f2_ANEEEUO Naša pomoč je v imenti Gospodovcm. Še pred vojsko so spustili t prlstanišču Belford na Irskem v morj« pomorskega orjaka, velikanaki parnik, kl je noall ponosno ime »Titanik«. Splošno prepričanj* je bilo, da bo vozila ta ladja po morju kakor ponosna kraljica, da ji n« bodo mogH nič tudl najljutejši vlharjl. Pri stavbi tega parnika Je bllo za: poalenih več sto delavcev. Med njimi so bili mnogi čisto pokvarjenJ in popolnoma brezvernL Ti ao naplsall na ateno ladje, da bi jezlli avojfl poštene in verne tovariše, razne umazanosti in celo bogokletne atavke. Eden n. pr. je napisal: »Celo Krlatus ne more potopltl tega parnika.« Nek katoliškl uradnik na ladiji »Titanik« je videl z lastnimi očmi te sramotne napise in je pisal svojim staršem v Dublin: »Prepričan aem, da ta parnik ne bo privozil v Ameriko radi teh bogokletnlh napisov, ¦ katerimi je popisan.« Njegovi starši hranijo še danes to pismo kot spomin na svojega sina. Slutnja mladega uradnika namreč se je grozno izpolnila. »Titanik« ni dospel v Ameriko! Sredl morja, ponoči, ko je šumelo na njem najglasnejše veselje, je zadel ob ledeno goro ter se potopil, ž njim pa stotine njegovih potnikov. Zakaj ti pa danes to pripovedujem? Te dni se poslavljamo od atarega leta in stopamo v novega; zopet gre ladja našega življenja v morje, da napravi dolgo vožnjo, dolgo pot. In koliko jib gre na to vožnjo, kakor je šel »Titanik« — brez Boga. Ko se obhajajo šumeče silvestrove prireditve, gledajo tako mnogl s ponosnim pogledom v bodočnost, govorijo samozavestno, kako al hoCejo ustvariti v bodočem letu saml blestečo arečo. Govorijo, kakor bi imell oni vso moč v rokah, pozabljajo, da je ves svet pred Bogom kakor rosna kapljica na veji, kaj šele posamezen človek. Če pa v novem letu ne gr« vse tako, kakor so sl mlslill, 8e pride čisto drugače, če zadene ob n]lhovo fcivljenje gora neareče in bridkoati, kako ao ti mogočnl in glaanl ljudje strtl, obupanl, kako bežljo pred težavami žlvljenja celo s samomorom. Drugi, ko gledajo v novo leto ln mislijo na srečo, jo hoCejo najtl po drugl poti, kakor pa po oni, kl jo kaže Bog. Saj jih je danes že vellko, k.1 mislljo, da je beseda o grehu, beseda o praviCnostl, beseda o člatoati, b«seda o pravilnem, in vzglednem družinskem žlvljenju t naših čaaih že zastarela, da je na potu človeški srečl In ae za njo n« zmeoljo več Ravno na potl, ki jo j« Bog prepovedal, mi8lijo najti avojo grečo. Pa, all ne povzroči to tolikokrat žaloatnega in uaodnega brodoloma v CloveSkem življenju. Kakor je plaval »Tltanlk« do morju bajno razsvetljeno in je od mavala Iz njega godba, petje in smeh, a j« prišel en grozen sunek, potem pa nesreča ln amrt, tako tudl teč« marslkateremu človeku llvljen]« ˇ lahkomišljenem veselju, v uŠlvanju, v navldeznl lepoti in trečt, a naenkrat: kaka žaloat, kaka nesreč*, ka>ko uniCena življenska sreča xa v«dno! In Łe duša, poplaana i strastjo- pt>> pisana i grebi, poplsana z nlskim milljenjem, nenadoma zaden* ai mrzlo goro smrtl, bogve, kam n {M> grezne, kaka je njena usoda. Ml pojdlmo v novo leto kot krist> janlt Stopimo ˇ novo leto • trdnlm zaupanjem ˇ Boga, ki ima pr«it«t vaak laa na nažl glavl in kl naa hočt vodltl kot najboljSi oC«. 2ellmo d sreCo ob novem letu. Prav, kdo si J« ne žell? A ifičlmo jo tako, kakor nam je pokazal Bog. Na dan novega let« nam kaže Cerkev božje smernic« za življenje, a nam tudi kaie pot k pravl sreči, ko pravi, da naj živlmo bogaboječe, trezno in pravlčno. D« žlvimo bogaboječe, glejmo k Bofu, ia skrbno pazimo, kaj hoč« od nas! 21vimo trezno, to je, reano, ne pogroanjenl v lahkomišljenost in t stmstil Živimo pravično, živimo"v mim In v ljubezni s svojlm bllžnjim. S takim življenjem, kl hodi ta božjlml smernicami, bodemo zidall er«čo »*• bl in drugim. Naj bo naša zvezda vodnlca ˇ novem letu: »Naša pomoS je t lmentt Goapodovem, kl je stvaril n«bo ia zemljo!« Ta ivezda nas bode dobr« vodila! Eonec slav« ln aStvanJa. Človeit, kl je iskal vso arečo življenja t uM« vanju in posvetni slavl, ki je etrupano napadal krSčanstro in neeramn« blatil njegov« nauke o reanem tn Cistem žlvljenju, je bll nemški pesnlk Heine, po rodu Jud. A sam j« mor»l zelo bridko čutltl na laatul koti, kako je bll njegov žlvljenskl nator grozno zmoten. Ko je zaC«l se atcu-aU in bolehati, so ga začell njegovi prljv teljl zapuščatl, vedno huje je 1«m1 f bedo in revSčino. Ko )« bil že ves n*srečen, ]e lel nekega dne izstr&daa in slabo oblečen ˇ neko parlško zhir* ko umetnin, Tam se Je postavil pr«4 kip boginje Venere, kl so jo lm«li pogani za boginjo uživanja ln naslad«, Mislll je t svojl zmotl, d* bo pt*ed tem kipom dobll tolaibo in ut«ho. A zgodilo s« ]• ravno nasprotno, Za> vedel s« je on, od užlvanja Cisto bolan in Izmozgan, od svojlh atarih prt ]atelj«v zapuSCen ln zavrfen, tm sv« je nesreče in )e vzkllknil: »O najv»> čja nesreča, tvoj« ime Je Heine! Mi»« lil sem, da sem bog, aedaj s«m — sem le bolan, zapušSen Jud.« Kollk« drugim ae tudl tako godi po njlbovem lahkomiSljenem žlvljenju! 2allbog, da pa vse to toliko druglh n« izmodruje, da ne bi kakor zaslepljeni dirjali v svojo nearečo! Mehika. Pomenljiva sloveanoat a« je vršila v Mehlkl, kjer so za katoliSko vero tako žalostne razmere, na praznik Kristusa Kralja. Ta praznik bo obhajall mehlkamkl katoliteni ¦ romanjem k narodni božjl poti Matere božje v Guadalupe. Udeležilo ae je tega romanja nad 200.000 oaeb. Ob petih zjutraj je pričela alovesnost; sprevod udeležencev je trajal 15 ur. Z vzklikom: »Žlvel Kriatua Kralj!« bo Sli udeležencl v cerkev. so zapell pred glavnim oltarjem »vero« in pa »češčena bodi Kraljica« ter so odšll skozi atranska vrata. Tudi po drugih krajih so se ta dan posvetili KiiBtusu Kralju. Daj Bog, da bl rea poTsod v tej deželi zavladalo pravo Krl ¦tuaovo kraljestvo! Kako na Angleškem delajo za kaloliško vero. Na Angleškem imajo katoličanl čisto poaebne načine, da bl druge pridobill za katoliško vero. Prirejajo Javna predavanja po raznih dvoranab, pa tudi zunaj po ceatah o katoUSki verl. Za to obstoji poaebna organizacija. Kakor je razvidno Iz letnpga poročila, prireja ta organizacija tedensko po 36 predavanj po raznih krajih, pri katerih nastopa po 130 svetnih in 17 duhovnih govornikov.