrebujemo v naši stanovski organizaciji, potrebujemo zavednih učiteliev, ki bodo vedno in povfiod pripravljeni braniti čast in interese celokupnega učiteljskega stanu. Vzgajajmo sami sebe v tem smifllu in prenesimo zavest o vseh teh po- trebah na mladino, da bomo na /ta način okrepili svoje lastne vrste. Mladina vedno poživi delo, poživi tudi družbo v kateri se pojavi in upajmo, da bo poživila tudi naše vrste. Skušajmo pridobiti vse nove učitclje in učiteljicc za člainie stanovske organizacije in pritegnimo jih k organizačnemu delu, uvajajmo jih v to delo in nudimo jim čim več razmaha! Toda v delu in stanovski zavesti jim moramo biti vzorniki in ne samo besedniki. Novim našim tovarišem in tovarišicam, ki so po dolgem čakanju vendarle uspeli in prišli do paklica, za katerega so se toliko časa pripravljali kličemo: Vstopitc v naše, vrste, spoznavajte bistvo organizacije, spoznavajte potrebe stanovskega udruženja, da boste spoznali njegovo delo in prizadevanja. Ko boste spoznali pomen in tudi delo boste uvideli potrebo po sodelovanju v lastni stanbvski organizaciji. Vsakdo lahko najde primerna torišča, kjer bo s pridom uporabljal svojo energijo in voljo, ki bo v korist skup- nosti, v korist našega stanu in tudi v korist naroda. Prvo je šola. Tej morate posvetiti prvcnstveno svoje moči in sile, toda ostalo bo vedno še toliko časa, da se lahko posvetite tudi stanovskim vprašanjem, ki zanimajo in morajo zanimati vsakega ueitelja in vsako učiteljico. Zavedajte se, da le sodelavci in aktivni člani učiteljskega udruženja morejo presoditi delo in zaradi tega smejo edino ti izrekati kritiko. Za popolen oispeh je patrebno dvojno. Dobra praiksa starejših tovarišev in tovarišic in pa dobra volja mlajših učnih moči. Ako se to dvoje strne v složno delo za solo in stan, tedaj si lahko obetamo od novo nastavljenlh mnogo koristi za lastno stanovsko organizacijo. Poudarimo ob koncu 234 novo nastavljenih učiteljev in učiteljic naj ne pomeni le 234 člane učiteljske organizacije marveč, naj pomenja tudi ravno toliko vestnih in marljivih sodelavcev in borcev za skupne stanovske interese.